Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sokeri on pahasta ts. miksi ei saisi syödä vanukkaita?

Vierailija
22.02.2008 |

Tänään tuli MLL:n jäsenlehti " Lapsemme" . Siinä oli juttua ruokavalinnoista (siis nimenomaan kaupassa tehtävistä) ja siinä todettiin, että kyllä jo nimestä suklaa-toffee-vanukas pitää ymmärtää, että kyseessä on epäterveellinen juttu jota ehkä kerran viikossa voi syödä.

Aloin sitten miettimään tota sokerijuttua, että mikä siinä sokerissa on niin pahaa? Okei, mä tiedän kyllä, että se tekee hampaille huonoa ja että siinä on paljon energiaa, joten laihduttajat välttää mielellään sokeria, mutta mitä muuta sokeri tekee? Nostaa verenpainetta? Kalkkeuttaa verisuonet? Tietääkö joku?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun onhan tavallisessa mansikkajugurtissankin sokeria (lapselle kai " hyväksyttävä" välipala. Miksi sitten vanukas on niin paljon epäterveellisempää? Tai esimerkiksi jäätelö? Onhan hedelmissäkin sokeria, hedelmäsokeria. Mikä tekee toisesta sokerista niin epäterveellistä ja toisesta ei?

Vierailija
2/7 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just luin jostain lehdestä, että miten monta sokeripalaa yhdessä jukurtissa on (monta!).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsesi syö runsaasti sokeria eli energiaa tulee hänestä joko läski tai hän ei syö riittävästi muita ruoka-aineita, jolloin seurauksena voi olla vakavakin puutostila. Lapsi myös oppii/ehdollistuu tiettyihin ravitsemusmalleihin jo lapsena, joten on vaikeaa opetella aikuisena kaikki uusiksi. Tiedät varmaan, mitä läskeys voi aiheuttaa?

Minua inhottaa nähdä todella alipainoisia teinityttöjä syömässä karkkia. Kun he syövät karkkia he jättävät vielä varmemmin oikean ruoan syömättä ja eivät saa juuri mitään ravintoaineita. 25 vuoden päästä meillä saattaa olla hyvin kalliiksi tuleva alta keski-ikäisten eritavoin aneemisten ihmisten elätti-ryhmä. Heikko ravinto myös " tyhmentää" , eli aivot eivät saa tarvitsemiansa materiaaleja kehittymiseen. Tästä tahattomia " massakokeita" mm. entisiltä nälänhätä alueilta.

Vierailija
4/7 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi terveelliset ruokatottumukset tuossa pointti varmasti ovat hampaiden säästämisen lisäksi.

Mieltymys makeaan on synnynnäistä, ja sitä on turha vahvistaa makeilla välipaloilla.

Aika huoleton olen itse lasten syömisten suhteen, mutta meillä syödään " luonnostaan" aika terveellisesti.

Vierailija
5/7 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi hedelmäsokeri imeytyy hitaammin, joten näin ollen se ei altista samalla tavoin " sokeri-insuliini-piikeille" , joka taas vuorostaan altistaa sokeritaudille.

Vierailija
6/7 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hyvin niukkaruokaisten ja (valitettavasti) laihojen lasten äiti. Annan kyllä viikossa 1-3 kertaa vanukasta jälkiruoaksi, mikäli ovat syöneet ruoan hyvin. En ole ajatellut, etteikö niin saisi tehdä....

Vierailija
7/7 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan vai välillisesti sen kautta, että lihoaa?

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi