Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt on kyllä ihan kamala tilanne :(

Vierailija
07.07.2014 |

Olen 16-vuotias tyttö. Hoidan kesän ajan satunnaisesti erään perheen lapsia.
Nyt lauantaina olin hoitamassa tämän perheen lapsia. Tarkoituksenani oli jäädä yöksi sinne sillä perheen äiti oli laivalla ja tuli vasta aamulla. Perheen isä taas oli jossain kavereidensa kanssa ja sanoi tulevansa joskus yöllä.
Katselin vielä telkkaria kun perheen isä tuli kotiin. Hän tuli seurakseni ja juttelimme hetken. En tiedä johtuiko se miehen humalasta vai mistä mutta hän yritti suudella minua. Torjuin miehen sillä en ole tippaakaan kiinnostunut 20 vuotta minua vanhemmasta miehestä jolla on vaimo ja lapsia. Mies pyysi anteeksi mutta en voinut jäädä sinne. Lähdin siis kotiin. Aamulla perheen äiti soitti minulle vihaisena että ei tarvitse enää heidän lapsiaan hoitaa. Olin ihan ihmeissäni ja kysyin miksi ja että onko jotain sattunut. Perheen äiti sitten kertoi että hänen miehensä (perheen isä) oli kertonut minun yrittäneen suudella häntä. Siis mitä *piip*?! Tilanne oli aivan toisin päin. Harmittaa ihan hirveästi sillä tämä on lähes ainoa tapa tienata rahaa näin kesällä ja rahat tulevat todella tarpeeseen. Tekisi mieli yrittää selittää tilanne perheen äidille mutta pelkään ettei hän usko minua :(.

Kommentit (106)

Vierailija
61/106 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, mene nyt vaan sinne Porvooseen takaisin. Ja lopeta provojen tehtailu, sama kaava on jo nähty liian monta kertaa viime päivinä. Pyytelet apuja epätodennäköisiin pulmatilanteisiin ja keksit epämääräisiä syitä mikset voi toimia järkevästi ja tämä vedätys jatkuu sivutolkulla. 

Vierailija
62/106 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, todellakin Hännis- jupakka poikii näitä 20 v vanhempi mies - aloituksia.

Älkää nyt uskoko taas kaikkea!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/106 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetät tekstiviestin jossa selität miten asia oikeasti meni ja yrität pistää koko asian mahdollisimman paljon taustalle. Jos se ei usko niin omapahan on ongelmansa. Tollaisen ukon kanssa vastaava tilanne tullee vielä toistumaan ja tosiasiat alkaa uppoamaan kalloon, ennemmin tai myöhemmin.

Riittää kun itse tietää ettei ole tehnyt mitään väärää.

Vierailija
64/106 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 14:06"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 13:55"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 13:47"][quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 11:03"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 10:58"]

Mites olisi rikosilmoitus alaikäisen seksuaalisesta ahdistelusta?

[/quote] En tiedä onko se ihan tarpeellistä sillä mies vain YRITTI suudella minua. Mitään ei siis tapahtunut.

[/quote]

No jos se tosiaan yritti suudella ja sinua ei kiinnostanut, vaan onnistuit väistämään, niin se on silti seksuaalista ahdistelua. Uskottavuutesi on suuermpi jos olet valmis vetämään poliisin mukaan juttuun.

Toisekseen, mietipä sitä että mies - vaikka kuinka känninen - oli valmis käymään käsiksi naiseen jolta ei saanut mitään myötäileviä signaaleja. Mikä estää miestä seuraavassa kännissä yrittämästä raiskausta? Ihan vain solidaarisuudesta muita naisia kohtaan kannattaisi nyt tehdä se ilmoitus poliisille - vaikkei siitä mitään seuraisikaan.

[/quote]

Oletko itse ollut vastaavassa tilanteessa ja tehnyt ilmoituksen poliisille?

