ONKO SUN KOIRA KOSKAAN JOUTUNUT SUOJELEMAAN SINUA?
Siinä oli kysymys. Onko koiranne koskaan esim. murissut liian lähelle tulleelle , murtovarkaalle, vieraalle, humalaiselle, vai onko koira oikeasti joutunut käyttämään voimaa jos tilanne on ollut vakava?
Koiran rotu ois kiva tietää kans.
Kommentit (190)
Omituisia koirien vihaajia täällä. Toki joskus saa lukea että häiriintynyt koira on hyökännyt jonkun kimpuun, mutta se on tosi harvinaista. Paljon useammin häiriintyneet ihmiset riehuvat ja tappavat. Vihaatteko samalla perusteella kaikkia ihmisiä? Siltä kyllä vaikuttaa kun kommentoitte niin agressiiviseen sävyyn.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:50"]Ihminen pystyy todistettavasti pysäyttämään tai jopa tappamaan hyökkäävän hain, karhun ja suden
Niin, ehkä jos on ampuma-ase. Mutta miten aattelit veitsellä tappaa ison koiran? Ja luuletko että omistaja vain seisoskelee siinä, kyllähän kaikki omistajat sun päälle hyökkäsi ja koira kans. Sä jäisit kakkoseksi. Hanki apua.
[/quote]
Ei, vaan nimenomaan edellä luetellut tapaukset ovat sellaisia, joissa eläimet on pysäytetty tai ajettu karkuun paljain käsin tai karhun tapauksessa tapettu pelkällä puukolla. Hae sinä apua, jos pidät koiraa jumalana.
Ai että ensin hyökkää koira ilman syytä ja kun puolustaudun, vielä omistajakin tulee potkimaan? Olette te koiranomistajat tosiaan oikein kunnon pohjasakkaa.
Ei koiralla ihan noin vaan saa purettaa ihmisiä. Minulla on laumanvartija joka suojelee jos on pakko mutta on tervepäinen eikä mistään pikku huutelusta tai kännisen örvellyksestä hätkähdä. Kysyin joskus poliisilta että jos joku murtautuu taloon sisään ja koira puree mitä sitten? Poliisista vastattiin ettei saa antaa purra mutta voi olla lieventävä seikka jos ei puhumalla lähde, että niin suojattuja ovat kotimme.
"Ai että ensin hyökkää koira ilman syytä ja kun puolustaudun, vielä omistajakin tulee potkimaan? Olette te koiranomistajat tosiaan oikein kunnon pohjasakkaa"
No ei nyt sentään,:D vaan jos sinä tulisit mun kimppuun ja jos koira tulis sun kimppuun ja Sä menisit koirani kimppuun mä kävisin sun kimppuun!
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:52"]Omituisia koirien vihaajia täällä. Toki joskus saa lukea että häiriintynyt koira on hyökännyt jonkun kimpuun, mutta se on tosi harvinaista. Paljon useammin häiriintyneet ihmiset riehuvat ja tappavat. Vihaatteko samalla perusteella kaikkia ihmisiä? Siltä kyllä vaikuttaa kun kommentoitte niin agressiiviseen sävyyn.
[/quote]
Ei se ole harvinaista, perehdy asioihin. Lue vaikka tilastoja.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 16:00"]"Ai että ensin hyökkää koira ilman syytä ja kun puolustaudun, vielä omistajakin tulee potkimaan? Olette te koiranomistajat tosiaan oikein kunnon pohjasakkaa"
No ei nyt sentään,:D vaan jos sinä tulisit mun kimppuun ja jos koira tulis sun kimppuun ja Sä menisit koirani kimppuun mä kävisin sun kimppuun!
[/quote]
Enhän minä sellaista ole missään vaiheessa sanonut tekeväni. Kyse oli siitä, että jos koira hyökkää, totta helvetissä vaikka tapan sen omaa henkeäni puolustaakseni.
Mikä ihme tyyppi tämä eläinten vihaaja oikein on? Petoeläin hyökkää äärimmäisen harvoin ilman hyvää syytä. Jos tiikeri tai hai tappaa ihmisen syödäkseen, se ei tee siitä pahaa. Jos koira suojelee omistajaansa raiskaajalta, se koira on sankari.
