Miten tää lastenlaulu jatkuu?
Mummo kanasensa niitylle ajoi, pienet kanaset ne hyppeli,
mummo kanasensa niitylle ajoi, pienet kanaset ne hyppeli.
Metsästä hiipi se hiljainen kettu, viekas ja pitkähäntäinen,
metsästä hiipi se hiljainen kettu, viekas ja pitkähäntäinen.
miten jatkuu??
Kommentit (8)
Selvitin asian joskus opiskellessani.
mutta mummopa päästikin mustinsa irti ja kettu sai jalat alleensa tms... ;)
Vierailija:
mutta mummopa päästikin mustinsa irti ja kettu sai jalat alleensa tms... ;)
Mutta mummopa päästikin koiransa irti ja se ketun metsään karkoitti.
Mummopa päästikin koiransa irti ja se ketun metsään karkoitti.
Kettu nuoleskeli huuliansa, vesi herahti jo kielelle.
Kettu nuoleskeli huuliansa, vesi herahti jo kielelle.
Vaan mummopa päästi Mustinsa irti ja kettu se jalat alleen sai.
Vaan mummopa päästi Mustinsa irti ja kettu se jalat alleen sai.
Mummo kanasensa niitylle ajoi
pienet kanaset ne hyppeli
Vaan metsästä hiipi se hiljainen kettu
niin viekas ja pitkähäntäinen
Mummo nopeasti niitylle juoksi
pienet kanaset ne hyppeli
Hän luudalla huiski sinne ja tänne
ja ketun metsään karkoitti
Katsoin kahdesta kirjasta ( Suuri toivelaulukirja ja Vauvakulta-kirja ), kummassakin oli vain se yksi säkeistö, jonka kirjoitit. Hyvä vanha laulu! t. musiikinope