**********MAALISMASUT VK 48**********
UUSI VIIKKO JA ESITTELYT
Muodossa
nimim.---la---monesko---asuinpaikka---oma/miehen ikä---synnytyssairaala
sari84---1.3.---1.---Rovaniemi---24/28---LKS
minni73---5.3.---7.---Vantaa---34/38---NKL
Tintti23---5.3.---2.---Pori---25/29---SatKS
Anzi---5.3.---1.---Pohjanmaa---26/28---E-PKS
Sunny08---7.3.---2.---Outokumpu---25/24---PKKS
hanttu82---7.3.---1.---Kotka---26/30---KOKS
Äiti1983---10.3.---3.---Etelä-Häme---25/30---K-HKS
Emilii24---15.3.---3.---Etelä-Lappi---28/32---L-PKS
Piiperö-78---21.3.---3.---Pohjois-Karjala---29/32---P-KKS
LillaMy---22.3.---2.---Ulvila---25/26---SatKS
Kaarna@laiva---24.3.---3.---Keski-Suomi---32/33---KSKS
Kaisa_kissa---24.3.---1.---Joensuu---22/44---PKS
Nasuliini---24.3.---2.---Keski-Suomi---25/34---KSKS
jatta78---26.3.---1.---Espoo---30/30---Jorvi
Maria08---28.3.---1.---Kemijärvi---26/30---LKS
Ilmoitelkaa jos virheitä! Lisäyksiä saa laittaa sinne esittelypinoon..!
Tässä vielä linkki ed. viikkoon!
[http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]
Kommentit (29)
Kylläpä keskittyy juttu vyötärönympärille :-)
Painoa mulla on tullut ihan samoin kuin esikoista odottaessa, nyt kuutisen kiloa, viime viikkoina nousua 500g/vko. VIimeksi ekan ja vikan neuvolapunnituksen ero oli 12 kg eli ihan ok. Aika helpolla kilot myös lähtivät, vaikka sitten pieniä jenkkakahvanalkuja jäikin, mitä ennen ekaa raskautta ei ollut.
Napa on myös täällä taas nurinpäin. Miehelle juuri vitsailin viimeksi saunassa että hänen on turha yrittää mahaansa enää yhtään kasvattaa, napa ei hänellä käänny kuten minulla.
Mulla on myös välillä havaittavissa kylkiluiden alapuolella pistävää kipua ja kun kädellä koittaa niin vauvelin pää tai pylly siinä on pinkeänä pinnassa. Ja jännästi kohtu kasvaa tässäkin raskaudessa toispuoleisesti, eli on oikealla huomattavasti korkeammalla kuin vasemmalla. Myös esikko asusteli vallan tuolla toisella puolella. Onkohan mun sisäelimet jotenkin tiellä toisella puolella enemmän. Päinvastaisesti suoliston liikkeet nimittäin tuntuvat lähinnä vasemmalla. Eipä tuosta viimeksikään mitään haittaa ollut eikä päällepäin toispuoleisuus sentään näy. Mutta th löytää vauvan selän aina samasta paikasta (meillä tosi kokenut kätilö-th, joka varsin tarkkaan tuntuu pienellä tunnustelulla paikantavan mitenpäin vauveli on). Itse en erota potkuja nyrkkeilystä.
takaisin töihin.
äippä + JuusoJosefiina rv 24 tasan
kans "toispuoleinen" maha,eli kun selällään olen niin ihan selvästi näkyy kuinka on kallellaan ja koholla oikealle enemmän,ja potkut tuntuu myös sille puolelle ylempänä.Nyt olen huomannut että kävellessä ja supistuksen aikana se oikein korostuu että se kellottaa jotenki hassusti toispuoleisesti,mut ei kait sitä kukaan ulkopuolinen älyä kahtoo et tuolla on vino maha....=)
Täällä voidaan mainiosti, vauva likkuu vähän väliä, ja kaikki on muutenkin hyvin.
