Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hullua että nykyään normaali koko on L tai jopa XL :-o

Vierailija
23.02.2008 |

täälläkin jatkuvasti puolustellaan ja kehutaan normaalipainon ylittäneitä ihmisiä, mihin tämä trendi johtaa? ennen M eli medium oli se maksimiraja

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 174 cm pitkä, painan 60 kg enkä tosiaankaan mahdu mihinkään S-kokoon. Jos laihduttaisin tästä vielä, olisin muodoton luuviulu, sekö olis sitten kaunista?

Ihmiset ovat pidempiä kuin ennen. Ei se vaatekoko pelkkää paksuutta mittaa!

Vierailija
2/25 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö painoindeksin kaava ja normaalipainon arvot ole kuitenkin pysyneet samoina?

Ja vaikka koko L olisi nykyään yleisempi ei se silti tee siitä normaalia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän yli 170 cm pitkä normaalipainoinen nainen tarvitsee isomman vaatteen kuin 150 cm normaalipainoinen nainen.

Onko se sitten ylpeyden aihe jos on 150 cm ja kokoa S vaikka olisi vatsamakkara???

Vierailija
4/25 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes aina oli M kokoiset vaatteeet käytössä, joskus L. Nyt painoa 6kg enemmän ja L koko, ja nyt näytänkin enemmän ihmiseltä kuin aiemmin. Luut törötti joka puolelta.

Vierailija
5/25 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luustoni on oikeasti leveä (ranteeni yhtä leveät kuin miehelläni) ja on hieman raskausmahaakin jäljellä. Olen rakenteeltani lihaksikas. Mahdun vain harvoihin normaaliosastoilla myytäviin vaatteisiin. Mallien pitää olla oikeasti hyvät. Jalkani ovat pitkät, hoikat ja lihaksikkaat. Tämä vaikeuttaa housuyhtälöä entisestään, sillä esim. " big is beutiful" osastojen vaatteet ovat aina roikkuvia ja löysiä reisistä, pohkeista.

Esim. Zarassa ei ole lainkaan minulle sopivia vaatteita, vaan " sopivat" vaatteet jäävät raajoista lyhyiksi tai kinnaavat rintojen ympäriltä. Kun löydän itseäni miellyttävän vaatteen ostan sen aina, koska tiedän kuinka vaikeaa tämä vaatteiden hakeminen on ja kuinka turhauttavaa on kokeilla 10 paria housuja, jotka nimellisesti samaa kokoa ja ehkä yhdet istuvat. Inhoan nykyään shoppailua. Nuorempana kun olin bmin alarajoilla ostin miesten malleja, sillä ne istuivat paremmin, nykyään sekään ei onnistu, kun on " liikaa" peppua ja rintaa.

Vierailija
6/25 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tunkevat punkevat itsensä m koon vaatteeseen. hyvältähän se sovituskopissa näyttää kun vetää vatsan sisään ja uskottelee itselleen että hyvältä näyttää. sitten pihalla bussia odottaessa ei muistakaan pitää massua sisässä. eehheheh..

Vierailija
7/25 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 170 cm j 80 kg, ja joo, tiedän että olen läski. Laihdutan pikkuhiljaa, 6 kiloa on jo lähtenyt ja 14-15 kg vielä lähtee.

Mutta siis, mahdun ihan hyvin koon L (40-42) vaatteisiin, joskus housut pitää olla 44 koska olen persevää mallia...

En todellakaan " tunge" itseäni vaatteisiin, vaan L-kokoa isomamt roikkuvat päällä. Harrastan liikuntaa, kai se vaikuttaa, mitään roikkuvia käskilölleröitä ei onneksi ole ja mahakin on vähitellen katoamassa. (2 raskautta takana).

Vierailija
8/25 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 176cm ja painan 66 kg ja silti joudun monessa kaupassa ostamaan XL-kokoa! En tajua, mistä yhtään pyöreämmät ihmiset onnistuvat löytämään sopivia vaatteita.

Vierailija
9/25 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olen 176cm ja painan 66 kg ja silti joudun monessa kaupassa ostamaan XL-kokoa! En tajua, mistä yhtään pyöreämmät ihmiset onnistuvat löytämään sopivia vaatteita.

Halusin ostaa paidan, löysin nätin. Ei mennyt koko XXL Mexxin vaatteista, oli liian kireä =). Onneksi KappAhlista löytyi ällistyksekseni koko M, joka oli täysin sopiva. Sitä ei olekaan sattunut vuosiin.

Joku aika sitten siivottiin pois kaappeja täyttämästä kasarivaatteita, siis nuoruudesta. Nykymitoissa erittäin reilu Mexxin villapaita, meni mulle aivan täysin päälle ja oli sopiva. Koko S!

Vierailija
10/25 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mitoitus oli isompi.

Vierailija
11/25 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla ihmisillä on aivan vääristynyt kuva itsestään.

eli moni oikeasti L tai XL kokoinen kuvittelee olevansa M kokoinen tai jopa S.

olen vaatekauppias ja erittäin usein tulee asiakas, josta jo ovelta näen, että kokoa L tai XL ollaan ja sitten asiakas ilmoittaa haluavansa kokeilla M kokoisia vaatteita...

johtuuko tämä siitä, että markettien vaatevalikoimien M koot ovat niiiin isoja se luo väristyneen kuvan omasta koosta.

Vierailija
12/25 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minä, (163cm, 58kg) joudun monesti ottamaan koon L tai 40...

sillä en halua mitään napapaitoja ym. tiukkiksia päälläni pitää, vaikka ns. normaalipainoinen olenkin!

Vierailija
13/25 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli olet ihan oikeasti L kokoinen.

Vierailija:

että minä, (163cm, 58kg) joudun monesti ottamaan koon L tai 40...

sillä en halua mitään napapaitoja ym. tiukkiksia päälläni pitää, vaikka ns. normaalipainoinen olenkin!

Vierailija
14/25 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se menee suunnilleen niin, että 50kg =xs, 60kg=s, 70kg=m, 80=L 90kg=XL

niin se vaan on.

sitten onkin eri asia nuo eri vaatemerkkien omat koot.

yritäpä sinä m-kokoinen tunkea itsesi esim. benettonin L-kokoon. tiukkaa tekköö.

mutta tosiaankin, markettien t-paidoissa mahtuu myös s-koko.

ja vaatteiden mallit ovat myös muuttuneet vuosikymmenten saatossa.

ei puhettakaan, että kasari paidat olisi sopivia enään.

Vierailija
15/25 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttakaa te jotak olette lihonneet siihen l-kokoon niin meille normaalipainoisille löytyis enemmän vaatteita kaupoista. tuntuu et nykyään aina on loppu se L-koko.

Vierailija
16/25 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen olin kokoa M ja nyt, ihan samoissa mitoissa, kokoni onkin L.

Vierailija
17/25 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mihinkähän tää perustuu. Nimimerkillä 61 kg, joka joutuu ostamaan vaatteita koossa L, XL TAI XXL.

Vierailija
18/25 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen samoissa mitoissa ja hoikka, ja sinusta olisin l-kokoinen. Mulle menee kuitenkin päälle lastenosastolta ostetut vaatteetkin ihan helposti ja s-kokoa ostan ihan normaalisti.

Vierailija
19/25 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei taida yhden koon ero ihan kymmentä kiloa olla, viisi voisi olla lähempänä.

Vierailija
20/25 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan siis, että en olisi voinut kuvitellakaan esim. 5-10 vuotta sitten tunkevani itseäni koon 34 housuihin. Nykyään se on kuitenkin mun koko, vaikken ole lihonut/laihtunut vuosien varrella juurikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi