Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ONKO SUN KOIRA KOSKAAN JOUTUNUT SUOJELEMAAN SINUA?

Vierailija
06.07.2014 |

Siinä oli kysymys. Onko koiranne koskaan esim. murissut liian lähelle tulleelle , murtovarkaalle, vieraalle, humalaiselle, vai onko koira oikeasti joutunut käyttämään voimaa jos tilanne on ollut vakava?

Koiran rotu ois kiva tietää kans.

Kommentit (190)

Vierailija
81/190 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki,

ollessani lukiossa, meillä oli poliisi koulussa käymässä selvittämässä jotain kiusaamistapausta. Poliisi sitten seisoskeli opettajanhuoneen edessä, ja ajattelin käymässä kysymässä tätä asiaa, eli mitä jos koira puree ihmistä joka uhkailee omistajaa? Aihe kiinnosti minua koska meillä oli iso pystykorva, joka kerran käyttäyty agressiivisesti miestä kohtaan joka yritti varastaa laukkuni.

Poliisi vastasi,että erittäin vakavassa tilanteessa, (esim. Henkilö uhkaa tosissaan tappaa minut tai murtovaras käy päälle) koira voi purra. Toki poliiseja on monia, mielipiteitä monia, mutta hei ajattele maalaisjärjellä; jos sun päälle käy ihminen, melkein tappaa sut tottakai koira puree. Ei siinä mun mielestä ole mitään väärää.

Vierailija
82/190 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Haloo, ääliö! Löytyy tapauksia missä paljain käsin on tapettu jopa karhu. Sun rakilla ei ole mitään mahdollisuuksia siinä kohtaa, kun adrenaliini virtaa."

oikeesti Tän tyypin täytyy olla päästään vialla. Ei kukaan ei KUKAAN ole koskaan tappanut paljain käsin 500 kiloista mötkälettä. Ei tarvi uskoa kaikkia mitä kuulee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/190 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia mikki hiiriä te koiranomistajat oikein olette, jos haette jostain piskistä turvaa ulkona liikkumiseen? Itse en kyllä Suomessa pelkää liikkua yhtään missään ja jos joku käy päälle, en ihan heti jää kakkoseksi..

Vierailija
84/190 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 17:09"]

"Haloo, ääliö! Löytyy tapauksia missä paljain käsin on tapettu jopa karhu. Sun rakilla ei ole mitään mahdollisuuksia siinä kohtaa, kun adrenaliini virtaa."

oikeesti Tän tyypin täytyy olla päästään vialla. Ei kukaan ei KUKAAN ole koskaan tappanut paljain käsin 500 kiloista mötkälettä. Ei tarvi uskoa kaikkia mitä kuulee

[/quote]

Googlaa esimerkiksi C. Dale Petersen.

Vierailija
85/190 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 17:10"]PAINU TAKAISIN KOIRAPALSTALLE MARIIA TÄMÄ ON VAUVAPALSTA

[/quote]kuka MARIIA ?:O

Vierailija
86/190 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 17:11"]Millaisia mikki hiiriä te koiranomistajat oikein olette, jos haette jostain piskistä turvaa ulkona liikkumiseen? Itse en kyllä Suomessa pelkää liikkua yhtään missään ja jos joku käy päälle, en ihan heti jää kakkoseksi..

[/quote]

Ajattele,joku pienikokoinen nainen jossain paikassa missä on jengejä liikkumassa. Kyllä semmoisesta 70kiloisesta koirasta saa turvaa.

En itse pelkää liikkua ollenkaan, sanoinpa vaan.

Vierailija
87/190 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sekarotuinen rescuekoira, joka rakastaa kaikkia ihmisiä. Kaikki spurgut ja örveltäjät haluais moikata lenkeillä jne. Mutta kerran se kyllä yölenkillä murisi kun joku narkkari seurasi meitä puolet lenkistä ja yritti ulko-ovella tunkea samalla ovenavauksella rappukäytävään. Ei siis asunut ilmeisesti siinä talossa, puhui vaan aikovansa tappaa jonkun tuttunsa (joka siis asui siinä rappukäytävässä) ja kyseli multa samalla, että missä mä asun (jutteli muutenkin ihan sekavia tappamisesta ja poliiseista). Koira sit meni siihen ulko-oven kynnykselle seisomaan haukkuen ja muristen niin onneks tää narkkari lähti matkoihinsa eikä yrittänyt tunkea ohi.

Muuten mua ei ole kyllä tarvinnut koiran puolustaa. Mun mielestäni se on parempi, että koira ei ole niin kärkäs suojelemaan omistajaansa kaikelta. Voi helposti tulla ylilyöntejä, varsinkin jos koiran kanssa ei ole opeteltu ihan oikeaa suojelua.

Vierailija
88/190 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On toi "koiran neutralisoija" niin vainoharhaisen hullun kuuloinen, että mua rupesi oikeasti pelottamaan tajutessani, että tommonen sekopää ilmeisesti "neutralisointi aseineen" seikkailee keskuudessamme valmiina puukottamaan oikeita ja kuviteltuja uhkia. Herranjumala hae terapiaan ennenkuin pimahdat jonkun viattoman päälle. Itselläni on koira ja pieni lapsi ja sun olemassaolo huolestuttaa mua..

Vierailija
89/190 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 16:32"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 16:05"]Mikä ihme tyyppi tämä eläinten vihaaja oikein on? Petoeläin hyökkää äärimmäisen harvoin ilman hyvää syytä. Jos tiikeri tai hai tappaa ihmisen syödäkseen, se ei tee siitä pahaa. Jos koira suojelee omistajaansa raiskaajalta, se koira on sankari.

Jos koira käy ihmisen kimppuun ilman järkevää syytä, se on omistajan eikä koiran vika. Koira voi olla henkisesti sairas, stressaantunut, hakattu vihaiseksi, koulutettu väärin tai mitä muuta tahansa. Suurin osa koirista ei pidä siitä, jos vieras ihminen tulee liian lähelle, katsoo silmiin tai kävelee suoraan kohti. Nuo eleet viestivät varsinkin aralle tai suojeluviettiselle yksilölle, että aiot hyökätä.

Koiralla on täysi oikeus puolustaa itseään, omistajaansa ja reviiriään. Mistä eläin voi tietää, haluatko pahaa vai et?

[/quote]

Ei ole, yritä nyt ymmärtää, että eläimellä ei ole samoja oikeuksia kuin ihmisillä. Jos koira ei tiedä, haluanko pahaa vai en, ja hyökkää ilman että olen tehnyt mitään, se koira lopetetaan. Jos en sitä tee minä, sen tekee lääkäri oikeuden päätöksellä.

[/quote]Yritä nyt käsittää, että ihmiselläkään ei ole oikeutta kohdella koiraa miten tahansa. Jos ärsytät tai lyöt koiraa ilman syytä, koira saa ehdottomasti purra.

Eräs tuttavani oli ollut kentän laidalla katsomassa jalkapallopeliä koiransa (rottweiler uros) kanssa. Koira oli istunut kiltisti omistajansa vieressä. Heidän luokseen tuli humalainen, joka alkoi tahallaan ärsyttää koiraa. Se idiootti katsoi koiraa suoraan silmiin ja alkoi murista sille. Miten arvelet koiran reagoineen? No nousi tietenkin seisomaan niskakarvat pystyssä. Jos tuttavani ei olisi saanut pidettyä koiraansa paikoillaan, ties mitä olisi käynyt.

Joten, eläintä on kunnioitettava!!

Vierailija
90/190 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta kerran se suojeli erästä humaltunutta miestä joka oli lähtenyt uimaan. Nautintojuomaa oli tölkeittäin rannalla, oli sellainen keskiyö, kello lähemmäsä kahtatoista ja oltiin ainuat rannalla, ei ollut yleinen uimaranta. Ilmeisesti mies väsyi, oli aika kaukana rannasta. Koira tarkkaili tilannetta hetken ja lähti uimaan miehen tykö, mies otti välillä koirasta kiinni ja ui rantaan.

Heilautti vaan kättänsä kun istui rantavedessä, oli ilmeisesti aika uupunut.

Lähdettiin koiran kanssa kotio kun mies käveli pukemaan.

Vierailija
91/190 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paimenkoira/pystykorva sekoitus.

