+++ Ensikot viikoilla 10 ja 11 +++
[color=Red][size=5]♥ Ensikot ♥
[color=Blue][size=3]Toivomme Herra Haikaralta ensimmäistä nyyttilähetystä, joten ole kiltti ja lennä tännepäin!
Tässä esittelymme! Kaikki uudet ovat tottakai tervetulleita mukaan pieneen joukkoomme.
[color=Red][size=4]♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[color=Red][size=2]baulie
Olemme avopari Keski-Suomesta, kumpikin vm. -85. Itse opiskelen, mies on töissä. Kotonamme pyörii lisäksemme yksi koira ja aina välillä myös yksi kissa! Ehkäisyn jätimme pois 4/2006. Mulla todettu 8/2007 monirakkulaiset munasarjat, mutta en tiedä onko se syynä tähän (pitkään) odotuksen odotukseen. Tutkimuksiin lähtemisestä on ollut puhetta, mutta vielä toistaiseksi se on ajatuksen asteella.
[size=4]♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[size=2]Koiramamma
[size=2]pariisitar
Olemme pariskunta pääkaupunkiseudulta; mie vm -82, miehus -77, ja esikkoa kovasti toivotaan (terkkuja vain herra haikaralle:) ). Kuumeilua taustalla KAUAN, nyt pillerit jätetty pois 01/08. Työskentelen hoitoalalla ja perheeseemme kuuluu myös iki-ihana koiruus.
[size=2]Sinikellonen
Olen 27-vuotias, miekkonen vuotta nuorempi. Pääkaupunkiseudulla asustellaan ja hoitoalalla minäkin. Kuten jo ehkä taisin kirjoittaa aiemmin, niin odoteltiin siihen, että valmistun koulusta ennenkuin aloitettiin yrittämään ensimmäistä vauvaa. Tosin kuume on ollut mun puolella kova jo vuosia, osittain johtunut alan valinnastakin. Vähän jopa yllätyin, kun mies sitten suostui yrittämään monen vuoden painostuksen jälkeen... :) Ehkä jopa vähän pelästyinkin, että nytkö sitten ihan OIKEASTI se vauva vois sit piankin olla tulossa! :) Outoa.
Kommentit (81)
[color=purple]oon viimeksi kirjoittanut sivulle 5! Muut neitokaiset on täällä kuitenkin hoidelleet homman :)
pariisitar: Millainenpa olo on siellä, oletko saanut väsymyksen karistettua? Susta ei ole vähään aikaan kuulunut? Väsynyt mieli & keho laittavat mielen varmasti apeaksi ja ajatukset perheenlisäyksestä tuntuvat epäilemättä kaukaisilta... Mutta naisia kun ollaan, niin kohta on varmaan jo pirteämpi olo :)
Ovatkos kiertopäivät tuoneet jotain uutta tullessaan?
Irish79: Jostain syystä tuota kuulee aika usein, että kunnallisen terveydenhuollon suhtautuminen raskaustoiveisiin on välillä aika nihkeää... Mikä on suuri harmi! Onhan heillä tietysti kädet täynnä hommia ja poikkeuksiakin on, mutta silti.
Kiva, että sait sitten kuitenkin häädettyä sen kiukkuisen ampparin tiehensä ;) Ja huimasti onnea myös työkuvioiden suhteen! Uusi kierto alkoi siis sinulla kuitenkin iloisissa ja vähemmän stressaavissa merkeissä, sehän on hyvä alku!
maribell: Pahoittelut menkoista... Ja voi harmi, että päätit jättää palstailun! Mutta tottahan tuo on, että (liialliset?) vauva-ajatukset saa pois päästä pyörimästä, kun ottaa etäisyyttä asiaan.
Olet tervetullut mukaan takaisin milloin vaan :)
shania07: Tervetuloa! Meilläpä on tämä koirallisuus ainakin yhteistä, itse edustan hieman nuorempaa ikäluokkaa!
Ja nyytit ei tosiaan käskemällä tule, toisin kun vanhemmat teinejään seksin vaaroista varoittelevat ;)
Miltäpäs sinun napaan kuuluu, *vink vink*?
Stiin@: Kiitos halituksista, kyllä tässä on jo toivuttu ja taas vaan uuteen kiertoon uudella tarmolla :)
Kuinka usein muuten tapaat palata työpaikalle töiden jälkeen tekemään töitä?
Jostain muistelen lukeneeni, että jos luteaalivaihe on 9 päivää tai alle, niin se on liian lyhyt... Saatan muistaa väärinkin. Yleisimmin luteaalivaihe on varmaankin 12-16 päivää. Ja hedelmöittyneen munasolun matka kohtuun kestää noin suunnilleen 6 päivää (korjatkaa, jos puhun ihan läpiä päähäni!).
Heitetään lisää vettä myllyyn; väsymys tosiaan on aika yleinen r-oire... :D Toivotaan, kovasti paljon plussia meille Ensikoille!!!
syre: Joudut jännittelemään vielä tuskaisen pitkään ;) Toivottelen hyviä hermoja!
babydre@m: Milloinkas ovulaatiota odotellaan tapahtuvaksi?
bd bd bd bd
Ainoanis: Miltäpäs tilanne näyttää? Onnenpotkuja meikäläiseltä :D
Sinikellonen: Nii-in, miehet tosiaan on (raivostuttavan) kylmähermoisia ja järkeviä ;) Jatkatko vielä testailuun taivuttelua, vai katsoitko itsekin " parhaimmaksi" odottaa vielä vähäsen?
