Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SYYS-04 ja helmikuun vika viikko

25.02.2008 |

Ei tainnut vielä olla pinoa?? Minä en olekaan kai koskaan ennen aloittanut pinoa. Hui;) Jatkan kohta lisää.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörällä töissä, ei kiire kotiin. Mies makaa peiton alla, mutta hakee kyllä lapset. On joku tauti, muttei oikein tiedä mikä. Ällö olo, muttei kuitenkaan kunnolla.

Enkeli, älä väkisin lähde muuttamaan kotoisaksi tuntemaasi tyyliä! Musta on aina tyylikäs, on tän hetken muotivärit sitten mitä tahansa. Minä en ole koskaan nähnyt sua tyyllittömissä vaatteissa, joten osta sitä mistä itse tykkäät! Paitsi älä liian kallista budjetille:)

TiPi, kiva kuulla onnistuneesta leikkauksesta! Jospa se elo alkaa helpottaa Onnilla.

T: Ynis

Vierailija
22/48 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa rankka pyörämatka kotiin. Kova vastatuuli koko matkan. Meinasin ihan hyytyä, vaikka rauhallisesti poljin.

Ankkis, mikä Laulumaan sänky teillä on? Taidan päätyä siihen Sara-malliin, 80x200cm. Pähkinän värinen. Täytyy kylläkin käydä niitä vielä kattomassa, mutta ostan, jos näyttää ja tuntuu hyvältä.

Mulle on iskenyt " allerginen" reaktio. Alushousuista, plääh. Kankut tosta ihan ylhäältä näppylöillä ja läiskillä ja kutisee aika lailla. Mulla on muutamia samanlaisia alushousuja joista tykkään ja luulen, että ne on alkaneet ärsyttää ihoa. Aamullakin oli sellaiset jalassa, kun hikoilin pyöräillessä töihin ja erityisesti tänään on pahentunut kutina ja levinnyt laajemmalle alueelle.

Taidan valua kattomaan salkkareita...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voileipäkakun pohja leivottu. Päivystysyö kotona alullaan.. Rosalla maksa-arvot päin seiniä, Aeriuksesta ja Ataraxista täytyisi luopua. Oli alle 2vrk:tta ilman, iltapäivästä alkoi tyytymättömyys lisääntyä. En saanut enää allergolia kiinni ja TK:n lääkäri ei uskaltanut antaa lupaa lääkkeiden käyttöön. Alkoi puolituntia sitten oksentaa, kun oli koko alkuyön muuten vain itkenyt vähän väliä. Annoin Ataraxia, nyt tuntuisi hengittävän rauhallisesti ja nukkuvan. Toivottavasti näin loppuyö! Onneksi huomenna on lääkärikäynti. Taitaa vain hänelläkin olla keinot vähissä, Rosan IgE on yli 2000 ja maksa ei enää näytä kestävän lääkitystä. Voi pientä tytöntylleröä!! :o(

Kiva että Onnilla meni sujuvasti! Intoa jäätelön syöntiin! :o)

Olen miettinyt pukeutumisneuvojalle menoa. Tampereen seudulla ei ottanut hirveää hintaa 2h ostoksille lähdöstä. Mieskin huomauttelee että minun pitäisi ostaa itselleni vaatteita, mutta kun kertakaikkiaan inhoan vaateostoksilla oloa. Eipä ihme että vaatekaappi humisee tyhjyyttään, kun omistaja kiertää aina kaukaa kaikki vaaterekit..

Nyt ainakin hetkeksi nukkumaan..

Lila75

Vierailija
24/48 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestää varmaan saada aika, mutta Stokkalla ainakin on ilmainen pukeutumisneuvoja. Tosin valikoima rajoittuu sitten stokkan omaan. Aleksi 13 mainostaa samaa palvelua, oiskohan Sokoksellakin.

Aika mielenkiintoista ois kyllä kokeilla jotain kaupan ulkopuolista tahoa, kun ois kaikkien liikkeiden valikoima käytössä!

Vierailija
25/48 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yö oli ihan hanurista, tulin töistä klo 23, suihkun kautta nukkumaan - tai niin ainakin luulin. Neiti aloitti sitten heti puolen yön aikaan itkemisen noin puolen tunnin välein, kolmen aikaan oksensi lääkkeet pihalle ja valitti että korva on kipeä. Nyt sitten ollaan aamupv kotona, puhelinrumba ollut melkoinen, kun on pitänyt organisoida päivää uudelleen. Jospa tämä tästä, klo 13 lääkärille ja sitten miehen kanssa pikainen vaihto, että kerkeisin töihin puoli kahdeksi (katsokaas kun meillä töistä ei saa vapaata sairaan lapsen hoitoa varten, vaan heti kun mies tulee töistä, on itse kiirehdittävä töihin loppu päiväksi...) Yksi korvatulehdus on Neitillä ollut aikaisemmin, mikä on vähän kun ottaa huomioon, että Neiti on jo yli 2 vee. Kuumetta ja flunssaa on ollut, joten epäilen korvia...

