ONKO SUN KOIRA KOSKAAN JOUTUNUT SUOJELEMAAN SINUA?
Siinä oli kysymys. Onko koiranne koskaan esim. murissut liian lähelle tulleelle , murtovarkaalle, vieraalle, humalaiselle, vai onko koira oikeasti joutunut käyttämään voimaa jos tilanne on ollut vakava?
Koiran rotu ois kiva tietää kans.
Kommentit (190)
Ihmiset eivät ole kimppuun käyneet, mutta vihaiselta koiralta oma koira suojeli minua. On myös suojellut meidän pienempiä hoitokoiria isommilta vihaisilta koirilta. Ei kuitenkaan ole tapellut kertaakaan, on vaan tyytynyt murahtamaan kunnolla ja toiset koirat ovat uskoneet kerralla.
Rotu: kultainen noutaja
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 14:11"]
Mulla on sekarotunen koira
Ja asun seudulla jossa seudulla jossa tapahtuu ryöstöjä JATKUVASTI. Mun koti on koitettu ryöstää monta kertaa, mut onneks on tuo koira. Se kyllä ilmottaa et täällä oottaa kunnon purukalusto ja kohta se on sun perseessä. Niin ja joka puolella hengailee joku jengi, jotka monesti ryöstää varsinkin tälläsiä pieniä naisia. Koira on monesti varottanu niitäkin kunnon matalalla murinalla.
Monesti kaikki sanoo, että vain koira joka on koulutettu puremaan, suojelee. Se on ihan sontaa, kyllä suurin osa koirista suojelee omistajaa tosi paikan tullen vaikka viimeiseen hengen vetoon asti.
Koira on tosiaan kaukasiankoira/mastiffi/amstaffi sekoitus. Iso on:)
[/quote]
tunnut hieman vainoharhaiselta..
Kyllä. 500kg karhu hyökkäsi jolloin koirani tappoi ja söi sen.
Kyllä, rotikka narttu puolusti mua kun humalainen äijä yritti tulla iholle. Koira suuttui niin että hyvä kun sain sen taltutettua ettei tapa äijää. Normaalisti sen kanssa voi kulkea vaikka ilman hihnaa, ei reagoi toisiin koiriin/ihmisiin IKINÄ mitenkään. Jos taas tilanne on uhkaava niin koira on todellinen suojelija.
Kyllä. Itsensäpaljastaja hyppäsi puskasta eteen ja koirani, jolla on todella iso ääni, karjasi ja hyökkäsi kohti. 8metrin flexi vaan surisi ja lopulta koko jousijärjestelmä hajosi. Jatkoin koiran kanssa matkaa flexi nyt käsikelauksessa ja koira pysähtyi vähän väljä ja katsoi murhaavasti taaksemme. Itsensäpaljastajasta en nähnyt enää vilaustakaan.
Karkeakarvainen mäyräkoira.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 14:17"]
Normaalisti sen kanssa voi kulkea vaikka ilman hihnaa
[/quote]
No toivottavasti et kulje ainakaan taajamissa ilman hihnaa.
Ei. Hiukan uhkaavissa tilanteussa lusmuilee selkäni takana piilossa. Mummoikäinen suomenlapinkoira.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 14:17"]Kyllä, rotikka narttu puolusti mua kun humalainen äijä yritti tulla iholle. Koira suuttui niin että hyvä kun sain sen taltutettua ettei tapa äijää. Normaalisti sen kanssa voi kulkea vaikka ilman hihnaa, ei reagoi toisiin koiriin/ihmisiin IKINÄ mitenkään. Jos taas tilanne on uhkaava niin koira on todellinen suojelija.
[/quote]
Sama täällä, rotikka sekoitus. Koira tietää heti jos tilanne on uhkaava:)
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 14:13"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 14:11"]
Ja asun seudulla jossa seudulla jossa tapahtuu ryöstöjä JATKUVASTI. Mun koti on koitettu ryöstää monta kertaa, mut onneks on tuo koira. Se kyllä ilmottaa et täällä oottaa kunnon purukalusto ja kohta se on sun perseessä. Niin ja joka puolella hengailee joku jengi, jotka monesti ryöstää varsinkin tälläsiä pieniä naisia. Koira on monesti varottanu niitäkin kunnon matalalla murinalla.