On varmasti totta, että miehesi asenne testaamiseen on juurikin sitä, että hän haluaa sulatella asiaa rauhassa mielessään. Hän punnitsee varmaankin asioita, kuten miltä plussa tuntuisi/miltä nega tuntuisi... Ja varmasti koko ajan vahvistuu tuo into & odotus siihen, että plussan sieltä pitää tulla :)
Viktoria_77: Tervetuloa, vierailusi tosin tuntuu jäävän noilla tiedoilla lyhyeksi ;) Toivotaan vahvistuvaa viivaa & menkkojen poisjääntiä!
ON: Kiertopäiviä en viitsi tarkastaa/tarkentaa, ehkä ihan hyvä juttu omalle pääkopalle olla vaan suunnilleen selvillä kierron vaiheesta ;) Menkat on ihan loppumaisillaan, tänään ei vuotoa enää juurikaan ole ollut.
Viettelen koti-iltaa yksin, kävin alkuillasta moikkaamassa kaveria, kotiin tultuani kävin koiran kanssa 40 min. lenkillä, sit katsoin Hauskoja Kotivideoita ja siinä välissä saunaan :) Sen jälkeen korkkasin yhen sidukan ja söin melkein kokonaisen Fazerin sinisen MTV:tä katsoen, nam. Miehellä on työpaikan saunailta, kotiutuu tuossa joskus yöllä.
Ihanaa, kun ensi viikko on " tynkäviikko" , kolme päivää koulua ja torstaina starttaa automme kohti Rukaa :) Sieltä sitten maanantaina takaisin. Ja pääsiäisen jälkeen vaihtuu jakso koulussa, ihanaa saada vanhat jutut alta pois.
Ja yksi juttu vielä lisää, mitä odottaa! Eli, päätimme ottaa toisen koiran :) Tiedän, voi toisista tuntua tässä tilanteessa oudolta ottaa koira, kun lasta toivotaan. Mutta, en usko, että tässä ihan heti (kohta kahden vuoden " kokemuksella" ) raskaaksi tullaan. Ja jos tullaankin, niin kyllä kahden koiran + vauvan kanssa pärjää.
Koira-asia ei ole vielä ihan 100-varma, kun noista tulevista pennuista ei koskaan tiedä, tuleeko niitä ja kuinka monta. Mutta se narttu astutetaan ihan tässä lähiviikkoina, joten pentuja toivotaan syntyväksi toukokuussa.
Tämä on saanut mut kyllä lähipäivinä tutkimaan koira-sivuja ahkerammin kun tätä palstaa ;) Oon niin innoissani, positiivista sekin että saan muuta ajateltavaa kun raskaustoiveet...
-baulie-
Menkkoja ei oo viä näkynyt (KP 28/24-28) ja testasin negan tänä aamuna. Ei haamuviivoja.
baulie: Ihanaa kun joku kyselee minunkin kuulumisia! =D
Minutkin aikanaan peloteltiin pilalle, miten helposti raskaaksi voikaan tulla ;) Nytkin oltu ilman varsinaista ehkäisyä viime kesästä (luotettu keskeytykseen ja varmoihin päiviin) ja yritettykkin ollaan jo useampi kierto. Tosin onhan niitä, jotka raskautuvat ihan todella helposti ja samalla ihmiselläkin se voi vaihdella. Että jos nyt ensimmäistä yrittää pidempään, jospa toinen sieltä sitten vaan tupsahtais ;)
).( Tänään on kp 28/28(-30)
Tämä on ollut siitä ihmeellinen kierto, että nekin vähäiset oireet, joita on ollut, ovat olleet outoihin aikoihin. Omien tuntemusten perusteella ovulaatio olisi ollut kp10. Todella aikaisin, ja ajattelinkin tämän kierron jäävän lyhyeksi. Joskus, siis TODELLA harvoin ollut 21-24... No anyway, tuon oletetun ovulaation jälkeen ei mitään tuntemuksia missään, kunnes reilu viikko sitten kuukautiskivun kaltaista kaukaista viiltelyä tuntui vatsassa. Sitä oli yhtenä päivänä ja sitten taas ei mitään. Nyt on joitakin päiviä tuntunut kuukautiskipujen kaltaisia tuntemuksia silloin tällöin. Todellakin tuntemuksia vaan, koska kuulun normaalisti siihen porukkaan, joilla ristiselkä ja alavatsa kramppaa oikein kunnolla kuukautisten aikana, ja jo joitakin päiviä ennen. Rinnat ovat vain hieman kipeät, nekin normaalikiertoa vähemmän.
