Herättääkö se pitkä ihminen oikeasti jotenkin huomiota vain pituudellaan?
Minä olen melkein 180. Koskaan en ole tuntenut oloani mitenkään " erilaiseksi" pituuteni vuoksi. Kaverit on kaikki eripituisia, lyhempiä ja pidempiä, mutta minä olen kyllä aina ollut pisin. Ei siitä pituudesta koskaan ole ollut kummemmin puhetta, enkä tosiaan ole ajatellut, että joku katsoisi minua, että " Onpa pitkä nainen" .
Käytän kyllä sitten ihan vaistomaisesti matalakantaisia kenkiä, koska olen jo mielestäni tarpeeksi pitkä. Mies on 10cm pidempi.
Mutta onko se sitten niin, että pituus kuitenkin on jotenkin " jännää" ? Siis että jotenkin poikkeaa tai herättää huomiota? En sitä itse oo oikeesti koskaan niin ajatellu. Oon vaan mikä oon.
Mielessäni oon miettiny vaan sitä, että jos joskus lihon, niin musta tulee valtava, kun mittaakin on näin palj.. Eikä mikään " pikkumummo" .. :0
No tarkotus ei oo kyllä lihoa :)
Kommentit (2)
Tutkimuksen mukaan (sori en nyt yhtään muista mistä luin, kirjasta kuitenkin) Amerikan huippujohtajista vain kaksi oli lyhyttä.
Siinä todettiin että alitajuisesti ihmiset mieltää että pitkä ihminen = hyvä johtaja. Ehkä siksi ne katsoo...
ihan lapsesta saakka, ootpa kumpaa ääripäätä tahansa niin aina ihmetellään :)
Minä olin pinenä pitkä ja kaikki kohisivat että koripalloilija siitä tulee. Ei tullut kun kasvu tyssäsi. Nyt aikuisena olen muka pieni.
Tytölleni (8v) on pituus/lyhyys kova paikka. Aina on joka paikassa lyhyin. Kysynytkin on että onko se häpeä että on kaikkein lyhyin. Sanoin että samalla lailla voisi kysyä onko häpeä olla kaikkein pisin, eihän pituudelleen kukaan mitään mahda. Yleensäkään en tykkää siitä että ulkonäköä hirveästi ruoditaan, painoa tms. En voisi kuvitellakaan että kommentoisin jonkun painoa, lihomista tai laihtumista.