85% mielestä Stubb ei ole uskottava pääministeri
"Onko Stubb uskottava pääministeri?
KYLLÄ 15%
EI 85%
Ääniä 14380"
Kommentit (91)
Eniten minua vaivaa Stubbin pitkin kesää jatkunut pidättyväisyys poliittisessa kommentoinnissa, vaikka maan ja maailman tilanne on niin hälyttävä. Vrt. Tuomiojan aktiivisuus; luulen myös, että Tuomioja toimii kulissien takana vielä paljon aktiivisemmin ja hänellä on suora keskusteluyhteys esim. Venäjän ulkoministerin kanssa.
Kaiken huippu oli viime viikolla, kun Stubb ei vaivautunut Valtiovarainvaliokuntaan kommentoimaan Venäjän pakotteita ja vastapakotteita. Olen aika yllättynytkin tästä, olin luullut Stubbia paremmaksi strategiksi. Mutta onhan esiintyminen elävänä tikkatauluna Duudson-puistossa (kts. eilinen HS) tietty kivempaa kuin puhuminen ikävistä asioista Eduskuntatalossa.
Stubbilla oli kaikki mahdollisuudet kansan arvostuksen ja luottamuksen hankkimiseen, mutta hän ei viime aikoina ole sitoutunut ja omistautunut työlleen ja asemalleen. Millainen pääministeri täyttää 75% virallisesta twitteristaan treeni- ja vapaa-ajan jutuilla kun päällä on kansainvälinen kriisi ja Suomen talous syöksykierteessä? Nyt tarvittaisiin tiukkoja kannanottoja, diplomatiaa ja poliittisia ratkaisuita, mutta Alex ei edes yritä.
Ja tämän viestin kirjoitti kokoomuslainen entinen Stubb-fani.
Stubb haluaa EU:n huippuviran. Ei pölistä jostain kriiseistä.
Totuus on, että jos kaikkk suomalaiset olisivat kuin Stubb, maamme olisi paljon parempi elää.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 06:33"]
Totuus on, että jos kaikkk suomalaiset olisivat kuin Stubb, maamme olisi paljon parempi elää.
[/quote]
Totuus on että Stubb ei ole mikään rivikansalainen vaan pääministeri. Pääministeriltä voi odottaa aika paljon enemmän kuin keskiverto-suomalaiselta, ei riitä että on jenkkihymy ja hyvä fiilis vaan pitää tehdä tuntitolkulla työtä ja hoitaa aktiivisesti kansainvälisiä suhteita (myös niitä vähemmän kivoja kuten Venäjä-suhteet) ja pysyä samalla kartalla kaikesta maailmalla tapahtuvasta. Stubbia näyttää kiinnostavan vain helppojen, kivojen juttujen hoito.
Totuus on, että Stubbilla on AVUSTAJIA. Ja avustajat hoitavat näitä rutiinihommia. Annetaan pääministerin keskittyä siihen mitä osaa parhaiten, eli kansainvälinen tilanne ja EU.
Jos ei pidä Stubbista on heti persu tai vasuri, hyvä ettei sentään kommunisti. Näinhän sitä saadaan ihmiset Stubbin kelkkaan, jos et tykkää olet kateellinen kommari?
Hän nykyään puhuu niin h-i-t-a-a-s-t-i. Puhetyyli on minun mielestäni ristiriidassa ulkoisen olemuksen kanssa. Minulla on vaikeuksia kuunnella...
Stubbin ulkonäkö ja pukeutuminen. on ihan yhdentekeviä asioita. Niillä on merkitystä vain niille, jotka eivät seuraa politiikkaa. Heille riittää äänestyspäätöksen tekemiseen esim. Soinin sutkailut ja Stubbin viihde- ja urheilujulkisuus.
Mua ihmetytti se, että Stubb lähti mukaan Kokoomuksen pj-vaaliin. Olin aivan varma, että hän nimenomaan haluaa takaisin Brysseliin ja sitä kautta ennen pitkää johonkin sikäläiseen huippuvirkaan (tai yksityiselle puolelle). Nyt hän on nalkissa puolueessaan, uusi EU-komissio nimitetään lokakuussa eikä Stubb voi sinne miten vain kiilata vielä muutamaan vuoteen.
Olin myös aivan varma, että kokkarit valitsevat Vapaavuoren, koska puolueeseen haluttiin Kataista oikeistolaisempi pj. Mutta kai hekin menivät Stubbin vaalimenestyksestä ja tehokkaasta lobbauksesta sekaisin. Kiinnostavaahan tämä kyllä on, mutta aika huolestuttavaa samalla. Katsotaan, mitä Stubb sanoo pääministerin ilmoituksessaan kunhan eduskunta palaa lomilta.
50, joka äänestää Vasemmistoa
Ei ole. Stubb, Niinistö, Haavisto, Rehn, Andersson. He kaikki pelkäävät Neuvostoliittoa. He kaikki ovat YYA:n kannattajia.
150.000 suomalaista äänesti häntä EU-vaaleissa, varmaan moni palstalainenkin (olisi kiva kuulla perusteluja). Kansansuosion takia kokoomuslaiset valitsivat Stubbin puheenjohtajaksi, jotta puolue voittaisi seuraavat eduskuntavaalit. Nyt taidetaan puoluetoimistossa olla vähän huolestuneita?
Ihan sama onko uskottava vai ei. Jos Kokoomus on ensi vuoden vaalien jälkeen edelleen suurin puolue, Stubb on myös seuraavan hallituksen pääministeri.