Nyt on kyllä ihan kamala tilanne :(
Olen 16-vuotias tyttö. Hoidan kesän ajan satunnaisesti erään perheen lapsia.
Nyt lauantaina olin hoitamassa tämän perheen lapsia. Tarkoituksenani oli jäädä yöksi sinne sillä perheen äiti oli laivalla ja tuli vasta aamulla. Perheen isä taas oli jossain kavereidensa kanssa ja sanoi tulevansa joskus yöllä.
Katselin vielä telkkaria kun perheen isä tuli kotiin. Hän tuli seurakseni ja juttelimme hetken. En tiedä johtuiko se miehen humalasta vai mistä mutta hän yritti suudella minua. Torjuin miehen sillä en ole tippaakaan kiinnostunut 20 vuotta minua vanhemmasta miehestä jolla on vaimo ja lapsia. Mies pyysi anteeksi mutta en voinut jäädä sinne. Lähdin siis kotiin. Aamulla perheen äiti soitti minulle vihaisena että ei tarvitse enää heidän lapsiaan hoitaa. Olin ihan ihmeissäni ja kysyin miksi ja että onko jotain sattunut. Perheen äiti sitten kertoi että hänen miehensä (perheen isä) oli kertonut minun yrittäneen suudella häntä. Siis mitä *piip*?! Tilanne oli aivan toisin päin. Harmittaa ihan hirveästi sillä tämä on lähes ainoa tapa tienata rahaa näin kesällä ja rahat tulevat todella tarpeeseen. Tekisi mieli yrittää selittää tilanne perheen äidille mutta pelkään ettei hän usko minua :(.
Kommentit (106)
Voiko joku nainen olla niin typerä, että kuvittelee, että joku 16vuotias haluaisi suudella yli 20vuotta vanhempaa miestä? Eihän tuossa ole mitään järkeä. Tuskinpa nyt 16vuotias omasta vapaasta tahdosta hyökkää kännisen vanhan ukon kimppuun. Hohoh taitaa sillä rouvalla olla kovat luulot ja luotto mieheensä. Varmasti mies siellä pubissakin suudellut yhtä jos toista elämänsä varrella...
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 12:16"]Voiko joku nainen olla niin typerä, että kuvittelee, että joku 16vuotias haluaisi suudella yli 20vuotta vanhempaa miestä? Eihän tuossa ole mitään järkeä. Tuskinpa nyt 16vuotias omasta vapaasta tahdosta hyökkää kännisen vanhan ukon kimppuun. Hohoh taitaa sillä rouvalla olla kovat luulot ja luotto mieheensä. Varmasti mies siellä pubissakin suudellut yhtä jos toista elämänsä varrella...
[/quote]
Tuskin on suutelu asteelle jääny. On tainnu päästä nuoren pesän makuun ja nyt haluaa vaan nuorempaa ja nuorempaa.
Jos 16 vuotias yrittäisi suudella miestäni en saisi kyllä hepuleita :) nainen on varmaan päästään vialla, ota joku tueksesi kun oikaiset asiaa, miten sen nyt sitten päätätkin tehdä..
Poliisille voit soittaa neuvoa kysyäksesi myös nimettömänä, samoin sosiaaliviranomaiselle. Kukaan heistä tuskin uskoo miehen versiota, sillä kukapa 16-vuotias haluaisi lähennellä humalaista keski-ikäistä miestä.
Luulisi vaimonkin tulevan järkiinsä rauhoituttuaan. Laita vain se tekstari, ehkäpä alkaa vaimolla raksuttaa.
Miksi teilaat kaikki järkevät ehdotukset? Tätä asiaa et pysty hoitamaan niin, että kaikki olisivat onnellisia ja tyytyväisiä. Vaikuttaa myös siltä, että et kykene toimimaan tässä asiassa yksin, muuten et olisi täällä kyselemässä.
Ensinnäkin, ota yhteys vanhempiisi VÄLITTÖMÄSTI. Asia todellakin kuuluu heille. Itse olisin aivan pohjattoman surullinen, jos oma lapseni yrittäisi hoidella yksin tapausta, jossa hän on ollut täysi-ikäisen miehen uhri ja saanut vielä sekä vaimon haukut että potkut sen päälle. Asia tulee kumminkin paljastumaan, joten säästä vanhempasi siltä tuskalta. Kohtelusi esilletuominen on myös sinun turvasi: vanhempasi puolustavat sinua. Mitä pitempään asiaa peittelet, sitä enemmän epäluuloja tarinasi tulee herättämään. Ymmärrän, että saatat hävetä, mutta et ole tehnyt mitään väärää.
