*Joulukuun tähtöset - viikko 10*
Uusi viikko ja uusi pino:)
Ja uusi viikkohan tietää sitä, että ekat pääsee jo pikkuhiljaa touhuilemaan;) Plussapuhureita kaikille meille Joulukuun Tähtöstä toivoville!
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
tikru.
Kommentit (31)
Tein äsken ovistestin ja nyt se viiva oli selvästi haaleampi kuin eilen. Eli uskon, että kyllä se eilen näytti ihan oikein, kun ottaa vielä huomioon nuo pienet nippailut tänään. Tämän päivän osalta onkin jo hommat hoidettu, joten ajoitus pitäisi osua aika nappiin..
Oli lääkärin kanssa puhetta siitä, että painoin 2 kg vähemmän silloin kun viimeksi tulin raskaaksi. Selitti kuitenkin, että se voi olla juuri noista kiloista kiinni, se " viimeinen niitti" ... Minä en kyllä jaksa uskoa että olisi noista 2 vaivaisesta kilosta kiinni, mutta laihdutetaan nyt kun kerran käsketään... Varsinkin kun painoni on tässä kuukausien aikana välillä ollut tuon 2 kg vähemmän, nyt taas pääsi karkaamaan...
Kyllä mies nyt yrittää kerrasta lopettaa tupakan polton, toivon että onnistuu (lopetti polttamisen sillon kun aloin odottaman esikoista, mutta ratkesi vuoden jälkeen polttamaan uudestaan). Voi vaan olla, että meillä ollaan " pikkasen" äreitä seuraavat kuukaudet kun mies sinnittelee ilman tupakkaa ja minä ilman ruokaa =/
Taisin vähän ylireagoida tuossa edellisessä viestissä, mutta jotenkin kun viime kuukaudet on sinnitellyt sen ajatuksen voimalla, että sitten maaliskuussa lääkärissä saa selvyyttä asioihin ja apua ja ehkä pikapuoliin vauvankin alulle, niin toi lääkärissäkäynti oli kuin kylmää vettä niskaan =( Odotin tyhmyyksissäni niin paljon enemmän... En oikeen ymmärrä, että pitäiskö tässä nyt seuraavat puoli vuotta odotella " tumput suorina" , että jos se sperma vaikka paranee (ja sit huomata puolen vuoden päästä, että ei se huonous johtunutkaan tupakasta...)...
Mutta nyt poistun takavasemmalle ja yritän keskittyä noihin olemassaoleviin lapsiin ja elämiseen. Ei me yrittämistä lopeteta, " harjoitukset" jatkuu kuten ennenkin, pakko sen on joskus onnistua!!!
Nippara kp6/28-36 yk19
Tsemppiä sulle jatkoon. Ehkä se tauko täältä tekeekin hyvää ja kun muutenkin laitat vauvayrityksen vähän tauolle, jos se kumminkin olis se stressi joka vaikuttais eniten.
Nyt katot että miehes saa tarpeeks vitamiineja ja sinkkiä joko ravinnosta tai pillereistä, nekin voi edesauttaa siittiöiden kanssa.
Ei ne varmaan suostukaan mitään hoitoja tekemään ennen tutkimuksia. Mullekin oli sama verikoerumba ja munatorvien aukiolotutkimus ja miehelle simppatesti. Ja kun kaikki oli ok, niin sit sain nämä clomit, että kokeillaan nyt niillä eka ja taas puoli vuotta odotusta. Nyt mä jännään sitä että ehtiikö ennen kesää ekaan inssiin vai venyykö sekin ens syksyyn.. :( Enkä ees usko että inssistä on meillä apua... *huokaus*
Mä muuten pudotin heinä-joulukuu välillä 18kg, tosin nyt on tullu vähä takasin ja alotin kuurin taas. Mä karppaan (vähähiilihydraattinen ruokavalio), ei tarvii niin nälässä elää kuin monella muulla dietillä. No ei ole painonpudotuksesta huolimatta tärppiä tullu vaikka nyt on enää muutama hassu kilo normipainoon. Sen 20 kiloa oli mullaki vielä viime kesänä ylipainoa.
Ikävä tulee sun juttujasi. :( Ehkä tulet joskus kertomaan kuulumisia, kun olet vähän paremmalla mielellä ja aikaa on kulunut. Hyvää jatkoa sulle!
Painosta vielä. Mä painoin tätä nykyistä painoa kolmisen kiloa enempi ku alettiin yrittämään esikoista, ja silloin tärppäs ekasta kerrasta. Että ei se paino mun mielestä ihan kaiken a ja o ole, jos muuten tuntus hormonit olevat kohdallaan ja kaikki muukin.
Ei ihme, että sulla on takki tyhjänä. Aika kylmää kylpyä sait. Toi painoasia muakin kummastutti. Ymmärrän, että 20 kiloa voi vaikuttaa, mutta 2 kg! Itse raskauduin muutaman kilon painavampana kaksi kertaa 9 kuukauden aikana (eka meni kesken). Nyt on yli vuosi yritetty, eikä mitään. Ylipainoa on, mutta verraten aiempaan, on vaikea käsittää miksi ei nyt onnistuttaisi.
Jättisuuret tsempit sulle, mun mielestä teille olisi pitänyt aloittaa hoidot. Toivottavasti niin käy pian! Voitteko saadan toisen lääkärin mielipiteen?