Huomenna vaihtuu taas kerran raskausviikko, ja se olisi sitten huomenna rv 26+0 huh huh kyllä tää aika menee nopeesti, ainakin minun mielestä. :)
Jee tänää saadaan pinnasänky vauvalle, mun mies on nukkunu siinä samassa sängyssä pienenä. Nyt sitä sänkyä on kunnostettu ja maalattu, ja siitä tuli valkoisen värinen, ja se on nyt nätimmän värinen kuin ennen, se oli ennen nimittäin oranssin värinen. :)
Hyvää aamun jatkoja kaikille!
Hanttu82 ja Poju rv 25+6
Ihanaa lähinnä koska miehellä alkoi lomaa,vähän yli viikko ja on toooosi ylikivaa olla perheenä,kun yleensä tuota miestä ei nää ku nukkumassa ;D
KIPUKOHDISTA massussa: mie oon kans huomannut noita ja todennut usein sen ilmeisesti olevan vaavin kantapää (kun on pieni mutta kova "kohta") jolla painaa kuin läpi tuosta mahasta yrittäis :) ja voi jopa jaksaa painaa yhtäjaksoisesti jonkinmoisen ajan!! Ja sit yhtäkkiä hellittää. Pari kertaa oon bongannut myös ilmeisesti pepun samalla tavalla,vähän laajemman alueen siis :)
PAINOSTA: mulla on sokerit pysyneet hyvin hallinassa,ei oo tarvinnut muuta "hoitoa" kuin ruokavaliota vaan,mutta paino on silti onnitunut nouseen kans sen 7kg!! En silti oo kauheen huolissani koska esikoisesta nousi ihan samaan tahtiin,mutta toisin kuin yleensä,mulla lopahti se nouseminen sit myöhemmin raskaudessa,eli nousi,mutta enää hiljaksiin ja loppusaldona esikoisesta oli +13kg ja ne lähti melkeinpä synnytyssalissa kaikki (toivottavasti nytkin,ikää kun kuiten on sen 5v enemmän.....!!!)
TARVIKKEISTA: mie oon tosiaan ostanut ne yhdistelmät jo AIKAA sitten :) sitterin ostin tänään ja huomenna ollaan menossa kaukaloa katseleen. Pikku vaatteita mulla on esikoisen ajoilta sellaista perusvaatetta aikalailla vielä,ei kauheesti mut niin et varmaan niilläkin selviäs jos tarvis :D
Toppapukuja on 2 esikoiselle uutena ostettua ja eihän noita pikkukokoja ehtinyt kauaa käyttää :),villapuku on jne,mutta kirpparilta oon nyt silti bongaillut joitain löytöjä,pari ihan uutta ihanaa plyyshistä,paksumpaa potkaria ja pitkähihaisia bodyja koossa 56 ja 62,esikoinen kun syntyi hellekesänä niin noita pitkähihaisia ei niinkään sit oo :)
"Jumppa/leikkimaton" aattelin kyllä hankkia,se oli ihan ykköstarvikkeita meidän käytössä esikoisellakin ja pinnasängyn osto on vielä edessä,en sitä viitsi kiirehtiä kun en jaksais katsella sitä tyhjänä montaa kuukautta ;D Mutta tiedän jo mistä ja millaisen ostan senkin.
OMA: mulla supisteli tuossa toissa iltana taas aika rajusti,antoivat äippäpolin tarkistuksessa viikolla neuvon juoda raikasta vettä melkein litran verran (ja tietty levätä) yhteen putkeen kun alkaa supisteleen ja kumma kyllä,se rauhoitti supistuksia sit heti,mikä oli ihanaa.
Mullahan seuraillaan edelleen tuota kohdunsuun ja kanavan tilannetta ja nyt viime tarkistuksessa ei ollut onneksi lisämuutoksia tullut,seuraava tarkistus on sitten taas ens viikolla... Töihin nyt en kuitenkaan enää ole palaamassa.