Toiseksi: et todellakaan ala soitella miehen vaimolle, sillä hän on luultavasti raivoissaan etkä pysty puolustautumaan. Muita lapsenvahtikeikkoja tulee kyllä, joten lopeta sen ajatteleminen. Parasta on, jos lähetät vaimolle tekstiviestin, jossa kerrot, että olet todella järkyttynyt vääristä ja kohtuuttomista syytöksistä, sillä mies yritti humalassa lähennellä sinua ja jouduit poistumaan paikalta. Lisäksi kerrot ilmoittavasti vanhemmillesi.
Vaimo varmasti sisimmässään tietää asioiden oikean laidan. Joten ota nyt järki käteen ja ensinnäkin ilmoita vanhemmillesi.
Tää on niin provo. Ei kukaan mies kehtaisi noin riskialtista juttua tossa tilanteessa tehdä
Ensinnäkin miksi haukutte miestä pedofiiliksi? Sitähän hän ei ole.
Mutta siis ap, soita sille vaimolle ja kerro reippaasti miten homma meni. Se on naisen oma ongelma uskooko vai ei.
En myöskään tajua miksi miestä haukutaan pedofiiliksi. En missään tapauksessa hyväksy miehen tekoa, mutta eiköhän 16-vuotiaalla jo ole kroppa alkanut kehittyä aikuisen naisen kaltaiseksi, joten pedofiliasta ei tässä ole kyse.
Ei se äijä pedofiili ole, mutta ahdistelija.
Koko soppaa ei olisi syntynyt, jos mies olisi pitänyt turpansa kiinni. Olis vain sanonut vaimolleen, että hoitaja ei jäänyt yöksi, tuli meno tms...
Mitä tästä nyt sitten jäi käteen: pahamieli monelle, voi helvetti!
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 12:48"]Soitappa poliisille.
[/quote]
Mitä poliisi tekee tässä asiassa? "Moi oon 16v tyttö ja mua yritti yks setä suudella". Haloo ei se varmaan raiskata yrittänyt, ja 16v ei oo enää sakkolihaa. Poliisi ei sano juuta ei jaata.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 12:37"]
Miksi teilaat kaikki järkevät ehdotukset? Tätä asiaa et pysty hoitamaan niin, että kaikki olisivat onnellisia ja tyytyväisiä. Vaikuttaa myös siltä, että et kykene toimimaan tässä asiassa yksin, muuten et olisi täällä kyselemässä.
Ensinnäkin, ota yhteys vanhempiisi VÄLITTÖMÄSTI. Asia todellakin kuuluu heille. Itse olisin aivan pohjattoman surullinen, jos oma lapseni yrittäisi hoidella yksin tapausta, jossa hän on ollut täysi-ikäisen miehen uhri ja saanut vielä sekä vaimon haukut että potkut sen päälle. Asia tulee kumminkin paljastumaan, joten säästä vanhempasi siltä tuskalta. Kohtelusi esilletuominen on myös sinun turvasi: vanhempasi puolustavat sinua. Mitä pitempään asiaa peittelet, sitä enemmän epäluuloja tarinasi tulee herättämään. Ymmärrän, että saatat hävetä, mutta et ole tehnyt mitään väärää.
Toiseksi: et todellakaan ala soitella miehen vaimolle, sillä hän on luultavasti raivoissaan etkä pysty puolustautumaan. Muita lapsenvahtikeikkoja tulee kyllä, joten lopeta sen ajatteleminen. Parasta on, jos lähetät vaimolle tekstiviestin, jossa kerrot, että olet todella järkyttynyt vääristä ja kohtuuttomista syytöksistä, sillä mies yritti humalassa lähennellä sinua ja jouduit poistumaan paikalta. Lisäksi kerrot ilmoittavasti vanhemmillesi.
Vaimo varmasti sisimmässään tietää asioiden oikean laidan. Joten ota nyt järki käteen ja ensinnäkin ilmoita vanhemmillesi.
[/quote]
Mä komppaan tätä. Vaikka ajattelet nyt olevasi melkein aikuinen ja hoitavasi asian itse, on nyt parasta kertoa tapahtumista vanhemmillesi heti, eikä sitten parin viikon päästä kun homma on entistä pahemmin valloillaan, mietitään kuka puhuu totta, kuka ei, ja vähintäänkin vanhempasi alkavat kysellä miksi et enää käy hoitamassa noita lapsia.
Ja tekstiviestin kannalla minäkin.
Tsemppiä, et ole tehnyt mitään väärää!
Vanhemmat ovat vastuussa apssa tässä tapauksessa. Oliko teillä virallinen työsoppari? Jos ei, poliisille on turha ilmoittaa sillä lain silmissä mitään ei ole tapahtunut.
Tämä ei kuitenkaan tarkoita etteivätkö vanhempasi voisi puolustaa sinua. Se on heidän asiansa miten he sen hoitavat, mutta KERRO asiasta. Älä vaan ala lähettämään perheen äidille txt! Tämä asia menee nyt yli sinun käsityskyvyn. Lisäksi oletettavasti äitisi on parempi suustaan.