Mahtavaa olisi, jos olisi nyt tärpännyt, mutta kovin olisi hassua, kun yrityskertoja oli nyt harvoin ja milloin sattuu ;) Viime kierrossa muun muassa yritettiin oikein urakalla ;) ja jopa oireita raskautumisen suuntaan oli huomattavasti enemmän kuin nyt! Huomiokaa, että täällä puhuu oireistaan ensikertalainen, joka on vain lukenut mitä kaikkea raskauteen voi liittyä... Rinnat aristivat ja särkivät, olivat todella kipeät, samoin nännit mitä yleensä ei koskaan ole ollut. Oli huimausta ja pientä pahoinvointia ja kahvi ällötti oikein tosissaan. Sieltä ne menkat kuitenkin tulivat, tosin pari päivää oletettua myöhemmin.
No johan tuli tekstiä!
Tähän loppuun vielä superonnittelut plussanneille! =D
Ja plussasäteitä piinailijoille!
Baulie kyseli milloin odottelen ovista ja piti ihan itsekin tuossa laskeskella, kun kierron alkupäässä mennään. Ja kuinka ollakaan ovis mun tuurilla sattuu juuri pääsiäisen aikaan. Aikomus on viettää pääsiäistä sukulaisen mökillä, jossa siis on vain yksi suuri tupa ja se tupa tulee täyteen sukulaisia, että lemmiskele siinä sitten. Taitaa jäädä tämä kierto taas suoraan välistä ja mä kun aloitin sen greippimehunkin tässä kierrossa. Arrgh!
Baulieta " vaivaa" näköjään vauvakuumeen lisäksi koirakuume. Voi miten ihanaa. Minkä rotuista koiraa olette hankkimassa?
Shanialla näyttäisi olevan jännät paikat. Milloin aiot testata?
Tänään sitten heitin menemään kaikki periaatteet liian varhaisesta testauksesta ja testasin dpo 11 eli kp 26/30 ja tyylipuhdas negahan sieltä tuli. Nyt aion kyllä kiltisti odottaa ainakin viikon verran tai mahdollisestihan neljäkin päivää riittää jos huonosti käy!
shania07, kyseessähän on voinut olla myös ns. kemiallinen raskaus, eli hedelmöittynyt munasolu on vain hipaissut kohdun pintaa, muttei kiinnittynyt pysyvästi... Jostain luin, että lähes puolet kohtuun kiinnittyneistä munasoluista irtautuu uudelleen jo ennen kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa tai sen tienoilla, jolloin vain vaikuttaa, että kuukautiset ovat myöhässä. Sinänsä olen itse tyytyväinen tämän aamuiseen negaan, ettei tule ihan hirveää pettymystä, jos kuukautiset sitten myöhässä alkaakin... (Pitää yrittää ajatella positiivisesti ;)
Musta tuntuu, että mitä enemmän luen, sitä oudommalta alkaa tuntua, että raskaaksi tuleminen ja vielä raskauden onnistuminen aina synnytykseen asti ylipäänsä voi onnistua! Varsinkaan kun siitä ei ole omakohtaista kokemusta. Sinänsä kaikki tieto tuntuu helpottavalta, koska mulla on taipumusta syytellä itseäni ja ajatella asioista omina epäonnistumisina, ja nyt voi ajatella kaikkien " epäonnistumisien" olevan vain huonoa tuuria. Pitäisi vaan osata ottaa rennommin, muuten seuraavista vuosista tulee ihan hirveää stressiä, mitä ikinä tapahtuukaan:)
Menkkamaiset kivut on yhä päällä jo ties monettako päivää ja tänä aamuna on ollut oikein huono olo. Mutta se voi johtua monestakin syystä, ei olis eka kerta kun saan stressistä vatsanväänteitä ja olen nukkunut viime aikoina melko huonosti. Epävarmuus siis jatkuu... Toivo pysyy ylhäällä.
babydre@m: Varmaan olisin jo ollut innolla testaamassa tänä tai huomisaamuna =) jos olisin luottavaisemmin mielin tässä kierrossa. Tuntuu raskautuminen niin kovin epätodennäköiselle, kun tosiaan ne meidän puuhailut ei mennyt ihan yksiin tuon oletetun ovulaation kanssa. Ja jos edes jotain oireita olisi enemmän siihen suuntaan... Kyllähän tässä kieltämättä se entäs jos-fiilis nostaa päätään, ja mikäli tilanne pysyy ennallaan, testailen ihan alkuviikosta =) Yli 30 päivän kiertoa mulla ei koskaan ole ollut.
syre: Minäkin olen kuullut tuosta kemiallisen raskauden yleisyydestä ja ihan mahdollistahan se on, että sellainen oli kyseessä tuossa viime kierrossa. Mulla on myös ollut ihan samoja ajatuksia sinun kanssasi tuosta raskautumisen ja raskausajan onnistumisesta, kun niin miljoona asiaa pitää mennä kohdilleen... Niitä ei kaikkia pidäkkään liika alkaa miettimään, vaan tekee asian eteen itse sen minkä voi. Kyllä jokainen lapsi on pieni ihme!
baulielle vielä onnittelut uuden perheenjäsenen hankintapäätöksestä! =D Pidetään peukkuja sillekkin, että oikeanrotuisia hauvavauvoja olisi tulossa ja löytäisitte sen juuri teille sopivan pikkuisen! ;)
Kirjoitin jo hirveen pitkän rimpsun, mutta kas kummaa. Läppärin hiiri ottaa jo hihasta kosketuksen ja teksti hävis=( Yritän nyt muistaa mitä runoilin..
