oOo HELMET 2007/MAALISKUU oOo
Tässäpä linkki edelliseen pinoon:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=60&m=12532804&p=1&tmo…
Kommentit (105)
Voi hitsi, kun olis vapaa päivä niin sataa vettä =/
AAMUHERÄTYS meillä on siinä 6.30-7.30 riippuen monelta ollaan menty edellisiltana nukkumaan.
(tämä aika siis niinä aamuina kun ollaan kotona)
Jos Peetu lähtee hoitoon, niin herätys on klo 5.00..
MIES TULEE TÖISTÄ klo 6.00, 14.00 tai 22.00 riippuen missä vuorossa milloinkin on.
Yritin soitella ja kysellä TAYSsista tietoja siitä varjoainekuvaukseen pääsystä, mutta soitin ilmeisesti väärään paikkaan, kun täti vaan hoki että aika on tulossa ja tulee sitten kun tulee.. Hän ei kuulemma nää edes mitään tietoja mistään..!?
Täytyy yrittää huomenna johonkin toiseen numeroon ja yrittää jouduttaa lähetteen saapumista, kun mulla on alkanut tota jalkaa särkeä ja pelkään, että suoni menee kokonaan tukkoon. Jää pian koko toinen jalka Tampereelle...=(
Oon yrittäny kovasti edellisviikon laihduttaa, mutta aika heikoin tuloksin..
Aina oon iltaisin sortunu syömään jotain -ei laihduttavaa- =/
Töissä mulla on ½l pullo ja pyrin juomaan väh. 3 pullollista vettä työvuoron aikana. Välillä uppoaa helpommin, välillä täytyy yrittää väkisin juoda.
Kumma juttu, kun tietää hyvin että miten laihtuu ja sitä haluaa kovasti, niin kuitenkin on niin onneton itsekuri, ettei pysty olla syömättä!!!?
Olettehan muistanut siirtyä kesäaikaan?!
Ei mulla muuta..
mammutti ja Peetu
Vapaa päivä mulla, niinkuin aina maanantai. Ja tulinkin lukemaan pinoja, ja taas kirjoitteleenkin vähän.
Ensiksi vastailen Calmukselle, etten unohda. Eli meidän Jessen putkitus oli 12.3-08. Kaikki sujui hyvinkin nopeasti ja vaivattomasti. Mitä nyt pikkuinen oli heräämössä aikas itkuinen/pöpperöinen. Meidät" ajettiin" aika nopeasti pois, kun heräämö oli ihan täysi. Viivyttiin siis koko sairaalassa, vain yht. 1h 15min. Illalla annoin kipulääkettä, hiukan enempi oli sylissä. Mutta muuten oli reipas, ja yönkin nukkui hyvin. Jälkikontrolli on norm. 3-4 vkon päästä. Mutta Jesse oli kuumeessa pari päivää viime vkolla, ja kuskasin varoix lääkärissä. Putket oli hyvin paikoillaan... Eikä tulehduksia ole ilmaantunut, kop, kop =) Ai niin ostin sellaisen uimapannan Jesselle suojaamaan rajuimpina kylpy hetkinä, ja uintireissuilla. Lisäksi on hyvä laittaa myös korvakittiä, just esim. uimaan mennessä. Mäkin jännitin putkitusta, mutta kaikki meni oikein hyvin. Ja teillä varmasti samanlailla =)
Jesse on oikea vauhti-Eemeli, perässä ei meinaa pysyä. Nyt jo juostaankin. Käytiin äsken pyöräilemässä pieni lenkki, kun ihana ilma. Ja tykkäsi kovasti.
Oletteko jo ostaneet välikausi-asuja? Ostin Reimatecin haalarin muta/sin. ja siihen pipon. Taidanpa törsätä vielä sydvestin ja minitecit.
Tarvitaan kyllä toinenkin varuix ,ehkäpä lassien suprafill, missä kurahousu alaosa. Löysin kyl kirpparilta 4e haalarihousun Reimatecin, et ehkäpä sit vain takki siihen... No sitä ehtii nyt vielä miettiä.
Minkälaisia kenkiä pidätte saappaiden lisäksi nyt?? Mummu on luvannut ostaa kesäksi kengät, minkähänlaiset kannattaisi?? Ja hei minkä kokoinen jalka teidän taaperollanne on?? Meillä on nyt n. 22 nroa.
