~~~~Marraskuun Maitonassut viikko 9~~~~
Huomasin ettei ole vielä keritty uutta viikkoa aloittelemaan niin teenpä sen nyt tässä samalla. :)
Eilinen meni itsellä kovassa kuumeessa ja tänään menen sitten lääkärin vastaanotolle eli saikulla. Saas nähdä nouseeko kuume vielä tänään.
Lämpöjä on siis vauvakuume tarkoituksessa ollut hieman turhaa tuijottaa. =/
Jups ja olotila on sitä paljon,että tätsä taitaa löytää ihan ajoissa perille, selkää nimittäin särkee.
Noh, nyt ei jaksa edes murehtia...
Mites muilla tilanne on edennyt? Toivotan oikein hurjasti plussatuulia kaikille sitä tarvitseville ja sitkeyttä piinassa eläville ja tärppionnea oviksen bongaajille. :)))
Hope4 kp 25/25
Kommentit (143)
kp 39 on niin ku tänään jos tammikuun menkoista laskee..et mitä tuosta nyt pitäis sitte ajatella..????mun mielestä selkee plussa pitäis jo olla!?
Onneks pääsee yövuoroon töihin ni ei ehdi näitä kaikkia miettimään!;)
2poj@näiti: Netissä lukee näin (monellakin sivulla): Vaikka oletkin raskaana, sinulla voi silti olla kuukautisia muistuttavaa niukkaa vuotoa, mutta se on vain hormonien oikkuilua.
Nykyään puhutaan että alkuraskauden alussa voi hyvinkin tulla kuukautisia muistuttavaa vuotoa eikä aina tarkoita km:a. Mutta tietysti mikäli vuoto on kokkareista ja vatsaa koskee enemmän kuin kuukautisten aikana voi kyseessä olla km. Niinkuin muistaakseni kerroin niin minullakin oli tuhruvuotoa viikonloppuna ja sitten sunnuntaina tein plussan. Myös siskollani oli ensimmäisessä raskaudessa alkuviikoilla vuotoa jota luuli kuukautisiksi mutta lääkärissä käydessä kohdusta löytyi kaksi sikiöpussia, mutta vain yksi sikiö eli toinen oli tippunut pois matkasta. Myös ystäväni äidillä on ollut kaikissa raskauksissa " kuukautiset" muutaman kuukauden ajan.
Ihanaa kun on tullut lisää plussia! Kaikille plussanneille oikein kovasti tarrasukkia matkaan ja tietty kaikille piinailijoille plussaonnea =)
Tätihän siis tuli maanantaina, mutta ei se mitään, nyt vaan uuteen yritykseen hiukan viisaampana (kierto siis pidentynyt jokusen päivän). Siirryn varmaankin vähitellen tonne joulukuisiin, toivottavasti mahdollisimman moni ei pääse sinne, vaan jää marrasnassuihin =D Käyn tietty tässä pinossa aina tsekkaamassa mikä tilanne!
T:Hannekka (kp 6/31, yk 2)
Olen tuolta ihan muista pinoista, mutta " turistina" täällä seikkailen, ja kun teillä on muutamalla NIIN samanlainen tilanne kun mulla oli, niin on pakko kertoa:)
Eli mulla tuhisee tuolla 2kk vanha tyttö, jonka alku oli aika hauska! menkat alkoi aivan selkeellä vuodolla jo kp 19, mun kierto on ollut 24-26. Mä olin aivan paskana, ja ajattelin että mun pitää mennä lääkäriin kun vauvaa ei kuulu, ja nyt kierrotkin vaan lyhenee... sitä vuotamista kesti sen päivän ja seuraavana enää tuhrua!! Ihmettelin kovasti että mitä hittoa tää nyt on ja tilasinkin jo yks. gyneltä ajan kun mun kroppa on ihan seko!!! No, siitä sitten seuraavana päivänä ei tullut enää minkään näköistä vuotoa... kaapissa oli 4 ovistestiä ja 2 raskaustestiä ja ajattelin että pissinpä huvikseen niihin:)) pissasin ovistestiin ja aivna mielettömän vahva viiva tuli, sellainen ettei koskaan ees oviksen aikana:o!!!! Seuraavana päivänä pissasin taas ovistestiin ja vielä vahvempi viiva. Koska vuotoa ei enää ollut, pissasin vielä r-testiinkin johon tuli haaleanvaalea viiva!!!!!!! tällöin olis siis kp22 vasta. Soittelin jo neuvolaankin ja sain ohjeeksi tehdä testiä vasta kp30 jos ei vuotoa tule. No enhän mä malttanut, vaan pissasin joka aamun vahvistuviin tikkuihin:D Eli vuodosta huolimatta, raskaana olin!!!! rv 8 pelästyin hirveesti kun heräsin taas vuotoon, ja siitä lähettiin sairaalaan, kaikki oli kunnossa, kroppa vaan " luuli" että menkat alkaa!!!! Myöhemmin raskaudessa ei ollut mitään vuotoja, vaan ihana tyttö syntyi 40+4, LA oli 24.12, mutta Peppi päätti syntyä samana päivänä kuin äitinsä 31- vuotta aiemmin:))
Kaikki on mahdollista, ihan hirveästi tsemppiä teille kaikille:))
PS: juokaa greippimehua ja raskausvitamiineja;) silleen meidän neiti sai alkunsa yk 4.
Priscu ja peppi
Mulla kävi tässä vähän höperösti! En muista milloin mulla on ollut vikat menkat??!! Uuden vuosikalenterin osto venyi ja jotenkin on jäänyt merkkaamatta ylös tädin visiitit :/ Kierrot on ollut epätasaisia, joten niidenkään mukaan ei pysty kuin jotain summittaista arviota heittää. Koko alkuvuosi on ollut hirveää kiirettä, enkä millään saa päähäni, milloin ne on ollut?
Nyt täällä olen ihmetellyt, että missä täti luuraa? Luulin jo toissapäivänä, ett täti tuli kylään, mutta tuli vain haalean punainen pisara, eikä muuta sen jälkeen. Viikkoon jos ei täti kurvaa kylään, niin sitten on kyl aika testata. Luulisin... Kuin voi olla ihmisellä näin huono muisti? Hävettää oikein...
Millaisia olikaan raskausoireet? Mua väsyttää, alavatsa on hieman kipeä ja on kuumeinen olo. Välillä kuuma ja välillä kylmä. Ennakoiko nää oireet enemmän tädin tuloa kuin plussa uutisia? Mitä mieltä olette?
Onnea kaikille plussanneille ja tsemppiä kuumeilijoille! :)
Ipan@: Hyvin mulla se raskaus meni. On ollut muistaakseni kaikissa raskauksissani alussa vuotoa, paitsi ekassa, milloin enempi ja milloin vähempi. Keskenmenoakin on epäilty monesti. Kuitenkin kaikki ollut aina hyvin ja raskaudet normaaleja. Testailepas pian, olisi kiva tietä tulos!
ON: Tänään taas kuvotti hieman kun heräsin ja aamuyöllä näin unta, että oksensin. Mulla oli siinä unessa sikapaha olo. Alaselkää on särkenyt kovasti tänä aamuna. Ja tissit oli kipeät herätessäni(ehkä asennosta johtuvaa?). Valkovuoto on tosi runsasta! Alkoi jo useita päiviä sitten. Ihan kirkasta ja " makean" tuoksuista. Ei liity mitään kutinaa tms. Housuja saa vaihtaa useasti, kun en pikkuhousunsuojia tykkää käyttää hiivan pelossa. Tulee mulle niin herkästi. Onko muilla ollut tällaista? Muistelen kyllä, että edellisissä raskauksissa olisi valkovuoto lisääntynyt...
Testata en aio vasta kuin ehkä 10.pvä. Silloin pitäisi ainakin näkyä. Jos on näkyäkseen. Silloin kiertopäivä 29. Viime kierto 21 vrk ja tää olis ovisplussan mukaan n. 24? Nyt kyllä juilii vatsaa sen verran kovin, että oliskohan täti tulossa???:(. Aina vessassa käydessä tulee tutkittua paperia ja nyt meillä on sellasta paperia missä vaaleanpunaista kuviota, hitto että aina pelästyn.
viidenmutsi yk 3 kp 20/21-24 tai jotain...
Mulla kävi tässä vähän höperösti! En muista milloin mulla on ollut vikat menkat??!! Uuden vuosikalenterin osto venyi ja jotenkin on jäänyt merkkaamatta ylös tädin visiitit :/ Kierrot on ollut epätasaisia, joten niidenkään mukaan ei pysty kuin jotain summittaista arviota heittää. Koko alkuvuosi on ollut hirveää kiirettä, enkä millään saa päähäni, milloin ne on ollut?
Nyt täällä olen ihmetellyt, että missä täti luuraa? Luulin jo toissapäivänä, ett täti tuli kylään, mutta tuli vain haalean punainen pisara, eikä muuta sen jälkeen. Viikkoon jos ei täti kurvaa kylään, niin sitten on kyl aika testata. Luulisin... Kuin voi olla ihmisellä näin huono muisti? Hävettää oikein...
Millaisia olikaan raskausoireet? Mua väsyttää, alavatsa on hieman kipeä ja on kuumeinen olo. Välillä kuuma ja välillä kylmä. Ennakoiko nää oireet enemmän tädin tuloa kuin plussa uutisia? Mitä mieltä olette?
Onnea kaikille plussanneille ja tsemppiä kuumeilijoille! :)
ainakin kahdesti?!? Jäi kone jumiin näköjään jostain syystä? hih... No tulipa han varmasti perille :D
Testi tehty, ei mun tuntemukset ollu kuvitelmaa.
Raskaana ollaan:)
Vähän on sellainen epäuskottava olo tuon tuhrun takia, mutta kyllä siihen testiin 5min sisällä ihan selvät kaksi viivaa tuli.
Ja omat oireet kun on ollu niin varmoja, etten edes jännittänyt kun testin tein.
Ipan@ 5+0 uskottava kai se on
Siis se vauvakuume. Onhan se koko ajan mukana, mutta kavereiden kyläilyreissu 1v4kk pojan kanssa meillä sai mun vauvakuumeen taas ihan taivaisiin. Nyt täällä kotona on kauheen hiljasta ja tylsää. Mies oli onnellinen, kun kukat ja tavarat sai taas laittaa takaisin metrin korkeudelle. =)
Ehkä mä hipsin jääkaapille ja juon extra paljon sitä greippimehua..... ;)
Plussatuulia, tarrasukkia, plussia(kaikenlaisia) ja ihanaa viikonloppua kaikille!
Stiin@
Täällä menossa kp41 eikä menkkoja näy vielkään...huomenna varmaankin testaillaan...joten jos oon raskaana, ni laskettuaika pitäs mennä marraskuulle....:)
Ihan oletetusti tänään kp1/27 ei ollut mahiksia tässä ja ensi kerralla ehkä paremmat ja siirryin jo joulukuulle.
angelig1: Kuulostaa ihan raskausoireilta:)
Viidenmutsi: Mullakin on kokemus kunnon verivuodosta yhdessä raskaudessa, se oli hematooma joka vuosi. Kaikki meni kuitenkin hyvin ja raskaus jatkui. Tämä raskaus ei kuitenkaan sitten päättynyt hyvin.
Sitä on kaikesta tällaisesta erilaisesta niin peloissaan ja heti ajattelee et tämäkään ei nyt sitten pääty hyvin kun näin alkoi:(
Mutta pitää ottaa se mitä annetaan, mennä päivä kerrallaan nyt ja yrittää alkaa nauttimaan tästä olotilasta. Eiköhän nuo epäilyksetkin sitten kaikkoa kun viikkoja tulee lisää, toivottavasti.
Tsemppiä piinailijoille ja paljon plussia nyt kaikille.
Pidetään peukkuja!
Kyllä sun oireet kuulostaa ihan siltä et raskaana olet:)
Yritän vetää mukaani paljon porukkaa tonne odotuspuolelle.. Toivoa on monella!
Juu, kai se oli sitten km, kun todella kovaa sattui torstaina. Olin laulamssa ko. päivänä illalla (harratus), niin pyörrytti aika lailla. :/ Kipua olisi kai voinut verrata synnytksen alkusupistuksiin. Oli kyllä ihan kamalaa. Oksetti ja pyörrytti. Eikä Burana meinannut auttaa. Ja vuotoakin tuli aika lailla. Tänään kivut jatkuu, mutta eivät ole niin kovat. Tein vielä uuden testin tänään (Predictor), niin ei tullut kun viivanpaikka. Siitä päättelin, että jos olisi ollut varhainen km.
No, ei kai tässä auta kun vaan mennä sinne joulukuisiin.
Tsemppiä kaikille! =)
Tässä sekoilen oikein olan takaa... Tiedättekö onko Predictorissa viivanpaikkaa? Muistin vasta, että siihen tuli valkoinen viivanpaikka, mutta ei väriä. Tai se väri oli vähän ylempänä, mutta se oli ihan sellainen ohut " luikerteleva" viiva. Testissä vikaa? En jaksaisi enää testailla.
Älä pelkää sitä tuhrua. Yritä nauttia tästä hetkestä. Mulla on vuodellut kohdunsuu, mutta vuoto on lakannut sitten jossain vaiheessa alun mentyä. Tutkittiin myös hematooman mahdollisuutta, ja saattoi olla sitäkin. Jos asia vaivaa kovasti ja vuoto alkaa uudestaan niin mene ihmeessä yksityiselle ultraan. Maksaa tietty paljon, mutta antaa varmuutta asioihin. Mielenrauhaa. Tod.näköisesti kaikki on hyvin. Luota siihen! Niin kauan kaikki on hyvin kunnes toisin todistetaan, eikös vaan?
Mulla on kyllä ihmeen kireä olo alavatsalla, mites teillä raskautuneilla? Tai onko teillä se valkovuoto lisääntynyt?
viidenmutsi yk 3 kp 20/21-24 tai?
2poj@näiti: Predictorista en valitettavasti muista mitään ku siitä on useampi vuosi ku sillä testasin...Mutta jos siellä ny joku viiva luikertelee ni testaa ihmeessä uudestaan, pidän peukkuja!:)
Ite en enää ole testaillut enkä ihan heti testaakaan, jotenki järki sanoo et valkoinen viiva testissä on varmasti se viivanpaikka,johon väri tulee jos tulee ja koska se koko taulu ei kuitenkaa värjäänny... No tuolla se on jemmassa ja välil sitä on käytävä kattelemas..;) säälittävää mutta totta!!!!;)..mutta jollekkin oli käyny samal taval ja yli vuorokauden kuluttua testiin oli tullu haamu...:)
Tsemppiä kaikille!!!
Ei ole Predictorissa viivanpaikkaa. Mää olen testannu sillä aina ja esikoisesta sain valkoisen pallukan joka sitten muutamanpäivän päästä tummui kunnon palloksi.
Teen nyt tunnustuksen;) Testasin maanantaina jo Predictorilla ja ihan valkoista se mulla näytti. Ei viivaa minkäänlaista silloin vielä ja kp 31! Ja nyt sitten ihan selvä punainenviiva kp36.
En sinuna vielä heittäis kirvestä kaivoon ihan vielä.
Nuo sun kivut kyllä vähän kuulostaa pahalta:(
Jospa kuitenkin vielä odotat muutaman päivän, vaikka ti tai jopa ke asti ja teet sit uudelleen testin?
Jos silloin ei viivaan ole väriä tullut, km se sit oli.
Toivotaan et vauva on mukana edelleen!
Niin ja kiitos sulle onnitteluista.
Alkoi oikein naurattamaan kun luin näitä viestejä, meitä jo " tädin" saaneita tälle kierrolle onkin sitten useampia!
Tinsku78:Et varmasti olis ensimmäinen joka on saanut menkat ja silti ollut raskaana. Odota muutamapäivä ja tee testi uudelleen. Pidetään peukkuja, sillä lupaavalta kuulostaa;) Mikä kp sulla olis jos lasket sieltä ed. kunnon, kunnon menkoista?
2poj@näiti: Sulle oon kokoajan ajatellu plussan tulevan, niin hölmistynyt olin sun menkkojen alusta että. Jos se olis km, niin kyllähän sun oireetkin olis pitäny loppua. Ainakin näin vois ajatella.. Jospa se sunkin viiva tummenis muutamassa päivässä..ja sait valemenkat kuten minäkin. Kun ne kesti noin vähän aikaakin.
Pidetään sullekkin peukkuja!
Itsellä ruskeavuoto alkoi eilen jo olemaan lopussa, tänään ei ole tullut yhtään mitään.
Iik kyseli miten oon jaksanu olla testaamatta. Jotenkin mulla vaan on sellanen olo, et kyllä raskaana olen.
Ja kun sen toivon jo kerran heitti pois ton tuhruvuodon takia, ei se olis hirveä katastrofi vaikka menkat alkaiski kunnolla. Seuraavaa yrityskiertoa sitä jo ihan täpinöissä kerkes alkaa miettimään.
Pakko silti testata, sillä mun pitää soittaa neuvolaan mahollisimman nopeesti. Äitipoli ja seuranta kutsuu mua heti rv.7 alkaen.
Täällä on kyllä nyt niin paljon porukkaa kellä on niiiiin jännät paikat että! Melkeen enemmän teidän muitten tilannetta jännitän ku omaani:)
Testailijoita on paljon muutaman päivän sisällä. Nyt kaikille plussaa toivotaan!