oOo HELMET 2007/MAALISKUU oOo
Tässäpä linkki edelliseen pinoon:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=60&m=12532804&p=1&tmo…
Kommentit (105)
Meillä ei syöty viime yönä!!! Siis eka kerta meidän elämässä! Jihuuuuuu! Silittelemällä ja syliin nostoilla selvittiin. Tissi olikin kyllä sitten pakko tyhjentää aamupuuron jälkeen. Sporttarille muuten; meillä paino ollut jo jonkin aikaa hivenen laskussa, vaikka on syönytkin hyvin, niin kiinteitä kuin rintaakin. Siihen lisänä vielä atooppinen iho, niin saatiin vihdoin lähete allergiatutkimuksiin. Mutta nyt pitää lähteä nauttimaan auringosta!
v
Gallupit ekaks:
Vaipat:
Sekä että, välillä ostetaan housuvaippoja, mutta aika usein kuitenkin teippivaippoja.
Syönti:
Harjoitellaan kovasti ruuan lusikoimista suuhun, välillä menee koiralle tai tarjoaa äidille tai sit menee touhu pelleilyksi ja ruokaa löytyy jokapaikasta.
Onnistuu kuitenkin välillä saamaan koko lusikallisen ruokaa suuhun asti =)
Leivät ja karjalanpiirakat yms. annetaan kokonaisena ja voideltuna (pieni sipaisu voita päälle). Ne syödään oikeen innokkaasti ja kuten asiaan kuuluu, nuollaan voit ensin päältä =)!
Juominen lasin/mukin reunasta aloitettiin heti kun oppi istumaan syöttötuolissa. On helpompaa poiketa esim. kauppareissulla kahvilla kun poika osaa juoda lasista.. Jos ei ole nokkista mukana!
Itse ei osaa kallistaa mukia, mutta pitelee siitä kiinni.
ONNITTELUT kaikille synttärisankareille!!!
m&P
Joo, kyllä se on ihan eri tilanne kun on pari päivää ihmetellyt haaleeta raskaustestiviivaa ja se loppuu kuin silloin kun oli kovasti toivonut lasta ja se meni kesken viikon raskauden jälkeen (ennen kuopusta kävi niin ja se tuntui ihan kamalalta).
Galluppeja: YÖ: olin viime viikolla yhden yön pois pikkuisen luota ja se oli eka kerta. Olin soveltuvuustestissä työhön liittyen ja se oli niin kaukana että oli pakko olla yötä hotellissa. Tuntui kyllä tosi epätodelliselta kun saavuin illalla hotellille ja kävin kylvyssä kaikessa rauhassa ja nukuin läpi yön joutumatta mihinkään lapsitoimenpiteisiin kesken unien. Ja aamupala rauhassa, outo tilanne. Söin tosin huomaamattani vartissa, tulee hotkittua kauheesti. Ja koko ajan oli kauheeee ikävä erityisesti pikkuisinta. Kun tulin kotiin, tytöt itki kuorossa heti kun näki minut vaikka olivat olleet aivan iloisia koko ajan jonka olin poissa. Poika ei ollut näkevinäänkään minua tuntiin, pyrki vaan isälle ja mummolle ja mulkoili minua. Pikkuinen suuttui! Seuraavana päivänäkin kaikki lapset oli aamupäivän tosi nihkeenä. Että tollasta palautetta sitä saa kun erehtyy olemaan vuorokauden reissussa.
Miehen kanssa ei päästä mihinkään yhdessä yöksi, koska ei ole vapaehtoisia hoitajia kolmelle alle kouluikäiselle. Mummo on hoitanut kaikkia kolmea yhden kerran päivällä ja hyvinhän se meni, mutta aika homma on. Tyttöjäni mummo kyllä hoitaa useinkin, mutta se on kuulemma hänelle lomaa, 1-vuotias suharimies on aivan eri juttu...
