+++ Ensikot viikoilla 10 ja 11 +++
[color=Red][size=5]♥ Ensikot ♥
[color=Blue][size=3]Toivomme Herra Haikaralta ensimmäistä nyyttilähetystä, joten ole kiltti ja lennä tännepäin!
Tässä esittelymme! Kaikki uudet ovat tottakai tervetulleita mukaan pieneen joukkoomme.
[color=Red][size=4]♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[color=Red][size=2]baulie
Olemme avopari Keski-Suomesta, kumpikin vm. -85. Itse opiskelen, mies on töissä. Kotonamme pyörii lisäksemme yksi koira ja aina välillä myös yksi kissa! Ehkäisyn jätimme pois 4/2006. Mulla todettu 8/2007 monirakkulaiset munasarjat, mutta en tiedä onko se syynä tähän (pitkään) odotuksen odotukseen. Tutkimuksiin lähtemisestä on ollut puhetta, mutta vielä toistaiseksi se on ajatuksen asteella.
[size=4]♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
[size=2]Koiramamma
[size=2]pariisitar
Olemme pariskunta pääkaupunkiseudulta; mie vm -82, miehus -77, ja esikkoa kovasti toivotaan (terkkuja vain herra haikaralle:) ). Kuumeilua taustalla KAUAN, nyt pillerit jätetty pois 01/08. Työskentelen hoitoalalla ja perheeseemme kuuluu myös iki-ihana koiruus.
[size=2]Sinikellonen
Olen 27-vuotias, miekkonen vuotta nuorempi. Pääkaupunkiseudulla asustellaan ja hoitoalalla minäkin. Kuten jo ehkä taisin kirjoittaa aiemmin, niin odoteltiin siihen, että valmistun koulusta ennenkuin aloitettiin yrittämään ensimmäistä vauvaa. Tosin kuume on ollut mun puolella kova jo vuosia, osittain johtunut alan valinnastakin. Vähän jopa yllätyin, kun mies sitten suostui yrittämään monen vuoden painostuksen jälkeen... :) Ehkä jopa vähän pelästyinkin, että nytkö sitten ihan OIKEASTI se vauva vois sit piankin olla tulossa! :) Outoa.
Kommentit (81)
Mulla on ny kp 23/24-28 menossa. En todellakaa osaa sanoa onko PMS vai ei. No ens viikolla sit näkyy tuleeko menkat vai ei.
ainoanis pidetään sulle peukkuja kovasti ja lähetellään positiivisia ajatuksia=)
Itse jouduin siis aamulla toteamaan taas sen suuren pettymyksen, ettei tässäkään kierrossa tärpänny. No, tosin odotettavissa oli, koska ovista en bongannut edes tikuilla tähän kiertoon. Sitä vaan jotenkin ajatteli, että voihan olla ettei ne tikut toimi. Epätoivo nostaa päätään. Nyt ajattelin tilailla semmosta digitaalista ovismittaria (vai mikä se on).
Greippimehut taas juomiseksi ja kaikki kepulikonstit käyttöön =)
Olipas omaanapaa tässä...
Mitäs muille?
No niin mä olen 98% varma että mulla alkaa kohta menkat eli olenkin heittänyt jo toivon kertaraskautumisesta. Mulla on lämpöä nyt heti aamusta, paleltaa ja hikoiluttaa vuorotellen. Lienee joku flunssa päällä.
tervehdys Enskattarille,
Uusia taasen tullut mukaan; loistavaa! Tervetuloa Syre ja Irish79:) Irish79; tätipahoittelut ja osaanottoni km:n puolesta. Jaksuja uuteen yritykseen!