Jos koira käy ihmisen kimppuun ilman järkevää syytä, se on omistajan eikä koiran vika. Koira voi olla henkisesti sairas, stressaantunut, hakattu vihaiseksi, koulutettu väärin tai mitä muuta tahansa. Suurin osa koirista ei pidä siitä, jos vieras ihminen tulee liian lähelle, katsoo silmiin tai kävelee suoraan kohti. Nuo eleet viestivät varsinkin aralle tai suojeluviettiselle yksilölle, että aiot hyökätä.
Koiralla on täysi oikeus puolustaa itseään, omistajaansa ja reviiriään. Mistä eläin voi tietää, haluatko pahaa vai et?
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:46"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:40"]Aika jännä homma miten jotkut täällä väittää,että "neutralisoivat" semmosen 60kg ylöspäin koiran vaivatta:D siinä vaiheessa kun se on hypännyt sun kaulaasi kiinni salamannopeasti täydellä puruvoimalla niin siinä ei paljon tilannetta neutralisoida....voivoi näitä koiravihaajia,kun eivät tiedä mistään mitään. Ja voin sanoa että jos joku minun koiraani yrittääkään satuttaa niin täältä pesee takasin ihan samalla mitalla:) minulla on oikeus myös puolustaa rakasta perheenjäsentäni, keinoja kaihtamatta.Niinko te kokravihaajat kuvittelette,että me omistajat annetaan teidän potkia koiriamme? Ehei, siinä vaiheessa minäkään en enää vastaa tekosistani,ja aivan varmasti saat tuntea potkusi kahta kauheampana itsessäsi. Jos koira MURISEE teille niin ei ole minkäänlaista oikeutta alkaa potkia koiraa! Siinä vaiheessa on kokranomistajallakin oikeus puolustaa lemmikkiään:) muistakaapa se.
[/quote]
Juridisesti olet väärässä. Koira on rikosoikeudellisesti esine, jonka tappamisesta saattaa saada sakot. Jos sinä tapat koirasi tappajan, joudut vankilaan taposta.
[/quote]Jos joku tulee kiusaamaan tai potkimaan koiraani ilman syytä, en taatusti katso sivusta. Jos ei puhuminen auta, niin sitten ärsytän hyökkääjän itseni kimppuun. Jos siis lemmikkiään ei saa suojella millään tavalla, niin mieluummin menen itse pahoinpideltynä sairaalaan. Ainakin kyseinen koiranhakkaaja joutuisi vastuuseen. Vain raukat käyvät lapsen tai eläimen kimppuun!
Mun koira on aika räksy(sekarotuinen, 20-kiloinen). Jos joku moikkaa ja rupeaa juttelemaan, tuo "vastaa" todella kovaääänisesti. Mustasukkainen vissiin, mulle ei sais puhua.
Kaikki hänen mielestään epämääräiset (hattupäiset, ulkomaalaiset, humalaiset, tyhjät muovipussit, liikennemerkit yms.) saa automaattisesti räkytyksen. Pelkää niitä, vaikka ei käytösestä huomaa.
Kukaan ei ole yrittänyt vielä mun kimppuun, että olisi tarvinnut puolustaa. Kai ne ajattelee, että tuo rakki on kimpussa ensimmäisenä.
Oikeasti, jos tuolle joku ulkopuolinen sanois siihen räkytykseen vaikka PÖÖ, niin se luikkis mun taakse piiloon. Muutaman kerran nähnyt lenkillä jotain ei kivaa(mitä minä en ole nähnyt), niin on mun taakse mennyt piiloon.
Että enpä luottais joo tuohon koiraan tositilanteessa. Tosin se tekee kyllä voimakkaasti ehkäisevää duunia... eli kukaan viiti aggressiivisesti haukkuvan koiran luokse vapaaehtoisesti tulla.
Eikä ole muuten aikomustakaan opettaa tuolta lenkkikaverilta tuota räksytyspuolta pois. Se on turva.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 16:16"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:46"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:40"]Aika jännä homma miten jotkut täällä väittää,että "neutralisoivat" semmosen 60kg ylöspäin koiran vaivatta:D siinä vaiheessa kun se on hypännyt sun kaulaasi kiinni salamannopeasti täydellä puruvoimalla niin siinä ei paljon tilannetta neutralisoida....voivoi näitä koiravihaajia,kun eivät tiedä mistään mitään. Ja voin sanoa että jos joku minun koiraani yrittääkään satuttaa niin täältä pesee takasin ihan samalla mitalla:) minulla on oikeus myös puolustaa rakasta perheenjäsentäni, keinoja kaihtamatta.Niinko te kokravihaajat kuvittelette,että me omistajat annetaan teidän potkia koiriamme? Ehei, siinä vaiheessa minäkään en enää vastaa tekosistani,ja aivan varmasti saat tuntea potkusi kahta kauheampana itsessäsi. Jos koira MURISEE teille niin ei ole minkäänlaista oikeutta alkaa potkia koiraa! Siinä vaiheessa on kokranomistajallakin oikeus puolustaa lemmikkiään:) muistakaapa se.
[/quote]
Juridisesti olet väärässä. Koira on rikosoikeudellisesti esine, jonka tappamisesta saattaa saada sakot. Jos sinä tapat koirasi tappajan, joudut vankilaan taposta.
[/quote]Jos joku tulee kiusaamaan tai potkimaan koiraani ilman syytä, en taatusti katso sivusta. Jos ei puhuminen auta, niin sitten ärsytän hyökkääjän itseni kimppuun. Jos siis lemmikkiään ei saa suojella millään tavalla, niin mieluummin menen itse pahoinpideltynä sairaalaan. Ainakin kyseinen koiranhakkaaja joutuisi vastuuseen. Vain raukat käyvät lapsen tai eläimen kimppuun!
[/quote]
Hätävarjelulla saat kyllä puolustaa koiraasi.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 16:03"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 16:00"]"Ai että ensin hyökkää koira ilman syytä ja kun puolustaudun, vielä omistajakin tulee potkimaan? Olette te koiranomistajat tosiaan oikein kunnon pohjasakkaa"
[/quote]
Enhän minä sellaista ole missään vaiheessa sanonut tekeväni. Kyse oli siitä, että jos koira hyökkää, totta helvetissä vaikka tapan sen omaa henkeäni puolustaakseni.
[/quote]
Siis tässä keskustelussahan kysyttiin, onko jonkun koira puolustanut omistajaa KUN OMISTAJAN KIMPPUUN ON HYÖKÄTTY tai käyttäydytty uhkaavasti, niin miksi tämä "koiran neutralisoija" nyt puhuu tilanteesta, jossa häiriintynyt koira hyökkää jonkun viattoman ohikulkijan kimppuun? Ihan eri asia, eikä kukaan täällä ole sitä väittänytkään, että jos käytösongelmainen koira hyökkää ja uhri puolustautuu, niin menisi sitä uhria silloin potkimaan. Haloo.
Jos vastaat tällaiseen kysymykseen että tappaisit hyökkäävän koiran, sehän kuulostaa tässä asiayhteydessä että olisit ensin hyökännyt omistajan kimppuun. Siksi varmaan koiranomistajat vastailee kärkkäästi.
Perus av, kysytään yhtä kysymystä, joku kääntää asian aivan toisin ja hedelmällinen keskustelu on taattu. Nytkin päästiin jo koiran suojelemisesta siihen, miten ihminen voi pysäyttää tai tappaa jopa karhun. Kiva. Sitähän sää kysyit.
Tää yks tyyppi tosissaan luulee et pystyy pysäyttään ison koiran.
rottweiler ja 85kiloinen mies kulkee kadulla. Rotikka iloisesti haukahtaa tälle hullulle ja Tää mies sitten vetää puukon esiin ja juoksee koiraa kohti. Omistaja huomaa tilanteen ja valmistautuu tappeluun. Koira säikähtää, mutta omistaja käy Tän miehen päälle,ettei satuttais sen omaa koiraa. Tää mies hakkaa omistajaa, ja koira vihastuu. Koira ottaa otteen hullun jalasta ja repii. Omistaja ja koira lähtevät paikalta pois,hullu jää maahan makaamaan ja kiroaamaan järkeään.
Sinä koiravihaaja. Ajattele järjellä.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 16:16"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:46"]
[/quote]
[/quote]
Sanot sinä ja panet pihviä suuhusi ja luulet sen olevan eri asia.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 16:05"]Mikä ihme tyyppi tämä eläinten vihaaja oikein on? Petoeläin hyökkää äärimmäisen harvoin ilman hyvää syytä. Jos tiikeri tai hai tappaa ihmisen syödäkseen, se ei tee siitä pahaa. Jos koira suojelee omistajaansa raiskaajalta, se koira on sankari.