[/quote]

Myönnän että en ole, mutta neuvoni ei perustu siihen että ilmoituksesta tulisi ap:lle parempi mieli, vaan siihen että poliisille ilmoittaminen on yleisen hyvän mukaista, vaikka se saattaisikin olla ap:lle traumaattista.

[/quote]

-59- kommentoi:

Prosessi voi olla pitkäkestoinen ja siihen liittyisi osapuolien kuulemista. Tutkintapyynnön jälkeen menee aikaa mahdollisesti kuukausia tai pidempäänkin, jonka jälkeen syyttäjä voi tehdä esimerkiksi päätöksen syyttämättä jättämisestä eli asia ei johtaisi mihinkään.

Ainakin itse pohtisin sitä, että millaisista rikoksista tässä nyt on kyse. Todennäköisesti seksuaalisesta häirinnästä, kun mies oli yrittänyt suudella. Varmaan myös kunnianloukkauksesta, kun mies on ilmeisimmin valehdellut puolisolleen, joka sittemmin haukkunut ap:n. Toinen asia sitten on, että millaisen rangaistuksen noista voi saada.

Kuten totesit, tuo ei välttämättä ole hyvä kokemus ja saattaa olla traumaattistakin. Mielestäsi se kuitenkin olisi "hyvän tavan mukaista". Ok. Mielenkiintoista, että ajattelet noin. On helppo todeta toisille, että pistähän nyt tämä ihminen vastuuseen ja ota vielä viranomaisetkin selvittämään. Toinen asia on olla tilanteessa itse.

Olen ollut tilanteessa, jossa syyttäjän mukaan olisi ollut aineksia tehdä tutkintapyyntö poliisille eli minulla olisi ollut myös todistajia asialleni. Tuolloin mietin asiaa jonkun aikaa. Sain kyllä itsekin kaikenlaisia neuvoja. Lopulta tulin siihen tulokseen, etten lähde oikeutta asiastani käymään, mutta kokemuksesta kyllä opin paljonkin. 

Rehellisesti sanottuna olisin kaivannut omalla kohdalleni toiselta osapuolelta vain aidon anteeksipyynnön ja osoituksen siitä, että myöntää toimineensa väärin. Valitettavasti sellaista ei taida oikeuslaitoskaan voida määrätä.

Vierailija
65/106 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 11:14"][quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 11:04"]

No itse en ainakaan saisi rauhaa, mikäli en saisi totuutta tuotua julki vaikka minua ei uskottaisikaan. Oletko kertonut tapahtuneesta vanhemmillesi? Josko heistä olisi jotain apua tilanteessa, vaikka ymmärrän toki ettet ole enää mikään pikkutyttö. Alaikäinen kumminkin.

OT mutta paljonko sulle on maksettu siitä lapsenvahdin hommasta? Oletko pk-seudulta?

[/quote] No sama juttu, en oikein voi keskittyä mihinkään kun tuo juttu pyörii päässä siksi haluankin sen selvittää tavalla tai toisella. En ole kertonut vanhemmilleni, he ovat tällä hetkellä matkalla joten en halua vaivata heitä tällä.
Viikolla olen saanut 10€/h, viikonloppuisin 15€/h. Olen pk-seudulta.

[/quote]

porvoossa vanhemmat tai mies/vaimo on aina matkoilla

Vierailija
66/106 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo. Ei voi olla totta koska kirjoitustyyli ei täsmää. Ei voi olla totta koska sitä ja tätä ja tota, herätkää jo. Kaikki ihmiset ei ole samanlaisia ja kun ihmiset kirjoittavat jollekkin palstalle nimettömänä niin aivan varmasti kirjoitustyyli on erilainen ja virallisempi kuin kavereille kirjoittaessa tms. T: 17-vuotias tyttö

Vierailija
67/106 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 10:58"]

Mites olisi rikosilmoitus alaikäisen seksuaalisesta ahdistelusta?