babydre@m: Harmi kun ovis osuu huonolle viikonlopulle. Yrittäkää kuitenkin ottaa ilo irti etukäteen. Eihän sitä tiedä vaikka joku kaveri perille löytäis ja onnistuis nappaamaa kiinni=) Ja greippimehua itsekkin lipitän. Olen jopa oppinut tykkäämään sen mausta.
syre: Harmi toi nega. Tosin ajoissa olet testannut, joten pidetään vielä peukkuja ja lähetetään paljon plussasäteitä!
baulie: Onnea koirakuumeelle. Itsekkin täällä poden koirakuumetta. Tosin en toista koiraa saa, koska mies ei halua. Hän ei ole oikein koirien ystävä vaikka meillä yks iso sellainen jaloissa pyöriikin. Satttui vaan kuulumaan " naimakauppaan" tuo otus. Meillä tulee kuulemma olemaan vaan yksi koira kerrallaan. No, nyt semmonen on ja toivottavasti viihdyttää mua vielä pitkään.
Ja itsestä. Sain vähän piristystä tänään kun ystävä kävi lapsineen kylässä. Ihanaa rupatella välillä oikean ystävän kanssa. Mulla kaikki lähimmät ystävät asuvat kauempana, joten rupattelut jäävät vähille heidän kanssaan. Puhelimessa tietty, mutta onhan se eri asia. Tyttöjen juttuja kun ei voi miehen kanssa jutella =) Joo ja tuossa ilmenikin, että greippimehu on meillä käytössä ja tähän kiertoon ostin myös omenaviinietikka tabuja. Saa nähdä tehoaako.
Huh, kun olikin tänään vaikeaa kirjottaa. Koko ajan tää kone tekee omiaan =)
Mahtavaa, että seuraamme on eksyny uusia enskattaria sankoin joukoin. Keskustelu on vilkastunut huomattavasti, kun aikaisemmin kirjoiteltiin vain baulien ja pariisittaren kanssa kolmistaan. :D Lisää samaan malliin!
ON: Kp:stä ei mitään hajua, eikä ole väliksikään. Mennään nyt näin. Jossakin kierron puolivälissä kuitenkin.
baulie: Vähän miä oon kade!!! *muka vihainen* Mulla on jo monta vuotta vaivannut hirveä koirakuume ja nyt tuntuu, että kun tämä vauvaprojekti ei etene suunnitellusti, niin se koiranpentu olisi aivan pakko tähän saada. Olisi meillä siis jo kolmas. Mies on kyllä jyrkästi sanonut EI. :( Elättelen toivoa, että joskus parin vuoden päästä se olisi jo mahdollista, mies on tähänkin (toivottavasti leikillään/ei niin tosissaan) heittänyt, että aikasintaan kun ainakin toisesta nykyisestä rakkineesta aika jättää. Saako udella rotua? Meillä (lue: minulla) on miljoona rotuvaihtoehtoa, enimmäkseen kuitenkin noita suuria vartiointi viettisiä, hieman vaikeiksikin luokiteltavia rotuja. Enään ei todennäköisesti sekarotuista oteta, on ruvennut ne näyttelyt sen verran kiinnostamaan.
Käytiin tänään sitten ulkomailla, Ruåttissa Haaparannalla, Ikeassa ja tietenkin kahdessa eri lemmikkieläintarvikeliikkeessä. Koiranruokaa lähti mukaan melkein 30kg. :D Ostettiin me Ikeasta yksi 205cm kork./ 40cm lev. kirjahylly dvd:itä varten, marssittiin vain kaupan läpi ja kun suurinpiirtein tiedettiin mitä etsittiin, niin ei jääty sen kummempia sinne shoppailemaan. Ahdistava paikka.
-Koiruus-
Ja mukavaa Palmusunnuntaita Kaikille Enskoille:)
Baulie olikin jo ehtinyt minua huhuilla *vilkuttaa* Tosiaan mieli jo ihan ok, oli vain yövuoroja tuossa välissä,niin palstailusta tuli luonnollinen tauko. Ja jotenkin ei vain tunnu siltä, että tärppäisi vielä, ja kun väsymys sai vallan, niin hiljaiseloa sitten oli. Olen lomaillut viimeksi toukokuussa 6päivää (vapaiden kera tuli hiukan enempi), joten sen takia alkaa olla akut jo hiukan latauksen tarpeessa. Onneksi mennään koko ajan kohti ihanaista kevättä- ja KESÄÄ:):):) Mutta mutta, siellähän on ihania uutisia koiravauvan tiimoilta, onnea! Varmasti hyvä päätös. Millainen hauvavauva on rodun puolesta kyseessä? Miekin toivoisin toista löytökoiraa, mutta ei kai olisi realistista, kun tämä yksikin on jo aika haastava koiraherra. Siirryttiin vielä juuri barffaukseen, jossa on aikamoinen opettelu. Mutta antoisaa touhua, ei sillä. Ja saapa ajatuksia muualla. Kuten Sinäkin olit miettinyt, että pikkukoiruus tuo uutta sisältöä elämään- hyvä saada välillä uutta mielensisältöä näiltä kalvavilta vauva-ajatuksilta. ja katsotaan vaan, josko tärppikin sieltä tulla tupsahtaisi, kun sitä vähiten osaa edes miettiä:) Kuulostaa siis hyvältä tup taktiikka olla kiinnittämättä niin huomioita kp:hin...mietitään vain l-puolen enskoja, sieltä on tullut jokunen luomuplussakin täysin yllärinä!!!! Haleja siis sinne päin! Infoilepa miten koiravauvan hankintaprojekti etenee. Niin, ja ihanaista LOMAA teitille!
Syrelle peukutuksia, josko vain testailit liian aikaisin- ja se toivotuin tulos antaa vain odottaa vielä itseään! *bd bd bd*
Babydre@m; toivottavasti löydätte aikaa heilutella peittoja. ja vaikka ette löytäisikään, simpathan tunnetusti elelee yllättävän kauan, joten aktiivista peittojen pöllytystä vain ennen ja jälkeen reissun.:) Niin, ja greippimehu on kyllä hyvää, nam.
Shanialle Tervetuloa (ja muillekin uusille, jos en ole muistanut sanoa!!!). Super-Jänniä aikoja siellä elellään. Infoilepa miten käy! Peukut ja varpaat täällä pystyssä:)
Muille Ensikoille vilkutuksia ja Plussatuulia, olette kirjotelleet niin ihanan paljon, etten kertakaikkisesti muista, mitä kaikkea pitikään kommentoida..Koetan aktivoitua ja päästä taasen kärryille paremmin:)
Omassa navassa elellään kp 27/28. Oireita ei ole, paitsi lisääntynyt valkkarinmäärä, joka viittaa pahasti tättärän vierailuun. Mieli on herkkä, kaikki itkettää/liikuttaa. Hassua. Miehus lähti työmatkalle, ihanainen ilta vietettiin eilen. Onneksi palaa jo parin päivän päästä takaisin. Nyt sohvalle kirjan kanssa- pitäisiköhän kaivaa pakkasesta korvapuusteja...tosin paino on viimeaikoina noussut jonkun verran, tosin normaalipainoinen olen silti. Pikemminkin liian laiha ollut. Ja onko muuten siinä perää, että jos on hiukan enempi painoa, niin raskautuminenkin onnistuu paremmin? Toivoa sopii:) Hihii. Näin kevään tullen tulee vain mieleen kaiken maailman dietit, joita naistenlehdet tarjoavat...parasta olisi kai vain olla tyytyväinen siihen mitä on:)
terkuin,
hassuja höpisevä pariisitar:)
pariisitar
sorge, mistäköhän tää kone heitti tuon nickin x2....ei tietoa:) ja unohtui vielä; kp 27/28, yk 2.
pariisitar:)
Huh kun oli taas tekstiä teiltä syntynyt :) Ja monta uutta ensikkoa oli mukaan uskaltautunut, tervetuloa vaan minunkin puolestani kaikille. Itse olen koettanut pysyä poissa palstalta ihan oman mielenrauhani vuoksi, kun pyörii nuo babyasiat muutenkin jo ihan riittävästi mielessä..
Täti käväisi kylässä, vaikka miulla oli siis ihan selkeet raskausoireet (voiko ihminen tulla valeraskaaksi..?) Ja ihme vatsakipuja (vähän niinkuin menkkojen tai raskauden aikana) on ollut tässä viime viikolla, että olen vähän kummissani. Liukastuin tammikuun lopulla ja siitä lähtien on selkä reistannut, joten kaipa nuo kivut voivat heijastella sieltäkin (kun on muutenkin koko keskikroppa ihan jumissa).
Greippimehun olen minäkin ottanut ruokavaliooni tässä kierrossa kuten täällä kai aika moni muukin. Kuinka moni teistä tunnistaa oviksen ja millaisia oireita teillä on? Mie en ole koskaan huomannut mitään :p mutta alkaa tuo ajoitus jo pikkuhiljaa kiinnostaa... Nyt olen kyllä laskeskellut sopivia ajankohtia, mutta kun kierto on tässä parin vuoden aikana vaihdellut 28 päivästä 35 päivään pitää peittoja heilutella yli viikon ajan... No eipä ole mies vielä valittanut vaikka alkaahan siihen tuo yrittämisen maku tulla jos ei ihan kumpikin ole täysillä mukana.. Yhden jännitysmomentin lisää tuo mieheni matkatyö. Onneksi heillä on ensi ja seuraavana viikkona työt naapurikaupungissa, joten saan kultani viereeni joka yö ;) On muuten aika syöjätärmäinen olo kun saa/pitää vietellä mies paljon useammin kuin normaalisti. No kuten sanottua eipä ole ukkokulta vielä valittanut :)
Syre, Victoria 77 ja Sinikellonen ilmoitelkaahan kun saatte uutisia. Miehet taitavat olla aika usein samanlaisia kuin Sinikellosella. Minä olen aina testannut itse " salaa" kun en ole pystynyt odottamaan. Jos on plussa tullut olen tekstannut kuvan miehen kännykkään..
Kenellä muulla olikaan jännät päivät oliko Shanialla ja Pariisittarella?? Nuo kierron viimeisimmät päivät ovat kyllä yhtä piinaa. Uutisia tänne vaan heti jookos?!
Ainoanis taisi kirjoittaa oireistaan jotka ainakin miusta kuulostivat ihan hyvin myös raskausoireilta... Monella muullakin tuntui olevan aika voimakkaita oireita. Eikö ole ärsyttävää kun menkkaoireet ja alkuvaiheen raskausoireet on niinkin samanlaisia... Sitten nämä väsymykset, palelut, ja kuvotukset, onko sitä tulossa kipeäksi vai olisko sittenkin raskaana..? Ei auta kun odottaa ja sitten viimekädessä testailla. Puuh.. rankaa tämä vauvakuumeilijan elämä :)
Irish 79 olet käynyt läpi samoja tuntemuksia kuin minä ja varmaan aika moni muukin lasta pitkään toivonut. Välillä sitä uppoaa aika syvälle, mutta onneksi tumma olotila oli vain lyhytaikainen.
Voi kun teillä onkin ihanan iso talo... Meillä on tällä hetkellä about 80 neliön rivitalokolmio, mutta isompi koti olisi haaveissa jossain vaiheessa.
Pariisitar vinkkasitkin tuossa aiemmin keskenmenon kokeneiden palstalle (ketju on muuten haahut). En kuitenkaan koe sitä omakseni koska siellä kirjoittavilla suurimmalla osalla on jo lapsia ja en aio antaa keskenmenoille enää suurempaa osaa elämästäni ja tulevasta raskaudesta. Hih, olen ottanut uuden suhtautumistavan tähän asiaan, eli kun aiemmin en uskaltanut ajatella raskautta yhtään pidemmälle kun se kulloinkin oli, nyt ostin jo kirja-alesta vauvan/lastenhoito-oppaan ja ajattelen säännönmukaisesti, että sitten kun olen raskaana ja sitten kun meillä on vauva (en enää jossittele..) Katsotaanpas toimiiko tällainen :)
Babydream, voi kun siellä on vielä niin viileää ulkona, kesäaikaan olisitte voineet karata luonnonhelmaan pupuilemaan ;). Näillä keleillä se olisi kai ehkä vähän liian extremeä..
Jaahas, nyt unohtui kyllä monta kirjoittajaa... Mutta nyt on ihan pakko koettaa könytä tuonne ulos kun selkä on tänään jokseenkin sellaisessa kunnossa, että pääsee liikkeelle.
Virvon varvon tuoreeks terveeks tulevaks vuodeks... tärppionnea kaikille!
T: Zeria
Voi kun on ollut ihanan keväinen päivä! Olin puolentoista tunnin lenkillä nauttimassa auringonsäteistä. Lisäksi lähdin karkuun kun mies oli viihteellä eilen ja haisi uskomattoman pahalta ja kävi krapulaisena hermoille. Oli parempi lähteä ulos kuin alkaa rähjäämään. =)
*Viktoria_77; oletko testannut jo uudestaan? Todellakin kuullostaa siltä, että sun vierailu ensikoissa jää hyvin lyhyeksi! bd bd bd Jännityksellä odotan!
*Irish79; Onnea töistä! Mulla on samanlaisia ongelmia läppärin kanssa, aina välillä pitkät tekstipätkät katoaa kuintuhka tuuleen. Niin raivostuttavaa!! Tiedän myös millaista on asua kavereistaan kaukana. Mulla muutti just yks hyvä ystävä takaisin etelään (josta siis suurinosa kaveriporukkaamme om kotoisin) ja tiedän, että jatkossa juttukavereita on entistä kovempi ikävä. Jaksuja!
*Baulie; Kyselit että palaanko usein töihin työpäivän jälkeen. Kyllä. Asun liian lähellä työpaikkaani, joten sinne ´piipahtaa´ liian helposti. Siks yritän aina tehdä kaiken pois, ettei tule tarvetta illalla tai viikonloppuisin enää palata sinne. Onnea päätöksestänne hankkia karvainen perheenjäsen. Mullakin on hauvakuume, mutta tämänhetkinen asuntomme ei ole koiralle sopiva. Ehkä kesällä jos löydämme uuden kodin ja kun mäkin olen lomalla niin on helpompaa... Teidän pääsiäisreissu tosiaan lähenee!! Ihanaa matkaa!! Nauttikaa!!!
*Shania07; toivottavasti nuo sun oireen tarkoittaa plussaa!!!! bd bd bd
Syre kommentoi tuota että, mitä enemmän lukee, sitä epätoivoisempi olo tulee masuasukkiprojektin kanssa. Mulla on vähän sama juttu. Yritän pitää mielen positiivisena ja ajatella kuten paras ystäväni uskoo, että asioilla on tapana järjestyä.
*Zeria; ihanaa, että jaksat asennoitua noin positiivisesti!!! Ja kiva, että koet meidän pinon omaksesi!
).( ei mitään tuntemuksia, oireita, yms. mihinkään suuntaan (uskokaa vaan niitä on etsitty! =)). Toivon kovasti, että tuo baulien muistama 9päivän luteaalivaihe pitäis paikkansa. Olen saanut mahtavan urheilu ja jumppavaihteen käyntiin. Tekee ihan hyvää, jos sais pois vähän tästä elopainosta, jos vaikka sekin vaikuttais raskautumiseen positiivisesti. =) Seuraavana projektina olis saada tuo mies lopettamaan röökinpolton (itse lopetin viime kesänä). Helpommin sanottu kuin tehty....
Juttelin serkkuni kanssa, joka odottaa esikoistaan ja hänellä oli masu laskeutunut ja kuulemma päivänä minä hyvänsä heidän pienipoikansa putkahtaa maailmaan.
Oletteko miettineet (menen niin paljon asioiden edelle, että....) haluatteko tietää sitten kun olette raskaana lapsen sukupuolen?
Munaisaa pääsiäisen odotusta! ;)
Stiin@ kp29/n.31, dpo 9, yk5
Joka päivä on pakko löytää itselleen aikaa sen verran, että voi käydä täällä katselemassa teidän kuulumiset=) Mies jo aikoi laittaa koneen piiloon, ettei mun naama kasva kiinni näyttöön..
zeria: Toi on kyllä tosi, että ne raskausoireet on ihan samat ku menkkaoireet ja mulla ainakin tuntuu joka kierrossa olevan enemmän ja enemmän raskausoireita. Jotenkin siitä ekasta raskaudesta (josta ei siis tulosta syntynyt) on jäänyt mieleen se hirvee kuvotus ja sitä on muka nytkin aina heti oletetun oviksen jälkeen =)
Mainitsit meidän talosta.. Joo on tosiaan kivasti tilaa kahdelle, mutta huoneet meillä on aika pieniä. Tuo karvainen kaveri vie tilaa ja onhan se hyvä, että sillä sitä on. Ei tarvii koko ajan kieltää. Mahtuishan tänne pari tenavaa jalkoihin... kaukainen ajatus. Ja samat on mullakin ajatukset tuosta km-ketjusta. En ole aikonut sitä uudelleen kokea. Ja toisaalta siellä tosiaan on monella jo lapsia. Ei oikein tunnu olevan yhteistä jutun juurta.
stiin@ ja pariisitar: teillä on jännät päivät (mikäli nyt oikein muistan) peukkuja paljon ja plussasäteitä!!
Huomasin muuten, että tässä ketjussa näyttää olevan paljon " koirahulluja" kuten minäkin. Kaipa sitä hoivaviettiään siihen koiraan käyttää. Paljon ainakin meillä sylissä saa olla =) vaikka onkin melkein 40kg
Ja täytyyhän mun myöntää, että kyllä ajatukset tahtoo karkailla kauas tulevaisuuteen, vaikka kuinka koettaisin olla menemättä asioiden edelle. Meillä on tosi voimakas periaate, että emme halua kasvattaa lasta " sukupuolen mukaan" ja siksi ei myöskään haluta tietää mitään etukäteen. Voi sitten paremmin kuvitella lapsen ihan vaan lapsena ja yksilönä! Olen lukenut tutkimuksia, joista käy ilmi, miten jo poikavauvoja käsitellään rempseämmin ja tyttöjä varotaan... Niin pieni lapsi on kuitenkin käytännössä sukupuoleton, ja mua välillä ärsyttää, miten paljon aikuiset siihen päälle sitä sukupuolta rakentaa. Tietysti ymmärrän, että monet haluavat mahdollisimman pian tietää kaiken mahdollisen ja mahdottomankin :) itsekin kun utelias olen.
Ensi viikosta tulee hurjaa... Jos ei tätiä torstaina vielä kuulu niin sitä voi sitten pitää ainakin erävoittona! Laskeskelin juuri, että mulla on kierrot vaihdelleet siinä 28-30, viimeksi 30. Eli loppusuoralla mennään!
Onnea ja hyvää alkavaa viikkoa kaikille!
syre kp 27/30
).( ...eli kp1 ja yk5 pyörähtivät tänään käyntiin!
Ihan oletettavasti, koska oireita oli niin kamalan vähän. Kiitos kuitenkin kaikille peukutuksista, ihanaa vertaistukea, ihan totta!! =D
Aiemminkin mainitsin, että saatan tässä kierrossa kokeilla ovistikkuja. En ole koskaan niitä kokeillut, mutta kun olen kuitenkin epävarma tuon oviksen bongaamisen kanssa. Ja ihan kiva nähdä ovuloiko yleensä ;)
Ketkä olivatkaan testailemassa lähiaikoina, plussapuhuria, plussapuhuria... =)
testasin sitten jossakin hetkellisessä mielenhäiriössä tyylipuhtaan negan, kp 27/28 (joo, tiedän olleeni tosi hätähousu). Virtsa oli ollut rakossa kauan, joten tulos lienee luotettava.
Mutta Syrelle ja Stiinalle Peukutuksia:) Teillä on huisin jännät ajat:) Eiköhän olisi jo aika tässäkin pinossa plussajunan pysähtyä. Pysäyttäkää siis plussajuna- ja astukaa kyytiin elämänne jännittävimmälle matkalle:)
Zeria; juup, tajusin itsekin, että onneton olin sekoittanut kaksi pinoa keskenään. Blondi mikä blondi. Sori! Ihanan positiivinen ajatusmaailma Sinulla - pakko sanoa. *kadehtii* Opeta sitä minullekin, jookos:) Ymmärrän muuten hyvin, että välillä on sellainen olo, että palstataukoilu on tarpeen henkisen hyvinvoinnin takia; samoja ajatuksia täälläkin; para-aikaa. Vauva-asiat pyörineet päässä viimeiset 4,5vuotta joka ikinen päivä, mutta vasta nyt aika on kypsä ja elämänkumppani se oikea,jonka kanssa perheen haluan. Sitten pelkään enemmän kuin mitään muuta, jos emme saakaan toivomaamme perhettä; jos en pysty lasta miehelleni antamaan. Tällaisia ajatuksia päässäni vilisee pelonsekaisina hetkinä. Kuulostaakohan oudolta... Mutta jaksuja ja Paranemisia sinne selän suhteen.