AnniHelen@
Toivotan myös sinulle jaksamista ja tsemppiä! =)
En tiedä auttaako tämä sinua nyt tällä hetkellä, mtuta tv:stä tuli jokin aika sitten ohjelma ravinnon vaikutuksesta kehoon ja siittiöihin. Siinä kolme miestä laitettiin juomaan joka päivä parin kk:n ajan hedelmäsmootheja, joissa oli marjoja ja hedelmiä, jopa pinaattia, oiskohan ollut punajuurtakin (tuoreena). Joivat sitä tosiaan muutaman kukkauden ajan joka päivä ja siittöiden laatu parani. Tuli vaan tuo nyt mieleen, mutta eri asia on miten miehen saa juomaa tuollaista juomaa?? :) Mutta jos vaikka kokeilisi monivitamiinia aluksi? Toivottavasti et nyt pahastunut tästä. Tällainen tuli vaan mieleeni.
Tsemppiä! =)
Olen pitänyt pari kuukautta palstailutaukoa, mutta täällä taas ollaan uusin " eväin" . 13 kuukautta ollaan yritetty pikkukakkosta tehdä, mutta ei ole tärpännyt. Teroluteja kokeilin 3 kuukautta, kk-kierto saatiin melko hyvin aisoihin. Nyt sain Clomit käyttöön ja niitä olen popsinut jo parin päivän ajan. Kävin lapsettomuusasioihin erikoistuneella Gynellä ja hän oli sitä mieltä, että koska kuukautiskiertoni on ollut ihan sekaisin, niin se on myös selitys sille, etten ole vielä raskautunut. Rakkuloita kuulemma löytyy runsaasti, mutta eivät vaan ole irronneet. Nyt Clomien avulla toivottavasti lähtevät liikkeelle ja olisi vihdoinkin hyviä uutisia tulossa. Ensi viikolla on ultra, jossa katsotaan, onko Clomeista ollut hyötyä.
Jännityksella kokeillaan uutta " apua" , ja suuri toive on, että pitkään yritetty pikkusisko tai veli tulisi meidän esikoiselle. Rankka vuosi on ollut, pettymystä vaan kuukausi kuukausien jälkeen, olisi jo korkea aika kokea taas se ilon tunne, kun saa kaksi viivaa testiin..
t. Kapa kp 4/28-60 (29)
Koralli73: Tosi hienosti olet saanut pudotettua painoa! Minunkin pitäisi, ylipainoa tosiaan on, mutta tuntuu vaan hirveän vaikealle saada itseään niskasta kiinni.. Jossain vaiheessa laihdutinkin n. 20 kiloa, jotka on sittemmin tulleet takaisin ja jo senkin takia tuo laihdutuksen aloitus tympäisee.
ON: Ovistesti näyttää nyt negatiivista, joten se ovis oli ja meni ja nyt sitten pitäisi vaan malttaa odotella. Jotenkin nyt ne odotukset on niin korkealle, että tekisi mieli jo nyt testailla :) Miten ihmeessä sitä malttaa odottaa parisen viikkoa???
Nyt tulee paljon omaa napaa:
Olin perjantaina gynekologilla ja ei siellä mitään yllättävää ollut lopulta. Toisessa munasarjassa jonkun verran monirakkulaisuutta ja todennäköisesti en ovuloi ollenkaan.. Painoa pitäisi pudottaa, mutta aika heikoissa kantimissa ollut se kun ihan sama mitä suuhunsa pistää niin paino vaan nousee tai pysyy samana.. No vettä jos jois enemmän niin elimistö piristyisi..
Tässäkään kierrossa ei oo oikein toiveita ovuloinnista. Taidan siis tippua jo vuodelle 2009.. no ei kuitenkaan heitetä kirvestä kaivoon vielä, vasta sitten kun kuukautiset alkaa.
Nyt sain kolmelle kuukaudelle terolutit, jotta saadaan kierto normaaliksi. Tähän mennessä lyhimmillään ollut 35 vrk. Saa nähdä mitä nyt tapahtuu sitten, kun syön noita teroja.
Nipparalle tsemppiä! Ja muille kanssa plussatuulia ja vipinää peittojen alle!
Tulin nyt minäkin tänne joukkoon. Kierukka otettiin pois tammikuussa, heti alkoi tyhjennys vuoto ja nyt tänään alkoi ensimmäiset kuukautiset. Nyt sitten kokeillaan tärppäisikö. harjoiteltu on. Minä olen 27 ja mieheni 32, Minulla kaksi lasta ennestään, nyt haluaisimme kolmannen/ensimmäisen.
Pyysin jo viime vuonna joululahjaksi trinsessaa, mutta toivottavasti saan ensi jouluksi. =)
+++tulia kaikille!
Eli mä oon29v. ja mies 37v. Kolme lasta ennestään tytöt -99, -01 ja -07 Nyt kun toi nuorimmainen on " jo" reilun vuoden niin alko kuume polttelemaan. Meillä oli myös ongelmia tuon kolmannen alkuun saamisessa yritystä kertyi 2,5 vuotta sisältäen yhden km:n,juuri oltiin alottelemassa tutkimuksia mistä johtuu kun mitään ei tapahdu (prolaktiini koe ehdittiin ottaa) niin sitten tulinkin raskaaksi. No joka tapauksessa olis nyt toiveissa pikkunelonen :) Miehestä en oikein tiiä kuinka mielissään on mun vauvahaaveista,mutta sen verran kuitenkin että avustaa mua raskaaksi tulemaan =D Toivottavasti tärppää vähän nopeemmin kun viimeks!
Hurjasti tärppionnea kaikille!
T:Isa