[/quote]

Ajattelinki jo kommentteja lukiessa että eikö tätä kukaan vielä tajunnut. Onneksi sinä sentään. Sama se sille miehelle ja sen ämmälle joka uskoo mitä tahtoo mutta se että alaikäistä ruvetaan ahdistelemaan, on RIKOS!

Vierailija
68/106 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten väkirikkaalta luulisitte ihmiskunnan tulevaisuuden näyttävän, jos jokainen suuteluyritys, josta ei ole eutukäteen sovittu tulkittaisiin ahdisteluksi? Alaikäisen seksuaalisen hyväksikäytön yrityskin on siinä ja siinä, kun 16 vuoden suojaikäraja on täynnä, vaikka miehen voikin tuon työsuhteen vuoksi tulkita olevan jonkinlaisessa auktoriteettiasemassa.

Vierailija
69/106 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelun aloittaja tässä: 
Lähetin äidille viestin jossa kerroin tapahtuneesta. Äiti soitti heti sen jälkeen ja juttelimme hetken. Sovimme että hoidamme asian yhdessä kun vanhempani palaa Suomeen (keskiviikkona). Laitoin myös tällle perheen äidille viestin jossa kerroin tapahtumien oikean laidan.

Vierailija
70/106 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 15:32"]

Lähetin äidille viestin jossa kerroin tapahtuneesta. Äiti soitti heti sen jälkeen ja juttelimme hetken. Sovimme että hoidamme asian yhdessä kun vanhempani palaa Suomeen (keskiviikkona). Laitoin myös tällle perheen äidille viestin jossa kerroin tapahtumien oikean laidan.

[/quote] Hyvä kun kerroit äidillesi! Mitä laitoit siihen perheen äidin viestiin?

Vierailija
71/106 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 12:37"]

Miksi teilaat kaikki järkevät ehdotukset? 

[/quote]

Koska tämä on provo. Provoon kuuluu, että teilataan kaikki järkiehdotukset eikä tehdä niin kuten kaikki järkevät ihmiset tekisivät. Jatketaan vaan sivutolkulla jankutusta ettei voida tehdä sitä ja tätä, jotta saadaan provokeskustelua pidemmäksi.

Vierailija
72/106 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 15:34"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 15:32"]

[/quote] Hyvä kun kerroit äidillesi! Mitä laitoit siihen perheen äidin viestiin?

[/quote] Joo, tuntuu vähän paremmalta kun sai hieman purkaa sydäntä jollekkin ja joku on minun puolellani. Laitoin viestiin että ikävä hoitaa tällainen asia viestitse mutta puhelimitse tai kasvotusten pelkään etten tule kuulluksi. Pahoittelin myös etten kertonut asian oikeaa laitaa välittömästi mutta olen sen verran järkyttynyt tapahtuneesta ja perheen äidin puhelusta etten tajunnut toimia heti. Sen jälkeen kerroin asian niin kuin se on.

Vierailija
73/106 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 15:29"]

Miten väkirikkaalta luulisitte ihmiskunnan tulevaisuuden näyttävän, jos jokainen suuteluyritys, josta ei ole eutukäteen sovittu tulkittaisiin ahdisteluksi? Alaikäisen seksuaalisen hyväksikäytön yrityskin on siinä ja siinä, kun 16 vuoden suojaikäraja on täynnä, vaikka miehen voikin tuon työsuhteen vuoksi tulkita olevan jonkinlaisessa auktoriteettiasemassa.

[/quote]

Totta. Epämiellyttävä kokemus kylläkin 16-vuotiaalle.

Luultavasti useammankin AV-mamman menneisyydestä löytyy tilanteita, kun ei-toivottu vanhempi mies on yrittänyt suudella. Itse toivoisin, että naisia ohjeistettaisiin kuinka menetellä, miten torjua ei-toivottu lähentelijä ja kuinka puolustautua valheellisia syytöksiä kohtaan.

