ONKO SUN KOIRA KOSKAAN JOUTUNUT SUOJELEMAAN SINUA?
Siinä oli kysymys. Onko koiranne koskaan esim. murissut liian lähelle tulleelle , murtovarkaalle, vieraalle, humalaiselle, vai onko koira oikeasti joutunut käyttämään voimaa jos tilanne on ollut vakava?
Koiran rotu ois kiva tietää kans.
Kommentit (190)
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 14:30"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 14:18"]
Kyllä. Itsensäpaljastaja hyppäsi puskasta eteen ja koirani, jolla on todella iso ääni, karjasi ja hyökkäsi kohti. 8metrin flexi vaan surisi ja lopulta koko jousijärjestelmä hajosi. Jatkoin koiran kanssa matkaa flexi nyt käsikelauksessa ja koira pysähtyi vähän väljä ja katsoi murhaavasti taaksemme. Itsensäpaljastajasta en nähnyt enää vilaustakaan.
Karkeakarvainen mäyräkoira.
[/quote]
Kuulostaa ihan mäyräkoiralle. Mutta silti pisti hymyilemään.
[/quote]
Rohkeita pieniä paskiaisia :-)
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 14:36"]Täytyy sanoa, että tässä ketjussa tiivistyy se, miksi vihaan koiranomistajia. Ja miksi jatkossakin kannan itsepuolustusvälinettä mukanani. Ei ihmisistä ole niin vaaraa mutta koirat ovat todella vaarallisia.
[/quote]
Niin kauan kun sinä et tee mitään koiran omistajalle etkä koiralle, olet turvassa. Mutta jos käyt omistajan kimppuun tottakai koira näyttää hampaita! Ei sun tarvi vihata koiranomistajia sen takia että koirat suojelee,ei ihmiset voi koiran luonnolle mitään. Koira on polveutunut sudesta ja tottakai koira puolustaa laumaansa.
Eikä tarvi kantaa itsepuolustusvälineitä. Miksi kannat? Kyllä me omistajat osataan pitää koiramme kurissa.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 14:26"]
Mulla on labbis ja jos joku tulee mun naamalle uhkailee koiralla on häntä koipien välissä ja itkee. Luultavasti tämä uhkailija vois lyödä mua ja koira ei välitä mitään..
[/quote]
Tuttavan labbis istui ja katseli kiltisti vieressä, kun isäntänsä ryöstettiin... ;D
Saksanpaimenkoira, kerran yksi luultavasti humalassa ollut tuli ja kysyi saanko lyödä sun mahaa. Sanoin että ei saa, mutta tämä löi todella lujaa , no, koiralla meni pari sekuntia tajutessaan että hetkinen, toi löi mun emännän mahaa.,. Koira tuli hiljaa kävellen mun viereen, murisi ja näytti hamapaita tälle miehelle. Kyllä se aika nopeeta hävis näkyvistä:)
Meidän edesmennyt collieuros oli kyllä vertaansa vailla. Useita kertoja jouduttiin tällaisiin puolustustilanteisiin, Turun varissuolla kun asuttiin. Mahtava koira.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 14:39"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 14:36"]
Täytyy sanoa, että tässä ketjussa tiivistyy se, miksi vihaan koiranomistajia. Ja miksi jatkossakin kannan itsepuolustusvälinettä mukanani. Ei ihmisistä ole niin vaaraa mutta koirat ovat todella vaarallisia.
[/quote]Kyllä koiralla on oikeus puolustaa, jos tulee sellainen tilanne, että omistajan henki on vaarassa. Mutta humalaisille tms. EI todellakaan tarvitse murista tms. jos tilanne ei ole uhkaava.
[/quote]
Henkeä uhkaavissa tilanteissa toki, mutta sellaisia on äärimmäisen harvoin. Huomattavasti enemmän sattuu sitä, että koira yhtäkkiä hyökkää tuntemattoman kimppuun, puree, haavoittaa, vammauttaa ja pahimmillaan tappaa.
Kuten sanoin: koirat ovat vaarallisia, minä näen ne käytännössä ladattuina revolvereina, ja minulla on taatusti hurttaasi suurempi oikeus puolustaa henkeäni.
Kimppuuni on kerran käynyt koira ilman mitään provokaatiota, joten tiedän tasan tarkkaan kuinka vaarallisia ne ovat. Toista kertaa koira ei minua pure vaan jos koira hyökkää, lopetan sen välittömästi. Olen edellisen tapauksen jälkeen kouluttautunut sellaisen tilanteen varalle.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 14:52"]Meidän edesmennyt collieuros oli kyllä vertaansa vailla. Useita kertoja jouduttiin tällaisiin puolustustilanteisiin, Turun varissuolla kun asuttiin. Mahtava koira.
[/quote]
Itselläkin collie, eritäin puolustusviettinen. Mut tosi upee koira, ehkä hän on juuri se elämäni koira..:)
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 14:41"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 14:36"]Täytyy sanoa, että tässä ketjussa tiivistyy se, miksi vihaan koiranomistajia. Ja miksi jatkossakin kannan itsepuolustusvälinettä mukanani. Ei ihmisistä ole niin vaaraa mutta koirat ovat todella vaarallisia.
[/quote]
Niin kauan kun sinä et tee mitään koiran omistajalle etkä koiralle, olet turvassa. Mutta jos käyt omistajan kimppuun tottakai koira näyttää hampaita! Ei sun tarvi vihata koiranomistajia sen takia että koirat suojelee,ei ihmiset voi koiran luonnolle mitään. Koira on polveutunut sudesta ja tottakai koira puolustaa laumaansa.
Eikä tarvi kantaa itsepuolustusvälineitä. Miksi kannat? Kyllä me omistajat osataan pitää koiramme kurissa.
[/quote]
Ette kokemukseni mukaan osaa. Minulla on oikeus puolustaa henkeäni petoeläimiltä.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 14:56"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 14:41"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 14:36"]Täytyy sanoa, että tässä ketjussa tiivistyy se, miksi vihaan koiranomistajia. Ja miksi jatkossakin kannan itsepuolustusvälinettä mukanani. Ei ihmisistä ole niin vaaraa mutta koirat ovat todella vaarallisia.
[/quote]
[/quote]
Ette kokemukseni mukaan osaa. Minulla on oikeus puolustaa henkeäni petoeläimiltä.
[/quote]
jos sun kimppuun on hyökännyt yksi koira,(luultavasti "ongelmakoira" tai omistajien takia luonnevikainen) ei tarkoita että muut tuhansien koirien omistajat eivät osaisi pitää koiriamme kurissa:)
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 14:57"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 14:52"]Meidän edesmennyt collieuros oli kyllä vertaansa vailla. Useita kertoja jouduttiin tällaisiin puolustustilanteisiin, Turun varissuolla kun asuttiin. Mahtava koira.
[/quote]
Onneksi se pikku paska on vainaa.
[/quote]
Saathan varmasti juuri sinulle parasta mahdollista hoitoa?
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 14:59"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 14:56"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 14:41"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 14:36"]Täytyy sanoa, että tässä ketjussa tiivistyy se, miksi vihaan koiranomistajia. Ja miksi jatkossakin kannan itsepuolustusvälinettä mukanani. Ei ihmisistä ole niin vaaraa mutta koirat ovat todella vaarallisia.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
jos sun kimppuun on hyökännyt yksi koira,(luultavasti "ongelmakoira" tai omistajien takia luonnevikainen) ei tarkoita että muut tuhansien koirien omistajat eivät osaisi pitää koiriamme kurissa:)
[/quote]
Niinpä niin. Yksin Helsingissä on tänä vuonna sattunut pitkälti toistakymmentä koirahyökkäystän 3-4 ihmistä vuodessa kuolee näihin hyökkäyksiin. Pienimpiä puraisuja kukaan ei tilastoi.
Ihan tuha väittää, että nämä ovat harvinaisia tapauksia, kun eivät ole.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 14:12"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 13:57"]Siinä oli kysymys. Onko koiranne koskaan esim. murissut liian lähelle tulleelle , murtovarkaalle, vieraalle, humalaiselle, vai onko koira oikeasti joutunut käyttämään voimaa jos tilanne on ollut vakava?
[/quote]
Jos sun koirasi murisisi minulle siksi, että olen humalassa ja ohitan sinut, potkisin sen piskin hengiltä.
[/quote]
Onko sulla joku ongelma?! Se on koira ja suolejee omistajaansa tollasilta vammasilta eläinrääkääjiltä!!!!!!!
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:09"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 14:12"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 13:57"]Siinä oli kysymys. Onko koiranne koskaan esim. murissut liian lähelle tulleelle , murtovarkaalle, vieraalle, humalaiselle, vai onko koira oikeasti joutunut käyttämään voimaa jos tilanne on ollut vakava?