Syre: Irish79 jo pohdiskelikin tuota kysymääsi asuntoasiaa; itsekin olen miehuksen kanssa käynyt samaa keskustelua, kun kaksiossa asutaan (tosin meillä ei ole kiirus tästä kodista pois, kun sijainti on aivan täydellinen ja alue sellainen, että arvoitukseksi jää, onko täältä ikinä varaa ostaa omaa isoa kotia. Tällä erää siis vuokralla mennään). Olen samaa mieltä kuin Irish79, että ostakaa vähintään kolmio, mieluiten neliö, jos vain on mahdollista. Toki asunnon pohjakin ratkaisee paljon, onhan kolmioissakin joskus pohja, joka antaa mahdollisuuksia vaikka minkälaisiin vaihtoehtoihin lapsosten asumisen suhteen:)
Mutta Mikäpä on Sinikellosen tilanne? *bd bd bd*
Entäpä Maribellin? Peukutuksia sinnekin:)
Baulietakin huhuilen, toiv. tättärä ei ole Sinua löytänyt, vaan tajuaisi pysyä kaukana poissa:) Kuulumisia? Lomannekin lähestyy piakoin, ihanaa!
Stiin@ piinailukaveri, millaisissa tunnelmissa siellä mennään? *bd bd bd*
Zeria; siellä alkaa olla tättärä jo vierailunsa kai tehnyt(?), tsemppiä uuteen kiertoon:)
Ainoanikselle myös vilkutuksia:)
Omassa navassa ei oikein mitään, kp 22/28 menossa. Olo jotensakin tyhjä, sellainen tunne, että meillä ei tule vielä pitkään aikaan tärppäämään. Mistä tämä johtuu, vaikia sanoa. Ehkä yleinenkin väsymys (töissä ihan kauhia hulabaloo, koira oireilee allergioitaan, vapaat on vain yhden päivän ja palautuminen jää vähäiseksi, kun se yksi päivää menee arkiaskareissa jne jne) vaikuttaa mielialaan ja ajatuksiin tällakin saralla. No onneksi tuo valon ja auringon säteiden määrä on lisääntymään päin, joten eiköhän jaksamistasokin tästä pian lähde nousuun:) Mikä lie kevätdepis miuun onkaan iskenyt, toiv. tajuaisi mokoma pian lähteä pois:)
Vilkutuksin,
pariisitar
Eipä tarvinnut sitten testailla ollenkaan. Täti saapui lauantaina. Kyllä veti mieli todella apeaksi, vaikka realistinen yritinkin olla ja yritystä vasta kolme kiertoa takana. Nyt siis neljättä mennään.
Sen verran tässä ollut elämässä pieniä vastonikäymisiä lähiaikoina, että luulen, että minulle henkisesti parempi pitää vauvahaaveita taka-alalla sen verran, että jätän tämän palstan lukemisen ja kirjoittelun. Tuntuu, että löytää kaikki mahdolliset oireet itsestään, mitä täällä kirjoitellaan ja tädin saapuessa pettymys lamaannuttaa. Yritys siis jatkuu, mutta ei koko elämää ajatuksineen täyttävänä.
Sinikellonen: Toivon todella, että teillä on tärpännyt.
Kiitoksia kaikille tuesta ja seurasta ja hurjasti plussatuulia!
Vilkuttelee Maribell
tulin vain täällä piipahtamaan kertoakseni, että tänään kp 1. Kierrolle tuli pituutta 27 pv.
Mielessä taas tuttu kysymys, miksi? Kohta taidetaan " juhlia" meidän 2-vuotis synttäreitä tämän yrityksen suhteen... Pitäiskö tehdä ihan kakku :D
Jeps, palailen paremmalla ajalla...
baulie ja maribell osanotot teille!!
Kauheeta, nyt vasta tiistai ja oon jo ihan rikki. Kauhee viikko tiedossa töissä =(
Tilasin sit kumminki tavallisia ovistestejä enkä niitä digitaalisia vaikka uhkasin. Piheys iski =) Kaikki rahat menee jo nyt vaikka vauvasta ei ole tietoakaan. Masisilta eilen vietetty ja tänään jo parempi mieli. Näköjään sieltä pohjamudista joutuu aina nousemaan ylös ja uusi yritys alkaa puskemaan päälle.
Oon miettiny jo lääkärille menoa, mutta täällä eivät ota ennen kun on yli vuosi yritystä takana. Ja mulla on toi km alla, joten se siitä sitten. Th oli sitä mieltä, että yks raskaus ollu vuoden sisällä, niin ei vielä tutkita. Kiukuttaa tommonen! Ikää alkaa kuitenkin meilläkin olla melkein se 30.
Mies yrittää lohduttaa, mutta välillä sekin tuntuu jeesustelulta, vaikka parhaansa se tekee kieltämättä. Kaikkensa yrittää. En muutenkaan ole helppo ihminen jonka kanssa elää. Sit lyödään tässä asiassa ihan alas. Voi olla aika hankalaa miellyttää minua, kun olen päättänyt olla paskaihminen, jolla lasta ei suoda..
Tulipas vuodatus. Toivottavasti muilla parempaa viikkoa!
Täältä ilmoittautuu myös yksi tänä vuonna 30 täyttävä ensimmäistä yrittävä mukaan teidän joukkoon =)
Kirjoittelin yhteen ainoaan kuukausipinoon tuossa joulukuussa, mutta nyt bongattuani tämän ensikoiden pinon, tuntuisi mukavammalle kirjoitella tänne. Lisäksi, kun on näemmä aika paljon samanikäistä porukkaa ja vielä hauvan (tai useamman omistavia) niin aina mukavampi! Meilläkin muutama turrikka jaloissa pyörii =)
Tosiaan, aloiteltiin ensimmäisen yritys joulukuussa. Näin sitä on huomannut, että mukamas oman kroppansa ja kiertonsa tuntevana, eipäs sitä tuukkaan seurattua kaikkea niin tarkkaan kuin luulee silloin, kun sillä ei ole niin väliä. Olin ihan varma, että tunnistan oviksenkin aina (mitä vielä...) ja että kiertoni on kellontarkka (ei todellakaan!) ja lisäksi nämä oireet ennen kuukautisten alkua on ollut jotain ihan uutta; oireiden voimakkuus on vaihdellut joka kuukausi ja joitain uusiakin oireita on ilmaantunut ;) Tai sitten on niin kuin nyt, ei mitään oireita ja kuukautisten olisi määrä alkaa viikonlopulla.
Onpa yritystä välillä haitannut sekin, ettei olla päästy yrittämään juuri niihin aikoihin kun sitten olen oviksen laskeskellut jotenkin. Mutta ei se mitään, seuraavaan kiertoon saatan jo kokeilla ovistikkuja.
Muuten olemme kyllä varautuneet molempiin, pikaiseen vauvantuloon tai sitten odotuksen odotteluun. Ei ne nyytit sieltä käskien tule ;)
Jospa tämä riittäisi nyt ensimmäiseksi itseni ja tilanteeni esittelyksi =)
Tärppionnea ja plussatuulia kaikille tasapuolisesti <3
Huh-huh mikä päivä! Olen ollut ihan megaväsynyt (ei fyysisesti) koko päivän ja nyt kun vihdoin pääsin töistä kotiin huomasin, että unohdin vielä vaikka kuinka monta asiaa. Joten pakko mennä vielä takaisin töihin tekemään ne...
Tervetuloa kaikille uusille! Mä en ole ehtinyt kirjoittelemaan kun on ollut niin härdelliä. Mutta toisaalta hyvä, en ole päässyt myöskään miettimään vauva asioita liikaa. *hali* kaikille km:n kokeneille. Tuntuu siltä, että se on yleisempää kuin olen ikinä osannut ajatellakaan.
Ainoanis; oletko varma, että on kyse flunssasta eikä raskautumisesta? Monet ovat kertoneet ensioireikseen palelemista. Pidetään peukkuja bd bd bd, että masu-asukki sieltä on tulossa eikä lunssa!!
Baulie; Voi sinua! Nyt saat isoimman halin mitä sähköisesti voi lähettää!!! Kyllä teidän odotus on ollut luvattoman pitkä! Jaksuja!