Ap teki täysin oikein, että ilmeisimmin kielsi miestä (jonka jälkeen tämä lopetti) ja sen jälkeen poistui paikalta. Tuossa torjutun miehen puoliso sitten kuuli mieheltä valheita ja haukkui ap:n aiheetta.

Mielenkiintoista olisi kuulla, että miten palstan AV-mammajuristit tilanteen näkevät. Veikkaan, ettei tuo tilanne välttämättä edes oikeuteen etenisi. Tuossanhan sillä mies oli lopettanut ahdistelun, vaikkakin sitten valehdellut tilanteen toisin päin. Mielipahaa tuo kyllä on aiheuttanut.

Vierailija
74/106 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienosti toimit!

Vierailija
75/106 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalan vastaanoton tämä keskustelu on saanut. Mammat taitavat olla vaan yksinkertaisesti peloissaan sen suhteen että oma vässykkä tekee samoin niin ei paljoa empatiaa heru. Tsemppiä sinulle ap tilanteen selvittämiseen!

Vierailija
76/106 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up!!

Vierailija
77/106 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkin uskottavaa että 16 v muka yrittäisi suudella jotain vanhaa äijää.

Vierailija
78/106 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
79/106 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet aivan oikesssa siinä, että ei se perheenäiti uskoisi sinua kuitenkaan. Kerro silti, äläkä ole tuollainen tossu. MIelellään silloin, kun mieskin on paikalla, jotta näet hänen ilmeensä silloin kun kerrot totuuden.

Sillä miehellä on ollut tuollainen tapa aina ja vaimo kyllä tietää sen, mutta ei halua myöntää itselleen vaan pitää kulisseja. Kirjoititko sinä, että "viesti ei tunnu oikealta mutta voisihan sitäkin yrittää"? Onko se sitten oikein, että mies käyttäytyy huonosti ja sinä saat siitä syyt? Hei haloo, olethan sinä suomalainen! Ei täällä syytetä naista kaikesta mitä miehet tekevät.

Ei, en ole se vaimo, mutta  muuten aika paljon elämää nähnyt.

Vierailija
80/106 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen iloinen, että pistit sekä äidillesi että miehen vaimolle viestiä. Mitä tahansa nyt tämän jälkeen teetkään, on asian todellisen laidan ääneen tunnustaminen hyvin tärkeää noin henkisesti. Mukava kuulla, että äitisi soitti ja otti asian vakavasti!

Pohdi rauhassa nyt tulevia askeleita, äitisi varmasti mielellään haluaa auttaa sinua tässä. Poliisille asiasta ilmoittaminen tuntuu isolta ja suurenneltulta ratkaisulta, mutta ihan oikeasti sinä olet joutunut rikoksen uhriksi. Poliisi eikä vanhempasi ohita tällaisia asioita olan kohautuksella, vaan näkevät tilanteen sinun kannaltasi: aikuinen mies humalassa yritti väkisinsuudella alaikäistä, oman perheensä lapsenvahtia.

Ymmärrän, että sinulla on ehkä sellainen olo, että sinä oletkin nyt kiusaaja ja maanvaiva, kun viet asioita eteenpäin esimerkiksi laittamalla viestiä toisen perheen äidille. Pidä kuitenkin tiukasti mielessäsi, että sinä olet ollut uhri tilanteessa, jossa toinen ihminen otti sinun omat vapaudet ja oikeudet omiin käsiinsä pakottaessaan sinua suutelemaan kanssaan. Hän on se oikea kiusaaja ja lain rikkoja, hän on se oikea rikoksentekijä.

Totta kai toivon syyllisen joutuvan vastuuseen teoistaan eikä vain luikkivan ulos tilanteesta kuin koira veräjästä. On tärkeää antaa tai pakottaa syyllisen ottaa vastuu tekemisistään ja tekojensa seurauksista, muuten mikään ei muutu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan