**JOULUISTEN torstai**
Kommentit (15)
Olen tässä seuraillut tätä joulukuisen pinoa, mutta en ole vielä itse uskaltanut liittyä joukkoon, kun pelkään niin kovasti että tulee km.
Mutta jospa nyt uskaltaisin >) Eli meille odotellaan toista lasta. Laskettu aika on 23.12. Ja Tuossa sängyssä tuhisee jo 3v poika.
Itse olen töissä tuohon elokuulle ja sit jään kotiin hoitaa poikaa ennen kuin vauveli (toivottavasti syntyy).
Pahoinvointia ollut heti kun tein testin mutta oksentaa ei ole tarvinnut vielä. Masu on turvonnut ja tissit kasvanut pari kuppia,mikä ei todellakaan ole haitaksi entiseen rintavarustukseen verrattuna =)
Mieliala heilahtelee kun heiluri.
Vauvan vaatteita en ole oikein uskaltanut ostaa mutta äitiysvaatteita oli pakko kun tuo maha turpoaa.....
Alku raskaus oli vähän jännitysta täynnä kun oli kamalat ristiselkä kivut ja alamaha aristi. Epäilivät kohdun ulkopuolista mutta kyllä sitten viime käynnillä selvisi että on oikeassa paikassa! Raskausmyrkytys tutkimuksessa olen , koska viime raskaudessa oli se. Toivottavasti ei uusiudu!
Mutta täytyy herätellä tässä poika ettei ihan mahdottoman pitkään nuku =)
Kara83 10+4
Visbe pahoitteluni, ikävistä uutisista :-((
Itse olen menossa tänään myös ekaa kertaa ultraan tässä raskaudessa, pelottaa mennä, mutta vihdoin saa tietää mitä mahassa on, vai onko mitään. Lapsille emme ole vielä raskaudesta kertoneet.
Keittiö remppa etenee, lattia on tehty ja illalla tulee rahtina koko kööki paketissa kotiovelle, sitten se työ vasta alkaa, kun kasataan miljoonaosaisia kaapistoja... Kaaos on kamala, ihan tipalla on ettei tätä jaksa, mutta pakkohan se on ja toisaalta uusi kiiltävä keittiö siintää jo mielikuvissa;-) Ruokahalu kasvaa syödessä, nyt kun keittiössä on uusi ihana lattia tekis mieli saada heti lattia myös uusittua olohuoneeseen, eteiseen ja ruokahuoneeseen jne.
ponnari 11+3
noniin, nyt on käyty ultrassa, ja viikkoja olikin vasta 9, mutta pieni sydän siellä jo sykki, ihanaa. mä kävin siis kunnallisessa ultrassa näin aikasin jo koska raskauden alkamisajankohdasta ei ollu tietoa. sain uuden ajan kesäkuun loppuun sitä np-ultraa varten. ihan kivaa ku pääsee vähän ekstrakertoja kurkkaamaan masuun. toivottavasti pikkuinen vaan pysyy masussa.
la mulla ois uutena vuotena, toivoisin kyl et vauveli syntyis tammikuun puolel niin ei ois sit niin hankalaa tulevaisuudessa koulussa.. esikoinen syntyi kyl viikol 39+2 eli jos siihen vertaa niin voi sit hyvin syntyä joulukuun lopulla. mut siihen on viel piiitkä aika. siitä tulikin mieleen et vois tehdä pienen GALLUPIN: MITEN TE MUUT SAATTE NÄÄ ALKUVIIKOT MENEMÄÄN NOPEASTI? Itellä on välil niin turhautunu olo ku tuntuu et viikkoja on vast niin vähän.. :-) no luultavasti siihen auttaa vain aika (joka loppujen lopuks kyl hujahtaa tosi nopeesti)
mut sellaista tänään, sekavaa tekstiä mut yrittäkää saada selvää. t.ezzie rv 9 ->
Visbelle pahoittelut täältäkin :(
Jotenkin kanssa stressaa tuo, että onkohan siellä masussa kaikki ihan hyvin. Sydänäänet kuuluivat selvästi silloin rv 11+5, mutta eihän sitä ikinä tiedä. Jänskättää vaan, kun ei ole ultrassa vielä käynyt ja kohta kaikki jo tietää. Toisaalta ei tätä nyt hirveästi enää voi peitellä, kun kohdun kohdalta maha jo alkanut kasvaa, vaikka ei siitä vielä vauvamasuksi ole.
