Kaksostyttöjen nimiasiaan apua kaipaisin
Elikkäs olemme Italiassa asuva perhe. Mieheni on englantilainen ja minä siis suomalainen. Tulimme käymään suomessa lomalle ja kävin samalla yksityisellä ultrassa ja saimme tietää, että kaksostytöt olisi tulossa.
Mieheni haluaa ehdottomasti, että toisen tytöistä tulee olla Olivia, se on hänelle erittäin tärkeää ja minusta Olivia onkin hyvä nimi sillä se on helppo lausua kaikissa kolmessa maassa. Mutta mikäs olisi toinen vähän samanlainen nimi joka olisi helppoääntää ja on kivan kuuloinen joka maassa lausuttuna. Meillä on poika jonka nimi on Alex. Itse tykkäisin nimestä Alise, mutta mies haluaisi sen kirjoitettavan Alice niin kuin Englanissa olisi tapana ja minä laittaisin tuolla s kirjaimella.
Ehdotuksia löytyisikö nimeä jossa ei olisi mitään kirjain polemiikkia minusta Olivia ja Alise olisi vain kuulostaneet kivalta yhdessä. Ja jos oikein tarkkoja ollaan mies olisi halunnut nimeksi Alicia, mutta minusta se olisi sitten Suomessa vähän niinkuin väkisin väännetty. Mielipiteitä, Kiitos!
Kommentit (11)
Alisa mieluummin kuin Alise, minusta. :)
Miltä kuulostaisi Adele? Sehän menee myös kansainvälisestikin.
Mä olen aina haaveillut kaksostytöistä ja jos olisin saanut sellaiset, nimeksi olisi tulleet ylläolevat:)
Elinor tai joku sen variaatioista
Alina, Aline
Maria
Joku Anna-kaartin nimistä
Alice on niin tuttu suomalaisillekin, että c:n ääntäminen ei liene ongelma.
Muita hyviä on tullutkin. Itsekin varmaan antaisin jonkun vokaalialkuisen kolmitavuisen nimen.
Listattujen lisäksi Isabel(la), Elena, Aurora, Amanda
Odessa tai Alexin nimeä mukaillen Amanda
mutta halusin onnitella kaksosten johdosta :)! Itselläni on 3-vuotiaat tyttö ja poika sekä 1v. tyttö
Alice on parempi, mutta osataanko sitä ääntää Italiassa? Eikö heillä kantanimi olisi Alicia? Ei myöskään mitenkään ylivoimainen suomalaisille.
Must se Alise taas ei ole erityisen nätti muoto, vaan enempi väännetyn oloinen.. Alicia olisi ihana!
Olivian ja Alexin sisarukselle sopisi myös
Elisa
Elina
Amelie
Emilie
Sofia (tosin YLTIÖsuosittu nimi)
Mia
Madeleine
Stefania
Helena (ihana!)
En ehkä laittaisi A-alkuista kun on jo Alex perheessä.. näin saisivat kaikki oman alkukirjaimen!
En laittaisi minäkään A:lla alkavaa, että jokainen saisi oman alkukirjaimen.