KELA: Vein just keskiviikkona äippärahapaprut ja sen äitiysavustushakemuksenn,me otetaan rahana :( Tottakai ois IHANAA saada se pakkaus :D mut meillä on tallella edellisestä ne meille tärkeimmät,eli peitto,lakanat,kevyttoppa-puku (muutamia vaatteitakin),hiusharja,kynsisakset ja jotain muutakin vastaavaa... Tän vuoden vaatteet oli kyllä yli-ihania :D ainakin verrattuna vuoteen 2003 joista en tykännyt paljoakaan silloin...
LIIKKEET: samanlainen hermoilija täälläkin,tänään ainakaan ei tosin oo tarvinnut hermoilla yhtään,tuntuu et poitsu ei oo nukkunut masussa sekuntiakaan vaan on mesonnut kuin viimeistä päivää!! Mutta heti kun ei vuorokauteen oo kuulunut vaikkapa paljoakaan niin hermot alkavat heittää... :D
Nyt katsoon tuota uutta X-files elokuvaa,pitihän se jotain vuokrata kun mies kerrankin jaksaa jotain katsoa ja mie en kuitenkaan pääse nukkuun ennen klo 02... poitsu nimittäin mesoaa yleensä eniten tuossa 01-02 ja jos oon mennyt ennen sitä nukkuun,herään 100% varmasti ja jos yritän siinä välissä mennä nukkuun niin siitä ei todellakaan tule mitään!!
keyes rv 25+4 (kai???)
Täällä vapaapäivää vietetään. Tyttö herätti jo seitsemältä, joten unet jäi vähän kesken. Mut eipä se mitään.. Nukutaan taas ensi yönä.
Mies on ollu reissuhommissa ja tuli eilen kotiin. Tänään menee taas töihin. Meinaa vähän välejä kiristellä tää touhu.. Kolmisen viikkoa menee niin et oon täällä yksinhuoltajana näiden kipujen kanssa.. Ja tuntuu, ettei mies kykene yhtään kuvittelemaan, miltä musta tuntuu. Eilenkin tiuskaisi vaan et joka päivä sä valitat ettet jaksa. Sitku suutuin siitä, alko selittelemään, et ei tarkottanu loukata. Ei varmaan, mut kertoi kyllä, mitä ajattelee.. Jotenkin nyt on vielä paljon herkempi ku normaalisti. Ehkä just siks sen on vaikeeta suhtautua muhun, ku oon normaalisti vahva ja kestän melkeinpä tilanteen ku tilanteen. Oon mä nytkin ollu ihan ok, mut ikävä on ollu kova. Eikä sitä helpota yhtään se, et mies käväisee kotona ja valmistautuu uuteen lähtöön..
Sori valitus.. Eilen tuli päätös äitiyspakkauksesta. Parin viikon sisällä pitäis paketin tulla. Mä odotan sitä varmaan vähintään yhtä paljon ku ekalla kerralla. Toiselle en sitä ottanukaan.. On kyl niin kuluneita jo ne ekan pakkauksen tavarat, ku ovat olleet molemmilla lapsilla, et nyt on mukava saada vauvalle jotain uutta.
Vauva liikkuu paljon. Se tuntuu mukavalta.
4d-ultraan enään reilu viikko. En millään malttais odottaa!
Mukavaa viikonloppua!
t. iiik ja pikkuinen 23+3
Nyt tuli sit rv 26+0 täyteen. :)
Nyt meidän poika on hiljainen kun olen täällä koneella, mut sitten kun menen lepäämään sohvalle, niin sit alkaa mesoaminen. :) meidän poika on sellainen että se vastaa mulle potkuilla, ja liikkeillä kun mä vähän painan masua, on se niin suloista. :)
Tänään on jaksettu käydä jopa ulkoilemassa, onneksi ei kuitenkaan satanu vettä. :)
Mä odotan jo innolla, että olis se lääkäri+ultra, olis kiva nähdä poika pitkästä aikaa, ja sais taas uusia ultrakuvia. :)
Hyvää Lauantain jatkoja kaiklle, ja voikaa hyvin!