Olen saanut kutsun työpaikkahaastatteluun. ***kuiskaa, ei tuuleta vielä****Pitäkää peukkuja, pliis...

Onko muilla syyslapsilla uhmaa? Kun olen ihan ihmeissään meidän T:n kanssa, kun nyt on alkanut tulla ihan ihme raivareita ja purkauksia, kun ajatukset eivät ole menneet yksiin äitin kanssa. Vai onko tämä jo sitä " irtipäästämistä" äitistä, jotain itsenäistymistä? Esikoisen ajoista on jo niin kauan, ettei kaikkea dementtipää muista :)

Nokkosrokosta. Virustauti voi puhkaista myöskin nokkosrokkoa, samoin lämmin/kylmä (kuten itselläni). Mutta monesti lapsilla virustaudin, kuten flunssan, yhteydessä ilmenee nokkosrokkoa, joka voidaan väärin diagnosoida lääkkeen aiheuttamaksi allergiseksi reaktioksi.

Hauskaa kuulla reippaasta pikku-potilaasta Onnista. Lapset ovat yllättävän reippaita! Monesti äiteet voivat huonommin kuin lapsoset... ;)

Enkeli, musta on tyylikästä ja aina muodissa! Omat vaatehyllyt huutavat tyhjyyttään, kun en jaksa itselleni paljoa ostella. Kun ei kerkeä eikä jaksa käydä missään, niin ei tarvitse hienoja vaatteita. Meikäläisen motto ;)

Mutta nyt kotihommiin ja sairasta hoitelemaan!

Mimmu, silmät ristissä ja pää kipeänä unen puutteesta

Vierailija
26/48 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stokkan lisäksi myös esim. Sokoksella on ko. palvelu. Ainakin Hesassa, eiköhän siis Treellakin. Ero on siinä että Stokkalla käytiin kahteen otteeseen: ensin kartoitettiin vähän millaista etsii, tyyliä, toiveita, jne. Näiden pohjalta sitten oli neuvoja haalinut muutamia mahdollisia kokonaisuuksia joita seuraavalla kerralla sitten esittelee ja kokeillaan. Sokoksella neuvoja lähti rekkikierrokselle samointein ja esitteli siinä heti eri vaihtoehtoja. Ilmaisia ovat molemmat. Siis neuvontaosuus ;)

Alli

Vierailija
27/48 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä turvaistuin ois hyvä 1-v:lle (ensin selkä menosuuntaan 3v asti ja mieluusti sitten vielä kasvot menosuuntaan)? Ja paljonko ne maksaa? Siskoni kyseli, mutta oon niin pudonnu kärryiltä noitten kanssa, kun omat pienten istuimet on ostettu jo esikoiselle.

Brio zentoa oli katellu ja hinta ois ollu 199e

T@hti

Vierailija
28/48 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vais, kun lomahan alkaa olla lopuillaan (mikä loma?). Tavallaan on ollut ihan kiva loma, vaikka vähän omituinen. Ollaan käyty shoppailemassa (pääasiassa kirppiksillä) ja vähän Simpsiöllä pulkkamäessä. iso-paappaakin piipahdettiin katsomassa. Nyt esikoisella naapurit vihdoin " synttäreillä" ja iltasella kavereitten luo kylään.

Lila. VOIMIA! Toivottavasti konstit löytyy kuitenkin ja pian tyttöselle.

T_P:lle osanotto kummitädin poismenon takia.

Voimia itse kullekin tarpeen mukaan.

T@hti, kerrankin pikaversiona

Vierailija
29/48 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että Onnin operaatio sujui hyvin ja toipuminenkin vaikutti lähteneen hyvin käyntiin.

T@hti taas

Vierailija
30/48 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tietokone hajosi, joten mua ei tule täällä vähään aikaan näkymään. Eikä tietenkään sähköpostissakaan. Toivottavasti veljeni saa koneen ensi viikolla kuntoon.

Lilalle voimia, voi pientä Rosaa!! Tosi hankalan kuuloinen tilanne teillä :(

Pukeutumisesta puheenollen, kävin eilen lastenvaatekutsuilla ja vähän karkasti mopo käsistä... Onneksi on palautusoikeus ;) Nousi vähän hiki otsalle kun äsken näin sähköpostissa tilausvahvistuksen ja loppusumman.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

- Tea mummolan koneelta

Vierailija
31/48 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimmun kanssa jatkan keskustelua näin ensiksi. Olen tohtoroinut Kukkasen näpyt samoin virustaudin aiheuttamiksi, koska mitään uutta allergiaa aiheuttavaa ei elosuhteissa ole ollut. Lääkärissä käyntiä kyllä aamulla harkitsin, kun näppyjä on huulia myöten joka paikassa. Puuhelimella ei kuitenkaan tervariin päässyt läpi, joten jatkan valitulla linjalla - rasvausta perusvoiteella. Kortisonia ja allergialääkettä on myös kaapissa.

Ja siitä tuli mieleen Lila, voi äidin huolta, voi pientä tyttöstä. Lähetän kamalan kasan hyödyttömiä, mutta silti kovin myötätuntoisia ajatuksia teille. Lukiessani mietin kysymystä, mikä voi auttaa, kun mikään ei näytä auttavan?

Mitähän muuta muistaisin, Onnille paranemista, Enkelille unia, Mimmulle töitä, inhimillisempiä ;-)sellaisia, Mimmulille kannustusta, jos tänään sattuu olemaan tärkeä päivä, silmänisku jälleen. Ankkikselle en toivota jaksamista, vaan toivotan armollista viikonloppua, Ayapille toivottelen muutenvain ja lempeältä Lempi-Ilonalta kysyn vointia.

Kukkuu

Vierailija
32/48 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, arvasin jotenkin olotilastani sen, että mahatautihan tässä sitten lopulta iski päälle :( Tai jonkin sortin sellainen. Vatsa sekaisin ja väsyttää. Täytyy olla tietenkin iloinen että tulee näin viikonloppua vasten .. Pääasia että ennen lomaa. Toivottavasti tyttö ei tätä saa.

Voi pientä Rosa-raukkaa :( Voimia sinne, Lilan perheeseen. Toivottavasti nyt sentään jotakin vielä lääkärissä osaisivat tehdä. Tai jonkin konstin löytää...

Huh, kun huippaa. Taidan mennä lepoasentoon. Ja mä lupasin tänä iltana tehdä yhtä herkkupastaa (missä on mm. vuohenjuustoa) meille. Mä en taida kyllä olla ollenkaan herkuttelumielellä. Taidan tehdä sen kuitekin kun tuli luvattua - syököön mies sen sitten yksin. Se on ihan helppo ja nopea homma.

Pidän peukkuja Mimmulle!

Viikonlopun alkua kaikille.

Alli

Vierailija
33/48 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lääkärireissu meni ja mitä sanottiin? Tule Lila kertomaan jos vaan jaksat! *halaus*

Vierailija
34/48 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alli, meillä miehellä ollut jo kaksi päivää ällö olo, mutta mistään päästä ei tule mitään ulos. Lähes kaikki ruoka kuitenkin ällöttää. Pari iltaa sitten paleli ja särki, kuin ois kuume noussut (muttei noussut). Omituinen tauti, mutta ehkä voi silti olla onnellinen, että on noin lievä. Jos vertaa meidän perheen vatsatauteihin viime vuoden puolella. Varsinkin itse olin sillon aika surkeassa kunnossa.

Kävin tänään pikaostoksilla. Siihen nähden pikaisilla, että huonekaluja ostin. Esikoinen saa uuden sängyn ja lipaston. Lipasto harmikseni on aika pieni, mutta halusin sängyn kanssa samaa sarjaa. Ehkä se on lapsen mittakaavassa kuitenkin kivan kokoinen, kun ei ole kovin korkea. Ostin samalla reissulla myös maalia, toivottavasti jo huomenna pääsen/jaksan maalata ekan kerroksen työhuoneen seiniä. Kalusteet tulee loppuviikosta, joten siihen mennessä vois yrittää saada työhuoneen tyhjäksi ja seinät maalattua. Saa tytöt sitten omat huoneet.

Mies meni jo nukkumaan, mutta itseä ei vielä huvita yhtään lopettaa iltaa tähän. Ehkä vaikuttaa se, että innoissani koko päivän odotin ostoksille pääsyä ja sitten kävin välillä laittamassa lapset nukkumaan ja vielä kävin ruokakaupassa. Eli koko iltakin meni liikkeellä ollessa. Nyt on aikaa olla rauhassa.

Taidan valua sohvalle....

Vierailija
35/48 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas:) Jokseenkin voimissani nousin lasten kanssa, vaikka valvoin myöhään. Piti oikein käskeä itsensä nukkumaan, kun teki mieli vaan olla ja nauttia omasta seurastaan:) Harvinaista mulle, kun yleensä hyydyn niin aikaisin.

Mies vieläkin valitti, että on ihan huono olo. Vois jo alkaa hellittää.

Huominen laskettelu taitaa jäädä väliin. Onpahan enemmän aikaa tehdä noita yläkerran muutoksia.

Kirjoitelkaa kuulumisia!

Vierailija
36/48 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan tietokonepöytä purkamatta osiin. Kaikki muu kama on kannettu työhuoneesta pois kalusteita myöten. Eikä tähän operaatioon mennyt kuin jotain 1,5h. Kun ei jää joka asian kanssa liikaa ihmettelemään, niin asiat sujuu:) Yläkerta on täysi kaaos, kun tavarat on siellä pitkin poikin, mutta periaatteessa saisin maalattua seinät kahteen kertaan jopa tän päivän aikana, kun kuivumisaika välilllä on vaan 2h. Sitten voi miettiä miten huonekalut yms. sijoittelee sinne uudelleen. Tietokonepöytä lähtee anoppilaan ja esikoisen uudet kalusteet tulee vasta loppuviikosta. Eli lopulliseen kuntoon yläkerta ei tule vielä vähään aikaan.

Menen tietokonepöydän kimppuun. Mies on auttanut ainoastaan kantamaan ison lipaston ulos työhuoneesta. Kaiken muun olen tehnyt reippaana itse. Mikähän lie puuska iskenyt. Nyt sen kuitenkin hyödynnän:)

Vierailija
37/48 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ynis, ihanan ahkera olet ollut! :) Toivottavasti tauti ei iske muuhun perheeseen!

Allille paranemisia!!!

Lilalle halauksia. Tuntuu tosi tosi pahalle teidän puolesta. Jaksatko tulla kertomaan, tuliko lääkäriltä apua?

Me käväistiin aamulla pikaisesti Itiksessä. Nealle yritin katsella välikausipukua (housut-takki-yhdistelmää). Joku tummemman värinen saisi olla, kun tätä likaa ja kuraa tuntuu riittävän. Onko kukaan vielä löytänyt kivaa pukua?

Mini nukahti, Nekku pyörii sängyssä ja ei varmaan nuku. :-( Ei haittais, jos jaksais päivän ja nukkuis sit aamulla. Mut kun sit huudetaan yöllä ja herätys tyyliin puoli kuusi. Yhtenä yönä kirkui aamupalaa puoli viideltä. Onneks nukahti. Mun unet kyllä tyssäsi siihen. Olo on kyllä taas niin vetämätön. Harmaa ilma ei yhtään auta asiaa. Olis niin kiva nähdä ystäviä, mut lähes kaikilla Neaa pienempiä lapsia ja vierailut ei muuta kuin stressiä ja tuskaa Nean pelon takia. Aika yksinäiseltä tää elämä tuntuu. Juuri nyt kun tarvitsisin ystäviä. :-(

Ei muuta mielessä-paitsi suklaa, jonka kimppuun hyökkään (jos Nekku nukahtaa). Voikaa hyvin ja kirjoitelkaa kuulumisia!

Enkeli1 ja Nea+Mini

Vierailija
38/48 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonnikalalasagne uunissa. Vielä pitää teipata ikkunan ja oven karmit työhuoneesta ja sitten se on täysin valmis maalattavaksi. Aika iso homma pelkästään näiden esivalmistelujen kanssa. Maalaamisen jätän huomiseen, vaikka tekis mieli jo alottaa. Saan kuitenkin sitten molemmat kerrokset tehtyä samana päivänä ja teipit irrotettua, kun maali on vielä märkää.

Enkelille tsemppiä!

Toivottavasti en yksinpuhele täällä koko viikonloppua:)

Vierailija
39/48 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: Ynis, joka ei kehtaa yksin jutella:)

Vierailija
40/48 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mini juuri nukahti, Nea vaatii mieheltä vettä ja pyörii sängyssä. Mä oon jo ihan silmät ristissä. Pätkis pussi odottaa jääkaapissa. Enhän olekaan syönyt tänään kuin 3 pullaa, suklaata ja kaikki ruuat+leivät päälle. Ja kaiken lisäksi tää on mun normaalia päivittäistä mässäystä. :-/ Ei oo tervettä ei, mut energiaa pitää jostain saada, kun untakaan ei saa...

Huomenna kaverin synttäreille. Ei ollut aikomus mennä, kun siellä piti olla pieniä lapsia (kaveriperheen muksut-Nean kauhu), mutta menevätkin myöhemmin, eli päästään mukaan. Ihan järkyttävän rajoittunutta tää meidän seuraelämä. Mut kivaa, et jotain ohjelmaa huomiselle!

Ei mulla mitään järkevää. Ajattelin Ynistä ilahduttaa, on täällä meitä kaksi! :-)

Öitä!