Ihmetyttää myös miksi vanhemmat eivät uskoisi sinua? Oletko muutenkin epäluotettava?
Ilmoita sossuun, että mies on ollut kännissä lasten kanssa. Saapa perhe pari mukavaa käyntiä lastensuojelusta.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 13:13"]
Ilmoita sossuun, että mies on ollut kännissä lasten kanssa. Saapa perhe pari mukavaa käyntiä lastensuojelusta.
[/quote]
No tämä nyt ei ainakaan kannata. Aiheuttaisi vain harmia lapsille. Ja voisi jopa vierähtää lapsenvahdin syyksi, että jätti lapset miehelle.
Monet keskustelijat nyt kyseenalaistavat, että miksei ap vie asiaa eteenpäin. Oletteko olleet vastaavassa tilanteessa itse, että teitä on syytetty aiheettomasti ja henkilö on ollut itseänne vanhempi tai auktoriteettiasemassa teihin nähden?
Minulle on käynyt niin. Olin kuitenkin jo noin 25-vuotias. Silti se oli epämiellyttävä, uskomaton ja ahdistava tilanne, kun piti omaa syyttömyyttä (!) vakuuttaa. Kyseessä oli minua huomattavasti vanhempi mies, joka oli myös auktoriteettiasemassa. Tilanne ei siis ollut sama kuin ap:lla, mutta siihen oli kuitenkin oli liittynyt tämän miehen seksististä käyttäytymistä.
Tuossa omassa tilanteessani mies oli kuitenkin tehnyt aiemminkin hieman vastaavaa eli käyttäytynyt vastenmielisesti erityisesti naisia kohtaan ja jatkanut sitten kiusantekoaan mm. valheellisia juttuja puhumalla.
Tuohon kokemukseen liittyi myös viranomaisia ja vaikka asia kääntyikin omalta kohdaltani parhain päin, oli odotusaika piinallista ja asia oli mielessä.
Jos ap et halua puhua asiasta vanhemmillesi, niin onko sinulla ketään luotettavaa aikuista? Juttelisin tuosta varmaan myös kavereiden kanssa. Enkä taatusti olisi tuohon perheenisään yhteyksissä, kun hän selvästi on täysi valehtelija.
Se, mitä ehkä tekisin tilanteessasi, olisi tekstiviesti miehen puolisolle. Tosin hän ei välttämättä vastaa.
Kirjoittaisin ehkä näin:
Tilanne ei mennyt kuten sinulle ilmeisesti on kerrottu. Tiedoksesi, en ollut tuossa aloitteellinen enkä myöskään olisi halunnut tuollaista eilen kokea.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 13:08"]Vanhemmat ovat vastuussa apssa tässä tapauksessa. Oliko teillä virallinen työsoppari? Jos ei, poliisille on turha ilmoittaa sillä lain silmissä mitään ei ole tapahtunut.
Tämä ei kuitenkaan tarkoita etteivätkö vanhempasi voisi puolustaa sinua. Se on heidän asiansa miten he sen hoitavat, mutta KERRO asiasta. Älä vaan ala lähettämään perheen äidille txt! Tämä asia menee nyt yli sinun käsityskyvyn. Lisäksi oletettavasti äitisi on parempi suustaan.
Ihmetyttää myös miksi vanhemmat eivät uskoisi sinua? Oletko muutenkin epäluotettava?
[/quote]
Juuri tämmöistä "oletko muutenkin epäluotettava" -huutelua syyttömyyttään osoittavat saavat kuulla...
Keskustelun aloittaja tässä:
Joku ihmetteli miksi vanhempani eivät uskoisi minua. Toki he uskosivat mutta tarkoitin vain että jos menisin vanhempieni kanssa tämän perheen äidin juttusille hän olettaisi minun todennäköisesti sepittäneen vanhemmilleni tilanteen itseäni ajatellen parhain päin. Ja koska kyseessä on vanhempani, perheen äiti todennäköisesti olettaisi myös että he uskovat kaiken mitä sanon.
En halua mitenkään tyrmätä kenenkään ideoita tai ehdotuksia, mikään ei vain tunnu oikealta koska tilanne on sekava enkä tiedä miten pitäisi toimia.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 11:58"][quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 11:56"]
Ei kannata ottaa yhteyttä viranomaisiin koska se ei hyödyttäisi sinua mitenkään. Suomen oikeuslaitos joka antaa pelkkää ehdollista jopa lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä ei antaisi sinulle edes korvauksia. Yhtään.
[/quote]
Joo mutta jos tyyppi saa ehdollista, hän ei voi enää työskennellä ainakaan lasten parissa ja sekin on iso asia.
[/quote]
Ja eiköhän sossuakin ala kiinnostaa miehen omat lapset ja etenkin niiden turvallisuus pedofiili isukin tykönä.