UFakuk: Heitän veikkauksen Viivin sisaruksen lasketuksi ajaksi 14.4-08 =)
Äsh nyt joudun lopettaan, pitää viedä yx vekaroista kuva-taiteisiin... Ja pukea siis Jesse, joka sitä inhoaa yli kaiken =(
Saatan palailla, vielä tänään jatkamaan, jos en ilosta viikon jatkoa kaikille =)
Terv. Vivian+ lapset (3x)
Ekaks veikkaus Viivin VELJEN syntymäpäivästä.. Oton päivänä on hyvä syntyä, joten 17.4 olis mun villiäkin villimpi veikkaus! =)
(onko UFA sulla yhtään poika-olo? =) )
KENGÄT:
Vielä pari päivää sitten meillä oli Napero-merkkiset talvikengät käytössä, mutta lumien sulaessa kohinalla on aika siirtyä kumppareihin.
Huomenna lähden ostamaan (hiukka halpoja mitälie-bambuverhoja) olohuoneeseen 4 ikkunaan rullaverhoja ja samalla poikkean kenkäkaupassa katsomassa Peetulle jotain kevätkenkiä.. Lenkkarit tai jotkut muut olis hakusessa.
Jalan koko on Napero-kenkien mukaan 23.
KEVÄTASU:
Ostin taannoin kirpparilta Tutan keväthaalarin ja köyhdyin vain 4e!!
Tosin vielä se on liian ohut, mutta esim. ostosreissuilla se on ollut jo käytössä, kun pelkästään kaupoissa ja autossa ollaan.
Kaverilta sain Reiman haalarin joka on juuri näille keleille sopivan paksuinen, joten se otetaan käyttöön heti pesun jälkeen!
Peetu osaa kiivetä ketterästi sohvalle ja myös oppinut jo laskeutumaan siitä oikeaoppisesti takaperin!
Tosi nopeasti oppi kun aina käänsi pojan jalat edellä laskeutumaan kun halusi sohvalta pois.
Miehelle vielä lahja ostamatta ja pyöreät vuodet alkaa olla jo enemmän kuin lähellä. Keskiviikkona pitäis olla jo lahja paketissa!
Kenkiä on myös mies vailla, joten yritän löytää sellaset sopivat myös huomenna.
Nyt nukkumaan
mammutti ja Peetu
Mulla on ongelma... ja aika naurettava sellainen..
Mun mummoni lukee kirjaa (jotain rakkausromaania venäjän tsaarin ajoilta) jossa joku Herra Isoherra vie rakastetulleen VALKOAKAASIAN kukkia.
Mummo haluaisi tietää miltä näyttää valkoakaasian kukka (kun joku oli sanonut sen olevan tuomen kukka, eikä uskonut sitä..) ja lupasin sen hänelle netistä etsiä..
Oon nyt kahlannut läpi kaiken mistä osaan etsiä kyseistä puulajia, mutta en oo vielä löytäny sitä oikeeta!
Sen tiedän, että akaasiasta valmistetaan mm. parkettia, mutta elävästä puusta en oo kuvaa löytäny, vaikka kuinka olen Googlella koittanu etsiä.
Jos joku osaa neuvoo, mistä vois löytyi niin olis kiva! Saisin mummoni onnelliseks! =) (huvinsa kullakin)
Meillä on helmi-07 :) Iso poika jo on :) 1v neuvolassa painoa oli n.11900g ja 77,1 cm pitkä. Pipoa en nyt muista!
