ONKO SUN KOIRA KOSKAAN JOUTUNUT SUOJELEMAAN SINUA?
Siinä oli kysymys. Onko koiranne koskaan esim. murissut liian lähelle tulleelle , murtovarkaalle, vieraalle, humalaiselle, vai onko koira oikeasti joutunut käyttämään voimaa jos tilanne on ollut vakava?
Koiran rotu ois kiva tietää kans.
Kommentit (190)
Ei viddu mä häluun koiran henkivartijaksi, vähäkö ois siistiä!
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 20:34"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:46"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:40"]Aika jännä homma miten jotkut täällä väittää,että "neutralisoivat" semmosen 60kg ylöspäin koiran vaivatta:D siinä vaiheessa kun se on hypännyt sun kaulaasi kiinni salamannopeasti täydellä puruvoimalla niin siinä ei paljon tilannetta neutralisoida....voivoi näitä koiravihaajia,kun eivät tiedä mistään mitään. Ja voin sanoa että jos joku minun koiraani yrittääkään satuttaa niin täältä pesee takasin ihan samalla mitalla:) minulla on oikeus myös puolustaa rakasta perheenjäsentäni, keinoja kaihtamatta.Niinko te kokravihaajat kuvittelette,että me omistajat annetaan teidän potkia koiriamme? Ehei, siinä vaiheessa minäkään en enää vastaa tekosistani,ja aivan varmasti saat tuntea potkusi kahta kauheampana itsessäsi. Jos koira MURISEE teille niin ei ole minkäänlaista oikeutta alkaa potkia koiraa! Siinä vaiheessa on kokranomistajallakin oikeus puolustaa lemmikkiään:) muistakaapa se.
[/quote]
Juridisesti olet väärässä. Koira on rikosoikeudellisesti esine, jonka tappamisesta saattaa saada sakot. Jos sinä tapat koirasi tappajan, joudut vankilaan taposta.
[/quote]Mielelläni olisin SUN TAPOSTA linnassa, et ainakaan muiden koriin koskee.
[/quote]
Juu ei koriin.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 14:29"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 14:22"]
voisithan sä toki yrittää mutta jos edes yrität potkaista koira luultavasti repii jalkasi irti
[/quote]
No ei nyt yliarvioida niitä piskejä, ei ne mitään karhuja tai tiikereitä ole.
[/quote]
Itse asiassa esim. kaukasiankoira suojelee nimenomaan karhulta. Se on jalostettu siihen. Meidän kylältä on venäläiset autoilijat kadonneet naapurin kaukkarin vuoksi. Pisti säleiksi pari autoa.
Ei ole joutunut puolustamaan, toivottavasti ei koskaan joudukaan. Ihmisrakas koira, iso koira, vahtikoira. Sen psyyke menisi ihan sekaisin, jos se joutuisi puremaan ihmistä.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 21:37"]Ei ole joutunut puolustamaan, toivottavasti ei koskaan joudukaan. Ihmisrakas koira, iso koira, vahtikoira. Sen psyyke menisi ihan sekaisin, jos se joutuisi puremaan ihmistä.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 21:37"]Ei ole joutunut puolustamaan, toivottavasti ei koskaan joudukaan. Ihmisrakas koira, iso koira, vahtikoira. Sen psyyke menisi ihan sekaisin, jos se joutuisi puremaan ihmistä.
[/quote] jos koiran psyyke menisi sekaisin ja koira on erittäin ihmisrakas,miten voi olla vahtikoira:O
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 20:34"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:46"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:40"]Aika jännä homma miten jotkut täällä väittää,että "neutralisoivat" semmosen 60kg ylöspäin koiran vaivatta:D siinä vaiheessa kun se on hypännyt sun kaulaasi kiinni salamannopeasti täydellä puruvoimalla niin siinä ei paljon tilannetta neutralisoida....voivoi näitä koiravihaajia,kun eivät tiedä mistään mitään. Ja voin sanoa että jos joku minun koiraani yrittääkään satuttaa niin täältä pesee takasin ihan samalla mitalla:) minulla on oikeus myös puolustaa rakasta perheenjäsentäni, keinoja kaihtamatta.Niinko te kokravihaajat kuvittelette,että me omistajat annetaan teidän potkia koiriamme? Ehei, siinä vaiheessa minäkään en enää vastaa tekosistani,ja aivan varmasti saat tuntea potkusi kahta kauheampana itsessäsi. Jos koira MURISEE teille niin ei ole minkäänlaista oikeutta alkaa potkia koiraa! Siinä vaiheessa on kokranomistajallakin oikeus puolustaa lemmikkiään:) muistakaapa se.
[/quote]
Juridisesti olet väärässä. Koira on rikosoikeudellisesti esine, jonka tappamisesta saattaa saada sakot. Jos sinä tapat koirasi tappajan, joudut vankilaan taposta.
[/quote]Mielelläni olisin SUN TAPOSTA linnassa, et ainakaan muiden koriin koskee.
[/quote]
Sinä olisit valmis tappamaan minut, jos puolustaudun hyökkäävää koiraasi vastaan, ja palstalaiset haukkuvat MINUA hulluksi?
Juu kokemuksesta voin sanoa että labbis ei oo mikään paras suojelukoira. Se on niin ihmisrakas ja kiltti rotu. Luultavasti katselis vierestä kun sut hakattas.
Toki voi olla sellanenki labbis joka suojelee ja vahtii mutta aika harvassa niitäkin on
Voitaisko nyt yhteistuumin bannata tämä tyyppi pois hoitamaan sairauttaan jossain muualla.
Eli ilmoita asiaton sisältö nappi soimaan nyt.
Ensinnäkin, tää keskustelu on ihan väärillä raiteilla. Täällä puhutaan karhujen käsin tappamisesta ja joku säälittävä koiranvihaaja purkaa täällä patoumiaan, kun alkuperäinen kysymys oli että onko koira joutunut puolustamaan omistajaansa uhkaavissa tilanteissa. Täällä ei kysytty sitä onko koira hyökännyt ilman syytä jonkun kimppuun. Tälle asialle voi tehdä täysin omat keskustelunsa. Ei luoja, mä niin toivon että muutamilla tänne kirjoittaneella ei ole lapsia, sen verran sairaita juttuja tässä(kin) keskustelussa puhutaan. Ei uskoisi jostain tänne kirjoittaneista, että ovat aikuisia. Tai no, mistäs sitä tietää.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 21:50"]Ensinnäkin, tää keskustelu on ihan väärillä raiteilla. Täällä puhutaan karhujen käsin tappamisesta ja joku säälittävä koiranvihaaja purkaa täällä patoumiaan, kun alkuperäinen kysymys oli että onko koira joutunut puolustamaan omistajaansa uhkaavissa tilanteissa. Täällä ei kysytty sitä onko koira hyökännyt ilman syytä jonkun kimppuun. Tälle asialle voi tehdä täysin omat keskustelunsa. Ei luoja, mä niin toivon että muutamilla tänne kirjoittaneella ei ole lapsia, sen verran sairaita juttuja tässä(kin) keskustelussa puhutaan. Ei uskoisi jostain tänne kirjoittaneista, että ovat aikuisia. Tai no, mistäs sitä tietää.
[/quote]
Kyllä se on. Ei se sille mitään voi. Vahtiminen
alkoi 6kk:n iässä. Koskee kotia, autoa ja mökkiä. Silti se on kiltti, toisille koirille, eläimille ja ihmisille.
Hyvä niin.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 19:31"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 19:26"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 19:22"]
1. Haista vittu
Eipä muuta sanottavaa tuollaiselle pätijälle.
[/quote]
No vaikeahan se on sanoa mitään, kun kirjalliset/älylliset lahjat loppuvat. Tuo grizzly pisti kyllä hymyilyttämään, miksi et vain kirjoittanut harmaakarhu? Onko se jotenkin vakuuttavampaa käyttään englantia?
[/quote]
Koska äidinkieleni on englanti, enkä muistanut kyseisen karhulajin suomenkielistä nimeä. Palaa metsäluolaasi, persu.
[/quote]
*reps* Juu ihan varmasti on.... vaikeammatkin ilmaisut sujuvat kyllä suomeksi, muttei harmaakarhu...
onpas nyt taas psyykkisesti sairaat liikkeellä.
On myös ihmisiä jotka hyökkää muiden kimppuun ilman provokaatiota ja se on paljon pelottavampaa. Tollaset ihmiset on ihan naurettavia jotka aina uhkailee koiranomistajia "mä tapan sen piskin jos se kattooki muhun päin"
Se aiheuttaa mussa jotain ihmeellistä vihankaltaista tunnetta. en osaa oikeen edes kuvailla sitä.
Myös mun koira on uhattu tappaa ku se oli pentu.ihan ilman syytä. ja on yritetty ajaa pyörällä päälle jne.
Joku juoppo tuli uhkaavasto huudellen kohti, koira asettui eteeni ja alkoi murista. Koira on 6v karjalankarhukoira.
t. 15v
Meillä noutaja murisee erityisesti pimeällä jo kaukaa, jos jossain on jotain yllättävää. Käytän usein yöllä viimeisen kerran ja koira aistii jännitykseni, jos jossain on ihmisiä, koska ei tätä päivällä tee.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 21:47"]Juu kokemuksesta voin sanoa että labbis ei oo mikään paras suojelukoira. Se on niin ihmisrakas ja kiltti rotu. Luultavasti katselis vierestä kun sut hakattas.
Toki voi olla sellanenki labbis joka suojelee ja vahtii mutta aika harvassa niitäkin on
[/quote]
Riippuu tapauksesta. Kultaisista noutajista ajatellaan usein samoin, mutta kyllä oman kokemukseni mukaan myös osa niistä on hyvinkin suojeluviettisiä. Osa taas ihan lapasia :)
Rottweiler, on pelastanut mun isän hengen vasojaan puolustavan hirven hyökkäykseltä.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 14:47"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 14:26"]
Mulla on labbis ja jos joku tulee mun naamalle uhkailee koiralla on häntä koipien välissä ja itkee. Luultavasti tämä uhkailija vois lyödä mua ja koira ei välitä mitään..
[/quote]
Tuttavan labbis istui ja katseli kiltisti vieressä, kun isäntänsä ryöstettiin... ;D
[/quote]
Vähän pelkään että oma labbikseni tekisi samoin... eipä toisaalta ole tarkempaa tietoa, koska ei ole koskaan käynyt mitään. Toinen vaihtoehto olisi sitten tosiaan että hyppäisi iloissaan ryöstäjän tmv syliin. Oon aina miettinyt, että mitenköhän se toimisi tosi tilanteessa. Sille, joka täällä kiroili typeriä koiranomistajia sanoisin, että kylläpä varmaan useimmat ihmisetkin jollain tavalla pyrkisivät perheenjäsentään suojelemaan, jos joku yrittää satuttaa. Ei se sitä tarkoita, että koira olisi aggressiivinen tai sellaiseksi opetettu.