Monesti kaikki sanoo, että vain koira joka on koulutettu puremaan, suojelee. Se on ihan sontaa, kyllä suurin osa koirista suojelee omistajaa tosi paikan tullen vaikka viimeiseen hengen vetoon asti.
[/quote]
[/quote]
Miten niin?:D
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 14:13"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 14:11"]
[/quote]
[/quote]
Miten niin?:D
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 14:12"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 13:57"]Siinä oli kysymys. Onko koiranne koskaan esim. murissut liian lähelle tulleelle , murtovarkaalle, vieraalle, humalaiselle, vai onko koira oikeasti joutunut käyttämään voimaa jos tilanne on ollut vakava?
Koiran rotu ois kiva tietää kans.
[/quote]
Jos sun koirasi murisisi minulle siksi, että olen humalassa ja ohitan sinut, potkisin sen piskin hengiltä.
[/quote]
, voisithan sä toki yrittää mutta jos edes yrität potkaista koira luultavasti repii jalkasi irti
Mulla on labbis ja jos joku tulee mun naamalle uhkailee koiralla on häntä koipien välissä ja itkee. Luultavasti tämä uhkailija vois lyödä mua ja koira ei välitä mitään..
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 14:22"]
voisithan sä toki yrittää mutta jos edes yrität potkaista koira luultavasti repii jalkasi irti
[/quote]
No ei nyt yliarvioida niitä piskejä, ei ne mitään karhuja tai tiikereitä ole.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 14:18"]
Kyllä. Itsensäpaljastaja hyppäsi puskasta eteen ja koirani, jolla on todella iso ääni, karjasi ja hyökkäsi kohti. 8metrin flexi vaan surisi ja lopulta koko jousijärjestelmä hajosi. Jatkoin koiran kanssa matkaa flexi nyt käsikelauksessa ja koira pysähtyi vähän väljä ja katsoi murhaavasti taaksemme. Itsensäpaljastajasta en nähnyt enää vilaustakaan.
Karkeakarvainen mäyräkoira.
[/quote]
Kuulostaa ihan mäyräkoiralle. Mutta silti pisti hymyilemään.
No on meille joskus pari vuotta sitten koitettu murtautua, koira ei välittänyt mitään. Vaikka wikipediassa sanotaan että koira oli ennen vanhaan vahtikoira ja käytätään nykyäänkin vahtikoirana. Hah hah
Nykyinen koira varmasti pussaisi murtovarkaatkin märiksi. Kerran on ollut sellainen tilanne, että naapurin akka on kännissä uhkaillut ja tullut ihan iholle asti, kun oltiin lenkillä = koira kiersi akan niin kaukaa, kun hihnan mitta antoi myöten.
Edes mennyt koira oli superarka ja pelkäsi KAIKKIA vieraita ihmisiä (humalaiset, miehet, naiset, lapset (paitsi vauvat), tupakoitsijat, you name it) ja jos joku tuli koiran lähelle, niin ensin koira pakitti jalkojen taakse. Jos se ei auttanut, koira pakitti fleksin mitan päähän. Jos se ei auttanut (eikä vieras uskonut kieltoja ollenkaan), niin sitten koira päästi varoitus urahduksen, sitä en sitten tiedä, että olisko koira mennyt tuosta pidemmälle eli purrut/näykkäissyt, jos ihminen olisi varoituksesta huolimatta tullut iholle (koiran siis). Ja varmasti olisi puolustanut, jos joku olisi tullut mun päälle.
Nykyinen koira junnuikäinen sekarotuinen (noutaja-ajokoira-siperianhusky), edellinen oli beagle-spanieli.
Labbis. Murisee ja nostaa karvat pystyyn mikäli meille tulee vieraita ihmisiä tai jos lenkillä joku käyttäytyy epämääräisesti.
Kiltti on muuten
Toisaalta ihan jees.
Täytyy sanoa, että tässä ketjussa tiivistyy se, miksi vihaan koiranomistajia. Ja miksi jatkossakin kannan itsepuolustusvälinettä mukanani. Ei ihmisistä ole niin vaaraa mutta koirat ovat todella vaarallisia.
Sukulaisen labbis ensin pakeni, kun tuli uhkaavasti käyttäytyvä humalainen vastaan, mutta sitten huomasi, että hänhän näyttää sille ja alkoi lähestyä muristen ja hampaita näyttäen. Lopulta koira voitti ja humalainen pakeni " hurjaa koiraa " koira oli ylpeä, kun uskalsi puolustaa :)