[/quote]
Jos sun koirasi murisisi minulle siksi, että olen humalassa ja ohitan sinut, potkisin sen piskin hengiltä.
[/quote]
Onko sulla joku ongelma?! Se on koira ja suolejee omistajaansa tollasilta vammasilta eläinrääkääjiltä!!!!!!!
[/quote]
Jos koira käyttäytyy aggressiivisesti ilman syytä, minä puolustaudun. Niin yksinkertaista se on.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 14:12"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 13:57"]Siinä oli kysymys. Onko koiranne koskaan esim. murissut liian lähelle tulleelle , murtovarkaalle, vieraalle, humalaiselle, vai onko koira oikeasti joutunut käyttämään voimaa jos tilanne on ollut vakava?
[/quote]
[/quote]
Ai että naurattaa nää tälläset uhoojat :) Joskus niihin aina törmää, ja heti tajuaa, etteivät tiedä koirista mitään. Kokeilehan joskus vaikka napata pallo maasta, kun vierellä oleva koira sen aikoo myös tehdä. Jäät ihan helvetin kakkoseksi, etkä ehdi edes tajuta mitä tapahtui. Se sama tapahtuu sun nilkalle, ennen kuin ehdit potkaista kertaakaan, vaikka koira olisi just ihan rauhallisesti istunut.
Ja huomioi, että esim. saksanpaimenkoiran puruvoima on noin neljäsataa kiloa. Meillä se puree mm. hirven reisiluun halki. Sinuna miettisin vielä.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:11"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:09"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 14:12"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 13:57"]Siinä oli kysymys. Onko koiranne koskaan esim. murissut liian lähelle tulleelle , murtovarkaalle, vieraalle, humalaiselle, vai onko koira oikeasti joutunut käyttämään voimaa jos tilanne on ollut vakava?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Jos koira käyttäytyy aggressiivisesti ilman syytä, minä puolustaudun. Niin yksinkertaista se on.
[/quote]
Hohhoijaa jos nyt kuitenkin ottaisit ne nappisi ja menisit vaikka päivätorkuille.
Kyllä. Rodultaan se on pieni kääpiövillakoira, mutta tarpeen tullen 95% koirista (myös pennuista) suojelee omistajaansa viimiseen veritippaan.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 14:41"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 14:36"]Täytyy sanoa, että tässä ketjussa tiivistyy se, miksi vihaan koiranomistajia. Ja miksi jatkossakin kannan itsepuolustusvälinettä mukanani. Ei ihmisistä ole niin vaaraa mutta koirat ovat todella vaarallisia.
[/quote]
[/quote]
Polveutunut sudesta on paskaa. Nykykoira on siitä niin kaukana kuin lammas biisonista. Ja sitä paitsi sudet ovat arkoja ja pelkäävät yleensä ihmistä.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 14:59"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 14:56"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 14:41"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 14:36"]Täytyy sanoa, että tässä ketjussa tiivistyy se, miksi vihaan koiranomistajia. Ja miksi jatkossakin kannan itsepuolustusvälinettä mukanani. Ei ihmisistä ole niin vaaraa mutta koirat ovat todella vaarallisia.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Eikö näitä jatkuvasti saa lehdestä lukea...
Meillä on lähellä kehityisvammais koti jossa ne kaikki on aika agressiivisia. Jotkut saa liikkua hoitajan kanssa ulkona, ja itse asun siinä tosi lähellä. Ne on ne vammaiset semmosia tosi isoja ja pitkiä, ja pelottaa kulkea yksin kun monesti (olen nähnyt) kun jollakin vinksahtaa ja hyökkää jonkun kimppuun. Ei ne hoitajat saa niitä kuriin, hoitajat on pieniä naisia. Koiran kanssa ei pelota kulkea, vammaiset näköjään pelkää koiria kun jotkut huutavat ja juoksevat ympäriinsä.
Belgian malinois
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 14:36"]
Täytyy sanoa, että tässä ketjussa tiivistyy se, miksi vihaan koiranomistajia. Ja miksi jatkossakin kannan itsepuolustusvälinettä mukanani. Ei ihmisistä ole niin vaaraa mutta koirat ovat todella vaarallisia.
[/quote]Kyllä koiralla on oikeus puolustaa, jos tulee sellainen tilanne, että omistajan henki on vaarassa. Mutta humalaisille tms. EI todellakaan tarvitse murista tms. jos tilanne ei ole uhkaava.