Täällä ollaan ja laitoin nyt meille tällaisen kuukausi pinon kun ei meitä niin kamalan montaa ole täällä kirjoittelemassa ja on ehkä sitten niille helpompi ketkä käyvät vaan silloin tällöin niin ei tartte montaa pinoa käydä läpi. Jos puolessa välissä kuuta tuntuu et pino on mahdottoman pitkä niin voihan sitä aina laittaa uuden =)
Me käytiin tänään neuvolassa. Meillä on jälleen vaihtunut neuvolan-täti eli on nyt siis jo 4 neuvolan täti Ronjan raskaus ja vauva-aikana. Niin ja tuo lähin neuvolakin suljettiin ja meillä onkin neuvola sitten tuolla 3 kilometrin päässä eli ei voi edes kuvitella menevänsä ilman autoa sinne. Motkotinkin hieman sille tädille et näinkö se kaupunki ajattelee kovasti näitä odottavia äitejä kun eihän sitä voi millään olettaa että joka perheessa on kaksi autoa käytössä. Miten ihmeessä muka viimeisillään (muistelen omaa olotilaani vuosi takaperin kun Ronja syntyi vasta rv 42+1) oleva äiti voi kävellä 3km suuntaansa joka toinen päivä johonkin hemmetin yliaikaiskontrolleihin??? En tajuu, mut näin se vaan on, tulee aika kalliiksi mennä taksillakin joka kerta. Saas nähdä miten meidänkin paikallissanomien palstat kohta täyttyvät äitien valituksista yms.
Neuvolassa ei tapahtunut mitään uutta, mihinkään asiaan täti ei kommentoinut mitään eikä antanut sen kummemmin mitään suosituksia mistään.
Paino ja pituus oli ihan ok eli 9800g ja 75,5 cm, eli sopusuhtainen typy.
Nyt täytyy mennä...
T. Kaisa ja Ronja
Johan on hiljainen maanantai..!
Mulla salaattikuuri alkaakin vasta huomenna, kun en ehtinyt kauppaan ostamaan salaattiaineita =)
Mekin käytiin tänään neuvolassa ja tässä uusimmat mitat:
Paino 10.680g ja pituutta 78cm. Kahdessa kuukaudessa on pituutta tullut 3cm, painoa vaan n. 400g..
Mutta käyrän mukaan juuri sen kokoinen kun 1-vuotiaan kuuluukin olla..
Seuraava neuvola on vasta ½vuoden päästä!
Kai mun tarttis painua nukkumaan.
mammutti ja Peetu
tiistai huomenet täältä!
Täällä on pakkaspäivä melkein -15 astetta mittarissa.
Ajattelin Ainon kanssa lähteä kävelylle isäni tykö kun pitäisi käydä sieltä hakemassa pöytäliinaa,astioita ja jne. lainaan kun en itse omista niin paljoa kahvilusikoita ja kuppeja ja jne. Laitan kaikki valmiiksi niin mies saa töiden jälkeen ne käydä autolla sieltä hakemassa.
Piti ihan itsellekkin aamupuuro keittää kun meinasi olla heikko olo, mutta välillä tuntuu et mahassa myllertää siihen malliin et saa nähä pysyykö puurot sisällä.
Meillä huomenna 1-v neuvola ja myös virallinen syntymäpäivä. Saapa nähdä onkohan neiti kasvanut ollenkaan...meillä kun on tosi hidasta tuo painon nousu...200-300g per kuukausi tullut koko vuoden. Entä miten teillä onko pienokainen reagoinut 1-v rokotteeseen mitenkään? Aino ei ole muihin rokotuksiin reagoinut että toivon ettei tähänkään mitenkään erityisemmin. Mutta nyt siivoamaan ja silleen.
pikku ja aino (huomenna1v)+papu rv6+3
Noniin, meillä ei sitten maha kestä ilmeisesti hylaakaan. 50ml:iin päästiin ilman sen suurempia oireita, viime yö itkeskeltiin ja tänään tuli jo ripulina =/ Mukavaa. Nyt pidetään vähän aikaa taukoa ja kokeillaan sitten uudestaan.
ROKOTUS aiheutti meillä kiukkua ja itkua 3 tunnin kuluttua pistoksesta. Yötä vasten annoin supon ja yö nukuttiin hyvin eikä seuraavana päivänä ollut enää mitään. Helpolla siis päästiin.
Mulle soitettiin eilen kelasta kotihoidontuki asioista ja tarkisteltiin päivämääriä, ni mä vasta tajusin et mä synnytän JO ens kuussa! Oi voi.. Täytynee pian alkaa laittaa vauvan tarvikkeita valmiiks ja kassia lähtökuntoon.. Kertokaahan vinkkejä miten saan miehen mukaan tälläkin kertaa laitokselle? Ei ole oikein innostunu tulemaan kun " On jo kertaalleen nähny kaiken eikä hänest ole mitään hyötyä" .
Nyt ei muuta,
t.Ufa, Viivi (1v ja risat) & " Wagner" (32+5 ja lisää vaan tulee...)