Kevät lähestyy kovaa vauhtia!! Ihanaa kun on niin valoisaa jo herätessä! Jaksaa paljon paremmin kiukuttelevia esi-murkkuja ja laihduttavia työkavereita! =)
Maribell; Jaksuja, vaikka voin omista kokemuksista, että varsinkin silloin kun sitä ajattelee, että nyt vauva-asiat taka-alalle ja muu elämä ensin. Silloin sitä ei muuta osaa ajatellakaan. Mutta onnea yritykselle! Ja niinhän sitä sanotaan, että kun " luovuttaa" niin tärppää. ;)
Joku oli kysellyt asunto asiaa. Me asutaan kaksiossa (vuokra) ja etsitään kolmiota (omaa). Edellinen asunto (oma) oli myös kaksio, mutta neliöitä oli 85 ja sitä ostaessa mietimme, että sinne mahtuu myös lapsen kanssa jos sellainen tilanne tulis (5vuotta sitten....=I). Lapsiperheiden elämää läheltä seuranneena olen huomannut, että se lapsen oma huone on käytännöllisyyden kannalta tärkeä. Lapsen tavarat yms. ovat tietyssä paikassa ja sitten kun omaa huonetta alkaa tarvitsemaan siellä on hyvä puuhailla.
).( Olen ihan ihmeissäni. Ovis olikin paljon myöhemmin kuin olin luullut ( kp19). Peittoja heiluteltiin sinä päivänä muttei seuraavina kun oltiin vanhempien luona kylässä ja miehelle iski joku sievistely. Ollaanhan me ennenkin siellä peittoja heiluteltu, monta vuotta kun asuin vielä kotona. Hmph. Eli toivotaan, että tärppäs.... Miten se luteaalivaiheen lyhyys/pituus nyt taas menikään?
Kaikille ihanaa keväistä viikon jatkoa!
Stiin@ kp 24/29-31, dpo 5
Milloinkohan alkais niitä plussauutisia satelemaan... Toivottavasti pian ja kaikille!
Mulla vielä melkein kaks viikkoa siihen, kun oon päättänyt testata (ellei sitten osoittaudu turhaksi jo aiemmin). Kp 23/30... en halua testata aikaisin, koska tiedän etten kuitenkaan sen enempää mielenrauhaa saisi aikaisesta negasta enkä haamusta, saa nähdä miten kauan jaksan kärvistellä. Nyt on ollut kummallisia mahakipuja jo neljättä päivää, ei mulla yleensä tässä vaiheessa ole, mutta tosiaan tiedän että ne voi johtua hyvin monesta eri syystä. En kyllä oikeasti ole yhtään pää kylmänä, vaikea keskittyä yhtään mihinkään!
Minä tosiaan tuota kämppäjuttuakin vielä pohdiskelen... Kun haussa olisi kämppä hyvin tietyltä alueelta (koska en voi enää kuvitella asuvani kaukana merenrannasta!) niin vaihtoehtoja ei tuhottomasti ole. Niin kuin Stiin@ tuossa sanoi kaksiosta ja kolmiosta... nehän voivat olla neliömäärältään samankokoisia, niin onko parempi tilava kaksio kuin pieni kolmio. Hyvä pointti tuo lapsen tavaroiden säilytys, tähän asti olin melkein ajatellut, että olisi kivempi olla vähemmän isoja huoneita kuin enemmän pieniä. Jos kuitenkin löytyisi edullinen ja tilava kolmio! Toiveajattelua taitaa olla (pks-seudulla...)
Tällaista täällä meillä:) Tässä vaiheessa on hyvä kun voi vielä toiveikkaana jännittää! Plussatuulia~~~~~~~~~~~~~~
kiva, että saadaan uutta porukkaa tähän pinoon. Itsekin tykkään lukea tätä palstaa enemmän kuin kuukausipinoa, kun jotenkin on enemmän yhteistä tällä puolella ja kiva kun meitä kolmekymppisiä tulee lisää.
Itse tosiaan ovista odotellaan taas tulevaksi. Aloitin tässä kierrossa greippimehun, jota jollain palstalla on neuvottu käyttämään. En muista mitä hyötyä siitä piti olla (liittyikö jotenkin ovikseen), mutta kaupassa sattui mehu silmään ja ajattelin kokeilla nyt sitäkin. Ja kuinka ollakaan tykästyin siihen makuun aivan hillittömästi, koko ajan tekis mieli käydä ottamassa hörpyt. :) suosittelen muillekin!
Sori toi eilinen vuodatus... Tosi kiukkunen ampiainen oli vissiin päässy pistämään=)
Tänään on ollu jo parempi mieli ja ihan normaalit vitsitkin jo lentelee. Eli uuteen yritykseen ja ovista bongaamaan. Testit tulikin tänään postissa.
Höh, jotakin piti kommentoida, mut enää ei muista mitä. (lahopää) Käyn sit jossain vaiheessa kommentoimassa ja kertomassa mikä oli asia, kunhan muistan..
Irish
Stiin@, no en mä haluaisi elätellä turhia toiveita koska mulla on ollut niin vahvoja PMS oireita että mä vaan odotan että koska ne menkat alkaa (mulla siis nyt menossa KP 25/24-28). Eli mun emätintä / kohtua on särkenyt silleen voimakkaasti niinku menkkojen aikana. Ja tosiaan on ollu hieman lämpö koholla, kyllä mä siitäki oon sitä mieltä että flunssaa on koska oon myös väsynyt ja välilä koskee kurkkuun.
Ja heti ensiksi totean, että testiä EN ole vieläkään tehnyt.. syynä siihen se, että miehelle kun selitin pikkuhiljaa, että täti on myöhässä jo aika monetta päivää, niin hänen mielestään on parempi odottaa vielä, (niin, ODOTTAA!!) ettei täti tulekaan, kuin siis testata! Siis haloo, yritin siis sanoa, että sillä testaamisellahan se selviäis heti, mitä turhaa odottelemaan, niin siltikin sovittiin sitten, että odotellaan vielä.... Pöh. Nyt on siis viikon täti myöhässä ja itse olen nyt aika varma, että plussa on tärpänny. Miehen mieliksi nyt sitten vielä odotellaan.... Toisaalta ymmärrän kyllä miehen tälläsen odottelun, uskon että sulattelee asiaa mielessään ja sitten kun testi tehään, niin on jo asennoitunu asiaan hyvin. Mutta mua kyllä siis jo vähän alkaa kyrsimään tää odottelu... Mitään oireita ei oikeastaan nyt ole. Mut mun on nyt pakko alkaa lähtemään töihin, yövuoro kutsuu. Yritän nyt puhuu sen miehen ympäri, että testailtais huomenna illalla sitten. Tuun kyllä sit kertoo oikeet tulokset teillekin!!
Illanjatkoja
-Sinikellonen, kp 35/28 (LA 13.11........ ? )
Mua vaivaa väsymys ja nyt tein sen virheen, että satuin lukemaan sen jostain plussaoireeks. Arvatkaa vain kuinka ajatukset pomppii ympäri ja piinaviikoista on tullut todelliset PIINAviikot....
* babydre@m; greippimehun pitäisi lisätä ovislimaa ja sen bongaus helpottua. Ja kun ovislimaa (ihanaa...) on enemmän, on hedelmöittyneen munasolun paremmat/helpommat olosuhteet kiinnittyä. Täällä samat keinot käytössä. =)
* Irish79; tänne saa vuodattaa ja aina välillä pitääkin. Outoahan se olis jos sellaista oloa ei joskus tulisi! =)
* Ainoanis; pidän silti peukkuja! ;-)
* Sinikellonen; voi kuullostaa hyvältä tuo sinun tilanteesi! Ymmärrän tilanteesi ja tuskasi. Voisin kuvitella oman mieheni ajattelevan samalla tavalla. Itse olen kaikkitässähetimullenyt-tyyppi, joten odottelu ei ole vahvoja puoliani. Plussa sieltä tulee, mulla on sellainen kutina! bd bd bd
* Syre; Kiitos luteaalivaihevastauksesta! Mulla on kierrot ja sen mukana ovulaatiot heitelleet, joten en voi olla mistään varma. Mulla oli myös lääkärin mukaan ohuet limakalvot, joten clomit ohentais niitä? Oij-oi. Eli greippimehua ja omenaviinietikkatabuja nassuun.
