SYYS-04 ja helmikuun vika viikko
Ei tainnut vielä olla pinoa?? Minä en olekaan kai koskaan ennen aloittanut pinoa. Hui;) Jatkan kohta lisää.
Kommentit (48)
enpä ole nettiin taas ehtinyt viikkon, pikaisesti sähköposteja pari kertaa vilkaissut ja siinä se.
Lilalle ja perheelle voimia ja ihmettä toivon tapahtuvaksi! Kuulostaa kamalalta! Helliä suukkoja ja halauksia pistän tuulen kuljetettavaksi pienelle potilalle...
Meille kuuluu ihan ok. Pikkuinen on taas nuhassa, me muut pikkuhiljaa jo terveen kirjoissa. Saunaremppa edistyy hitaasti mutta varmasti, seuraavaksi jo laatoitetaan. Matkakin lähetsyy ja matkakuume on valtaisa. Näin ISO. Tänään koitin etsiä vintistä kesävaatteita ja kenkiä valmiiksi ja totesin että joudun ostamaan syyspojalle sandaalit JA lenkkarit, ei sille mahdu enää mitkään viimekesän kengät. Pikkuveli menee onneksi isoveikan vanhoilla.
unohdin kokonaan mitä mun piti kirjoittaa, jotain oli mielessä mutta nyt en muista enää mitä... tää on niin tätä mulla aina. Tulen takas jos muistan sen kohta. No böö ainakin ja viikonloppua kaikille!
äq
Rosan synttärit huomenna, voileipäkakku ja täytekakku ovat täytettynä jääkaapissa, mokkaminttupalat pakastimessa jne.. Mutta muiden napaan ensin;
Allille paranemisia!
Mimmu, meilläkin Sinillä melkoinen uhma menossa, niinkuin Rosallakin.. Hyvä että omaa tahtoa pikkunaisista löytyy, tosin vanhempien makuun välillä " vähän" liikaakin.. Paranemisia myös teillekkin!
Ynis, utelias kysyy, mikä on seinämaalinne värinumeo ja kenen valmistajan kartastosta?
Eilinen Rosan lääkärireissu ja suunnitelmat. Atarax ja Aerius täytyi lopettaa lähes1½ vuoden käytön jälkeen. Lomudal gastrointestinum (suolistoa suojaava lääke) myös pois, jota Rosa on syönyt 5kk eli koko sen ajan mitä on kiinteiden syömistä harjoitellut. Kaikki kolme kun saattavat nostaa maksa-arvoja, ilman yhteiskäyttöäkin. Lääkäri oli sitä mieltä että maksa-arvojen kohoaminen johtuu lääkkeistä, ellei kyseessä ole virushepatiitti, jota lääkäri ei pitänyt todennäköisenä. Rosa itkee..
Rosan iho yritetään pitää kasassa nyt käyttämällä viikon jaksoissa vuorotellen Eloconia ja Elideliä. Mikäli Rosalle nousee kuume tai silmän valkuaset alkavat kellertää mennään suoraan Tayssiin, muuten verikoe-kontrolleihin torstaina.. Rosa itkee..
Ongelmana on nyt ettei Rosa nuku, ainakaan tarpeeksi. Sammui eilen klo 23, heräsi klo 7 ja lähdettiin sitten päivällä koko poppoo kauppaan, kun en saanut neitiä päikkäreillekkään, vaikka tunnin yritin. Rosa simahti samantien autoon ja nukkuikin 1h20min. Nukkumisesta ei meinaa vain tulla mitään vaikka Eloconilla on rasvattu aina sieltä mistä kutiaa. Ataraxin ja Aeriuksen aikana Rosa tarvitsi vain peukaloihin ja etusormiin, viimeaikoina, noita tykympiä voiteita. Nyt jo raapi leukaperänsä rikki.. :o/
Ehkä se tästä, nyt marjatoimaan, Rosan " kakku" viellä tekemättä ja lahja paketoimatta.
Eilinen HopStop reissu oli hauska! :o) Sinikin otti ja laski yksin sellaisesta kiemuraisesta tunneliliukumäestä, vaikka muistikin että äitiä viimeksi pelotti, kun sen yhdessä laskimme. Olin varma että Sini survoutuu jossain vaiheessa alleni..
Äh, lääkäri muuten katseli vatsaani ja kysyi iloisesti odotanko ja kun kieltävän vastauksen kerroin, niin halusi tietää milloin viimeiset kuukautiset ovat olleet. Uskoi kyllä sitten loppujenlopuksi kun sanoin että minulla on parastaaikaa menkat, eikä kyse kyllä ole keskenmenosta.. Mieskin huomautteli eilen aamusta että vatsani on turvonnut. Täytyisi kait joskus tehdä näille " vauvakiloille" jotain, kun vain jaksaisi.
Nyt synttäripuuhia valmistelemaan.. Aina nämä saa tehdä öisin.. Ankkikselle myös intoa synttäreiden läpivientiin!
Lila75
Kiva että ehdit raportoimaan, Lila! Vaikka ei ihan silkkaa iloa raportti ollutkaan...
Olen aktiivisesti ollut harmissani siitä, että joudun tekemään kakun pienille mukaan kun mennään tänään synttäreille, mutta nyt nolottaa moinen " harmi" . Aika pikku juttu.
En yht' äkkiä muista muuta, olen vaan niin miettinyt Rosan vointia että muut asiat on unohtuneet. Jaa, kuule Lila, minä olen joskus sanonut onnittelijoille jotka kysyvät laskettua aikaa, että se OLI toinen syyskuuta 2004 >:) Sinulla on juuri nyt akuutimpaakin mietittävää kuin kilot. Jotkut (onnelliset) laihtuvat stressaantuneina, minulle tuntuu käyvän juuri päinvastoin, siksi siis armahtaisin sinut ihan kokonaan edes ajattelemasta minkään sortin laihtumistarpeita. Toki, jos haluat, tule mukaan keveneviin syysmammoihin sähköpostin puolelle :)
Kaikkea hyvää tasapuolisesti kaikille!
Hävitin juuri tekstin bittiavaruuteen...voih!
Isommat lähtivät hiihtelemään hiihtoloman kunniaksi, Antsa vielä nukkuu päikkäreitään.
Antsa on ollut muutaman päivän kuumessa, mutta onneksi tänään jo parempivointinen. Mieskin tuntuu hiukan sairaalta.
Tänään sain vihdoin aloitettua talvilomani. eilen ja tänään jouduin vielä töissä käväisemään.
Ajattelin leipaista pullaa, josko huono omatunto kämpän sekaisuudesta himmentyisi, hiukan. Tosin sunnuntainhan olen pyhittänyt melko usein siivoamalla, joten ehkäpä se tästä.
Lilan Rosalle halauksia. Maksahomma ja lääkkeen vaihtaminen kuulostavat ikäviltä. Onnea synttärisankarille joka tapauksessa!!
Ja nyt leipomaan,
:)Saamuska, Marjatta?
Mies lukee iltasatua syyspojalle,jospa sais vähän kirjoitettua. Poika siis menossa vasta nyt nukkumaan kun nukkui parin tunnin päikkärit päivällä.
Miehellä ensi viikko talvilomaa. On kyllä tosi kiva juttu. Tiistaina ollaan lähdössä Tukholman risteilylle. Lähden kyllä ihan ilman minkäänlaisia odotuksia jotta ei tule pettymystä. Eniten kauhistuttaa tuo nukkuminen. Neiti herää monta kertaa yössä itkemään ja huutamaan, kauhistuttaa että koko hyttikäytävä raikuu. Ajateltiin Tukholmassa käydä Junibackenissa. Onko joku teistä muuten käynyt siellä?
Mä oon ollut ihan vätys koko päivän.Olin eilen ulkona,meillä oli opiskelukavereiden tapaaminen. Kivaa oli nähdä kaikkia. Kivaa ei ollut seistä taksijonossa hirveessä räntäsateessa umpijäässä. Eipä tarvi taas hetkeen käydä missään. Viimeksi oli ulkona pari viikkoa sitten työkavereiden kanssa ja sitä ennen varmaan 2,5 vuotta sitten.
Voi Lila, toivottavasti Rosan asiat saadaan kuntoon.Jaksamista.
Meillä syyspoika alkanut valittaa vatsakipuja, pahoin pelkään että oisko syypää se lääkitys hyperinsulinismiin.
Nyt nukkumaan.
Jaksamista kaikille!
Helli
Pikaisesti vain.
Siskoni on meillä taas yötä. On nyt tosi monena viikonloppuna ollut. Ei halua kotonansa olla, mutta hyvä että täällä viihtyy.
Lapset vielä hereillä. Mies just menee laittamaan lapsukaiset nukkumaan. Mies hoitaa meillä yleensä lasten iltapuuhat.
Huomenna on pentukoiruuden eka näyttely. Hieman jänskättää miten menee. Onneks en joudu huomenna ite kehään menemään. Ja sen jälkeen tulee koira tuttuja käymään kylässä. Pitäisi siis siivota täällä hieman.
Mutta nyt iltapalaa tekemään.
Öttis ja lapsukaiset