o=o=o VIIKONLOPUN HELMINAUHA o=o=o
Kommentit (52)
toivottavasti menee hyvin.
Täällä oli vaikea yö. Sain illalla migreenin joka jatkui koko yön. Kävin oksentamassa 4 kertaa ja torkahtelin välillä sohvalla. Panadol ei auttanut mitään mutta nyt tuntuu onneksi menneen ohi. Lisäksi tuntuu kuin olisi flunssa tulossa. Mies on jossain kisoissa ja odottelen vaan että tulis kotiin että pääsis vähän lepäämään. Tänää ei ole hyvä päivä lähteä synnyttämään joten pysy vauveli vielä hetki masussa. Eipä se tunnu olevan ulos tulossakaan.
Tulipa valitettua mutta helpotti hiukan...
cry-baby 39+3
Onnittelut tyttövauvan johdosta!
Cry-baby: kannattaa seurata tuota päänsärkyä. Voi olla merkki verenpaineen noususta. Itselleni kävi niin ekassa raskaudessa paria päivää ennen synnytystä. Tuli NIIN jumalaton päänsärky, että oli moninverroin pahempi kuin migreeni. Mittasin verenpainemittarilla kotona lukemat 175/115 ja soitin synnärille. Olin yön osastolla ja päänsärky lähti verenpainelääkkeellä. Synnytys käynnistyi seuraavana iltana rv38+5.
Supistuksia toivottelen kaikille loppumetriläisille ja varsinkin yliaikaisille!
Mikaela ja tytöntyllerö 2vrk
Täällä meillä on tänään tuntunut supistuksia... Eli jotain on tapahtumassa. Selkäpuolella on muutamana päivänä tuntunut välillä kovaakin kipua, ilmeisesti supistuksia nekin. Tänään on ollut sekä selkäpuolella kipuja, että tuolla alapäässä. Välillä tuntui, että veitsi on pistettynä tuolta alamahalta läpi selkään... Mutta ilolla toki otan kaikki tuntemukset vastaan, että vihdoin saatais tämä masukki maailmaan;) Mitään säännöllisyyttä ei toki vielä suppareissa ole.
Mutta, mikäli tiistaihin asti olen kokonainen, niin sitten taas tietää mitä on tuolla kohdunsuulla tapahtunut. 2 viikkoa sitten kohdunsuu oli 2:lle sormelle auki.
Mutta, mukavaa lauantaipäivää kaikille.
Niin, ja lämpimät onnittelut kaikille jo nyyttinsä saaneille!
-Auris, 39+4-
Ihanaa tulla joka päivä tänne palstalle kun mietii jo valmiiksi, että kuinkakohan moni on jo nyytin saanut :)
Ja monihan niitä on jo onnistunut saamaan, ei mentä montaa enää ole täällä palstalla jäljellä :D
Monilla näyttää olevan kovastikin tuntemuksia siitä että vaavi olisi jo tulossa, hyvä niin :) Tai -Auris- ainakin taisi kirjoitella noista tuntemuksista..
Mulla itsellä on kanssa ollut noita selkäsupistuksia (?) tai kovia alaselkä kipuja siis..Ja viimeyö meni ihan haikaroille, kun oli taas ne levottomat jalat! ja heräsin johonkin aikaan kauheaan alavatsa kipuun, vois verrata koviin menkkakipuihin, mutta ne meni sitten ohi. Viiltäviä kipuja alapäässä on usein ja supistuksi myös, kunhan pysyis jo säännöllisinä ja kipeimpinä.
Koitetaan vielä sinnitellä, jospa meillä kellään ei enää kauaa menisi!
suvi ja papu 39+6 (ei yhtään tunnu siltä, että huomenna olisi laskettuaika!)
Joo, eli meillekin syntyi tyttö. Keskiviikkoaamuna 20.2.2008 klo 05.09. Mitat 49 senttiä ja 3275 grammaa. Kotiin päästiin perjantaina, eivät päästäneet sairaalasta ennen kun vauva 2 vrk ja lastenlääkäri tarkastanu, mut menihän se pari päivää siel sairaalan sängyssäkin maaten ja tyttöön tutustuen.
Täällä on jo pikkuisen ihmismäisempi olo kuin sain nukkua pari tuntia. Mikaela: mullekkin tuli verenpaine mieleen ja mittailinkin yöllä ja ihan kunnossa oli. Saan herkästi migreenin stressistä ja unenpuutteesta ja raskauden aikana kai keltarauhashormonikin vaikuttaa asiaan.
Eipä ole supistuksia kuulunut tänäänkään, vauva tosin potkinut hulluna sekä yöllä että nyt päivällä. Kylki on aivan kipeänä.
Pitää mennä tekemään ruokaa, mies ja poika ovat ulkoilleet koko päivän ja ovat varmaan nälkäisiä.
viikonlopun jatkoja...
Kukas kirjoittelikaan selän supistuksista..? Mulla on aina synnytyssupistukset selässä, ilmeisesti johtuu paikkojen avautumisesta, en tiiä, mutta ihan hirveitä on! Kyllä ne vatsan puolellakin tuntuu, mutta 80%:sti selässä, ja kovina! Aivan hirveää siis yrittääkään olla paikallaan. Mut onneks keksin nyt ton väkisinkävelyn. Täytyy muistaa jos tässä vielä lapsia tehdään.. :)
Suvin ja papusen tilannetta tulin kurkkimaan. :)
Toivottavasti pikkuinen haluaa ulos ennen karkauspäivää. ;)
Muistahan ilmoitella miten tilanne edistyy! :)
Bejpi ja Eveliina 1v 2kk
Niin sitä silloin keskiviikkona lähdettiin vauvan hakuun.
Poika syntyi torstain puolella, eli 21.02.08 klo 0:53. Pituus 52cm, paino 3830g, pää 34,5cm.
Kotiuduttiin pari tuntia sitten.
Laittelen myöhemmin enemmän tarinaa.
Tsemppiä odottajille!
Tango ja pikkuinen
Täällä minäki käyn aina kurkkimassa teitä vielä odottavia, on jotenki outoa mennä tonne vauva-puolelle, vaikka oma helmi jo sylissä tuhiseekin... Nytki tää poika tankkaa vasemmalla ja äiskä kirjoittelee oikealla kädellä... :D
Muttamutta. Kiitos Nonna, kun olit jo päivitelly meidän tietoja tuonne syntyneisiin. Lisäsin pituuden ym. Tarkistanet, menikö oikein...
No mutta. Kysynpä täältäki puolelta, missä Mauii on? Onkohan kaikki hyvin?
Loppuun vielä lämpöiset onnentoivotukset kaikille vauvautuneille!
Ja oliko se Mikaela joka oli laittanu sen itkettävän ihanan runon tänne?!?!? Reilua itkettää herkässä mielentilassa olevaa *wirn*
Voimia omaansa odottaville!!!!!!
Luuk@ ja Onni 5 vrk
Tango-mama: Onnea ihanan pojan johdosta! Vauvantuoksuista uutta elämää teidän perheelle :)
Se liikkis runo löytyi netistä (pari sanaa muokkasin plus lyhensin) ja sillä ilmoitimme tekstarina vauvamme syntymästä. Itsekin aina liikutun kun sitä luen :`)
Mulla nousi viime yönä ja tän päivän aikana maito rintoihin (kivat Dolly Partonit!), eikä lisämaitoa ole tarvittu. Vauva nukkuu edelleen 3-5h unia, mutta jaksaa jo tunninkin valvoa ja meitä ihmetellä :) Isosiskot on niin innoissaan, että vuoronperää pyytävät vauvaa syliin ja suukottelevat ja silittelevät. Heistä on tosi hassua kun vauva oikein katsoa tapittaa heitä. Rauhallinen vauva on, en ole kuullut itkevän sitten syntymän. Kun herää, on nälkäinen kuin susi ja syö käsiään ja tumppujaan ja miltei paidan mun päältä :)
Mikaela ja tyttötrio 4v, 2v (tänään!) ja pian 3vrk
Meille syntyi pikkuruinen tyttö 19.2. 49 cm ja 2900g.
Synnytys käynnistettiin rv 39+2 hepatoosin takia. Oli nopea ja helppo homma:) Kaikki meni oikeestaan just niinkun oli suunniteltu. Nyt ollaan kotona, siskon ja veljen ihmeteltävänä.
Tsemppiä teille kaikille joilla vielä vauva viihtyy masussa!!