).( Piinailua.
Stiin@ 25/29-31, dpo 6
Heippa kaikille! Koitin jo kerran tänne kirjoitella, vaan viestini putkahtikin tuonne vauvakuume-foorumin etusivulle..joskohan nyt onnistuisin, ohjeitahan ei koskaan kannata lukea... ;)
Ollaan siis miehen kanssa molemmat 30 ja eka vauva on toiveissa. On jo alkanut harmittaa että näin myöhälle vitkutettiin tätä yrittämistä, jotenkin sitä luuli et kun päätös on tehty niin heti tärppää. Lokakuusa 07 yritetty tosissaan, aiemmin jo ehkäisy lopetettu.
Hei, arvatkaa onko jännät paikat, en malttanut olla tänään tekemättä testiä (kp 30/33-34) ja siihen liuskaan tuli todella haaleista haalein inahdus vaaleanpunaista! Tietysti voi olle et menkat silti alkaa, tiedän, mutta ihanaa saada niihin tikkuihin edes jotain väriä joskus.
Mukavaa perjantaita!
Viktoria_77, onnea ja tsemppitystä että menkat pysyy pois ja viiva vahvistuu.
Vähän mä en malttais oottaa huomiseen, kun oon päättänyt tehdä sen testin. Tosiaankin menin lukemaan kaikkia keskusteluista ympäri Intternettiä ja nää PMS oireet voivat olla myös raskausoireita ja toiveikkuus nosti taas päätään.
Mennään edelleen siis KP 27/24-28 eli en ole periaatteessa edes vielä myöhässä. Mut me lähetään huomen aamulla reissuun enkä sinne halua ottaa raskaustestejä mukaan (mennään mun vanhemmille) joten jos tänään tai huomen aamuna ei oo tätiä kuulunut niin testaan sit sen takii ettei reissussa tartte miettii ja huolehtii.
Jos tulee nega eikä reissussakaan tätiä kuulu, testaan sit sen reissun jälkeen uusiksi.
Niin joo piti vielä kirjoittaa että sain eilen reilu viikko sitten otetun papa-kokeen tulokset ja oikein hyvältä näytti, eli siellä ei oo mitään minkä pitäis estää raskautumista :)
Mekin ollaan lähdössä viikonlopuksi kyläilemään (anoppilaan) enkä halua siellä testailla, siksi hätiköin ja testailin jo tänään...
Kahvi ei oikein maistu niin kuin normaalisti, tosin työkaveri puheli samaa, eli ehkä meillä on täällä vain huonoa kahvilaatua :) tsemppiä!
Ja näin saimme viikon päättymään...
Mullakin valkovuoto muuttaa pikkuhiljaa väriään ja joudun taas toteamaan pettyneenä, että sieltä ne menkat pikku hiljaa alkaa =(
Kierto ollut tälle vuodelle aika tasan 28 päivää, mutta km jälkeen ollu ihan outoja kiertoja vaihdellen 21-28 päivää ja nyt menään jo kp38.
Olen testaillut malttamattomana jo monesti ja kaikki näyttää negaa (paitsi yks roskishaamu). No, jännätään nyt siihen saakka kunnes vuoto alkaa.
syre sulle tervetuloa. Uusi olen minäkin täällä. Asuntoasiat mietityttää varmaan. Kyllähän yhden lapsen kanssa mahtuu varmaan asumaan aika pienessäkin. Jos ostaa aiotte niin oma mielipiteeni on ettei ehkä kannata kolmiota pienempää ostaa. Varsinkaan jos perhettä ajattelee enemmänkin perustaa lähitulevaisuudessa... Tää vaan mun mielipide. Itse asutaan aika väljästi kahdestaan, mutta vain siksi että halvalla saatiin. Samalla hinnalla olis ostettu kaupungista kolmio. Nyt siis 5h ja keittiö. Mahtuis perhettä kun vaan tärppäis...
Tää palailee nyt valmistelemaan huomista työpäivää.