Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

oOo HELMET 2007/MAALISKUU oOo

Kommentit (105)

Vierailija
101/105 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

UFAKUK: en ole seurannut tuota sairashoitopoikajuttua aiemmin, mutta pelkästään noiden viimeisten juttujen perusteella sanoisin ainakin itse suorat sanat hoitolapsen vanhemmille. Eikö nyt sen verran ole järkeä päässä että jättäis kipeän lapsen tuomatta hoitoon pienen lapsen raskaana olevalle äidille?!!! Ihmettelen yleensäkin, miten joku raaskii ees antaa kipeän hoitoon. Meillä ainakin lapset tarvitsee silloin oikeesti vanhempiaan, varsinkin äitiä. Ja tietysti taudit tarttuu pieniin lapsiin. Voi PEE miten ääliömäistä touhua.

Mullahan on kaksi hoitolasta ja itseäkin ärsyttää jos hoitolapsi tulee kipeeksi kesken päivän vaikka sillehän ei voi kukaan mitään. Pari viikkoa sitten hoitolapselle iski yrjötauti ja olin ihan hermona, ja tietysti se tarttui muhunkin, onneksi ei lapsiini ihme kyllä. Nyt hoitotyttö yskii tuolla päiväunilla, on kai seuraavaksi flunssa tulossa. 2-vuotias tuo meille kaikki taudit. Mutta koskaan häntä ei ole tuotu tahallaan kipeenä hoitoon, enkä ottaiskaan. On sairastunut aina päivän edetessä.

Se on aika show kun tulee koko kierros jotain tautia monilapsiseen perheeseen. Meillä ainakin on se tilanne, että mies ei pysty MIHINKÄÄN kipeenä joten jos mä olen kipeä, hoidan kaiken kipeenä koska hän ei usko että olen kipeenä kun en makaa sängyn pohjalla (no enhän voi kun lapset kiskoo ylös) ja jos hän on yhtä aikaa kipeenä, mun on hoidettava häntäkin. Se ottaa aivoon jos on itsellä vaikka 39 kuumetta ja mies ei usko sitä vaan haluaa silti lähteä esim. lenkilleen jne. ja jättää mut hoitamaan lapsilaumaa. Kun olin yrjötaudissa ja just oksentamaisillani, mies jätti mut nukuttamaan vauvaa ja meni itse ostamaan pitsaa ja viipyi kamalan kauan. Meillä on tosi harvoin riitoja ja muutenkin miehen kanssa on nyt erityisen onnellista ja ihanaa kaikkien nihkeempienkin aikojen jälkeen, mutta jos mä sairastun, on koko maailma hetken sekaisin. Mies ei jostain syystä osaa suhtautua mun sairastamiseen yhtään järjellisesti.

G:MITEN TEILLÄ HOIDETAAN ARKI JOS ITSE SAIRASTUTTE (tarkoitan nyt ns. lastentauteja, en vakavampia juttuja)???

Jos taas lapset sairastuu, hän kyllä hoitaa heitä hyvin, kun lapsi yrjöää mies pesee sotkut ja mä juoksen pakoon, suunnilleen noin. Yöshowt mä hoidan aina kipeillä lapsilla ja oon töistä pois ensisijaisesti koska lapset kaipaa mua, mutta jos mies on kotona hän hoitaa ihanasti sairaitakin lapsia. Sitä en käsitä miksi vähättelee jos mä sairastun. Jos miehellä puolestaan on 37,1 kuumetta tai pieni nuha, hän ei pysty edes puhumaan kun on niin kuolemansairas.... Naureskelen aina sitä kulman takana.

G: MITEN MENEE MIEHEN KANSSA???

Meillä menee todella hyvin. On oikein lämmin tunnelma pääosin. Harvoin tarvitsee riidellä ja usein saa nauraa ja jutella yhdessä. Miehen opiskelut tosin varastavat yhteistä aikaa mitä lapsilta jää, eikä olla oltu missään kahden kuopuksen syntymän jälkeen. Mutta kun lapset nukkuu, ollaan yhdessä pari tuntia ennen nukkumaan menoa ja silloin on mukavaa. Osataan nyt nauttia yhteisestä ajasta, kynttiläillallisia viinilasin ja hyvän ruuan parissa kotona(mies tekee ne ruuat ja kattaa pöydän jne.)

Nihkeitä aikoja meillä oli toisen lapsen syntymän jälkeen, silloin mietin joskus etten enää kestä tätä touhua. Jatkuvia riitoja ja isoissa asioissa erimielisyyksiä. Kakkonen oli koliikki ja hirmu itkuinen myös taaperona. Mies halusi muuttaa ihan eri paikkakunnalle kuin minä ja yhteisiä juttuja oli todella vähän. Nyt ne karikot on selvitetty ja suunta on vahvasti yhteinen ´. Jännitin vähän, käykö samoin kun syntyi kolmonen mutta päinvastoin kolmonen lujitti meitä tiiviimmin yhteen. Onneksi näin!

Katson vielä mitä galluppeja oli...

Vierailija
102/105 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on siis " vaan" viikonloppuisin hoitoon tuleva poika. Ja ainoastaan sen tähden, että vanhemmat tahtovat " pitkästä aikaa" eli melkein joka viikonloppu viihteelle. Poika tulee usein vasta illalla ja kotiutuu seuraavana päivänä ennen klo.15. Nyt taidan jättää ottamatta pojan hoitoon vähäksi aikaa, kun tuo synnytyskin lähenee, eikä sitten ole kiva jos tekevät saman tempun ku vauva on ihan pieni..

t.Ufa taas

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/105 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä odotellaan oksennustautia.... Käytiin sunnuntaina kylässä, jossa oksennettiin heti maanantaina, joten oksennusta odotellessa... =(

HAMPAAT ja Kuume..

Meillä ei tähän mennessä oo vielä kuopuksen kohdalla hampaitten puhkeaminen nostanut kuumetta, mutta noilla isommilla taisi kyllä poskihampaat aiheuttaa sitäkin..

LEMPISARJAT:

O.C.n täydelliset naiset, Täydelliset naiset, hullut japanilaiset.. Ihan koukussa oon Vauvataloon ja synnytyssairaalaan (tulee Faktalta)!

KODINHOITO SAIRAANA:

Mun pitää aika kipeänä kyllä yrittää pyörittää tätä huushollia, mutta mies kyllä kykenee pitämään jotenkin kotia pystyssä jos olen ihan sänkykamaa..

Itse ollessaan pienessäkin flunssassa on ihan kuin pieni lapsi.

Oksennukset ja muut on mun siivottava..Mies pakenee vuorille..

SUHDE kukoistaa tällähetkellä =) !!

Mulla on uudet työkuviot menny ihan kivasti!

Kurjaa kun on niitä (keittiöhommia) vaan tämä viikko, olisin jatkant mielelläni vaikka vähän pitempäänkin. Mutta siivoushommaan on palattava heti pääsiäisen jälkeen.

Nyt nukkumaan.

mammutti ja Peetu

Vierailija
104/105 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ilmeisesti aletaan viimeinkin nukahtaa huutamatta ja itsekseen sänkyyn... Kahden illan kokemuksella uskallan noin toivoa. Toki tuota ennakoi tiivis tissittely... Kiitos Viherrys imetyksen lopettamis tsemppauksesta. En todellakaan ole mikään " imetysaktivisti" tai taaperoimettäjä (esikoista imetin 10kk), mutta oma mukavuudenhalu kai on saanu tämän meidän lupsuttelun jatkumaan näinkin pitkään... Meillä kun ei tutti kelpaa, on tissi niin helppo lohdutus- ja nukkumaan rauhoittelukeino. Mutta pääsiäisen jälkeen ajattelin yrittää lopetella. Nyt vain haaveilen kokonaisista yöunista. :-0 Ja pikkukolmonen siellä haaveissa tosiaan siintelee yhä. Tänään yritin kyllä jo varata lääkäriaikaa ehkäisyn aloittamiseksi. Kiitos katkonaisten öiden, ehkäisy tuntuu nyt enemmän kuin tarpeelliselta. Pillereitä ajattelin, ne on sitten tarvittaessa helppo lopettaa.

Meillä neito herää nykyään ihan törkeän aikaisin; tänään ennätyksellisesti jo puoli kuuden kieppeillä! Onneksi mies on aamun virkku, ja hoitelee aamukukkujan.

Sitten noihin gallupeihin:

TV_SARJAT: aamuisin " Sydän paikallaan" iltapäivisin " Emmerdale" . Lisäksi " Kotikatu" katsotaan aktiivisesti. Nyt ollaan seurattu tuota maanantain " Harvoin tarjolla" . Siinäpä ne. Ja toki tulee paljon katseltua muita ohjelmia, mutta noita sarjoja aktiivisemmin. Alma tykkää kaikista musiikillisista ja värikkäistä lastenohjelmista. Aamulla katsovat iskän kanssa tiiviisti sen muovailuvahajutun, jossa ilmoitetaan päivän nimipäiväsankarit. Alma lopettaa heti muut touhut ja hyökkää tv:n luo, kun kuulee sen tunnarin. Sitä sitten pitää iskän kanssa tanssia hytkytellä.

Meillä Alma nukkuu vielä pinniksessä meidän makuuhuoneessa. Esikoinenkin siirettiin oman huoneeseen vasta liki kolmevuotiaana. Oon sitä koulukuntaa, että lapsen paikka on vanhempiensa luona. Toisinajattelijoita ollenkaan kritisoimatta. Jokainen tyylillään. Ja onpa mielessä nyt käväissyt, että jos siirtäis Alman isosiskonsa kanssa samaan huoneeseen nukkumaan. Siskolleen se kyllä sopisi. Mutta vaatii äidiltä kypsyttelyä...

ARKI pyörii sairastuessammekin aika pitkälle minun voimin. Enpä muista koskaan olleeni niin vuoteen omana, etten olis pakollisia hommia pystynyt hoitamaan. Toki mieskin tarvittaessa varmaan huushollin pyörittäis.

SUHDE on tällä hetkellä ihan hyvissä uomissa. Muutama kuukausi sitten olin jo kyllä suurin piirtein pakkaamassa laukkuja. Ja kerran kuussa (viiko ennen menkkoja) oon kyllä muutaman päivän varsinainen hapannaama, eikä silloin kukoista muu kun finnit leukaperissä.

Siinäpä sitä taas sepustusta tulikin!

Öitä, kanssasisaret!

Timbe

Vierailija
105/105 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivasti alkoi meidän päivä. Aino oli ennen 7 ylhäällä. Vähän aikaa kölli äidin kainalossa ja sitten oli noustava kun äidin piti juosta vessaan oksentamaan. Että nyt se vissiin alkoi tämä minun pahoinvointi oikeen kunnolla. Etomista on ollu tässä parisen viikkoa mut nyt eka kertaa tuli pihalle. Tuli kyl vähän parempi olo.

Meillä sairaana minä hoitaisin varmaan silti kotia. Tai no mies kokkaa ja tiskaa yms. mut muut varmaan mun harteille jäis. Tiedä sitte kun minulla 38 astetta kuumetta niin oon ihan sänkypotilas et miten se mies sit pärjäis.

Meilläkin aino nukkuu viel pinniksessä meijän makkarissa. On meillä jo hommattuna tollanen jatkettava sänky et pitää varmaa kesällä ruveta opetteleen siihen nukkuun kun uusi vauva syksyllä syntyy.ja sit ku siinä onnistuu nukkuun nii jos siirtäisi sitten omaan huoneeseen.

nyt taidan lähteä laittaan neidin nukkuun ja jos tuota itekki sais pikku päikkärit nukuttua...

pikku,aino ja papunen RV8+5