Hanttu82 ja Poju rv 26+0
Täällä voidaan hyvin, kuten aina. :)
Täällä Kotkassa sataa vettä, ei yhtään kivaa, vois sitä lunta sataa mielummin kuin vettä. :)
Mulla on viikonloppu menny ihan mukavasti, tässä tänään aijotaan olla ihan kotosalla ja huilailla. :)
Masu oli kyllä aika hassun näköinen, kun satuin katsomaan masua kun poika liikku ja potki just silloin. :)
Mun mieskin on alkanu tuntemaan ne liikkeet, kun se laittaa käden mun masun päälle, ja mies kovasti juttelee vauvalle ja niin juttelen minäkin. :)
Voikaa hyvin ja hyvää Sunnuntaita kaikille!
Hanttu82 ja Poju rv 26+1
Huvittavaa katella, kun kyseistä ketjua on luettu yli 1200 kertaa, mut kirjotuksia on 28kpl :) Ei taideta olla kaikista aktiivisimmin kirjoitteleva porukka ;)
Itsellä raskaus on mennyt niin perusjuttuja noudattaen, että välillä melkein aivan unohtaa , et odottaa :)
Joulukuu olis enää töitä jäljellä, sitten sais jäädä "kesäloman" kautta mammalomalle... Mua ei huvita olla töissä enää pätkääkään... Muilla sama ongelma? Ei huvita sillai tarttua kunnolla mihinkään, ku tietää et ei kuitenkaa oo viemäs enää sitä juttua loppuun asti... 3-vuorolaisen onneksi sain koko joulun vapaata, kun sattuneesta syystä lupasin tehdä uudenvuoden töitä :) Pääsee muut rauhassa juhlimaan!!
Teillä, joilta on jossain vaiheessa leikattu umpisuoli, niin tuntuuko teillä enemmän liitoskipuja?? tms. enemmän oikealla alhaalla kuin muualla? Mulla vihloo useesti tosi ilkeesti tosta umpparin leikkaushaavan ympäriltä... Joku vain meinas, et saattais se laikkausarpi aiheuttaa niitä ylimääräisiä kipuja... Muuten ei voi valittaa.. Olo on mitä mainion ollut koko ajan.
Viime viikolla täytyi antaa periaatteesta periksi ja napata pari Ibusalia, kun pääkipu yltyi niska-hartia säryn takia niin ylivoimaiseksi, et tuntui et kohta katkee pääsyä vähintään verisuoni tai jotain... Hierojalla käynti auttaa aina hetkeksi, kun vain muistais aina jumppailla ahkerasti... Jännitän jo etukäteen, et kuinka niskat kestää imettämistä, kun nyt jo ryhti vetää tällai eteenpäin ja niskat huutaa hoosiannaa...
Hyvää joulukuun alkua huomisesta alkaen toivotteleepi
Anzi+ kaiffari 26+2
Täällä ei ole enää onneksi mahaa koskenut, se oli sittenkin ohimenevää. :)
Masu on täällä kasvannut oikein mukavasti, mut napa ei ole vielä pongahtanu esiin, saas nähdä että tuleeko se esiin ollenkaan. :)
Mulla on aika jännä juttu tuon painon kanssa, kun sitä ei ole tullut lisää ollenkaan, mun lähtöpaino oli 75 ja nyt se on jotain 74, mut terkka sano ettei se ole vaarallista. Nyt en ole kyllä käynyt katsomassa, että paljonko mä nyt painan, pitää varmaan joku päivä katsoa. :)
Hyvää Torstain jatkoja kaikille!
Hanttu82 ja Poju rv 25+5