Älkää hyvät äidit nyrhikö pikkupoikienne hiuksia itse, jos ette osaa!
Mun mielestä tosi säälittävän näköistä kun 1-2v pojilla on selvästi äidin tai isin itse leikkaama " potta päähän ja loput pois" -kampaus. Tai sitten muuten vaan sieltä täältä nyrhitty tukka. Jos ei ole varaa/halua viedä parturiin, niin hommatkaa hiustenleikkuukone ja vetäkää sillä siisti siili.
Kommentit (68)
Leikkaan sen itse koneella. Pakko olla siili, koska kaikissa muissa (vähänkään pidemmissä) malleissa päänahka hikoaa ja sitten sitä raavitaan - iho tulehtuu ja ongelmia on luvassa. Siitä huolimatta poika näyttää siistiltä, ei miltään lastenkotilapselta ;) Ja pään malli on hyvä lyhyillekin hiuksille.
Tätä nyt on varmaan todella vaikea käsittää, ellei itse ole läpikäynyt päänahan rasvaamisia ja öisiä Atarax-annoksia pelkän hiusmallin vuoksi.. ei mulla tulis enää mieleenkään sen jälkeen, kun kerran vahingossa hiukset kasvoivat liian pitkiksi.
Eikä malli ole mikään potta-päässä leikattu vaan ihan siistin, siilitukan näköinen on. Vaikka siis onkin leikattu saksilla.
Poika saa kauhukohtauksen kampaajalla ja kotikoneen käyntiin laittaessa. Mutta saksilla antaa klipsiä hiuksia vaikka puoli tuntia paikallaan nätisti istuen.
Malli on siisti ja poika on tyytyväinen.
pari kertaa käytetty ja todettu että omat leikkaukseni ovat paremman näköiset.
ja toinen poika pelkää hysteerisesti konetta.
että äiti leikkaa sitten. aivan sama vaikka ap ahdistuisi.
Minusta on kamalaa tuhlaamista viedä lapset muutaman viikon välein parturiin. Käytämme sen rahan mieluumin johonkin muuhun.
Mä ihan tarkoituksella leikkaan mun pojalle pottatukan ja on tosi siisti ja söpö. Että voi se olla joskus ihan tarkoituksellistakin, ap
Kaikilla lapsillamme on pitkät (tasapitkät) hiukset, joita leikataan tarvittaessa itse. Ei ole mitään järkeä maksaa kalliita parturimaksuja...
tulleilta, kun lisätään vielä kalmankalpea ihonväri, niin avot. siilitukka ei sovi hyvin kenellekään muksulle. en ikinä leikkaisi poikani taipuisaa tukkaa siiliksi, enkä potaksikaan. .
Siis monilla tytöillä on nykyään ihan syystäkin lyhyet poika hiukset.
Itse lapsen mielipide on tärkeä hius asioissa.
Meidän kuopus (poika) käy kyllä ihan parturilla, kun en itse osaa leikata ja koneella ei mun pojalle siiliä vedetä.
En leikkaa itse myöskään tyttöjen hiuksia, meillä kaikki käyvät parturissa. Kaikki ovat istuneen hienosti paikoillaan pienestä pitäen.
Muuten, henkilö, joka "omaa" korkeakoulututkinnon ei voi olla järin sivistynyt.
mun mielestä mikään ei oo karmeamman näköinen kuin poika, jota ei tukkansa perusteella edes pojaksi tunnista. Kiva sitten kun mummot kaupassa ihastelee, että " onpa siinä sitten nätti tyttö" ..... Tekee varmaan mannaa pojan itsetunnolle........
t. äiti, jolla ei ole parturin koulutusta eikä kokemusta, mutta leikkaa silti poikansa tukan LYHYEKSI itse - ja ilman konetta
Tästä asiasta en muistakaan ennen väännetyn näin aggressiivisesti. Siis Suomi on täynnä äitejä, jotka saavat sätkyt vieraiden lähes vauvaikäisten poikien kampauksista. Kouluikäisille nuo asiat alkavat olla jo tärkeitä, mutta ihan pienet? Eivätkö muiden perheiden lapset saa olla rauhassa näiltä tyhjänpäiväisiltä paheksumisilta?
leikkaan itse tukan "kerroksittain" - eli silppuan tylpillä saksilla apua kiljuvan ja kiemurtelevan 2-vuotiaan päästä hiustuppoja mistä kiinni saan. En vie parturiin koska 99,9% todennäköisyydellä olisi hukkareissu (poika käyttäytyisi kuten yllä kuvasin, eikä kukaan parturi suostuisi leikkaamaan). Ajelukoneen näkeminen saa aikaan hysteerisen kohtauksen.
Ja lapsi on muuten kiltti ja reipas, normaalit rajat on pidetty kasvatuksessa, mutta on ilmeisesti arka päänahastaan.
Olen joskus kuullut selän takan kommenttia "kuka ton on leikannut..." :D
Mun mielestä tosi säälittävän näköistä kun 1-2v pojilla on selvästi äidin tai isin itse leikkaama " potta päähän ja loput pois" -kampaus. Tai sitten muuten vaan sieltä täältä nyrhitty tukka. Jos ei ole varaa/halua viedä parturiin, niin hommatkaa hiustenleikkuukone ja vetäkää sillä siisti siili.
Leikkaan itse, pojan tukka kasvaa ihan älytöntä vauhtia. Joskus menee nappiin, joskus taas on vähän nyrhityn näköinen jos poika liikuttaa/kääntää päätään kun leikkaan, mutta itseäni ei voisi vähempää hetkauttaa, ensi kuussa leikataan taas.
Älä sinäkään sillä päätäsi suotta vaivaa, ei hävetä ollenkaan. En jaksa tai halua tehdä asioita toisen silmää miellyttääkseni, sun arvostelut valuu päältäni kuin vesi hanhen selästä.
nelivuotiaan hiukset ja toisten sitä en tee koska lopputuloksena oli siili, jota inhoa yli kaiken. Poika ky kerran pari vuodessa kampaajalla, joka veloittaa lasten hiusten leikkaamisesta kympin verran. Muutoin siskoni vain siistii hiuksia (leikkaa siis niskasta ja korvien päälle menevät hiukset). Niin suloinen kuin poika varmaan olisikin pitkähiuksisena (on kihartuvat hiukset) en voisi kasvattaa niitä pidemmiksi, koska poika hikoaa todella helposto ja hiuksia saisi olla koko ajan pesemässä.
Kunhan tyttö tuosta vähän kasvaa ( nyt 5kk ja omaa jo aikamoisen pehkon), aion pitää hänellä polkkatukan. Kätevä malli, koska on lyhyehkö mutta kuitenkin tyttömäinen (ettei vahingossakaan mummot pääse luulemaan pojaksi =D).
Taalla Aasiassa pottakampaus on muotia ja ikuinen trendi.
Esimerkiksi meidan poika halusi tallaisen kampauksen viimeksi.
http://www.plasticsurgeryspot.com/images/useruploaded/jackie_chan_plast…
Sita ennen oli tallainen.
http://www.filmjunk.com/images/weblog/2009/04/jackiechan.jpg
Olen aina vierastanut suomalaista siilikulttuuria.
Vanhimmalla on aika lyhyt tukka, hänelle sopii oikeasti parhaiten siilitukka, koska hiuksia kasvaa aika eriskummallisesti. On isot hiuksettomat saarekkeet ohimolla, ja tukkaa saa oikeasti olla leikkaamassa taitava henkilö, ettei vahingossa ohenna siitä kohtaa liikaa, jolloin tukkaon edestä jatkuvasti epäsiistin näköinen. Nyt hänellä siis ei ole siiliä, mutta kesällä varmaan taas, se on hänelle paras.
Keskimmäisellä on paksu ja tuuhea tukka, ja hänen kasvoilleen ei sovi siilitukka. Tulee pienen pallopään näköiseksi ( toisin kuin sirokasvoinen esikoinen). Hänellä on puolipitkä surffitukka.
Pienimmän tukkaa ei ole koskaan leikattu, paitsi otsalta. HÄnellä on puoleen selkään pitkä taipuisa vaalea tukka.
T: Kolmen pojan äiti.
Muuten, henkilö, joka "omaa" korkeakoulututkinnon ei voi olla järin sivistynyt.
mun mielestä mikään ei oo karmeamman näköinen kuin poika, jota ei tukkansa perusteella edes pojaksi tunnista. Kiva sitten kun mummot kaupassa ihastelee, että " onpa siinä sitten nätti tyttö" ..... Tekee varmaan mannaa pojan itsetunnolle........
t. äiti, jolla ei ole parturin koulutusta eikä kokemusta, mutta leikkaa silti poikansa tukan LYHYEKSI itse - ja ilman konetta
Tyttöjä ja naisia ällöttäviksi alempiarvoisiksi olennoiksi, joiden kaltaisena oleminen olisi pahin kohtalo.
Mulla on pitkätukkainen söpöläispoika ( ja yksi siilitukkainenkin) jota luullaan usein tytöksi, mitä sitten? Ei mun lapsen itstunto ainakaan noin heikoilla ole.
Jeesus kuvataan pitkätukkaisena. Silti Raamattu ei ota kantaa siihen. Olihan hän eräänlainen palvelija ihmisille.
Vain sivistynyt ihminen leikkaa ja leikkauttaa lastensa hiukset lyhyeksi. Se on hyvin kristillinen teko. Tämän takia on kammoittavaa nähdä pitkätukkainen hevari samalla puolella katua. Se on totisesti kauhistuttava näky, eikä sitä näkyä tahdo nähdä omassa olohuoneessaan. Siksi televisiokin on mitä on. Televisio nimittäin on, ja mikäli se ei ole, niin sielä se edelleenkin on.
Pitkätukkaisuus on kuin työttömyys, se kasvaa ja rehottaa lähiöissä.
Olen huomannut, että poikien vanhemmat on usein rennompia ulkonäköasioissa kuin tyttöjen. Yksikin tuttu sai melkein sydänkohtauksen, kun tyttönsä leikkasi itselleen polkkatukan. :) Musta tyttö näytti tosi söpöltä sitten kun tukkaa oli aikuisten toimesta vähän siistitty.