Tamam ja pikkuruinen tyttö
Kiinnostaisi tietää mistä löysit tuon kauniin runon ja miten se tarkalleen ottaen meni? Onnittelut prinsessasta!
" Avaat silmäsi ensi kertaa -äiti tässä. Katselen sinua, syliini painan. Teen tutuksi omaa vauvaa. Tätä hetkeä olen odottanut. Omaa paikkaa sinulle valmistellut meidän perheeseen. Juuri tuollaisena täytät unelmamme jokaisen."
Huomasin tuossa, että nuo maaliskuisetkin ovat jo alkaneet jakautumaan...
Oon niin kateellinen, määkin haluan! =)
Täällä on tuntunut illan aikana muutama satunnainen supistus selässä ja maha on valahtanut entistä alemmas, mutta siihen se sitten jääkin. Päivällä tuli hieman kellertävää limaa, mutta sekin loppui siihen.
Mulla on muutaman kaverin kanssa " vedonlyönti" käynnissä syntymäpäivästä, olin itse optimistisin ja veikkasin huomista. Saas nähdä, vauva tuskin on samaa mieltä.
Eikös sitä sanota, että eka lapsi menee aina yliajalle. Eikös ainakin Nonnalla ja Suvilla ole ekat tulossa, kuten täälläkin?
täysikuu ja tytär 40+6
Ketäs meitä vielä on jäljellä? Cry-baby, Vimpula ja Auris ainakin ovat vielä tähän ketjuun kirjoitelleet.
Vähiin käy ennen kuin loppuu, helmikuu siis... =)
Oho, onpa kello paljon, nyt nukkumaan!
Nyt se on sitten menoa... Jännittää!
täysikuu ja tytär, tänään tasan 41
Eihän mun pitänyt olla ainakaan LA listan mukaan...Täysikuun viestit hieman huvittivat nyt aamulla. Tsemppiä sinne! Esikoinen on tännekin tulossa juu.
Onnea kaikille muillekin vauvautuneille. Kiva, että jaksatte käydä pitämässä mulle seuraa. Yritän päivitellä listaan tietoja niiden osalta, jotka eivät ole sitä itse tehneet. Ihan mukavaa se on ollut, kun pääsee vähän samalla vertailemaan, että minkä kokoisia vauvoja on syntynyt milläkin viikoilla.
Toivottavasti ei mene enää kauan. Joku sanoikin, et maaliskuisetkin on jo ruvenneet jakautumaan. Enää arkiviikko siis meilläkin aikaa, että ehditään helmikuisiksi. Go Nallekarkki GO! Äitikin soitteli jo eilen ja kyseli, että kai mä olen kuullut niistä kolmesta keinosta.... :) _vähän_ oli myöhässä....
Eilen päivällä pääsin sitten harjoittamaan siivousta oikein kunnolla. Appiukko väitti, että edelliset asukkaat oli siivonneet kämpän, johon se oli muuttamassa, mutta kämpälle mentäessä totuus oli hieman toinen; kaapit täynnä muruja, vessan kaakelit pesemättä, kylpyammeen pohja melkein musta, yäk. Ja arvatkaa kuka ne kuurasi? Ei ollut muitakaan vaihtoehtoja. Muuten kuuskymppinen tuleva Ukki olisi vaan lykännyt kamansa sinne ja todennut että hyvä tuli... Eikä supparin supparia siivouksen aikana, pöh.
Siivoilujen jälkeen mies kävi pyöräilemässä ja kaupassa ja mä lepäilin tässä sohvalla. Uni ei kuitenkaan tullut, kun selkää kolotti. Lonkat meni kans taas ihan jumiin. Onneksi viime yönä kipu loppui, kuten tavallista. Illan saunakin taisi auttaa.
Eilen illalla miehen veli kävi ex-tempore esittelemässä uuden tyttöystävänsä. Tyttö on kotoisin Oulusta ja vaikutti tosi mukavalta. Tosi erilainen oli kuin edelliset, mut jotenkin meillä heti synkkas. Melkein piti jo toivottaa tervetulleeksi perheeseen.
Kovasti hekin kyselivät, että eikö mitään merkkejä tulevasta ole. Kielsin, et ei ole...Ja heti kun olivat lähteneet yhdeksän maissa illalla alkoi supistella. Ensin vaan puolen tunnin välein, mutta 22.30-23.00 supisteli jo viiden minuutin välein. Päätin, etten tee mitään vahvistaakseni tai lieventääkseni supistuksia. Katselin vaan illan leffaa miehen käsi alavatsalla lämmittämässä kipukohtaa. 23.00 leffa loppui ja lähdettiin nukkumaan ja samalla supistuksetkin loppuivat. Ei kyllä siinä vaiheessa iltaa harmittanut yhtään, sillä olin ihan superväsynyt.
Nukuin tosi hyvin (normaalit 3 vessareissua) ja Nallekarkkikin oli koko yön hiljaa. Tossa 7.30 maissa heräiltiin ja melkein heti tuli kipeä supistus. Sen jälkeen ei olekaan tuntunut mitään muuta kuin selän kolotusta ja Nallekarkin aamumuljaukset.
Mies kuuluu tyhjentävän tiskikonetta. Pyykit vielä odottaa kuivariin laittajaa. Taidan mennä laittamaan ne ja sitten aamupalan tekoon miehen kanssa.
Nonna ja Nallekarkki rv 40+4
Nonna, et ole ainut joka täällä vielä kärvistelee kokonaisena;) Olen täällä sun seurana!
Eilen tosiaan tuntui ekoja supistuksia, selkäpuolella kovaa kipua ja välillä myös tuolla " oikeassa paikassa" ja tuntui kuin veitsi olisi isketty selästä läpi tuonne alamahalle... Niitä kipuja vaan ei tullut mitenkään säännöllisesti, mä kun olisin ollut jo ihan valmis lähtemään sairaalaan. No, pääasia, että jotain tapahtuu.
Täällä Seinäjoella on kiva lumipyry ja pikku pakkanen. Esikko tuossa ilmaisi jo halukkuutensa lähteä ulos, mutta sanoin ettei ihan vielä. Päivemmällä sitten. Kukaan kaverikaan tuskin näin aikaseen on ulkoilemassa.
Mutta, täällä siis odotellaan kunnon suppareita, ja niitä toivon myös Nonnalle ja muillekin, jos meitä " jakautumattomia" on vielä täällä muita.
Kuulumisiin!
T: Auris 39+5
Täälläkin alkoi supistelemaan kuuden aikoihin noin vartin välein suht napakasti. Supparit loppuu aina kun liikkuu ja touhuaa mutta istuessa tulee takaisin. Enpä minäkään tee mitään niitä voimistaakseni kun ei ole tähänkään mennessä auttanut. Kyllä ne siitä tihenee itsestään sitten kun aika on.
Toivon meille kaikille jäljellä oleville paljon suppareita ja pikaisia synnäreille pääsyjä. Toivottavasti ollaan ensi viikolla nyytit kainalossa! :)
Täällä on vietetty aika rauhaton yö. Nallekarkki aloitti jo iltayöstä poraamaan itseään alaspäin. Tuloksena järjetön vessahätä vähän väliä. Yhdeksän maissa simahdin sohvalle (en nukkunut päiväunia ja edellisyö oli aika lyhyt) ja mies siitä herätteli puoli kymmenen aikaan siirtymään omaan sänkyyn. Puoliltaöin kävin ekan kerran vessassa, sitten tunnin välein. Supisteli aina vessassa käynnin jälkeen yhden kerran kivuliaasti, sitten nukahdin.
Viiden aikaan siirryin tähän sohvalle ja onnistuin nukkumaan vielä 2 tunnin pätkää. Unta tuli siis ihan hyvin, mutta pätkissä. Taas sai herätä päänsärkyisenä.
Ulkona näyttää tosi kivalta. Tänään pitäis tehdä reissu Järvenpäähän, pyöräkauppaan hakemaan miehen kakkosfillari (juu, sillä on niitä kolme yhteensä) tuunauksesta ja Vuosaareen siivoamaan ja asentamaan lamppuja appiukon uuteen kämppään. Sillä on viikon päästä muutto sinne. Huomiseksi ei olekaan mitään ennalta sovittua ohjelmaa, hyvä niin.
Nyt kuului mieskin heränneen, joten taidanpa marssia suihkuun ja sitten aamupalan laittoon.
Aurinkoista lauantaipäivää teille muillekin yhä kasassa oleville.
Nonna ja Nallekarkki rv 40+3 (huoks)