Koira on oikeastaan tosi kiltti. Mut oli Yks juhannus yö, tosi lämmintä, mulla oli sit ikkuna auki. Koira nukku mun makkarissa, mä olin vielä hereillä. Kuulin pihalta sitten tosi epämääräistä "örhhh..arhh eirhhh" ääntelyä, katoin ikkunasta siellä pihalla harhaili joku alkoholin/huumeen vaikutuksen alaisena puolialaston mies. Koira herää, katsoo ikkunasta ja alkaa hirrveä "mrrrrr,,.vuhvihvuhvuh rrrrf!!" murina ja haukkuminen. Mies herää "psykoosista" ja katsoo ikkunasta ja näkee tän koiran, kompuroi pois. Kävely oli sen verran hankalaa,että päätin lähteä katsomaan että onko mies sammunut lähelle. Se oli sitten kujan päässä makaamassa oksennuksessa. Soitin ambulanssin ja yö päättyi hyvin.

Ei tuo nyt mitenkään "suojelua" koiralta ollut,tulipa vaan mieleen:D

Vierailija
92/190 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 17:56"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 16:32"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 16:05"]Mikä ihme tyyppi tämä eläinten vihaaja oikein on? Petoeläin hyökkää äärimmäisen harvoin ilman hyvää syytä. Jos tiikeri tai hai tappaa ihmisen syödäkseen, se ei tee siitä pahaa. Jos koira suojelee omistajaansa raiskaajalta, se koira on sankari.

Jos koira käy ihmisen kimppuun ilman järkevää syytä, se on omistajan eikä koiran vika. Koira voi olla henkisesti sairas, stressaantunut, hakattu vihaiseksi, koulutettu väärin tai mitä muuta tahansa. Suurin osa koirista ei pidä siitä, jos vieras ihminen tulee liian lähelle, katsoo silmiin tai kävelee suoraan kohti. Nuo eleet viestivät varsinkin aralle tai suojeluviettiselle yksilölle, että aiot hyökätä.

Koiralla on täysi oikeus puolustaa itseään, omistajaansa ja reviiriään. Mistä eläin voi tietää, haluatko pahaa vai et?

[/quote]

Ei ole, yritä nyt ymmärtää, että eläimellä ei ole samoja oikeuksia kuin ihmisillä. Jos koira ei tiedä, haluanko pahaa vai en, ja hyökkää ilman että olen tehnyt mitään, se koira lopetetaan. Jos en sitä tee minä, sen tekee lääkäri oikeuden päätöksellä.

[/quote]Yritä nyt käsittää, että ihmiselläkään ei ole oikeutta kohdella koiraa miten tahansa. Jos ärsytät tai lyöt koiraa ilman syytä, koira saa ehdottomasti purra.

Eräs tuttavani oli ollut kentän laidalla katsomassa jalkapallopeliä koiransa (rottweiler uros) kanssa. Koira oli istunut kiltisti omistajansa vieressä. Heidän luokseen tuli humalainen, joka alkoi tahallaan ärsyttää koiraa. Se idiootti katsoi koiraa suoraan silmiin ja alkoi murista sille. Miten arvelet koiran reagoineen? No nousi tietenkin seisomaan niskakarvat pystyssä. Jos tuttavani ei olisi saanut pidettyä koiraansa paikoillaan, ties mitä olisi käynyt.

[/quote]

Tietenkin, mutta mies ei koskenutkaan koiraan. Jos koira olisi hyökännyt, se olisi täysin koiran ja sen omistajan vika ja teosta saatettaisiin omistaja rikosoikeudelliseen vastuuseen ja koira piikille. Mikään katse tai äännähdys ei oikeuta koiraa hyökkäämään.

Vierailija
93/190 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 17:09"]"Haloo, ääliö! Löytyy tapauksia missä paljain käsin on tapettu jopa karhu. Sun rakilla ei ole mitään mahdollisuuksia siinä kohtaa, kun adrenaliini virtaa."

[/quote]

En ole sama kuin aiempi kommentoija, mutta vaikka sinä kuinka tynnyrissä eläisit, on täyttä totta, että helvetin isoja eläimiä on tapettu paljain käsin ja puukoin.

Hyökkäävää eläintä ei tarvitsisi edes tappaa, riittää kun sen saa perääntymään ja se onnistuu paljon helpommin.

Olen omin silmin nähnyt, kun raivostunut saksanpaimenkoira kävi miehen kimppuun ja mies yhtä lailla adrenaliineissaan paini koiran alleen ja puri sitä kaulaan niin kauan että koira luovutti uikuttaen. Mies oli vähällä napsauttaa koiran niskan poikki paljain käsin ennen kuin sain hänet luovuttamaan.

Te koiranpalvojat ette ilmeisesti tajua, millainen helvetillinen voima löytyy myös elämästään taistelevasta, isokokoisesta miehestä, joka adrenaliinipiikin kourissa vääntää koiraa kaikin keinoin. Koiralla on yksi ase, suunsa. Ihmisellä on kolme: kätensä ja aivonsa - ja yleensä moninkertainen painoetu.

Vierailija
94/190 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 17:04"]

Haloo, ääliö! Löytyy tapauksia missä paljain käsin on tapettu jopa karhu. Sun rakilla ei ole mitään mahdollisuuksia siinä kohtaa, kun adrenaliini virtaa.

[/quote]

Vaikka kommenttisi on huono provo niin...Tapauksia jossa koira on tapettu paljain käsin löytyy kyllä. Tapauksia jossa aikuinen karhu olisi tapettu paljain käsin ei ole tasan yhtään.

Vierailija
95/190 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 18:41"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 17:09"]"Haloo, ääliö! Löytyy tapauksia missä paljain käsin on tapettu jopa karhu. Sun rakilla ei ole mitään mahdollisuuksia siinä kohtaa, kun adrenaliini virtaa."

[/quote]

En ole sama kuin aiempi kommentoija, mutta vaikka sinä kuinka tynnyrissä eläisit, on täyttä totta, että helvetin isoja eläimiä on tapettu paljain käsin ja puukoin.

Hyökkäävää eläintä ei tarvitsisi edes tappaa, riittää kun sen saa perääntymään ja se onnistuu paljon helpommin.

Olen omin silmin nähnyt, kun raivostunut saksanpaimenkoira kävi miehen kimppuun ja mies yhtä lailla adrenaliineissaan paini koiran alleen ja puri sitä kaulaan niin kauan että koira luovutti uikuttaen. Mies oli vähällä napsauttaa koiran niskan poikki paljain käsin ennen kuin sain hänet luovuttamaan.

Te koiranpalvojat ette ilmeisesti tajua, millainen helvetillinen voima löytyy myös elämästään taistelevasta, isokokoisesta miehestä, joka adrenaliinipiikin kourissa vääntää koiraa kaikin keinoin. Koiralla on yksi ase, suunsa. Ihmisellä on kolme: kätensä ja aivonsa - ja yleensä moninkertainen painoetu.

[/quote]

Vierailija
96/190 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 18:41"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 17:09"]"Haloo, ääliö! Löytyy tapauksia missä paljain käsin on tapettu jopa karhu. Sun rakilla ei ole mitään mahdollisuuksia siinä kohtaa, kun adrenaliini virtaa."

[/quote]

[/quote]

Vierailija
97/190 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Vierailija
98/190 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 18:45"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 18:41"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 17:09"]"Haloo, ääliö! Löytyy tapauksia missä paljain käsin on tapettu jopa karhu. Sun rakilla ei ole mitään mahdollisuuksia siinä kohtaa, kun adrenaliini virtaa."

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Vierailija
99/190 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis, minä kohtaan vieraita koiria päivittäin. Ihan omilla pihoillaan. En todellakaan oleta, ettei koira puolusta pihaansa... Autolla ajan pihaan ja katsastan tilanteen...sitten vasta teen työni

Vierailija
100/190 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 18:34"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 17:56"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 16:32"]

[/quote]

[/quote]

Tietenkin, mutta mies ei koskenutkaan koiraan. Jos koira olisi hyökännyt, se olisi täysin koiran ja sen omistajan vika ja teosta saatettaisiin omistaja rikosoikeudelliseen vastuuseen ja koira piikille. Mikään katse tai äännähdys ei oikeuta koiraa hyökkäämään.

[/quote]Eli siis koira joutuu kärsimään siitä, että joku torvi juo itsensä niin humalaan, että unohtaa itsesuojeluvaistonsa? Kyllä se on omaa typeryyttä, jos menee tieten tahtoen ärsyttämään vierasta koiraa. Se ei todellakaan ole omistajan tai varsinkaan koiran syy. Ihan sama, vaikka mies ei koskenut koiraan. Hän usutti koiraa tahallaan kimppuunsa!

Suoraan silmiin katsominen on koiralle viesti, että uhkaat ja aiot hyökätä. Puhumattakaan feikkimurinasta. Eläimen ei kuulu kärsiä siitä, että se seuraa vaistoaan.

Onneksi kyseinen mies sentään tajusi perääntyä ja omistaja sai pidettyä koiransa hallinnassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi