Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ONKO SUN KOIRA KOSKAAN JOUTUNUT SUOJELEMAAN SINUA?

Vierailija
06.07.2014 |

Siinä oli kysymys. Onko koiranne koskaan esim. murissut liian lähelle tulleelle , murtovarkaalle, vieraalle, humalaiselle, vai onko koira oikeasti joutunut käyttämään voimaa jos tilanne on ollut vakava?

Koiran rotu ois kiva tietää kans.

Kommentit (190)

Vierailija
121/190 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 19:50"]

Murinakaan ei ole hyväksyttyä. Jos minä kävelen kesäterassilta kotona ja koirasi alkaa murista, minähän olen se, jonka pitäisi pelätä. Ei koira siinä mitään suojele vaan osoittaa aggressiota ja viestii, että aikoo tappaa minut. Sellainen koira on väärin koulutettu ja sen paikka ei ole ihmisten lähellä. Minulla on oikeus elää elämääni pelkäämättä, että sinä päästät petoeläimesi pahoinpitelemään tai surmaamaan minut vain siksi, että se tai sinä teette tulkintavirheen.

Lyhentelin lainausta.

Murina on koiran tapa kertoa että pysy kaukana, ja siksi hyväksyttävää.

Muristaanko sulle sitten aina ja kaikkialla vai mistä on kyse? Vastauksesi kuulostaa nimittäin jo lähes ittarionaalisille, todella ihme vouhkaamiselle.

*irrat--

Vierailija
122/190 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 19:31"]

Koska äidinkieleni on englanti, enkä muistanut kyseisen karhulajin suomenkielistä nimeä. Palaa metsäluolaasi, persu.

[/quote]

No suomessa ei ole harmaakarhuja, joten olisit voinut käyttää vain nimeä karhu tai bear jos et muista mikä karhu on suomeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/190 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murinakaan ei ole hyväksyttyä. Jos minä kävelen kesäterassilta kotona ja koirasi alkaa murista, minähän olen se, jonka pitäisi pelätä. Ei koira siinä mitään suojele vaan osoittaa aggressiota ja viestii, että aikoo tappaa minut. Sellainen koira on väärin koulutettu ja sen paikka ei ole ihmisten lähellä. Minulla on oikeus elää elämääni pelkäämättä, että sinä päästät petoeläimesi pahoinpitelemään tai surmaamaan minut vain siksi, että se tai sinä teette tulkintavirheen.

Lyhentelin lainausta.

Muristaanko sulle sitten aina ja kaikkialla vai mistä on kyse? Vastauksesi kuulostaa nimittäin jo lähes ittarionaalisille, todella ihme vouhkaamiselle.

Ei murista, kyse on periaatteesta. Koiralla ei ole mitään oikeutta murista minulle, jos kävelen kadulla ihan omassa rauhassani. Millä oikeudella sinä otat aseen - koirasi - ja kiellät minua kävelemästä jossain tietyssä paikassa? Mikset komenna sitä elukkaa pitämään turpansa kiinni? Miksi et kouluta eläintäsi niin että se osaa käyttäytyä ihmisten ilmoilla? Tai jos et osaa, mikset vie sitä korpeen?

Vierailija
124/190 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 19:52"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 19:31"]

Koska äidinkieleni on englanti, enkä muistanut kyseisen karhulajin suomenkielistä nimeä. Palaa metsäluolaasi, persu.

[/quote]

No suomessa ei ole harmaakarhuja, joten olisit voinut käyttää vain nimeä karhu tai bear jos et muista mikä karhu on suomeksi.

[/quote]

Viittasin nimenomaan harmaakarhuun. Mene oikeasti vaikka Hommalle pätemään.

Vierailija
125/190 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 19:57"]

Viittasin nimenomaan harmaakarhuun. Mene oikeasti vaikka Hommalle pätemään.

[/quote]

Niin onko harmaakarhun tappaminen puukolla siis helppo homma?

Vierailija
126/190 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 19:10"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 19:06"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 18:34"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 17:56"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 16:32"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 16:05"]Mikä ihme tyyppi tämä eläinten vihaaja oikein on? Petoeläin hyökkää äärimmäisen harvoin ilman hyvää syytä. Jos tiikeri tai hai tappaa ihmisen syödäkseen, se ei tee siitä pahaa. Jos koira suojelee omistajaansa raiskaajalta, se koira on sankari.

Jos koira käy ihmisen kimppuun ilman järkevää syytä, se on omistajan eikä koiran vika. Koira voi olla henkisesti sairas, stressaantunut, hakattu vihaiseksi, koulutettu väärin tai mitä muuta tahansa. Suurin osa koirista ei pidä siitä, jos vieras ihminen tulee liian lähelle, katsoo silmiin tai kävelee suoraan kohti. Nuo eleet viestivät varsinkin aralle tai suojeluviettiselle yksilölle, että aiot hyökätä.

Koiralla on täysi oikeus puolustaa itseään, omistajaansa ja reviiriään. Mistä eläin voi tietää, haluatko pahaa vai et?

[/quote]

Ei ole, yritä nyt ymmärtää, että eläimellä ei ole samoja oikeuksia kuin ihmisillä. Jos koira ei tiedä, haluanko pahaa vai en, ja hyökkää ilman että olen tehnyt mitään, se koira lopetetaan. Jos en sitä tee minä, sen tekee lääkäri oikeuden päätöksellä.

[/quote]Yritä nyt käsittää, että ihmiselläkään ei ole oikeutta kohdella koiraa miten tahansa. Jos ärsytät tai lyöt koiraa ilman syytä, koira saa ehdottomasti purra.

Eräs tuttavani oli ollut kentän laidalla katsomassa jalkapallopeliä koiransa (rottweiler uros) kanssa. Koira oli istunut kiltisti omistajansa vieressä. Heidän luokseen tuli humalainen, joka alkoi tahallaan ärsyttää koiraa. Se idiootti katsoi koiraa suoraan silmiin ja alkoi murista sille. Miten arvelet koiran reagoineen? No nousi tietenkin seisomaan niskakarvat pystyssä. Jos tuttavani ei olisi saanut pidettyä koiraansa paikoillaan, ties mitä olisi käynyt.

Joten, eläintä on kunnioitettava!!

[/quote]

Tietenkin, mutta mies ei koskenutkaan koiraan. Jos koira olisi hyökännyt, se olisi täysin koiran ja sen omistajan vika ja teosta saatettaisiin omistaja rikosoikeudelliseen vastuuseen ja koira piikille. Mikään katse tai äännähdys ei oikeuta koiraa hyökkäämään.

[/quote]Eli siis koira joutuu kärsimään siitä, että joku torvi juo itsensä niin humalaan, että unohtaa itsesuojeluvaistonsa? Kyllä se on omaa typeryyttä, jos menee tieten tahtoen ärsyttämään vierasta koiraa. Se ei todellakaan ole omistajan tai varsinkaan koiran syy. Ihan sama, vaikka mies ei koskenut koiraan. Hän usutti koiraa tahallaan kimppuunsa!

Suoraan silmiin katsominen on koiralle viesti, että uhkaat ja aiot hyökätä. Puhumattakaan feikkimurinasta. Eläimen ei kuulu kärsiä siitä, että se seuraa vaistoaan.

Onneksi kyseinen mies sentään tajusi perääntyä ja omistaja sai pidettyä koiransa hallinnassa.

[/quote]

Ihmisen ei pidä joutua elämään koirien ehdoilla. Jos murina ja silmiin katsominen on koiralle käsky hyökätä, koiralla ei ole mitään asiaa ihmisyhteisössä. Jos siis lapsi katsoisi koiraa silmiin ja koira tappaisi lapsen, soimaisit tyhmää kakaraa.

Hyväksyt ilmeisesti myös sellaisen väkivallan, että toinen hakkaa hänelle rumasti sanoneen ihmisen paskaksi.

[/quote]Olet siis sitä mieltä, että ihmisellä on oikeus tehdä koiralle mitä tahansa, mutta koiralla ei ole oikeutta puolustautua? Vanhempien tehtävä on opettaa lapsille, miten koirien kanssa käyttäydytään. Toisin sanoen: koiraa EI lyödä. Koiraa EI vedetä hännästä. Koiran korvaan EI huudeta. Koiran annetaan nukkua ja syödä rauhassa. Vierasta koiraa EI mennä silittämään ilman omistajan lupaa eikä varsinkaan syöksytä suin päin vieraan koiran kaulaan kiinni. Jne.

Tuttavani kertomuksen mukaan se mies oli myös lähestynyt koiraa uhkaavasti. Ihmisellä ei ole mitään oikeutta ärsyttää koiraa tahallaan. Eläimelle ei yksinkertaisesti tehdä sillä tavalla. Mikä siinä on niin vaikea käsittää?

Koiralla on kaikki oikeus omaan henkilökohtaiseen tilaansa. Jos ihminen vaikka silittää koiraa ja koira jonkun ajan päästä ilmoittaa, että ei enää halua, silloin ihminen lopettaa.

Koira ei ole mikään esine, jota kohtaan voi käyttäytyä miten vain itse haluaa. Minkä tahansa eläimen seurassa pärjää, kun osaa lukea niiden elekieltä. Esimerkiksi selkeästi arkaa ja epävarmaa koiraa ei kouluteta painostamalla. Kun ihminen ja koira kunnioittavat toisiaan, puremilta vältytään.

Jos koira kertoo elekielellä, että ei halua sua lähelleen, silloin sä et mene. Niin yksikertaista se on. Et varmasti itsekään tykkäisi, jos vieras ihminen änkeäisi lupaa kysymättä ihollesi tai lähestyisi uhkaavasti?

Vierailija
127/190 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 19:54"]

Lyhentelin lainausta.

Ei murista, kyse on periaatteesta. Koiralla ei ole mitään oikeutta murista minulle, jos kävelen kadulla ihan omassa rauhassani. Millä oikeudella sinä otat aseen - koirasi - ja kiellät minua kävelemästä jossain tietyssä paikassa? Mikset komenna sitä elukkaa pitämään turpansa kiinni? Miksi et kouluta eläintäsi niin että se osaa käyttäytyä ihmisten ilmoilla? Tai jos et osaa, mikset vie sitä korpeen?

Ai, kyse onkin egostasi jota ei sovi loukata esim. olemalla olemassa, tai vielä pahempaa kävellä samalla kadulla Sinun kanssasi.

Hei nyt tiiän. Jaetaan kaikille Suomalaisille gps-paikannin ja ilmoitat siihen aina missä kuljet ja näin me kaikki Suomen vaarallisten murinakoirien omistajat osataan väistää Sinua. 

Ps. Koira=ase??? o__O Pitäiskö sun oikeasti puhua jollekin noista, kyllä vähän on patoutumaa ja muuta huolestuttavaa havaittavissa.

Vierailija
128/190 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 20:06"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 19:54"]

Lyhentelin lainausta.

Ai, kyse onkin egostasi jota ei sovi loukata esim. olemalla olemassa, tai vielä pahempaa kävellä samalla kadulla Sinun kanssasi.

Hei nyt tiiän. Jaetaan kaikille Suomalaisille gps-paikannin ja ilmoitat siihen aina missä kuljet ja näin me kaikki Suomen vaarallisten murinakoirien omistajat osataan väistää Sinua. 

Ps. Koira=ase??? o__O Pitäiskö sun oikeasti puhua jollekin noista, kyllä vähän on patoutumaa ja muuta huolestuttavaa havaittavissa.

Yhä edelleenkin. Toivottavasti saat hoitoa sairauteesi oli se mikä tahansa.

Vierailija
129/190 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 19:45"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 19:40"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 19:29"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 19:20"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 14:36"]

Täytyy sanoa, että tässä ketjussa tiivistyy se, miksi vihaan koiranomistajia. Ja miksi jatkossakin kannan itsepuolustusvälinettä mukanani. Ei ihmisistä ole niin vaaraa mutta koirat ovat todella vaarallisia.

[/quote]

Musta tuntuu että olet väärässä ketjussa uikuttamassa.

Tässä ketjussa kyse on nimen omaan puolustustilanteesta. Että joku henkilö on nimen omaan hyökännyt tai muuten käyttäytynyt uhkaavasti, ja koira on (tai ei ole) puolustanut.

Vai onko sulla paljonkin tapana hyökkiä ohikulkevien kimppuun tai murtautua ihmisten kotiin?

[/quote]

Hyökkääminen on oma juttunsa, silloin on minusta ihan oikeutettua antaa koiran hyökätä takaisin.

Uhkaava käyttäytyminen on aivan eri asia, koska se on täysin tulkinnanvaraista. Jos minä puhun sinulle mielestäni normaalilla äänellä ja sinä jostain syystä koet sen uhkaavaksi ja usutat koiran kimppuuni, olet yksinkertaisesti rikollinen. Ja jos koira tulkitsee käytökseni uhkaavaksi, vaikken ole tehnyt mitään, ja koira sen seurauksena hyökkää kimppuuni, koira on luonnevikainen ja kuuluu lopettaa.

Ja aloittajahan mainitsi nimenomaan ohikulkijan humalaisuuden yhtenä syynä päästää koira raatelemaan.

[/quote]

Ap kirjoitti: "Siinä oli kysymys. Onko koiranne koskaan esim. murissut liian lähelle tulleelle , murtovarkaalle, vieraalle, humalaiselle, vai onko koira oikeasti joutunut käyttämään voimaa jos tilanne on ollut vakava?"

Tiesitköhän että murina ja raatelu on kaksi eri asiaa.

Ikävää jos sulla on traumoja mutta vähän kyllä värittelet ja vääristelet.

[/quote]

[/quote]Koiran mieli ei toimi samalla tavalla kuin ihmisen. Koira on eläin, joka elää pelkän vaiston varassa. Koira vaistoaa ihmisen mielialat ja tunnetilat paljon toista ihmistä herkemmin. Voit tiedostamattomasti lähettää koiralle epämiellyttäviä signaaleja. Omistajan vastuulla on estää eläintään hyökkäämästä, mutta koiralla on oikeus ilmaista ahdistuksensa murinalla. Se ei ole mikään peruste eläimen lopettamiselle.

Vierailija
130/190 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi helvetissä täällä puhutaan karhujen tappamisesta? Ja siitä että koirat pitää tappaa? Eikö se nyt tule aloitustekstissä ilmi se kysymys että onko koira murissut kenellekkään? Eli kysymys ei ollut että onko koira tappanut ketään. Ja sitten joku valopää tulee puhumaan jostain että karhu tapetaan paljain käsin. Mitä v...

Vierailija
131/190 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 20:13"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 19:45"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 19:40"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 19:29"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 19:20"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 14:36"]

Täytyy sanoa, että tässä ketjussa tiivistyy se, miksi vihaan koiranomistajia. Ja miksi jatkossakin kannan itsepuolustusvälinettä mukanani. Ei ihmisistä ole niin vaaraa mutta koirat ovat todella vaarallisia.

[/quote]

Musta tuntuu että olet väärässä ketjussa uikuttamassa.

Tässä ketjussa kyse on nimen omaan puolustustilanteesta. Että joku henkilö on nimen omaan hyökännyt tai muuten käyttäytynyt uhkaavasti, ja koira on (tai ei ole) puolustanut.

Vai onko sulla paljonkin tapana hyökkiä ohikulkevien kimppuun tai murtautua ihmisten kotiin?

[/quote]

Hyökkääminen on oma juttunsa, silloin on minusta ihan oikeutettua antaa koiran hyökätä takaisin.

Uhkaava käyttäytyminen on aivan eri asia, koska se on täysin tulkinnanvaraista. Jos minä puhun sinulle mielestäni normaalilla äänellä ja sinä jostain syystä koet sen uhkaavaksi ja usutat koiran kimppuuni, olet yksinkertaisesti rikollinen. Ja jos koira tulkitsee käytökseni uhkaavaksi, vaikken ole tehnyt mitään, ja koira sen seurauksena hyökkää kimppuuni, koira on luonnevikainen ja kuuluu lopettaa.

Ja aloittajahan mainitsi nimenomaan ohikulkijan humalaisuuden yhtenä syynä päästää koira raatelemaan.

[/quote]

Ap kirjoitti: "Siinä oli kysymys. Onko koiranne koskaan esim. murissut liian lähelle tulleelle , murtovarkaalle, vieraalle, humalaiselle, vai onko koira oikeasti joutunut käyttämään voimaa jos tilanne on ollut vakava?"

Tiesitköhän että murina ja raatelu on kaksi eri asiaa.

Ikävää jos sulla on traumoja mutta vähän kyllä värittelet ja vääristelet.

[/quote]

[/quote]Koiran mieli ei toimi samalla tavalla kuin ihmisen. Koira on eläin, joka elää pelkän vaiston varassa. Koira vaistoaa ihmisen mielialat ja tunnetilat paljon toista ihmistä herkemmin. Voit tiedostamattomasti lähettää koiralle epämiellyttäviä signaaleja. Omistajan vastuulla on estää eläintään hyökkäämästä, mutta koiralla on oikeus ilmaista ahdistuksensa murinalla. Se ei ole mikään peruste eläimen lopettamiselle.

[/quote]

Ei kukaan ole sellaista väittänytkään.

Vierailija
132/190 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:37"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:35"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:32"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:26"]"Te koirien kaikkivoipaisuuten uskovat olette myös hassuja tapauksia. Purkoon nilkkani paskaksi, mutta älä kuvittele hetkeäkään, ettenkö viiltäisi sen paskakasan kurkkua auki samalla."

siinä vaiheessa kun koira on jalassa tai kädessä kiinni, voit alkaa kaivamaan sitä säälittävää ruokailuveistäsi samalla kun koira on saanut hampaansa sun käden/jalan luuhun. Usko mua, ne kivut on niiiin hirveet että et ei sulla oo voimaa tehä mitään.

[/quote]

Ja usko sinäkin, kun sanon, ettei se koirasi pääse siihen tilanteeseen. On monia ihmisiä, jotka tarjoavat koulutusta hyökkäävän koiran torjumiseen, neutraloimiseen ja tarvittaessa tappamiseen. Voin sanoa sinulle sataprosenttisella varmuudella, että asiansa tunteva ihminen neutraloi isonkin koiran paljain käsin vaivatta. Ja pienikin apuväline, kuten pippurisumute, muuttaa sen ison ja vihaisen vahtikoiran uikuttavaksi potkusäkiksi.

[/quote]

Miten aattelit "neutralisoida" mun 104 kilosen, metrin korkusen laumanvartijan? Kun Tän koiran pää on kaks kertaa sun pään kokonen.

[/quote]

Sen näet sitten, jos tappajaeläimesi hyökkää kimppuuni, ja vain siinä tapauksessa. Mutta älä sitten itke, kun se makaa kuolleena maassa. Kaltaisesi koirilla pelottelijat ovat saastaa.

[/quote]

Juu oikeen WT.

Vierailija
133/190 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 20:25"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 20:03"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 19:10"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 19:06"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 18:34"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 17:56"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 16:32"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 16:05"]Mikä ihme tyyppi tämä eläinten vihaaja oikein on? Petoeläin hyökkää äärimmäisen harvoin ilman hyvää syytä. Jos tiikeri tai hai tappaa ihmisen syödäkseen, se ei tee siitä pahaa. Jos koira suojelee omistajaansa raiskaajalta, se koira on sankari.

Jos koira käy ihmisen kimppuun ilman järkevää syytä, se on omistajan eikä koiran vika. Koira voi olla henkisesti sairas, stressaantunut, hakattu vihaiseksi, koulutettu väärin tai mitä muuta tahansa. Suurin osa koirista ei pidä siitä, jos vieras ihminen tulee liian lähelle, katsoo silmiin tai kävelee suoraan kohti. Nuo eleet viestivät varsinkin aralle tai suojeluviettiselle yksilölle, että aiot hyökätä.

Koiralla on täysi oikeus puolustaa itseään, omistajaansa ja reviiriään. Mistä eläin voi tietää, haluatko pahaa vai et?

[/quote]

Ei ole, yritä nyt ymmärtää, että eläimellä ei ole samoja oikeuksia kuin ihmisillä. Jos koira ei tiedä, haluanko pahaa vai en, ja hyökkää ilman että olen tehnyt mitään, se koira lopetetaan. Jos en sitä tee minä, sen tekee lääkäri oikeuden päätöksellä.

[/quote]Yritä nyt käsittää, että ihmiselläkään ei ole oikeutta kohdella koiraa miten tahansa. Jos ärsytät tai lyöt koiraa ilman syytä, koira saa ehdottomasti purra.

Eräs tuttavani oli ollut kentän laidalla katsomassa jalkapallopeliä koiransa (rottweiler uros) kanssa. Koira oli istunut kiltisti omistajansa vieressä. Heidän luokseen tuli humalainen, joka alkoi tahallaan ärsyttää koiraa. Se idiootti katsoi koiraa suoraan silmiin ja alkoi murista sille. Miten arvelet koiran reagoineen? No nousi tietenkin seisomaan niskakarvat pystyssä. Jos tuttavani ei olisi saanut pidettyä koiraansa paikoillaan, ties mitä olisi käynyt.

[/quote]

Tietenkin, mutta mies ei koskenutkaan koiraan. Jos koira olisi hyökännyt, se olisi täysin koiran ja sen omistajan vika ja teosta saatettaisiin omistaja rikosoikeudelliseen vastuuseen ja koira piikille. Mikään katse tai äännähdys ei oikeuta koiraa hyökkäämään.

[/quote]Eli siis koira joutuu kärsimään siitä, että joku torvi juo itsensä niin humalaan, että unohtaa itsesuojeluvaistonsa? Kyllä se on omaa typeryyttä, jos menee tieten tahtoen ärsyttämään vierasta koiraa. Se ei todellakaan ole omistajan tai varsinkaan koiran syy. Ihan sama, vaikka mies ei koskenut koiraan. Hän usutti koiraa tahallaan kimppuunsa!

Suoraan silmiin katsominen on koiralle viesti, että uhkaat ja aiot hyökätä. Puhumattakaan feikkimurinasta. Eläimen ei kuulu kärsiä siitä, että se seuraa vaistoaan.

Onneksi kyseinen mies sentään tajusi perääntyä ja omistaja sai pidettyä koiransa hallinnassa.

[/quote]

Ihmisen ei pidä joutua elämään koirien ehdoilla. Jos murina ja silmiin katsominen on koiralle käsky hyökätä, koiralla ei ole mitään asiaa ihmisyhteisössä. Jos siis lapsi katsoisi koiraa silmiin ja koira tappaisi lapsen, soimaisit tyhmää kakaraa.

Hyväksyt ilmeisesti myös sellaisen väkivallan, että toinen hakkaa hänelle rumasti sanoneen ihmisen paskaksi.

[/quote]Olet siis sitä mieltä, että ihmisellä on oikeus tehdä koiralle mitä tahansa, mutta koiralla ei ole oikeutta puolustautua? Vanhempien tehtävä on opettaa lapsille, miten koirien kanssa käyttäydytään. Toisin sanoen: koiraa EI lyödä. Koiraa EI vedetä hännästä. Koiran korvaan EI huudeta. Koiran annetaan nukkua ja syödä rauhassa. Vierasta koiraa EI mennä silittämään ilman omistajan lupaa eikä varsinkaan syöksytä suin päin vieraan koiran kaulaan kiinni. Jne.

Tuttavani kertomuksen mukaan se mies oli myös lähestynyt koiraa uhkaavasti. Ihmisellä ei ole mitään oikeutta ärsyttää koiraa tahallaan. Eläimelle ei yksinkertaisesti tehdä sillä tavalla. Mikä siinä on niin vaikea käsittää?

Koiralla on kaikki oikeus omaan henkilökohtaiseen tilaansa. Jos ihminen vaikka silittää koiraa ja koira jonkun ajan päästä ilmoittaa, että ei enää halua, silloin ihminen lopettaa.

Koira ei ole mikään esine, jota kohtaan voi käyttäytyä miten vain itse haluaa. Minkä tahansa eläimen seurassa pärjää, kun osaa lukea niiden elekieltä. Esimerkiksi selkeästi arkaa ja epävarmaa koiraa ei kouluteta painostamalla. Kun ihminen ja koira kunnioittavat toisiaan, puremilta vältytään.

Jos koira kertoo elekielellä, että ei halua sua lähelleen, silloin sä et mene. Niin yksikertaista se on. Et varmasti itsekään tykkäisi, jos vieras ihminen änkeäisi lupaa kysymättä ihollesi tai lähestyisi uhkaavasti?

[/quote]

Vanhemmilla ei ole mitään velvollisuutta opettaa lapsiaan käyttäytymään koirien kanssa. Se että sinä päätät elää petoeläimen kanssa, ei oikeuta sinua vaatimaan, että muut opettelevat ymmärtämään elukkaasi. Koirattomien ei todellakaan kuulu mukautua sinun elämäntyyliisi - jos tuot esim. kaupunkiympäristöön eläimen, on SINUN velvollisuutesi mukautua muihin ihmisiin ja opettaa koirasi tekemään samoin.

Koiranomistajat ovat näköjään todella itsekeskeisiä paskoja, jotka luulevat, että heitä pitää kohdella kuin kuninkaallisia vain siksi, että he taluttelevat jotain kyrpäänsä nuolevaa, paskaansa syövää kirppusäkkiä ympäri kyliä.

[/quote]

Vanhemmilla ei ole mitään velvollisuutta opettaa lapsiaan käyttäytymään autotien läheisyydessä. Se että sinä päätät ajaa autolla, ei oikeuta sinua vaatimaan, että autottomat kulkevat kävelykadulla. Autottomien ei todellakaan kuulu mukautua sinun elämäntyyliisi -  SINUN velvollisuutesi autollisena on mukautua muihin ihmisiin.

Autonomistajat ovat näköjään todella itsekeskeisiä paskoja, jotka luulevat, että ainoastaan heillä on lupa liikkua autotiellä vain siksi, että heillä on auto.

Mitäs muuta voidaan opettaa lapsille tällä logiikalla?

Vierailija
134/190 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:40"]Aika jännä homma miten jotkut täällä väittää,että "neutralisoivat" semmosen 60kg ylöspäin koiran vaivatta:D siinä vaiheessa kun se on hypännyt sun kaulaasi kiinni salamannopeasti täydellä puruvoimalla niin siinä ei paljon tilannetta neutralisoida....voivoi näitä koiravihaajia,kun eivät tiedä mistään mitään. Ja voin sanoa että jos joku minun koiraani yrittääkään satuttaa niin täältä pesee takasin ihan samalla mitalla:) minulla on oikeus myös puolustaa rakasta perheenjäsentäni, keinoja kaihtamatta.Niinko te kokravihaajat kuvittelette,että me omistajat annetaan teidän potkia koiriamme? Ehei, siinä vaiheessa minäkään en enää vastaa tekosistani,ja aivan varmasti saat tuntea potkusi kahta kauheampana itsessäsi. Jos koira MURISEE teille niin ei ole minkäänlaista oikeutta alkaa potkia koiraa! Siinä vaiheessa on kokranomistajallakin oikeus puolustaa lemmikkiään:) muistakaapa se.

[/quote]

Oletteko te ihan idiootteja.

Ei kukaan ole puhunut siitä että rupeisi koiraa tuosta vaan potkimaan vaan siitä JOS KOIRA KÄY KIMPPUUN NIIN IHMINEN PUOLUSTAUTUU sillon tavalla tai toisella ette sinäkö vielä eläimen omistajakin kävisi hyökkkäyksen kohteeksi joutuneen kimppuun? !

Voi elämä sentään. Olisikohan se jo kaksinkertainen pahoinpitely siinä tapauksessa (koiran ja omistajan puolelta).

Vierailija
135/190 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 20:32"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 20:25"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 20:03"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 19:10"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Vanhemmilla ei ole mitään velvollisuutta opettaa lapsiaan käyttäytymään koirien kanssa. Se että sinä päätät elää petoeläimen kanssa, ei oikeuta sinua vaatimaan, että muut opettelevat ymmärtämään elukkaasi. Koirattomien ei todellakaan kuulu mukautua sinun elämäntyyliisi - jos tuot esim. kaupunkiympäristöön eläimen, on SINUN velvollisuutesi mukautua muihin ihmisiin ja opettaa koirasi tekemään samoin.

Koiranomistajat ovat näköjään todella itsekeskeisiä paskoja, jotka luulevat, että heitä pitää kohdella kuin kuninkaallisia vain siksi, että he taluttelevat jotain kyrpäänsä nuolevaa, paskaansa syövää kirppusäkkiä ympäri kyliä.

[/quote]

Vanhemmilla ei ole mitään velvollisuutta opettaa lapsiaan käyttäytymään autotien läheisyydessä. Se että sinä päätät ajaa autolla, ei oikeuta sinua vaatimaan, että autottomat kulkevat kävelykadulla. Autottomien ei todellakaan kuulu mukautua sinun elämäntyyliisi -  SINUN velvollisuutesi autollisena on mukautua muihin ihmisiin.

Autonomistajat ovat näköjään todella itsekeskeisiä paskoja, jotka luulevat, että ainoastaan heillä on lupa liikkua autotiellä vain siksi, että heillä on auto.

Mitäs muuta voidaan opettaa lapsille tällä logiikalla?

[/quote]

Ei mitään, koska tuo on täysin virheellinen analogia.

Vierailija
136/190 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:40"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:21"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:14"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 14:12"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 13:57"]Siinä oli kysymys. Onko koiranne koskaan esim. murissut liian lähelle tulleelle , murtovarkaalle, vieraalle, humalaiselle, vai onko koira oikeasti joutunut käyttämään voimaa jos tilanne on ollut vakava?

Koiran rotu ois kiva tietää kans.

[/quote]

Jos sun koirasi murisisi minulle siksi, että olen humalassa ja ohitan sinut, potkisin sen piskin hengiltä.

[/quote]

Ai että naurattaa nää tälläset uhoojat :) Joskus niihin aina törmää, ja heti tajuaa, etteivät tiedä koirista mitään. Kokeilehan joskus vaikka napata pallo maasta, kun vierellä oleva koira sen aikoo myös tehdä. Jäät ihan helvetin kakkoseksi, etkä ehdi edes tajuta mitä tapahtui. Se sama tapahtuu sun nilkalle, ennen kuin ehdit potkaista kertaakaan, vaikka koira olisi just ihan rauhallisesti istunut.

Ja huomioi, että esim. saksanpaimenkoiran puruvoima on noin neljäsataa kiloa. Meillä se puree mm. hirven reisiluun halki. Sinuna miettisin vielä.

[/quote]

Te koirien kaikkivoipaisuuten uskovat olette myös hassuja tapauksia. Purkoon nilkkani paskaksi, mutta älä kuvittele hetkeäkään, ettenkö viiltäisi sen paskakasan kurkkua auki samalla.

Ihan oikeastiko uskot, ettei tilanteeseen valmistautunut ja sitä harjoitellut ihminen saa koiraa hengiltä täsmälleen siihen tarkoitukseen suunnitelluilla välineillä?

[/quote]Jos sä yrittäisit satuttaa mun koiraa vaan siksi, että se haluaa puolustaa omistajaansa, niin mä viiltäisin SUN kurkun auki.

[/quote]

Niin että kimppuun saa hyökätä. Voi vittu näitä aivottomia.

Vierailija
137/190 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:42"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 14:11"]

Mulla on sekarotunen koira

Ja asun seudulla jossa seudulla jossa tapahtuu ryöstöjä JATKUVASTI. Mun koti on koitettu ryöstää monta kertaa, mut onneks on tuo koira. Se kyllä ilmottaa et täällä oottaa kunnon purukalusto ja kohta se on sun perseessä. Niin ja joka puolella hengailee joku jengi, jotka monesti ryöstää varsinkin tälläsiä pieniä naisia. Koira on monesti varottanu niitäkin kunnon matalalla murinalla.

Monesti kaikki sanoo, että vain koira joka on koulutettu puremaan, suojelee. Se on ihan sontaa, kyllä suurin osa koirista suojelee omistajaa tosi paikan tullen vaikka viimeiseen hengen vetoon asti.

Koira on tosiaan kaukasiankoira/mastiffi/amstaffi sekoitus. Iso on:)

[/quote]

Ihana koira sulla! Asutko muuten jossain ulkomailla vai onko Suomessa tuollaisia alueita?

[/quote]

No on saatanan ihana

Vierailija
138/190 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 16:29"]Tää yks tyyppi tosissaan luulee et pystyy pysäyttään ison koiran.

rottweiler ja 85kiloinen mies kulkee kadulla. Rotikka iloisesti haukahtaa tälle hullulle ja Tää mies sitten vetää puukon esiin ja juoksee koiraa kohti. Omistaja huomaa tilanteen ja valmistautuu tappeluun. Koira säikähtää, mutta omistaja käy Tän miehen päälle,ettei satuttais sen omaa koiraa. Tää mies hakkaa omistajaa, ja koira vihastuu. Koira ottaa otteen hullun jalasta ja repii. Omistaja ja koira lähtevät paikalta pois,hullu jää maahan makaamaan ja kiroaamaan järkeään.

Sinä koiravihaaja. Ajattele järjellä.

[/quote]

Ja tämä oli kuin suoraan ala-asteelaisen tarinavihosta :)

Vierailija
139/190 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 18:04"]

Ei, mutta kerran se suojeli erästä humaltunutta miestä joka oli lähtenyt uimaan. Nautintojuomaa oli tölkeittäin rannalla, oli sellainen keskiyö, kello lähemmäsä kahtatoista ja oltiin ainuat rannalla, ei ollut yleinen uimaranta. Ilmeisesti mies väsyi, oli aika kaukana rannasta. Koira tarkkaili tilannetta hetken ja lähti uimaan miehen tykö, mies otti välillä koirasta kiinni ja ui rantaan.

Heilautti vaan kättänsä kun istui rantavedessä, oli ilmeisesti aika uupunut.

Lähdettiin koiran kanssa kotio kun mies käveli pukemaan.

[/quote]

Tää on kyllä ihana tarina <3

Vierailija
140/190 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 17:45"]On toi "koiran neutralisoija" niin vainoharhaisen hullun kuuloinen, että mua rupesi oikeasti pelottamaan tajutessani, että tommonen sekopää ilmeisesti "neutralisointi aseineen" seikkailee keskuudessamme valmiina puukottamaan oikeita ja kuviteltuja uhkia. Herranjumala hae terapiaan ennenkuin pimahdat jonkun viattoman päälle. Itselläni on koira ja pieni lapsi ja sun olemassaolo huolestuttaa mua..

[/quote]

Lukekaa ja ymmärtäkää. Te väitätte hulluksi kun itse olette täysiä hulluja - kuka yleensä ajattelee että ihminen yleensä tuosta vaan hyökkäsi koiran kimppuun niin kuin te oletatte, ette lue.