Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ONKO SUN KOIRA KOSKAAN JOUTUNUT SUOJELEMAAN SINUA?

Vierailija
06.07.2014 |

Siinä oli kysymys. Onko koiranne koskaan esim. murissut liian lähelle tulleelle , murtovarkaalle, vieraalle, humalaiselle, vai onko koira oikeasti joutunut käyttämään voimaa jos tilanne on ollut vakava?

Koiran rotu ois kiva tietää kans.

Kommentit (190)

Vierailija
161/190 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma koirani ei ole koskaan murissut kellekään (eikä ole tarvettakaan ollut). Sen sijaan joskus lapsena käytin isoisäni pystykorvaa kävelyllä. Vastaan tuli joku humalainen joka alkoi huudella minulle jotain. Todennäköisesti olisi halunnut vaan silittää koiraa tms. Isoisän koira alkoi murista aivan todenteolla ja mies kiersi meidät kaukaa. Varmaan koira aisti mun pelon... Lapsena pelkäsin humalaisia ihmisiä todella paljon.

Vierailija
162/190 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:46"]

Juridisesti olet väärässä. Koira on rikosoikeudellisesti esine, jonka tappamisesta saattaa saada sakot. Jos sinä tapat koirasi tappajan, joudut vankilaan taposta.

[/quote]

Siinä vaiheessa ei paljoa vankila kiinnosta, jos joku kusipää yrittää tappaa rakkaan perheenjäseneni. Puolustaisin viimeiseen hengenvetoon. Ihan uskomatonta tekstiä taas täällä - kevään tullen te kaikki hullut aina kaivaudutte koloistanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/190 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:11"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:09"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 14:12"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 13:57"]Siinä oli kysymys. Onko koiranne koskaan esim. murissut liian lähelle tulleelle , murtovarkaalle, vieraalle, humalaiselle, vai onko koira oikeasti joutunut käyttämään voimaa jos tilanne on ollut vakava?
Koiran rotu ois kiva tietää kans.
[/quote]

Jos sun koirasi murisisi minulle siksi, että olen humalassa ja ohitan sinut, potkisin sen piskin hengiltä.
[/quote]
Onko sulla joku ongelma?! Se on koira ja suolejee omistajaansa tollasilta vammasilta eläinrääkääjiltä!!!!!!!
[/quote]

Jos koira käyttäytyy aggressiivisesti ilman syytä, minä puolustaudun. Niin yksinkertaista se on.
[/quote] Vaikutat itse aggressiivisemmalta kuin yksikään koira, jonka olen nähnyt. :D Menikö hiekkaa vittuun koiran puraistessa?

Vierailija
164/190 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 14:21"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:46"]

Juridisesti olet väärässä. Koira on rikosoikeudellisesti esine, jonka tappamisesta saattaa saada sakot. Jos sinä tapat koirasi tappajan, joudut vankilaan taposta.

[/quote]

Siinä vaiheessa ei paljoa vankila kiinnosta, jos joku kusipää yrittää tappaa rakkaan perheenjäseneni. Puolustaisin viimeiseen hengenvetoon. Ihan uskomatonta tekstiä taas täällä - kevään tullen te kaikki hullut aina kaivaudutte koloistanne.
[/quote]

Hullua että viesti jossa joku kertoi puolustaneensa lastaan koiran hyökkäykseltä, sai alapeukkuja mutta tällaiset sitten ansaitsee pirusti yläpeukkuja. Eikö lapsi ole toiselle yhtä rakas perheenjäsen kuin sinun hullu rakkisi...

Olen itse ollut tilanteessa jossa ilmeisen luonnevikainen rotikka murisi minulle hyökkäysvalmiudessa vaikken provosoinut ja olin huomioimatta sitä. Omistaja vain naurahti että "se vain pelkää humalaisia". Minulla on oikeuteni kävellä kadulla pelkäämättä rottweilerin hyökkäystä vaikka olisin tuhannen päissäni.

On sairasta lukea näitä ylpeiden koiranomistajien "onnea vain käydä 100k rotikkani kimppuun, se repii jalkasi irti"- viestejä. Onnea tarvitaankin taltuttamaan sellainen raivohullu, mutta jos sekopäärotikka käy päälle niin puren, raavin, potkin ja hakkaan kaikilla voimillani enkä välitä vaikka saastarakkisi saisi invalidisoivia tai kuolettavia vammoja siinä rytäkässä.

Kuuluisi olla sanomattakin selvää että sinulla ei koiranomistajana ole oikeutta hymyillä ylpeänä vieressä kun hullu räkyttäjäsi sekoaa ja käy ohikulkijan kimppuun,

Vierailija
165/190 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 19:29"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 19:20"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 14:36"]

Täytyy sanoa, että tässä ketjussa tiivistyy se, miksi vihaan koiranomistajia. Ja miksi jatkossakin kannan itsepuolustusvälinettä mukanani. Ei ihmisistä ole niin vaaraa mutta koirat ovat todella vaarallisia.

[/quote]

Musta tuntuu että olet väärässä ketjussa uikuttamassa.

Tässä ketjussa kyse on nimen omaan puolustustilanteesta. Että joku henkilö on nimen omaan hyökännyt tai muuten käyttäytynyt uhkaavasti, ja koira on (tai ei ole) puolustanut.

Vai onko sulla paljonkin tapana hyökkiä ohikulkevien kimppuun tai murtautua ihmisten kotiin?

[/quote]

Hyökkääminen on oma juttunsa, silloin on minusta ihan oikeutettua antaa koiran hyökätä takaisin.

Uhkaava käyttäytyminen on aivan eri asia, koska se on täysin tulkinnanvaraista. Jos minä puhun sinulle mielestäni normaalilla äänellä ja sinä jostain syystä koet sen uhkaavaksi ja usutat koiran kimppuuni, olet yksinkertaisesti rikollinen. Ja jos koira tulkitsee käytökseni uhkaavaksi, vaikken ole tehnyt mitään, ja koira sen seurauksena hyökkää kimppuuni, koira on luonnevikainen ja kuuluu lopettaa.

Ja aloittajahan mainitsi nimenomaan ohikulkijan humalaisuuden yhtenä syynä päästää koira raatelemaan.

[/quote]

Mene nyt jo vittuun siitä vänkäämästä - vaikka sinne terapiaan, sitä tuntuisit tarvitsen, kun aiheen otat noin henkilökohtaisesti. Ihme tossavainen, vänkää ja vänkää vaan - ei ketään kiinnosta sinun harhaiset mielipiteesi, jotka kiertävät samaa kehää.

Vierailija
166/190 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä koira on sen takia pihassa että pitää kutsumattomat poissa pihasta.Sekarotuinen englanninspringerspanielia ja karhukoiraa.

Sen verran vakuuttava neito että ei oo uskaltanu kukaan pihaan luvatta.Kun sienestän se vahtii että ei tuu karhut tai muut iholle.Ei oo mikään lemmikki vaan töissä.En ymmärrä koiran pitoa "huvikseen"

Vierailija
167/190 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 14:35"]

Siinä vaiheessa ei paljoa vankila kiinnosta, jos joku kusipää yrittää tappaa rakkaan perheenjäseneni. Puolustaisin viimeiseen hengenvetoon. Ihan uskomatonta tekstiä taas täällä - kevään tullen te kaikki hullut aina kaivaudutte koloistanne. [/quote] Hullua että viesti jossa joku kertoi puolustaneensa lastaan koiran hyökkäykseltä, sai alapeukkuja mutta tällaiset sitten ansaitsee pirusti yläpeukkuja. Eikö lapsi ole toiselle yhtä rakas perheenjäsen kuin sinun hullu rakkisi... Olen itse ollut tilanteessa jossa ilmeisen luonnevikainen rotikka murisi minulle hyökkäysvalmiudessa vaikken provosoinut ja olin huomioimatta sitä. Omistaja vain naurahti että "se vain pelkää humalaisia". Minulla on oikeuteni kävellä kadulla pelkäämättä rottweilerin hyökkäystä vaikka olisin tuhannen päissäni. On sairasta lukea näitä ylpeiden koiranomistajien "onnea vain käydä 100k rotikkani kimppuun, se repii jalkasi irti"- viestejä. Onnea tarvitaankin taltuttamaan sellainen raivohullu, mutta jos sekopäärotikka käy päälle niin puren, raavin, potkin ja hakkaan kaikilla voimillani enkä välitä vaikka saastarakkisi saisi invalidisoivia tai kuolettavia vammoja siinä rytäkässä. Kuuluisi olla sanomattakin selvää että sinulla ei koiranomistajana ole oikeutta hymyillä ylpeänä vieressä kun hullu räkyttäjäsi sekoaa ja käy ohikulkijan kimppuun,

[/quote]

Minun koirani on huomattavasti terveempi päästään kuin sinä. Mene ottamaan lisää viinaa, muuhun sinusta ei ole.

Vierailija
169/190 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 14:39"][quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 14:35"]

Siinä vaiheessa ei paljoa vankila kiinnosta, jos joku kusipää yrittää tappaa rakkaan perheenjäseneni. Puolustaisin viimeiseen hengenvetoon. Ihan uskomatonta tekstiä taas täällä - kevään tullen te kaikki hullut aina kaivaudutte koloistanne. [/quote] Hullua että viesti jossa joku kertoi puolustaneensa lastaan koiran hyökkäykseltä, sai alapeukkuja mutta tällaiset sitten ansaitsee pirusti yläpeukkuja. Eikö lapsi ole toiselle yhtä rakas perheenjäsen kuin sinun hullu rakkisi... Olen itse ollut tilanteessa jossa ilmeisen luonnevikainen rotikka murisi minulle hyökkäysvalmiudessa vaikken provosoinut ja olin huomioimatta sitä. Omistaja vain naurahti että "se vain pelkää humalaisia". Minulla on oikeuteni kävellä kadulla pelkäämättä rottweilerin hyökkäystä vaikka olisin tuhannen päissäni. On sairasta lukea näitä ylpeiden koiranomistajien "onnea vain käydä 100k rotikkani kimppuun, se repii jalkasi irti"- viestejä. Onnea tarvitaankin taltuttamaan sellainen raivohullu, mutta jos sekopäärotikka käy päälle niin puren, raavin, potkin ja hakkaan kaikilla voimillani enkä välitä vaikka saastarakkisi saisi invalidisoivia tai kuolettavia vammoja siinä rytäkässä. Kuuluisi olla sanomattakin selvää että sinulla ei koiranomistajana ole oikeutta hymyillä ylpeänä vieressä kun hullu räkyttäjäsi sekoaa ja käy ohikulkijan kimppuun,

[/quote]

Minun koirani on huomattavasti terveempi päästään kuin sinä. Mene ottamaan lisää viinaa, muuhun sinusta ei ole.
[/quote]

:D mikä argumentti!

On hienoa jos Sinun koirasi on riittävän terve päästään ettei se käy "provokaation" seurauksena ohikulkijoiden kimppuun. Voitko kuitenkaan kieltää että hyökkäävän koiran omistaja on terve päästään kun antaa koiransa käyttäytyä väkivaltaisesti?

Vierailija
170/190 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 14:45"]

:D mikä argumentti! On hienoa jos Sinun koirasi on riittävän terve päästään ettei se käy "provokaation" seurauksena ohikulkijoiden kimppuun. Voitko kuitenkaan kieltää että hyökkäävän koiran omistaja on terve päästään kun antaa koiransa käyttäytyä väkivaltaisesti?

[/quote]

Vastasin siihen, kun sanoit minun koiraani hulluksi. Suosittelen käyttämään sanakirjaa, jos et ymmärrä mitä hullu tarkoittaa, ja mikä on sen vastakohta. Sinä ilmeisesti nautit, kun voit provoisoida koiria? Minulla on ollut eri rotuisia koiria ja niiden yhdistelmiä, ja tiedän miten erityyppiset koirat toimivat. Minun koirani ovat myös aina hallinnassa, mutta on silkkaa järjen köyhyyttä käydä provoisoimaan etenkin vahtimiseen jalostettua koiraa. En sano, että koira saa hyökätä ilman syytä, mutta koira toimii vaistojensa mukaan. Jos koiraani vastaan käyttäydytään uhkaavasti, niin voit olla varma, että en päästä koiraani sinun päällesi "ilman syytä" eli sen jälkeen, kun olet sitä provosoinut, mutta tasan saat omistajan huudot päällesi.

Vierailija
171/190 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 14:59"][quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 14:45"]

:D mikä argumentti! On hienoa jos Sinun koirasi on riittävän terve päästään ettei se käy "provokaation" seurauksena ohikulkijoiden kimppuun. Voitko kuitenkaan kieltää että hyökkäävän koiran omistaja on terve päästään kun antaa koiransa käyttäytyä väkivaltaisesti?

[/quote]

Vastasin siihen, kun sanoit minun koiraani hulluksi. Suosittelen käyttämään sanakirjaa, jos et ymmärrä mitä hullu tarkoittaa, ja mikä on sen vastakohta. Sinä ilmeisesti nautit, kun voit provoisoida koiria? Minulla on ollut eri rotuisia koiria ja niiden yhdistelmiä, ja tiedän miten erityyppiset koirat toimivat. Minun koirani ovat myös aina hallinnassa, mutta on silkkaa järjen köyhyyttä käydä provoisoimaan etenkin vahtimiseen jalostettua koiraa. En sano, että koira saa hyökätä ilman syytä, mutta koira toimii vaistojensa mukaan. Jos koiraani vastaan käyttäydytään uhkaavasti, niin voit olla varma, että en päästä koiraani sinun päällesi "ilman syytä" eli sen jälkeen, kun olet sitä provosoinut, mutta tasan saat omistajan huudot päällesi.
[/quote]

Herranjumala kun on sisälukutaito hukassa. Missä kohtaa olen sanonut että harrastan vieraiden koirien provosointia? Rottweilerin käydessä lähemmäs hampaat irvessä ja matala kurkkumurina päällä otin useamman askeleen sivullepäin (en siis aiemmin huomioinut koiraa) ja kysyin omistajalta että miksi koira murisee minulle.

Kyllä koira on hullu eli mielenvikainen jos se ilman provokaatiota ohikulkijan kimppuun käy. En ole sinun koiraasi sanonut hulluksi, mutta jos ylpeänä naureskelet vieressä kun rakkisi murisee ohikulkijoille niin kannattaa miettiä sitä, että koirattomilla on yleisillä paikoilla liikkuessa täysin samat oikeudet kuin niillä joilla roikkuu elukka hihnan päässä.

Vierailija
172/190 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 1-vuotias suomenpystykorva, joka on todella lempeä ja rauhallinen. Viime keväänä, alkukeväästä kävelin kymmenen aikaan illalla koiran kanssa täällä omakotitaloalueella. Ketään muuta ei ollut liikkeellä, mutta yhdessä tienhaarassa seisoi mies, joka tuijotti minua sanomatta sanaakaan, ja lähti sitten seuraamaan meitä. Koirani joko vaistosi miehen uhkaavuuden tai minun pelkoni, ja haukkui raivokkaasti miestä vielä pitkän aikaa kun mies kulki takanamme. Juoksin loppumatkan kotiin, ja onneksi miestä ei enää näkynyt.

Samoin viime keväänä tapahtui outo juttu. Kävelin illalla koiran kanssa pururadalla, ja yhtäkkiä koira alkoi haukkua jotain puiden takana pellolla näkemäänsä. Itse en nähnyt mitään, mutta kiihdytin askeleitani ja vilkaisin taakseni ehkä viidenkymmenen metrin päässä. Pellolla seisoi mies, paikallaan, pimeässä. 

Uskon siis, että koirani tositilanteessa puolustaisi minua. Toivottavasti sellaista tositilannetta ei koskaan tule. 

Vierailija
173/190 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 2 sakemannia alkoivat kovinkin suojeleviksi kun vauva syntyi. Jos joku tuli kohti vaunuja niin sai vastaansa pari hammasrivistöä. Aika nopeasti ne oppi käskyn rauha, jolla kerroin että vauvaa saa katsoa. Mulla olis vaikka kuinka paljon juttuja miten koirat huolehti ja suojeli vauvaa, milloin todellisilta vaaroilta, milloin miltäkin.

Vierailija
174/190 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 22:01"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 21:57"]Nro 172

Niinpä, ihmiset puhuu karhun taposta paljain käsin ja yksi ihminen on tullut purkamaan pahaa oloansa. Kysymyshän kuului että onko

koira murissut/rähissyt henkilölle,joka käyttäytyy uhkaavasti omistajaa kohtaan. Asia on nyt käännetty niin että koirat hyökkää kaikkien päälle ja omistajat ei osaa mitään. Pidetään hei keskustelu asiallisena, muistetaan käyttäytyä kuin aikuiset!

ap

[/quote]

Sinä mainitsit humalaiset aloituksessa, et puhunut niiden yhteydessä mitään uhkaavasta käytöksestä. En vihaa koiria mutta puolustan oikeuttani kulkea vaikka tuhannen pillun kännissä ilman aggressiota eläimeltäsi, ellen sinulle yhtään mitään tee.

[/quote]

No, kuinka monesti sitten sulle on tullut vierasta koiraa niskaan kännisi vuoksi?

Vierailija
175/190 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sekarotuinen suurehko,lempeä koira. Olin sillon käyttämässä sitä iltapissoilla , joskus 11 aikaan illalla. Yhtäkkiä koira pysähtyi, oli paikallaan,ja rupesi murisemaan aivan saakelin matalalla äänellä. Jostakin siihen ilmesty mies (oli niin pimeetä,ei nähny edes sormiaan) ja mies sitten rupesi jutteleen. Mua pelotti ihan sairaana,oli niin pimeetä et pelkäsin et sillä on joku puukko tai pistooli sen kädessä. Se kyseli jotain mun työstä ja elämästä,koira murisi vieläkin todella kovaa. Sitten se mies tuli lähemmäs pikku hiljaa, koira sitten päästi matalan ja kovan rrrrrrraaauhhh äänen ja onneks mies lähti matkoihinsa. Karmii vieläkin tää tapahtuma...

Vierailija
176/190 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 22:47"]Mulla on sekarotuinen suurehko,lempeä koira. Olin sillon käyttämässä sitä iltapissoilla , joskus 11 aikaan illalla. Yhtäkkiä koira pysähtyi, oli paikallaan,ja rupesi murisemaan aivan saakelin matalalla äänellä. Jostakin siihen ilmesty mies (oli niin pimeetä,ei nähny edes sormiaan) ja mies sitten rupesi jutteleen. Mua pelotti ihan sairaana,oli niin pimeetä et pelkäsin et sillä on joku puukko tai pistooli sen kädessä. Se kyseli jotain mun työstä ja elämästä,koira murisi vieläkin todella kovaa. Sitten se mies tuli lähemmäs pikku hiljaa, koira sitten päästi matalan ja kovan rrrrrrraaauhhh äänen ja onneks mies lähti matkoihinsa. Karmii vieläkin tää tapahtuma...

[/quote]

Siis viaton mies vaihtoi pari sanaa kanssasi ja sinä paranoidisuuttasi hermoheikon koiran kanssa pelottelet häntä? Ja SINUA karmii?

Vierailija
177/190 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 22:52"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 22:37"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 22:01"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 21:57"]Nro 172

Niinpä, ihmiset puhuu karhun taposta paljain käsin ja yksi ihminen on tullut purkamaan pahaa oloansa. Kysymyshän kuului että onko

koira murissut/rähissyt henkilölle,joka käyttäytyy uhkaavasti omistajaa kohtaan. Asia on nyt käännetty niin että koirat hyökkää kaikkien päälle ja omistajat ei osaa mitään. Pidetään hei keskustelu asiallisena, muistetaan käyttäytyä kuin aikuiset!

ap

[/quote]

Sinä mainitsit humalaiset aloituksessa, et puhunut niiden yhteydessä mitään uhkaavasta käytöksestä. En vihaa koiria mutta puolustan oikeuttani kulkea vaikka tuhannen pillun kännissä ilman aggressiota eläimeltäsi, ellen sinulle yhtään mitään tee.

[/quote]

No, kuinka monesti sitten sulle on tullut vierasta koiraa niskaan kännisi vuoksi?

[/quote]

Ei koskaan mutta kerran yksi todella iso tunki kuononsa kyrpääni enkä päässyt etenemään, ja omistajaämmä vain hohotti vieressä tekemättä elettäkään kiskoakseen hirviönsä pois. Tuollaisia koiranomistajat minun kokemukseni mukaan ovat, täysin välinpitämättömiä muista ja kuvittelevat, että kaikista on tosi suloista ja hauskaa kun eläimet käyvät päälle.

[/quote]

Mää puolestani haistelen että sää oot tullu tänne ny lähinnä provoamaan

Vierailija
178/190 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En vihaa koiria. Vihaan ihmisiä, jotka antavat petoeläintensä hyökätä ihmisten kimppuun ilman syytä. Vihaan myös ylimielisiä paskakasoja, jotka luulevat koiransa olevan voittamattomia, vaikka lukuisia kertoja todistetaan, ettei niin ole."

Ai et tosiaan vihaa koiria..? Muutenko vaan puhut koirista erittäin halventavaan sävyyn kutsumalla niitä mm. tappaja-/petoelukoiksi Ja muutenkin kuulostamalla siltä, että niiden tappaminen on ihan ok juttu.

Vierailija
179/190 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 22:54"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 22:47"]Mulla on sekarotuinen suurehko,lempeä koira. Olin sillon käyttämässä sitä iltapissoilla , joskus 11 aikaan illalla. Yhtäkkiä koira pysähtyi, oli paikallaan,ja rupesi murisemaan aivan saakelin matalalla äänellä. Jostakin siihen ilmesty mies (oli niin pimeetä,ei nähny edes sormiaan) ja mies sitten rupesi jutteleen. Mua pelotti ihan sairaana,oli niin pimeetä et pelkäsin et sillä on joku puukko tai pistooli sen kädessä. Se kyseli jotain mun työstä ja elämästä,koira murisi vieläkin todella kovaa. Sitten se mies tuli lähemmäs pikku hiljaa, koira sitten päästi matalan ja kovan rrrrrrraaauhhh äänen ja onneks mies lähti matkoihinsa. Karmii vieläkin tää tapahtuma...

[/quote]

Siis viaton mies vaihtoi pari sanaa kanssasi ja sinä paranoidisuuttasi hermoheikon koiran kanssa pelottelet häntä? Ja SINUA karmii?

[/quote]

painu jonne takas ylilaudalle

Vierailija
180/190 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upuupupup