Kaksi yötä poitsu on herännyt parin tunnin välein. En tajua mitä hän pelaa keskellä yötä. Ärsyttävää joka tapauksessa. Välillä hän nukkuu läpi yön ja sitten tollasia showöitä ihan selittämättömästi.
En muista taas yhtään mitä ne muut gallupit olikaan! Nyt pitää alkaa siivota, hoitolapset tulee taas huomenna ja mies on koko viikon opintojen takia toisella puolella Suomea, " oujee" . Kolmen pienen iltashow on vertaansa vaikka kun yksin hoitaa heitä.
VAIPAT: päivällä housuvaippoja paitsi kakan jälkeen laitan yleensä teippivaipan kun on muutenkin selällään. Öisin teippivaipat. Poika kakkaa yleensä vain kerran päivässä, kun sisarensa tekivät monta vuotta viisi kakkaa päivässä. Vaippoja kuluu nyt paljon vähemmän!
SYÖMINEN: poika haluaa syödä itse välttämättä ja se on aikamoinen sössinkishow. RUokaa lentää kaikkialle ja lopulta länttää kätensä keskelle annosta ja puristaa. Osaa syödä lusikalla hienosti, mutta usein suurin osa ajasta pöydässä menee kaikenlaiseen sössäysoheistoimintaan.
Niin tuosta " raskaudesta" vielä, että kyllähän mun täytyi olla pikaisesti raskaana kun testi näytti himmeää viivaa, ei kai siihen muuten viivaa ois tullut. Ja pahoinvointikin oli ihan raskausmaista. Nyt alkoi menkat ja tuli ekana joku plop-juttu jota en halunnut jäädä tarkemmin tuijottelemaan. Varmaankin tämä oli joku varhainen keskenmeno. Etominen alkoi viime viikolla ja lisääntyi lauantaihin saakka, sitten alkoi maanantaina laantua ja nyt ei enää edo. Etomisen huippupäivinä myös pissatti jatkuvasti ja vilutti ja väsytti. Nyt on ihan normaali olo jälleen. Onneksi tuli tuo työjuttu just nyt jotta on muuta mietittävää. Eihän se paljoa kirpase koska parempihan tää on näin, mutta... kyllähän se silti hieman tuntuu haikealta.
Nyt on tultu neuvolasta ja saatu pikkuneitikin päikkäreille. Itse tässä juuri samalla syön ja tuijotan näyttöä :) Neiti painoi 7430g ja oli 72 cm pitkä. Meillä kun neiti on pienempi kuin muut ikäisensä. Aikoi lastenlääkärille näyttää Ainon käyriä. Sitten sain itselle ajan 28 pvä neuvolaan...tuntuupa oudolta olla taas odottava äiti. Jännittää.
Vaipat: meillä käytetään teippivaippoja empä ole itseasiassa edes kokeillut muunlaisia vaippoja vielä.kaapissa olisi muutama housuvaippa jonka sain jostain tutustumispakkauksesta.
Syöminen: ei syö itse vielä. tietää kyllä että lusikka menee suuhun jos on tyhjä lusikka kädessä. Osaa juoda lasista ja pitää myös hienosti kiinni siitä. Monesti maistuukin paremmalta lasista kuin omasta nokkamukista.
Mutta taidampa mennä pötkötteleen sohvalle...väsyttää niin kovasti.
pikku ja synttärisankari Aino
pikku85: Meidän neiti myös pieni ja siro: 7695 g / 71,5cm. Ei kuitenkaan huolta koska menee pituudessa ja pään ympäryksessä omalla käyrällään. Paino laski 5 kk alkaen, mutta 10 kk kohdalla käyrä taittui pois laskusuunnasta. Terkkari ei huolissaan koska neiti syö kuin hevonen! Ette voi uskoa miten paljon noin pieneen ihmiseen mahtuu ruokaa. Huh, heikompia hirvittää katsoa, kuten tänään kerhossa;)
1 v synttäreitä vietettiin viime lauantaina. Menivät oikein kivasti. Juhlan sankari oli onnellinen ihmisvilinästä. Nyt sitten alan väsäämään kutsukortteja 3 v täyttävälle isoveljelle. Ja iskän synttärit olisi ensi viikolla, mutta niitä ei onneksi isommalti vietetä. Olen itse asiassa silloin lasten kanssa reissussa muutaman yön. Jopas sattui. Ja vkl:na hän itse kertausharjoituksissa, joten taidetaan jo ensi vkl:na kahvit juoda ja joku lahja ojennetaan.
Täällä Keski-Suomessa on mielettömän upea päivä. Lunta ihan kivasti ja aurinko paistaa täydeltä terältä. Aamulla oltiin kerhossa joten pikaisesti ulos kun lapset heräävät päikkäreiltä.
Pakko teille kertoa Katariinan eräästä lempipuuhasta: Työntää kätensä sinne keskuspölynimurin seinässä olevaan putkeen ja kaivelee mustapippureita syötäväksi! Multa kaatui ennen joulua pusssi lattialle ja imuroin kun en saanut kaikkia kerättyä. Nyt neiti niitä sitten syö sieltä. Ja samalla toki löytyy kiviä ym mukavaa siitä putken reunasta. Kivaa juu :(
Nyt muihin puuhiin, vaikka silittämään.
t: Tuula ja nukkuvat lapset
Mini ja pikku: jännä yhteensattuma että teidän nimimerkit on " pikkuisia" ja puhutte pienikokoisista taaperoistanne. En ole seurannut kasvupinoja, mutta nyt alkoi kiinnostaa minkä kokoisia muiden lapset on. Meillä on 10,5 kg ja 77 cm ja neuvolantäti vielä väitti että paino on keskikäyrällä ja juuri ja juuri noussut riittävästi. Tosin meijän poju oli jättiläisvauva joten ehkä he vertaa siihen vieläkin kun vauvana hän oli yläkäyrillä.
Siivosin ja tulin vielä kahville tähän koneelle kun pienin nukkuu ja tytöt leikkii tuossa takapihalla jonne näkee sopivasti just " työhuoneesta" .
Pikaisesti tulin gallupeihin vastaamaan, elikkäs
Vaippa G: Pampers 4:n teippivaippoja käytetään. Kesällä ajattelin ottaa housuvaipat päiväkäyttöön. Vaippoja meilläkin kuluu nykyään vähemmän, sillä Aada kakkaa aina pottaan ja istuttaessa pissakin tulee joka kerta. Muutaman kerran on itse raahannut potan mulle ja sinne se pisu on sitten tullutkin! Ruuan jälkeenkin aina näyttää syöttötuolistaan poppaa (=potta). Toiveena olisi, jos kesän aikana oppisi kuivaksi. Sillon on jotenkin helpompaa opetella, kun on vähemmän vaatteita päällä eikä pisuvahingoista ole niin paljoa pestävää. Toivottavasti ei jäisi toiveajatteluksi... Ja eikös sitä sanota, että tytöt oppivat nopeammin kuiviksi? Kokemuksia?
Syöminen G: Meillä ei oikein vielä tuo syöminen itsenäisesti onnistu. Lusikka kyllä on Aadallakin, mutta useimmiten vain paukuttaa sillä lautasta ja ruokaa. Jos laitan annoksen lusikkaan valmiiksi, osaa sen kyllä laittaa hienosti oikeinpäin suuhun, mutta itse ei siihen lusikan kyytiin mitään saa. Mukista osaa kyllä juoda ihan itse. Tosi saattaa sitä maitoa vähän valua... :)
Yökyläilyt G: Vielä ei olla yhtään yötä vietetty toisistamme erossa. Ei ole ollut mitään tarvetta.
Baari G: En edes muista koska olisin ollut viimeksi baarissa... Lukeudun myös niihin kotihippaajiin kivassa porukassa.
