Älkää hyvät äidit nyrhikö pikkupoikienne hiuksia itse, jos ette osaa!
Mun mielestä tosi säälittävän näköistä kun 1-2v pojilla on selvästi äidin tai isin itse leikkaama " potta päähän ja loput pois" -kampaus. Tai sitten muuten vaan sieltä täältä nyrhitty tukka. Jos ei ole varaa/halua viedä parturiin, niin hommatkaa hiustenleikkuukone ja vetäkää sillä siisti siili.
Kommentit (68)
Mitä ihmeen pahaa siinä on jos lapsi saa osallistua edes hiustensa valintaan. Et sinäkään anna naapurin ämmän kampaustasi päättää. Onko lapsen tahto nujerrettava jo pelkkien hiusten takia, että on sitten se isin leikkaama sotilaallinen siili heti pienestä pitäen. Surku käy sinun lapsiasi.
Ei meillä koskaan sitä siilitukkaa ole ollutkaan..... Vaan nätisti saksilla lyhyeksi leikattu tukka.
Ihmettelen tuota raha/aikaongelmaa.
Jos todella tiukkaa rahasta, niin ok, mutta n. 30 euroa kahdesta lapsen tukan leikkusta /6-8 viikkoa ei varmaan monilla tuntuisi missään (montako tupakka-askia?). Tällä rahalla saadaan kuitenkin kivat leikkaukset molemmille, ja molemmat tietysti saavat esittää toiveensa mallista.
Samalla käydään hoitamassa muitakin asioita, joten ei tuo aikakaan mikään ongelma ole. Samalla kertaahan ne molemmat lapset siistitään.
Vierailija:
niin kun meidän " Nico-petteri" HALUAA!!!!! Niin pitäähän sen saada..........
Täällä meillä päin jokainen parturi veloittaa 20 euroa/poika. Meillä on neljä poikaa. Se tekee 80 euroa, matkat päälle niin se olisi noin satasen reissu joka toinen kuukausi.
Tupakka-askin hinnoista en tiedä, emme polta, joten siitä ei voi tätä hintaa säästää.
600 eurolla vuodessa on meidän perheessä merkitystä. Jos haluaisimme, toki voisimme käyttää tuon rahan parturiin tai käydä kaikki vaikka joka kuukausi parturissa ja kampaajalla.
Silti ei tarkoita, että lapset olisivat epäsiistejä tai emme välittäisi heistä. Lapsiin se raha menee joka tapauksessa. Eri muodossa vaan.
Vierailija:
en ikinä leikkaisi poikani taipuisaa tukkaa siiliksi, enkä potaksikaan. .
Miehelleni hiustenleikkuu maksaa 15e.
Lisäksi minulla on kolme poikaa ja lasten hiustenleikkuu maksaa n. 20e. Kuukausittain menisi siis 3*20e ja miehestä vielä se 15e. Yhteensä 75e kuussa.
Vuodessa tekee 900e. Minä mieluummin leikkaan itse (harjoitushan tekeem merstarin..) ja säästän tuon rahan. 900e on kyllä paheksuvien ilmeiden väärti, etenkin kun niitä paheksuvia ilmeitä saa osakseen hyvässä lykyssä kahdesti vuodessa.
Ymmärrän siilimallin, jos päässä ei paljon haivenia ole, mutta muuten sopii lähinnä kaljuuntuville keski-ikäisille. Minusta pidempi tukka pikkupojalla on suloinen! Aina parempi, jos kihartuu.
Siiliksi leikatut näyttävät veneäläisestä lastenkodista karanneilta. Ja nuo sukupuolihhöpötykset voisivat kukkahattutädit jo unohtaa, nyt eletään 2000-lukua.
Olisin todellakin vedellyt koneella siilin jos lapsi olisi päästänyt koneen kanssa metriä lähemmäs. Joskus parivuotiaana hiusten leikkuu sujui sillä lailla, että leikkasin pienen pätkän aina kun sain, esim. ulkona kakaran perässä mennen. Lapsi vaan inhosi koko juttua niin syvästi. Nykyään nelivuotiaana käy jo reippaasti parturissa ja istuu tuolissa. Edelleenkään ei tosin käy laittaa kaulan ympärille sitä parturin viittaa, siinä kohtaa tulee stoppi. Pyyhkeen antaa jo laittaa.
Kaikenlisäksi maksaa turhasta kun kotonakin voi koneella leikata siistiksi. Talvisin vähän pidempi terä ja kesällä siiliksi.
Meillä on 3 poikaa ja 1 tyttö joten mieluummin leikkaamme itse. Mies hoitaa sen homman meidän perheessä. Tytöltä saatan joskus otsahiuksia tasottaa.
Vierailija:
Ymmärrän siilimallin, jos päässä ei paljon haivenia ole, mutta muuten sopii lähinnä kaljuuntuville keski-ikäisille. Minusta pidempi tukka pikkupojalla on suloinen! Aina parempi, jos kihartuu.
pienellä pojalla... Kihartuu ja sojottaa sinne, sojottaa tänne... Takku siellä, takku täällä... Ei kun voihan sitä kammata, niin että poikaparalta vesi valuu silmistä. Mutta mitäpä siitä, pääasia että äidistä pojalla on suloinen pidempi kihartuva tukka.
Eikö tuo ole ketju? ainakin me käytetään poikaamme tuolla ja toimii todella hyvin.
En maksa 25 euroa monesti vuodessa siitä nyrhimisestä. Luotan siihen, että lapseni on sievä potta päässäkin :)
korkeitnaan 10e.
Siinä on päivän sapuskat syöty jos vie 25e hintaiselle leikkaukselle.
Kampaajien syytä jos lapsi joutuu olemaan nälässä koko päivän. Ei mahdu budjetstiin.
Siiliksi leikkaaminen on huonoin vaihtoehto, siilitukka näyttää kauhealta sekä lapsella että aikuisella.
7-kuisella pojallani on ihanat pitkät kihartuvat kullanruskeat hiukset, pidän välillä pinniä otsiksessa ettei mene silmiin ja sieraimiin...
Kesäksi sitten saksin lyhemmäksi;-)
ap on suloinen :)
Meillä on kuopuksella 'äidin nyrhimät' hiukset seuraavista syistä:
* lapsi pelkää partureita kuollakseen (vaikka on ollut mukana kun isommilta sisaruksilta leikataan hiuksia)
* pelkää surisevia koneita, kuten imuria tai sitä hiusteleikkuukoneita
* saa hirveän raivarin jos hiuksia (leikatessa) tippuu kasvojen ohi tai niitä jopa osuu ihoon (tai suojavaatteisiin) pudotessaan
niin kun meidän " Nico-petteri" HALUAA!!!!! Niin pitäähän sen saada..........