Taas on alkanut uudestaan menkkamaiset jomotukset, niiden lisänä tietysti kivistykset, nipistykset ja luiden vihlomiset. Aivastaessakin tuntuu kuin jotain repeäisi nivusten yläpuolelta. Kaipa ne on vaan ne liitokset?
Ulkona on taas ihana ilma, kun sateen jälkeen on niin raikasta. Teki taas hyvää käydä piiiitkällä lenkillä :) Tavallisesti en hikoile ollenkaan vaan turpoan, mutta nyt vissiin raskaudenkin takia hiki virtaa pitkin selkää, eikä turvotus oli ihan niin hirvittävää.
Nunia ja Lumikko 12+5 (enää 4 päivää ultraan!)
missä tutkimuksessa olet mukana? Itselläni raskausmyrkytys molemmissa raskauksissa, nyt rv 13.
Peukkuja että olet pian uudelleen tällä puolella pinoilemassa *rutistus*
Eilen illalla iski ihan hirveän huono-olo mut onneks vasta nukkumaan mennessä joten pääs nukkumaan ennen oksentamista! Yö olikin sitten taas kiva kiva kun noin 3:sta kuuteen oli valvomista kun uni vaan ei tullut!! Ihan kiva olis myöskin välillä nukkua ilman unia. Tuntuu että kattoo telkkaria koko yön ;)
Eilen tuli sellainen olo että äitiysvaatteet perkele kaappiin ja kuljetaan säkissä sitten vaan. En ole yhdelle kaverille vielä asiasta kertonut ja eilen nähtiin ekaa kertaa 15 viikkoon ja mulla oli äitiyspaita päällä jotta maha vielä oikein korostuis...vaan oli vissiin tuumaillut vaan että ompas lihonnut (maha ei tosiaankaan ole samanlainen kuin viime näkemällä) kun lopulta kerroin olevani raskaana oli TODELLA yllättynyt =/ Et kaipa se on laitettava viestiä muillekkin nuorimman synttäreille tuleville jotka olin ajatellu " yllättää" .." että raskaana ollaan, eikä lihottu" .
Pitää varmaan laittaa vaan ne ahdistavat litistävät omat vaatteet päälle etteivät nyt kaikki vaan juorua valtavasta hippuskaisesta =/
masu 14+3
Elikkäs tänään oli neuvola, ja pääsin sittenkin sinne yksin! Mies teki eilen ihan ylipitkän päivän joten tänään meni töihin vasta mun neuvolan jälkeen. Ihan hyvä, sillä tuo 1vee on edelleen kipeä ja valvotti muakin melkein koko yön. no sitten nukku aamulla et olisin joutunut suotta herättää nvla reissulle.
Kaikki oli kunnossa, sydänääniä ei tosin vielä kuulunut, mikä oli odotettavissakin viikkojen vähäisyydestä johtuen. No terkka halus tarkastaa et kaikki on kunnossa joten pääsin sitte näkemään pienokaisen ultralla!!!
Sain lähetteen KYS:iin kun miehen puolella on paljon sydänvikaa. Täälä kun ei esim. rakenneultra ole automaattisesti niin jospa sitten tuon asian tiimoilta siihen pääsisimme. Nyt sitten odotellaan vaan että mitä sielä asiasta sanotaan. Sovittiin että otan nvlaan yhteyttä sitten sen äippäpolikäynnin jälkeen. Kun ei ole ensimmäinen tulossa niin ei ole enää niin tarkaa noiden käyntien ajankohta.
Potilas heräsi, joten palaillaan..
daisy82 rv 10+5
En oo kirjoitellu aikoihin, ei oo ollut oikeen aikaa, kun muksut vie kaiken..
Pahoittelut myös multa Visbe, onpa tosiaan surullista. Toivottavasti olet onnellisesti mukana alkuvuoden pinoissa! Itse olen kokenut myös tuon. :(
Eilen kävin alkuraskauden lääkärintarkastuksessa. Kaikki oli ok. Olin vähän pettynyt kun lääkäri joutui etsimään sydänääniä tosi pitkään, lopulta löytyi hetkeksi aikaa heikko tum-tu-tus. Toki olin helpottunut, että sieltä kuului elämisen ääntä, mut siltikin jäi vähän mietityttämään kun nyt on kuitenkin jo 13 rv. Pulssi pikkuisella oli 170! Mites teillä muilla?
Ensi viikolla on np-ultra, sittenpä selviää paremmin mikä on tilanne meillä.
Olo ollut jo tosi virkeä. Päiväunet tekee kyllä terää, mutta paljon paremmin jo jaksaa tehä kotitöitä, pihatöitä varsinkin... Parasta terapiaa mulle on rikkaruohojen repiminen (sen kyllä tuntee ranteissa :))
Tänään lähdin reippaana aamuvarhaisella kävelylle, kun lapset ja mies vielä nukkuivat. Oli aivan ihanaa!
Kaikille kesäntuoksuista hyvää mieltä ja tarrasukkia! ♥
-perhonen & tosipikkuinen-
Toivon sulle voimia ja jaksamista, ja tsemppiä uuteen yrityksen, kun sen aika koittaa.
Uusille kaikille tervetuloa!! Jollakulla oli sama la 23.12. kun täällä suunnalla.
Enkeli oli kirjoitellut kulumisiaan omalla otsikolla, ihanaa, että masuasukilla oli kaikki ok!
Täällä tuntuu olevan pirteätä ja aktiivista porukkaa muutenkin. Itsellä on ihan eri fiilikset... Mulle on iskenyt nyt ihan kamala pelko siitä, että kaikki ei olekaan hyvin. Np-ultraan odotan yhä aikaa kesäkuulle, ja päivät eivät mene eteenpäin ollenkaan... Kuuntelen koko ajan oloani ja juoksen vssassa katsomassa, tuleeko verta. Valkovuotoa tuntuu tulevan tosi paljon, ja jatkuvasti vihloo mahaa jostain suunnasta.. En osaa ees kuvitella, miten palasiksi tässä menee, jos np-ultra tuo huonoja uutisia.. Pelottaa ihan kamalasti.
Joku kyseli eilisessä pinossa seksistä... Juu ei vois vähempää kiinnostaa.. Väsyttää ja kolottaa koko ajan niin paljon, ettei mitään rajaa.
Tämmöisiä ankeita oloja täällä. Anteeksi vuodatus.. poistun takavasemmalle naputtamaan..
t. gaiole rv 10+5
vauveli vilkutteli meille ultrassa ja kaikki oli niinkuin pitikin, niskapoimukin oli ok 0,8. Laskettuaika aikaistui muutamalla päivällä, sopii minulle ;-) Uusi la on sitten 14.12. Meidän äidin synttäripäivänä.
Nyt uskaltaa jo hiukan hengittää, minullakin oli kauhea paniikki, että onko ketään ja jos on niin onko kaikki kunnossa.
ponnari ja itu 11+6 ultran mukaan
Vielä puoltoista viikoa aikaa omaan.
Ja enkelin stoori on ihan mieletön, kyllä varmasti on koville ottanu kun on tämmöstä ryöpytystä ollu. Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin!
(.) veltto ku keitetty spagetti:-P
tänään sain kunnolla syötyäki, painoa en edes uskalla käydä kokeilemassa, kuitenkin ottanu jättiloikan ylöspäin, tulee maattua sohavalla kaikki vapaat:-/ ja karkkia.....
P-M 11+4
P.S piti kysyä mielipidettä....
Miten rullaluistelu raskauden aikana? uskallatteko? Lajissa ei varmaan muuta pahaa ku kaatumisvaara, oon joskus pyllähtäny kunnolla, mutta eilen katselin haikeana luistimia ja sauvoja... tohtisko
Omat kuulumiset eivät juuri vaihtele, niinpä olen vaan käynyt lueskelemassa muiden. Visbelle valtavat pahoittelut minunkin puolestani. Ja lykkyä tulevaan yritykseen!
Ponnari: juuri sama paniikki oli mullakin ennen ultraa. Sen jälkeen olo on helpottunut ihan mielettömästi, nyt uskallan jo puhua " kun" eikä " jos" , vaikka joskus täytyykin vielä lisätä " siis jos kaikki menee hyvin" . Viikonloppuna ostetaan tuttavaperheeltä turvakaukalo ja vaatteita :)
Piitu-Miina: rullaluistelua minäkin mietiskelin. Päätin kuitenkin jättää tältä kesältä väliin. Vauhti on kuitenkin aika hurja, enkä ihan täysin omaan menooni luota, vaikken olekaan kaatunut. Ensi kesänä sitten taas.
Joku kyseli eilen seksi-innosta. Minulla kadonnut kyllä täysin, odottelen (ja mies etenkin odottaa!) kukkeaa keskiraskautta, saa nähdä tuleeko. Mies on luopunut aloitteentekemisestä kokonaan (toivottomana), minä teen aloitteen silloin, kun tuntuu että ei ihan vastenmieliseltä tunnu ajatus.
Kanelisen " röllykkä" kuulostaa hyvältä kuvaukselta omastakin mahasta. Se on ihan söpö jos saa paidan alla rauhassa röllöttää, mutta farkunvyötärön yläpuolella nousee kyllä makkaroille kaikkea muuta kuin vauvamahamaisesti :( Parannusta odotellessa silläkin saralla.
Mukavaa, pirteää, ällötyksetöntä ja kivutonta viikonloppua toivotellen,
Manna 15+2
Eka työpäivä takana, ja heti meni ylitöiks :( No onneksi poitsu oli ihan hyvillä mielin mummin kanssa ja oli syönyt ja nukkunut superhyvin :) Kerroin töissä jo pomolle, jotta saan järjesteltyä lomani (vielä pitäis lomia pitää ennen kuin jään äitiyslomalle.) Sain sitten elokuunlopulle ja syyskuun alkuun loman. Loput 13 päivää jää säästöön ens. syksylle.
Tutkimuksesta: Mullekin tuli kutsu ultrakirjeen mukana siihen raskausmyrkytystutkimukseen (REBA tms.) Mutta verrokki-ryhmään, kun mulla ei kyseisiä riskitekijöitä ole. Suostuin kuitenkin siihe, vaikka mitään en siitä hyödykään. Kauheesti vaan täytyy täytellä sellasta raskauspäiväkirjaa omista tunteista yms. Viimeksi olin ennenaikaisuus tutkimuksessa (EASET) ja siinä otettiin näytteitä kohdunsuulta aina kun oli supistuksia jonka takia olin äitipolilla... eli usein.
Omavointi: ei mitään oireita. Töissäkin jaksoin olla pirteänä mukana, kunhan sain aivoni otettua narikasta mukaan :) Ihana olla töissä ja saada muuta ajateltavaa tämän kotiäitinä olon sijaan.
Mymmeli rv 13+2
Koneelle ei jaksa, kun vähäiset voimani yritän antaa lapsille.
Mies jääkin sitten paitsioon, halut olisivat korkealla, mutta olen liian väsynyt. Vapaa päivinä sitten mies eksyy samaan suihkuun...
Mä sain ultra -ajan!!!! 5.6. ihanaa, alkoi jännittää kamalasti. Mä kun en saanut sitä normaaliin tapaan, kun ei ollut sopivaa aikaa antaa, mutta soittivat eilen sairaalasta. Ihanaa, kunhan muuaman päivän vielä kärvistelee tässä epätietoisuudessa.
Tietysti jos kaikki on hyvin yms. Laitan tuoreen ultrakuvan skypen profiiliin kaverille nähtäväksi.
Rullaluisteluun sen verran, että jos sitä olisin ennen harrastanut, niin voisin ehkä tehdä rauhallisen lenkin kuitenkin. Onhan siinä just kaatumisvaara, mutta jos oikein varovaisesti menisit?
Doshijas 11+3
oon kyllä lukemassa käynyt :)
Visbl (meniköhän oikein)pahoitteluni :(
Saa pelkäämään et mitä itsellä vastassa tiistaina. Mulla oikeastaan oireet hävis rv 9 :( Nyt muutaman päivän ajan ollut kovaa jomotusta alamahassa aina illasta. Liekkö kohdun kasvua vai jotain pahempaa... Vähän pelottaa vaikka en ole ihmisiä jotka stressaa aikaiseen/turhaan.
Moni oli käynyt jo ultrassa ja saanut ihania uutisia :D
Missäs muuten stigmage, perhonen, enkeli, ja hän joka odotti oikeaa ja vasenta :) Anteeksi jos nikit meni väärin...
Muutenpa tänne ei ihmeitä. Omat vaatteet menee päälle kuminauhaosalla (belly belt) ja joitain äippähousuja pidän jo mut tahtoo se resori vielä valua. En voi sanoa et mulla olisi vauvamaha :( vain jokin röllykkä joka jo ehkä hivenen tiivistynyt. Jospa se kohta muuttuisi...
Nyt valmistautumaan. Lapsien kanssa lähdetään retkelle :)
Mukavaa päivää kaikille!!!
Kanelinen ja Pikku-Pipari rv 11+5