Oletteko muut jo antaneet taaperoillenne mehua? Meillä Aada sai maanantaina ekan kerran omatekoista viinimarjamehua ja hyvin maistui. Nosti niin kovan metelin, kun muut lapset saivat pannarin kanssa mehua ja hänen mukissaan oli ihan eri väristä juomaa (=maitoa)!! Luulin, ettei mehusta välittäisi ja annoin maistaa, mutta vaatikin sitten lisää.
Onko muilla imetyksen lopettaneilla rintavarustus muuttunut? Lohduttakaa nyt joku ja sanokaa, että kyllä ne tissit vielä tulevat takaisin!!! Mulla nimittäin ei ole enää laaksoa eikä kukkulaa! En koskaan ole ollut mikään iso rintainen, vaan kuppikoko on normaalisti ollut 70/A Odotus ja imetysaikana käytin B-kuppikoon liivejä. Mutta nyt ei kyllä löydy täytettä edes AA-kokoisiin liiveihin! Nännit vaan törröttää komeasti sivuprofiilissa. Esikoisen imetyksen lopetettuani en kyllä näin suurta katoavaisuutta huomannut! Tosin mun painoni on tällä hetkellä aikas alhaalla, mutta samoissa lukemissa oli kyllä esikoisenkin aikoihin.
Mutta nyt pitää lopetella ja mennä välipalan laittoon, Aada jo huhuilee vaunuissa.
kadonneiden tissien metsästäjä -Pessi ja Aada
No niin aloitampa noista gallupeista =0)
Vaipat:Pampersia ja housuvaippoja sekä teippivaippoja käytetään.
Syöminen: Meillä ollut jo jonniin aikaa pojalla lusikka sekä lautanen " itsellä" . Eli kovasti harjoittelee tuota syömistä ja onnistuu jo aika hyvin. Autan itse sitten toisella lusikalla. Meillä ei pojalla pysy takamus tuolissa jos ei saa itse syödä. On helpompi siivota jälkiä kun taistella istuuko poitsu vai ei. Ja juomat juodaan nokkamukista...itse.
Yöhoito: Eli olen ollut kaksi yötä pois jolloin mies ollut pojan kanssa kotona. Ihan hyvin mennyt mutta muille en vielä vie kun tiedän että vierastaa.
Baari: No joo. olen enemmän kalsarikänni tyyppiä mut olin vkonloppuna pääkaupunki seudulla baarissa ja aika pahassa humalassa. Mikä ei kyllä kuulu tapoihin mut sen siitä saa kun ei juo pariin vuoteen...No pointti on kuitenkin se et ei ollut mun paikka. Jotain bändiä tms. voin lähtee ravintolaan kattoon mut muuten vaan en kyl jaksa käydä.
Ja noista tisseistä...valitettavasti niitä kyllä saa etsiä. Tykkäsin kanssa imetyksen aikana kun olivat normia isommat mut eipä oo enää. Nyt on vielä vähän painokin pudonnut ja hävinneet entisestään X0/ Rasva häviää mulla nopeemmin sieltä kun reisistä...
Heinälle onnittelut ylennyksestä!
Niin ja yksivuotiaille onnitteluja...meillä kun ollaan jo reippaasti yli =0)
Mitäs touhuilette pääsiäisenä?
Me ollaan kotosalla...tai mies menee tekeen kaverille remonttia.
Mukavaa ja rauhallista viikkoa kaikille!!
calmus & pikkutaapero
Tuosta mehusta vielä. Meillä ollaan juotu pillimehua. Katseli vierestä kun isommat joi ja huuto ei loppunut ennekuin sai itsekin. Tykkäsi kyllä. Mut meillä yleensä saunajuomana tuota pillimehua muuten juodaan maitoa tai vettä.
c
Jaahas torstai ja toivoa täynnä...Täällä -15astetta pakkasta niin laitoimpa sohvantyynyt pihalle tarkoitus olisi siivota kun lauantaina olisi synttärit neidillä.
Mini-05: No ompa mukava kuulla että muillakin ollaan hieman pienempiä.Aikalailla samankokosia ovat. Ei meilläkään neuvolantäti huolissaan ole. sanoi vaan että pakko näyttää lastenlääkärille vaikka ei mitään epäillekkään. Meillä myös syödään tosi hyvin ja nukutaan. Aineenvaihdunta ainolla pelaa kun kakkakin tulee monta kertaa päivässä. Ja on iloinen ja vilkas pikkuneiti.
Pääsiäistä ei olla suunniteltu täällä ollenkaan. Mies taitaa olla töissä niin kauas ei ainakaa päästä. Ellei sitten lähetä Ainon kanssa kahdestaan jonnekkin. Olisi kyllä kiva päästä käymään jossain.
Aino on yhden kerran maistanut appelsiinituoremehua mut siitä ei ainakaan välittänyt. Muita mehuja meillä kotona ei edes juoda niin eipä oo tullu tarjottuakaan.
Tissit: No mulla imetyshän loppui kun aino 5kk. Tissit on vaan kasvanu siitä eteenpäin :0 Viimeksi ennen joulua ostin liivit ja nyt sais olla taas menossa ostaan ku meinaavat olla vähän pienet. ja kuppikokoni ennen raskautta 80B ja nyt jo 85C käy pieneksi..toki tietenkin eivät ole niin kiinteät kun ennen raskautta...
no mut tämä mamma lähtee nyt siivoomaan kun virettä vielä ois...
pikku85+Aino 1v ja papu rv6+6
Nyt täytyy hehkuttaa! Poitsu nukkui viimeyönä klo20-6.30 heräämättä kertaakaan ja omassa sängyssä. Olin aamulla itsekin ihmeissäni et onks kello jo ton verran =0)) Tiedä sitten jatkuuko tämä mutta mahdollista se ainakin on...siis koko yön nukkuminen ja sekin lohduttaa jo hieman. Ja ikää on se 1v+1,5kk
Meillä on myös tullut hieman lunta tässä parin päivän aikana. Isommat ovatkin innoissaan kun pääsee laskemaan mäkeä. Siis plussakelit on ja aivan märkää joten täytyy iloita tosta 2cm niin kauan kuin sitä riittää. Meillä on kyllä ollut tosi vähän lunta koko talvena ja viimeviikolla haravoin nurmikolta oksia ja lehtiä...
Mutta kevättä odotellessa on mukava suunnitella mitä kasvatellaan ensikesänä....siis rikkaruohojen lisäksi. Meillä kun tarvii vielä kylvää tuota nurmikkoa kun viimekesänä jäi puolet laittamatta. Jotain kukkia ja ehkä yrttejä vois kasvatella...
Nyt kahvia lisää ja pyykkäyshommiin.
calmus & pikkutaapero (joka unilla vaunuissa)
Mistä tuli mieleen et nukkuuko taaperonne 1vai 2päikyt ja missä. Meillä mennään yksillä about tähän puolen päivän aikaan ja ulkona vaunussa nukkuu parhaiten. Sisälle en ole edes yrittänyt päivisin nukuttaa.
Käytiin uimassa aamusta ja nyt nukuttaa =)
RINTAVARUSTUS on täysin hukassa!!!
Sellaset ajokoiran korvat roikkuu tuossa edessä =/ ja ikäväkseni täytyy todeta (en muista kuka kyseli, että palautuuko ne), että mulla ei ainakaan oo palautunu. Ihan ekasta lapsesta lähtien -kun imetys on loppunut- on rinnat hävinny ja alkanu riippuun.
..ja nyt kolmannen jälkeen ne TODELLA roikkuu!
Aina oon ollu kans pienirintainen, 85b on kuppikoko. Imetysaikana liivit oli hiukan isommat, mutta kun rinnat tyhjeni, niin sai palata taas samaan kokoon.
MEHUA TAAPEROLLE:
Muutaman kerran Peetu on saanut mehua. Isommat pojat antaa omista pillimehuistaan imaista välillä ja hyvin kyllä mehu maistuu.
Meillä juodaan lähinnä vettä ja joskus maitoa ruuan kanssa.
MONETKO PÄIKKÄRIT JA MISSÄ:
Peetu nukkuu yhdet tai kahdet päikkärit. Hoidossa nukkuu ulkona vaunuissa tai sisällä jos keli on huono.
Kotona nukutaan pääsääntöisesti ulkona, mutta jos on kamalan kylmä tai ikävä ilma muuten niin sit sisällä.
..olikohan muita galluppeja...
Eipä mulla kai sit muuta ollut..
mammutti ja Peetu
vaipat: Meillä käytetään ainoastaan housuvaippoja, muistaakseni koko on 5. Taviksia en oo pitänyt sen jälkeen kun Ronja oppi kiemurtelemaan selälleen ollessaan.
syöminen: Ronja syö itse käsillä ja välillä lusikalla lähes kaiken, syöttämisestä ei pidä yhtään. Aika tuskallista on tuo syöminen varsinkin kyläillessä ja meillä myös kuten sporttarilla määrät on päivän aikana tosi pieniä eli noin 2 dl ruokaa koko päivänä ja lisäksi ehkä 1 banaani, vähän jugurttia ja leipää.
baari: Mikä se on??? En viihdy baarissa enkä oo käynyt kertaakaan viimeiseen 5 vuoteen enkä ole menossa. " Kotibileet" on ok, tosin minä myös olen enemmän sellaista " kalsarikänni" -tyyppiä, mutta eipä niitäkään ole viime aikoina harrasteltu.
Yökyläilyt: Empä oo ollut kertaakaan erossa yötä Ronjasta enkä kyllä muutenkaan koskaan 3 tuntia pidempään, oliskohan jo aika?? =) Meillä ei kovinkaan montaa lastenvahtia olekaan, joten oikeastaan vaan pakkotilanteissa ollaan sellaista tarvittu ja käytetty.
Tissit: Mullahan on vielä tissit *LÄLLÄLLÄÄ*, mutta mäpä vielä imetänkin, ehkä se onkin syy miksi en saa lopettua;o)) Joo siis ajokoiran korvia täälläkin odotellaan sitten kun imetys loppuu, merkkejä siitä on ilmassa kun kattelee noita tissejä sellaisen " tissillä roikkumis yön" jälkeen ei oo nahan lisäksi mitään muuta jäljellä kun pureskellut liian suuret nännit, YÖK!
Päikkärit: Ronja nukkuu yleensä yhet 2 tunnin päikkärit 12-14 ja aika usein sisällä. Myökin vaunuissa nukkuu ulkona jos sinne ehditään, meillä on sellainen aikataulutus ongelma kun nuo vanhemmat eivät kerkiä tyhjentää lautastaan lounaasta niin nopeasti että Ronja ei nukahtaisi melkein syöttötuoliin (on tosin senkin tehnyt) ja sit en viitti enää herättää uudelleen ulos lähtöä varten kun nuo isommat olis valmiita. Katotaan muuttuko rytmi sit kun saadaan mekin yöunet kokonaisiksi.
Nyt täytyy suunnitella vähän noita viikonlopun synttäreitä.
Onnittelut kaikille 1.vuotiaille jälleen!
T. Kaisa ja Ronja 11,5 kk
Me oltiin tuossa vähän aikaa sitten nettipimennossa, kun täällä olitte kertoilleet itsestänne + vauvojenne taidoista. Elikkä meidän perhe asustelee Etelä-Suomessa ja minä kuulun näihin vähän vanhempiin äiteihin, ikää 36 v.
Pojan taidot lyhyesti:
- kävelee tukia vasten
- sanoo " äiti"
- osaa vilkuttaa, taputtaa ja osoittaa pyydettäessä lamppua
- tanssii, jos telkkarista tulee menevää musaa tai laitetaan lastenlevy soimaan (niiailee ja hytkyy seisaalleen tukea vasten, tai polvillaan lattialla. Myös ruokapöydässä pitää heijata sivusuunnassa itteään, jos tulee kivaa musaa!)
- yrittää pukea itse (" vetää pipoa päähän" , ojentaa jalkojaan kun aletaan pukea housuja jne.)
- naksuttelee kielellään
- osaa vierittää palloa takaisin
- osaa laittaa lusikan suuhun, muttei syö vielä itse. Juo itse nokkamukista
- on kiinnostunut potasta ja saattaa istua siinä sekunnin, mutta kivempaa on pissata lattialle potan viereen :)
- osaa halia ja antaa pusuja
Muuta ei nyt tule mieleen.
vaipat: hoitopöydällä vaihdellaan aika usein, niin kumpiakin tulee käytettyä, teippi- ja housuvaippoja. päivällä yleensä housuvaipat, yöllä teipit.
syöminen: Ei syö itse, eikä laita edes sormiruokaa suuhun. Malttaa isuta syöttötuolissa max. pari minuuttia, sitten kiipeää pöydälle. Juo nokkamukista itse.
baari: En edes muista, millon viimeksi käynyt, eikä kiinnosta kun en enää juuri edes juo mitään - tulee vaan niin paha olo ;) Musta kaikki illanistujaiset on parhaimmillaan aina " etkoilla" - sit kun porukka siirtyy baariin niin se meininki jotenkin muuttuu. Enkä mä jaksa enää valvoakaan. Mutta kesällä tykkään kyllä käydä terasseilla istuskelemassa, siinä on ihan eri fiilis!! tai kuoharipiknik rantakalliolla, ai ai...!
Yökyläilyt: ei ole ollut vielä kertaakaan yksin yökylässä, eikä ole lähiaikoina menossakaan. meillä kun on vasta 2 yötä menty ilman tissiä :DDD Sitten vois kai harkita, kun alkaa joskus nukkua yöt hienosti heräilemättä, ja jos tulee ylipäänsä tarvetta..
Tissit: " Luppakorva, nimen sain, korvani nääs lerpuuttaa..." Vielä vähän jotain jäljellä, kun nyt imetän n. 2 x päivässä... Pitää vissiin tosissaan harkita sitä kolmatta vauvaa, niin sais vielä kerran tissit takaisin!!
Päikkärit: Kahdet nukkuu, aina ulkona rattaissa. Paitsi kuumeessa tietty sisällä.
Tässäpä kaikki, mitä muistui mieleen tällä kertaa. Tarttis varmaan vääntäytyä taas kyökin puolelle hääräilemään! Nauttikaahan lumesta!
v + poikanen 1 vee ja pari viikkoa päälle
äkkiseltään vaikuttais, että meillä on pitkä ja hoikka poika !
Jälleen ollaan viikonlopussa vaikka just oli maanantai..!
Pääsiäisen viettoa joku kyseli..;
Meillä ei erikoisemmin pääsiäistä vietetä..Poikien kanssa kuitenkin maalataan munia ja kasvatetaan rairuohoa -tai nyt ostin ohraruohonsiemeniä, se on nätimpää!
Verhoja en vaihda, enkä muita koristeita hanki pääsiäistä varten.
Suklaamunilla herkutellaan kyllä =) muuten ihan normaalia arkee..
Peetun taitoihin voisin minäkin lisätä pallolla pelaamisen..
On ilmeisesti ottanut isommista mallia ja " pompottaa" palloa ennen kun heittää! =)
Läpsyttelee palloa kädellään pallon ollessa lattialla ja sit ottaa käsiinsä ja heittää.
fe re3er5t3............se oli Peetun kommentti...
nyt on mentävä leikkiin, kun on ilmeisesti tylsää pojalla.. Kitisee ja yrittää saada paineltua väkisin nappuloita.
Hauskaa viikonloppua ja HYVÄÄ NAISTENPÄIVÄÄ!!!!
mammutti ja Peetu
Heinälle isot onnittelut ja pahoittelut. mutta kuten joku kirjoitti, jos raskaus ei ole suunnitelut, menetys on varmasti ihan toista luokkaa kuin jos sitä on toivottu jo pidempään. Meillä odotellaan miehen lämpenemistä idealle. Hiukan ehkä jo edistyttykin...(pillerit aiheutti imetyksen loputtua jatkuvaa tiputteluvuotoa, joten tylysti vaan lopetin niiden syömisen. Mies jäi vähän hiljaiseksi kun sanoin asiasta ja taitaa nyt miettiä että tarvitaanko tosiaan jotain tilalle...)
Meillä viimeinen imetys oli 1v. päivänä ja sen jälkeen ei ole tissille tyttö tunkenut. Saunassa tosin tykkäisi käsin tutkia äidin tissejä, mutta ei edes yritä imeä enää. Tosi kivuttomasti meni lopulta. Ja pari kk sitten meillä oli vielä sama tuon yösyömisen kanssa ettei päivällä ruoka maistunut. Kylmästi kun lopetin yöimetyksen niin tilanne muuttui samantien.
Tyttö on ollut yötä erossa nelisen kertaa ja tällöin aina äidilläni. Ongelmitta on mennyt. Pidempiin poissaoloihin ei ole tarvettakaan. Hoitoon jää aina mielellään, joten helppo on hänet sikäli jättää. Vain toissaviikkoisen loman jälkeen hiukan näytti nyrpeää naamaa kun tajusi ettei koko perhe ollakaan ikuisesti vaan keskenämme päivät pitkät, mutta parissa päivässä tottui taas takaisin hoitoon.
G: Mitä vaippoja käytätte (teippi/housu)?
Housuvaipat on minusta kaamean kalliita, mutta kun iltaisin ahkerasti pottatreenaillaan niin olisivat huomattavan helpot. Tai nyt harkitsen ompelevani kestohousuja muutamat. (meillä pissat tulee pottaan oikeastaan aina kun sinne mennään. kakat tekisi mieluummin vaippaan.) Hoitotäti on ei pahemmin tyttöä potalla käytä vaippojen kulutuksesta päätellen (hänellä on usein kuusi lasta, joten ymmärrän että 2-3 vuotiaiden pottailu menee edelle).
G: SYökö lapsenne jo itse?
Meillä on tällä viikolla aloitettu niin että hänellä on oma lusikka (on ollut jo pitkään), jolla huitoo lautaselle (ennen lautanen on pidetty ulottumattomissa). Välillä menee lusikka suuhunkin, mutta varsin tyhjänä. Mutta samalla kun hän itse syö, saa huomattavat määrät nopeasti lykittyä suuhun siinä sivussa. Ja samoin olemme nyt alkaneet juoda lasista (mielestäni paksu ja vähän painavakin lasi on parempi kuin kevyt muki, jonka liikettä on vaikeampi koordinoida). Kaukalolappuun osa maidosta päätyy, mutta paljon menee alaskin. Ja hienosti tarttuu lasiin kahdella kädellä. Tarkkana saa tietysti olla ettei sitä huvikseen kaada/ravistele.
Sain yhden osan puuttuvia opintoja tehtyä, valmistuminen (FM) häämöttää kesällä. Helpottunut olo jo nyt (opinnot kestäneet kohta kymmenen vuotta, joskin ensimmäisen kolmen vuoden jälkeen olen ollut lähes täyspäiväisesti töissä omalla alalla).
Mukavaa viikon loppupuolta!