Jos koira käy ihmisen kimppuun ilman järkevää syytä, se on omistajan eikä koiran vika. Koira voi olla henkisesti sairas, stressaantunut, hakattu vihaiseksi, koulutettu väärin tai mitä muuta tahansa. Suurin osa koirista ei pidä siitä, jos vieras ihminen tulee liian lähelle, katsoo silmiin tai kävelee suoraan kohti. Nuo eleet viestivät varsinkin aralle tai suojeluviettiselle yksilölle, että aiot hyökätä.
Koiralla on täysi oikeus puolustaa itseään, omistajaansa ja reviiriään. Mistä eläin voi tietää, haluatko pahaa vai et?
[/quote]
Ei ole, yritä nyt ymmärtää, että eläimellä ei ole samoja oikeuksia kuin ihmisillä. Jos koira ei tiedä, haluanko pahaa vai en, ja hyökkää ilman että olen tehnyt mitään, se koira lopetetaan. Jos en sitä tee minä, sen tekee lääkäri oikeuden päätöksellä.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 16:29"]Tää yks tyyppi tosissaan luulee et pystyy pysäyttään ison koiran.
rottweiler ja 85kiloinen mies kulkee kadulla. Rotikka iloisesti haukahtaa tälle hullulle ja Tää mies sitten vetää puukon esiin ja juoksee koiraa kohti. Omistaja huomaa tilanteen ja valmistautuu tappeluun. Koira säikähtää, mutta omistaja käy Tän miehen päälle,ettei satuttais sen omaa koiraa. Tää mies hakkaa omistajaa, ja koira vihastuu. Koira ottaa otteen hullun jalasta ja repii. Omistaja ja koira lähtevät paikalta pois,hullu jää maahan makaamaan ja kiroaamaan järkeään.
Sinä koiravihaaja. Ajattele järjellä.
[/quote]
En vihaa koiria. Vihaan ihmisiä, jotka antavat petoeläintensä hyökätä ihmisten kimppuun ilman syytä. Vihaan myös ylimielisiä paskakasoja, jotka luulevat koiransa olevan voittamattomia, vaikka lukuisia kertoja todistetaan, ettei niin ole.
Totta kai hyökkäävä koira on tapettavissa vaikka paljain käsin. Vain joku totaalinen ääliö, umpityhmä koiria glorifioiva pässi väittää muuta!
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 16:43"]Totta kai hyökkäävä koira on tapettavissa vaikka paljain käsin. Vain joku totaalinen ääliö, umpityhmä koiria glorifioiva pässi väittää muuta!
[/quote]
Joo, tottakai. Kokeillaanko pystyykö? Kaikki on vapaita tulla mun taloon, ensin hakata mut ja sitten yritä vielä tappaa se mun 104kilonen koira:)
Onpas taas intohimoista tappajameininkiä. No, meillä on kaksi isokokoista (yhteensä 100 kg) mustaa pihavahtia, joilla on kiltti sielu mutta katu-uskottava haukku. Ne ilmoittavat, jos pihalle ja/tai oven taakse on tulossa joku vieras. Jos vieras yrittää ovesta, hän kyllä pysähtyy kynnykselle sen äänen ja koirien koon pysäyttämänä. Vieraita tavatessa koirista vanhempi saattaa huomaamatta asettua oman väen ja vieraan väliin. Mutta ainoa kerta kun koira on tosiaan "puolustanut" minua oli kerran, kun vein appivanhempien suursnautseria lenkille ja ventovieras mies tuli vattupuskista jutustelemaan. Koira otti tuiman ilmeen, pärisytti huuliaan ja päästi kumean murinan. Säikähdin sitä vähän itsekin.
kysyin että ovatko koiranne koskaan suojellut teitä, keskustelu on nyt kääntynyt siksi että täällä puhutaan karhujen ja susien tappamisesta paljain käsin, siitä että koiranomistajia vihataan, uhkaillaan.
Mitä jos te koirienomistajien vihaajat ja sinä koulutettu koirien tappaja voitte siirtyä muualle,pidetään keskustelu asiallisena ja jutellaan kokemuksista.
ap
Kyllä. Teininä kun asuin lapsuudenkodissani, äiti kun hieroi hartioitani. Perheen koira (Tiibetinspanieli) ei tykännyt. Ei murissut tai käynyt kiinni. Tuohtui/hermostui vain ja koitti saada huomion itseensä, ettei minua "satutettaisi". Muuten koira ei tuollaista tehnyt.