Kolomonen: meiltä oli aiemmassa asuinpaikassa matkaa neuvolaan 28 km, joten tuo 3 km tuntuu aika lyhyeltä. Oli todellakin hommaa käydä yliaikaiskontrolleissa varsinkin kun meillä oli silloin toinen auto rikki joten jouduin ajamaan appiukon " maatalousautolla" jossa oli aina kyydissä avolavalla milloin mitäkin olkia ja sen sellaista kamaa... Mutta tietysti maalla on eri asia kuin kaupungissa ja itsehän jokainen asuinpaikkansa valitsee. Nyt neuvola on 3 km:n päässä kun asutaan taajamassa ja se tuntuu minusta lyhyeltä matkalta, mutta se on tietysti mihin sitä vertaa, ja meillä on pakko olla kaksi autoa matkatöiden takia joten autolla on sama meneekö 3 km vai 10 km. Päivystävälle lääkärille esim. on viikonloppuisin 52 km yhteen suuntaan. Ei sitä silloin osannut arvostaa kun päivystys oli vielä 3 km:n päässä mutta nyt ärsyttää kyllä kun palvelu heikkeni.
Tänään juttelin pomon kanssa ja sain ylennyksen: siirryn toimihenkilöstä esimieheksi ja projektipäälliköksi. Palaverin jälkeen tein uudelleen raskaustestin ja nyt herkällä netistä tilatulla testillä. Se näytti selvää miinusta. Raskaus on siis keskeytynyt alkumetreillä. Menkkoja ei ole vieläkään tullut eli kohta tulee joku hirmu satsi. OIkeastaan tuo on ihan ok-juttu. En koe sitä keskenmenoksi koska raskautta ei edes ollut toivottu, mutta toki sitä ehti parissakin hailean plussan päivässä miettiä jo hyristen uutta vauvaa. Mutta ei ainakaan aleta yrittää uudestaan kun nyt sain tuon hienon työn. Onhan meillä jo kolme lasta!
Heinälle OIKEIN PALJON ONNEA ylennyksen johdosta!!! Ja kiva kun pääsit nyt jännittämästä sitä mahdollista raskauttasi, vaikka toisaalta olisi varmasti ollut ihan kivakin juttu... Nyt ainakin pääset antamaan kaikkesi siihen projektiin! Tuollainen palkankorotus tuntuu jo kivasti taloudessa. Meikäläinen kun saa suurinpiirtein sen verran käteen tästä niin hyvin palkatusta ja arvostetusta perhepäivähoitajan työstä, *¤#kele!! Mutta vilpittömästi onnea silti toivottelen :)
Mutta nyt kahvin keittoon! Ostin aamulla munkkeja välipalaksi, kun kotona on vaan omat muksut :) Arjen luksusta ja herkkuhetkiä pitää välillä olla!
Lumisin terveisin Pessi ja Aada
Pessi: minullekin tuo korotus on valtava summa. Nythän olen hoitovapaalla itsekin yksityinen pph, tosin vain 3-4 päivää/vko. Tienaan siitä 660 miinus verot joten todellakin palkka omassa hommassani nousee enemmän kuin koko kuukausipalkkani nyt. Sitä osaa arvostaa! Mutta on se hommakin jatkossa entistä vaativampaa. Tosin -pph:n homma on eri tavalla myös erittäin vaativaa ja tärkeää. Voisin jatkaa siinä pitempää omien lasten eduksi, mutta kun sillä palkalla ei meinaa tulla toimeen.
Nyt lasten hommiin...
heippa,
nyt en ehdi muuta kuin kysyä, että onko teistä normaalia, kun pojalla ollut jo viikon ajan siitä 1-vee rokotuksesta pieni patti jalassa?? Ekaksi se oli punainen se rokotusjälki isohkolta alueelta, mut tuo patti ei nyt vaan ota laskeakseen. Pienentynyt on kyllä vähän. Muuten ihan ok, ei turhia kitinöitä, kuumetta tms. Paitsi rokotusiltana oli kyl vähän kiukkuinen ja tosi väsynyt, supon annoin sillon.
rokotuksesta: Meillä oli eilen myös kuumetta ja yö meni tosi risaseksi vaikka supon voimilla meilläkin nukuttiin. Nyt päivällä ei oo musta enää mitään oireita ollut. Meillä on vielä laastari siinä rokotuskohdassa, pitää ottaa pois ja kattoa miltä näyttää, mutta ei kai tuollainen patti nyt ihan tarkoituksen mukainen ole?!? Kannattaa varmaan soittaa neuvolaan ja kysästä sieltä kun tuntuu et kaikista rokotuksista voi tulla eri oireita niin kuka näitä nyt muistaa!
Heinälle onnittelut ja " suru" valittelut, eli hieno homma että sait noin hienon työpaikan. On se niin paljon helpompi mennä töihin kun on joku hyvä syykin tehdä niitä töitä (raha) ja myöskin nauttii siitäkin ajasta! Mulla töihin paluu on ankea jos en muuta hommaa saa kun nykyisen, vuorotyöt odottaisivat eikä palkassa ole kehumista, joten ei kiinnosta yhtään. Parempia hommia pitäisi etsiskellä, mutta ei niitä voi etukäteenkään kovin hakea kun vasta syksyllä saan lapset sitten hoitoon. Siihen asti siis on vaan odoteltava. Sitten ne suruvalittelut vielä, toisaalta on varmasti tosi haikeeta, mutta kuten Hennankin tapaus oli aikaisemmin, niin kun raskautta ei oo suunnitellut eikä toivonut niin tuollainen luopuminen ajatuksesta ja " keskenmeno" ei varmastikaan ravistele niin kovasti kun jos se olis pitkän odottamisen ja toivomisen jälkeen tapahtunut. Olipas sekavaa....
Olikos jotakin galluppeja?? Pää on ihan tyhjä....laittakaa jotakin galluppia kehiin niin saadaan keskustelua aikaiseksi.
Onko muuten muita imettäjiä vielä mukana?
-Meillä tissitellään edelleen noin 5 kertaa vuorokaudessa, olen nyt ajatellut lopettaa, mutta vielä en oo saanut aikaiseksi ja jotenkin pelkään niin kauheasti tuota rintatulehdusta (vaikka mulla lääkkeet on kaapissa valmiiksi varuilta) etten uskalla edes enää vähentää tuota imetysmäärää päivällä. Pitäis varmaan päästä ekaksi noista yöimetyksistä, jotta voisi sitten päivälläkin lopettaa. Kun vaan jaksais ajatella taas sitä unikoulua!
Nyt pitää mennä ruoanlaittoon ja ruveta suunnittelemaan synttärijuhlia jotka pidetään meillä naamiasten merkeissä sunnuntaina ja puvuista ei oo vielä tietoakaan. Meillä siis samalla kertaa Ronjan sekä kakkosen synttärit.
T. Kaisa ja Ronja 11,5 kk
Meidän kamerasta loppui viimeksi akku kun yritin niitä kuvia saada koneelle ja sit meni hermot, kokeilempa uudelleen tänään illalla! Sorry kun joudut odottelemaan....
Täällä nousee käsi pystyyn, imetän vielä ja kova tarkoitus ois lopettaa myös. Mut kun oon ollu niin laiska. Että yöllä sitä vaan sortuu ottamaan viereen ja antamaan tissiä. Kun tuo ryökäle heräilee vielä 2-3 kertaa, enkä kerta kaikkiaan meinaa jaksaa pysyä hereillä ja ruveta silittelemään. Huono tapahan tuo on tuo heräily! Mut nyt lääkärinikin kehotti lopettamaan imetyksen, joten kai se nyt pitäs vihdoinkin toteuttaa. Joten kolomonen, tsempataanko toisiamme ja pidetään ne unikoulut nyt...? Onneks poika on päivisin ite vähentänyt imuttelua niin, että alkaa kaipaamaan tissiä vasta tossa kuuden pintaan nykyisin. Äsken annoin ja sanoin pojalle, että ens yönä ei tipu! Tänään en myöskään ole kotona nukkumaanmenon aikoihin, joten eikös sitä sanota, että lapsi kaipaa yöllä samaa olotilaa, mihin illalla nukahtaa. Joten jospa tää tästä taas lähtis vierotus käyntiin...?
Laitoin nyt ittelleni muistuksen, että huomenna muistasin soittaa neuvolaan tosta rokotuksen aiheuttamasta patista.
Ihanaa kun on niin talvista - poika pääsi tänään vihdoinkin ekaa kertaa pulkkailemaan! Ja kyllä vispas jalat!!
Mut nyt pitää mennä taas! Toivottavasti joku keksii kivoja galluppeja joo, että piristyis meidään pinonen taas! nii ja heinälle onnittelut kans täältä! Mä olin ihan varma, kun näin jonkun onnittelut ennen kuin olin lukenut sun viestin, että ne oli raskausonnitteluja. Mä kun olin myös ihan varma että oisit raskaana! Mutta ehkä tuonnempana, jos teille nyt iskikin kipinä neljännestä..?
Paljon onnea Heinälle ylennyksestä! Ja ehkä nyt on aikaa enemmän keskittyä työhön myös, sitä neljättä voi aina harjoitella. Halaus nega-viivasta kuitenkin!
Kolomonen ja Viherrys - meillä tissitellään n. 3 x yössä, mikä on yhtä juhlaa, kun vielä pari viikkoa sitten tahti oli 6 x yössä. Lisäksi aamu, ilta ja kerran päivällä. En taida lopetella yösyöttöjä, sama virsi - kun en yksinkertaisesti jaksa valvoa tassuttelemassa tms. muuta, viereen otto on niin helppoa, eikä nykyisellään väsytä ollenkaan.
Mutta enemmän lopetuksessa vielä huolettaa nuo ruokamäärät. Meillä pitäisi syödä melkein tuplamäärä nykyiseen verrattuna ja juoda maitoa päivällä reilusti, että imetystä voisi vähentää, tai luopua yöimetyksistä. Nyt menee pikku sosepurkin verran lounaalla + päivällisellä sekä muutama lusikallinen puuroa aamulla, illalla ehkä desi puuroa, välipalaksi hedelmäsosetta. Leipää lähinnä imeskelee, maitoa ja vettä yhteensä vuorokaudessa vain n. puoli desiä rintamaidon lisäksi!
Että kierre on valmis - ei pysty koko yötä olemaan syömättä noilla päiväruokamäärillä, mutta ei ole ruokahalua päivällä, kun yöllä tankkaa...
Että sellaisia ajatuksia täällä. Nyt on suunnitteilla työmatka ulkomaille 2 päivää huhtikuun lopussa, silloin tulee pakkokokeilu...
Galluppia siitä tuli mieleen: oletteko olleet yötä mussukan luota poissa, jos ette niin onko suunnitteilla?
Iloista talvea ja keskiviikkoa (huomista siis : )
Sporttari ja Milli
Heinälle onnittelut täältäkin työpaikan johdosta!!
1-vee rokotus saatiin eilen ja ainakaan vielä ei ole ollut havaittavissa mitään oireita..
Neuvolassa sanottiin, että toiset on reagoineet juuri tähän rokotteeseen aika voimakkaasti vaikka aikaisemmista ei olis mitään tullutkaan.
Syytä siihen ei osannut sanoo.
YÖ poissa kotoa/taaperon luota:
Peetu on ollut yökylässä tasan 2kertaa tämän ensimmäisen vuoden aikana.
Kesällä oltiin häissä ja toisella kerralla käytiin Peetun kummien kanssa laivalla (jonne suunnittelin ottavani Peetun mukaan. mutta jäikin kuitenkin mun äidille)
Suunnitelmissa ei ole lähteä minnekään niin ettei pojat lähtis mukaan, eikä muutenkaan ole reissusuunnitelmia, kun ollaan töissä.
...tästä uusi gallup:
Viihdytkö baarissa vai oletko enemmän kotona " juhlija" ?
-minä olen ehdottomasti " kotibileitten" kannattaja, eikä mua saa baariin juuri houkuteltua.
Tykkään istua iltaa kaveriporukalla jonkun luona tai meillä, mutta harmittaa kun ilta loppuu aina lyhyeen kun kaikki muut ovat aina lähdössä baariin ja mua ei huvita..
Sitten voisin sinne lähteäkin jos olisi varmaa, että porukka pysyisi kasassa mutta kaikki hajaantuu aina omille teilleen ja loppuilta on aika tylsä (ainakin mulla).
Mulla oli varsinainen tilin ohimarssi perjantaina...
Koko kuukauden odettelin tiliä ja sit kun se päivä vihdoin koitti ja maksoin päältä laskut ja lainanlyhennyksen, niin tilille jäi vaivaiset 200e!!
Voi v¤#%!!!
Ja kuinka paljon oon raatanu niittenkin rahojen eteen ja suunnitellu kaikenlaista pientä pintaremonttia, sohvaa ym. ostettavaa....
Ei auta kun odottaa seuraavaa tiliä ja toivoa, että se ei pakenisi tilitä ihan niin liukkaasti!!
..taitaa mennä väsyneen marinaksi, joten lopetan tähän ja palailen huomenna pirteämpänä.
mammutti ja Peetu
Täällä olisi tänään Ainon virallinen syntymäpäivä. Voi minun pientä kun se on muka 1v. Pitäisi neuvolaan lähteä kymmeneksi. Ja suihkuunki pitäisi mennä. Eli pikapinoutuminen. Tulen sitten kertomaan neuvolakuulumisia.
Aino on ollut yhden kerran mummolassa yötä kun olimme miehen kanssa konsertissa. Muilla kerroilla kun ollaan jossain käyty meillä on ollut kotona lapsenlikka.
Itsekin olen sellainen ihminen että viihtyisin enemmän kotona istumassa iltaa kuin baarissa, toki jos on hyvää seuraa niin viihdyn kyllä baarissakin.
Eli vähän minkälaiset fiilikset on...
mutta nyt pitää alkaa toimiin tai myöhästytään ainon kanssa.
pikku ja Aino tänään 1V
Varmasti yksinhuoltajilla on aika tiivistä kun ollaan koko ajan lapsen kanssa. Toisaalta minäkin olen koko ajan jonkun lapsen kanssa, yleensä kaikkien kolmen, koska mies tekee työn ohessa graduaan joten on jatkuvasti jossain, usein koko arkiviikon yliopistolla, myös yöt silloin pois. Tämä on kuitenkin väliaikainen ratkaisu joten sinänsä on helpompaa kun tietää väliaikaisuuden. Ja meillä vaikuttaa sekin kun on kaksi alle kouluikäistä isompaa sisarusta -jos mies hoitaa kuopusta, minulle jää kuitenkin isommat lapset. Todella harvoin tulee käytyä missään ilman yhtään lasta. Isommat lapset kaipaa kuitenkin omaa huomiota ja sitä on mahdollista antaa vain jos nuorimmainen, touhukas suharimies on isänsä kanssa sillä aikaa. Oli miten oli, 1-vuotiaan hoito on todella intensiivistä oli sitten yksin tai kaksin, kun eihän kovin monen mies kuitenkaan ole paljoa kotona kun on töissä.
G: monelta miehenne tulee kotiin töistä???
Meillä tulee talvisin 18 tienoilla ja kesällä 18-20 aikaan. Lisäksi tekee nyt gradua iltaisin... Viikonloppuisin on lasten kanssa enemmän, joskin silloinkin tekee osan päivistä sitä gradua.
Eilen meillä kävi lastentarhaopettajaopiskelija, tosi kiva nuori nainen joka olisi innokas hoitamaan lapsiani kun aloittelen töissä keväällä 1-2 päivää viikossa. Samoin hän lupasi että jos on joskus viikonloppumenoja, nekin käy. Harvoinhan sellaisia on, mutta ehkä joskus voisi ollakin. MItä te muut olette maksaneet palkkaa tilapäisestä hoidosta??? MLL:n taksa näkyy olevan reilut 6 euroa/h. Kunnallisessa tilapäishoito kolmesta lapsesta maksaisi 38 euroa/pvä eli 4-5 euroa/h, mutta kun saa kuitenkin kotihoidontuen kun maksaa tuon tilapäishoidon maksun, päivämaksu jäisi 22 euroon eli alle 4 euroa/h. Mietin itse viittä euroa/h ja tälle opiskelijalle se sopisi. Onhan se pieni palkka kolmen hoidosta, mutta toisaalta kaksi isompaa ei vaadi kovin paljoa hoitoa varsinkin kun vanhin on puoli kahteen iltapäivällä eskarissa, vaan lähinnä työllistäisi nuorin. Eikä sitä itsekään sen ihmeemmillä palkoilla ole työskennellyt kun oli opiskelijana alan töissä.
Joo mutta mukavaa sunnuntaita!