Irish; koiraihminen täälläkin vilkuttelee; kiitos tsempityksistä.
Mutta nyt nukkumaan.
Sweet dreams, kaikille Ensikoille.
pariisitar
Syrelle vielä tätskäpahoittelut:( Jaksuja uuteen kiertoon ja infoile, miten ovistikuttelu sujuupi!
pariisitar
Hei kaikki!
Onpas tää ihanan vilkas palsta! Mulla ei ole konetta kotona tällä hetkellä, eli joudun työajalla nopeasti vilkasemaan mitä täällä puhellaan.
Nyt on kp 33/33 ja eilen illalla sain haalean plussan taas, hivenen vahvempi kuin perjantaina mut tosi vieno kuiteski. Näytin sitä tikkua miehelle ja kysyin et onko siinä oikeasti jotain vai näenkö näkyjä, niin epäuskoiseksi tässä on tullut :) Aion pitää vielä pään kylmänä, pelkään niin kovasti sitä pettymystä jos menkat kuitenkin alkaa...Mutta eikö tää tarkota nyt ainakin sitä että ovuloin ja että miehelläkin on asiat pelikunnossa?
Huhhuh että on jännäääää!
Asun niin pienessä kylässä, etten haluaisi ostaa täältä apteekista testejä ja ehdin intona jo käyttää kaikki mitä mulla oli. Tiedättekö mistä saisi tilattua mahd. nopealla toimitusajalla?
Joku pohti alempana ovistikkujen käyttöönottoa. Mie otin juuri tässä kierrossa ne käyttöön. En koskaan saanut niihin tikkuihin kahta yhtä vahvaa viivaa, viiva vain voimistui päivä päivältä ja sitten hävisi kokonaan. Toimittiin kuitenkin viivojen ollessa vahvimmillaan. Nähtävästi se oli kuitenkin ovis, jeee!!!
Kyl ne ovistikut helpottaa, jos ei esim. kokonaista viikkoa jaksa sekstailla. Meillä ainakin oli tämä kierto sellanen, et vikat seksikerrat oli aika väen vängällä pserrettua hommaa eikä ole sen jälkeen käynyt mielessäkään seksi!
Hassua miten monilla on koirakuumettakin samaan aikaan, minulla myös! Mutta ollaan molemmat allergisia, eli se kuume pitää ikävä kyllä tukahduttaa.
*Stiin@: sinäkö olit lopettanut tupakan polton? Onnea!!! Ei ole ihan helppoa se, itsekin lopetin toissa kesänä.
*Irish79: Mulla on sama tilanne, et kaikki kaverit asuu muualla. Muutettiin vajaa vuosi sitten uuteen kaupunkiin töiden perässä ja on kyllä välistä tyttökavereita kova ikävä! Pitää kutsua ahkeraan ihmisiä kylään.
Nyt töihin!
Onnentöräykset kaikille!
Viktoria_77: Onnea!!!! Eikö sitä sanota että plussia ne haamutkin on! Ja usein vahvistuu ajan myötä. =)
Joo, lopetin tupakanpolton 10vuoden on/off polttamisen jälkeen viime loppukesästä. Yllättävän helposti sit loppu viimein, kun oli masuasukki mielessä ja kannustimena. ;) Ja savuttomana myös pysytään.
).( Kiukuttaa!!! Tähän mennessä ei ole ollut mitään oireita mutta tänään spinnigissä alkoi sattumaan maha ihan hulluna. Nyt mahaa juilii ihan menkkamaisesti. =,I Täti kurvaa luultavasti paikalle huomenna tai keskiviikkona punaisella kaarallaan. No, tähän alkaa jo tottua. Ehkä ens kierrossa. =O
Stiin@ kp 29/n.31, dpo10, yk5
Viktoria_77: Onnea ja toivotaan todella, että viiva vahvistuu ja kaikki menee hyvin!!
Ainoanis: plussasäteitä lähetän sulle ihan valtavasti.
Itse elelen vielä kierron alkua, joten odottelen että päästään ovista bongaamaan. Nyt ajattelin keskittyä viikonlopun viettoon ja ihan vaan itseeni (no ehkä mieheeni vähän) ja ajattelin lenkkeillä koiran kanssa. Ihan kunnon hikirääkki tekis hyvää.
Positiivisesti tää ainakin alkaa. Sain tänään jatkosopimuksen töihin ja saa taas vähän aikaa huokasta, eikä tarvii olla koko aikaa kyttäämässä avoimia työpaikkoja. Tämä on tätä pätkätyöläisen arkea=)
Irish79 kp 5/28+