Eipä kovin kivalta näyttäny kun pikkupojat käveli ulkona leikkiaseiden kanssa!
Poikia oli kolme, yhdellä kivääri roikku olalla. Toisella joku muu ase taskusta pilkotti. Kolmannella oli taasen vaan keppi, oiskohan sitte hänen vanhemmat aseet kieltäneet.
Vaikka pojat on aina leikkiny aseilla, niin eihän ne tuollasia suoraan kopitoituja ole ennen olleet. Puustahan ne on tehty.
Niin ja sattuipa siinä sitten kissakin kuvioihin. Käveli siinä tien reunassa. Liekö sattumaa, mutta nämä aseelliset pojat alkoi sitä ampumaan, ja kepillinen sanoi että älkää säikyttänö sitä, sehän on vain peeni kitta.. =)
Täällä taivastelee vasta 4v. pojan äiti, joille aseita ei tule (itte jostain saa sen kehittää, osteta ei).
Kommentit (28)
ainakin olaisiin huolestuneita, jos lapsi osoittaisi jotain sivarielkeitä ja tykkäisi vaikka mopata tai harjata lattiaa
serkkujen kanssa kesäleikkinä räiskintäpeli, jossa "pum,pum" ammuimme toisiamme ja kuolleiden piti laskea hitaasti ääneen kunnes sai nousta ja tulla taas mukaan juoksentelemaan. Mukana oli yleensä kaksi poikaa ja kaksi tyttöä... Ihan normaaleja ollaan tänä päivänä: löytyy opettajaa ja hoitajaa, joten kyllä on pitkälle tultu.
Ei ollut sillon muuta kuin itse liiterissä väsättyjä pyssyjä, mutta kyllä siis oli tiedossa mitä niillä tehdään. Leikki leikkinä !!!
p.s. minulla on kaksi poikaa........... PUM!
joilla sitten ammutaan miten sattuu.
Yhtä tuttavaani olivat ampuneet niillä jalkaan. Oli kuulemma sattunut kipeästi.
Sen voi vielä jotenkin ymmärtää, että aikuiset miehet leikkii jotain sotaleikkejä näillä aseilla metsissä, mutta että vanhemmat ostaa niitä lapsilleen. En voi ymmärtää.
Jotkut pienet leikkipyssyt voi vielä ymmärtää, mutta nämä aseet mitä näillä pojilla ovat ovat oikean näköisiä ja ne on ladattu pienillä muovikuulilla, jotka sattuu, kun niillä ampuu ihmisiä.
Olen huomannut, että ne pahimmat aseiden heiluttelijat täällä päin ovat niitä, joilta voi tulevaisuudessa odottaa mitä tahansa väkivallantekoja.
ja olen kyllä kakarana tykännyt hirveästi aseleikeistä. Lemppari lelu oli papan veistämä kivääri! Nykyisin aikuisiällä harrastan metsästystä, eli käsittelen aseita. En ole hullu, eikä minulla ole ikinä ollut tunnetta, että pitäisi joku muu kuin eläin ampua.
Kuten kirjotin, lapsi saa itse sen pyssyn jostain tehdä. Mutta en ymmärrä noita oikeiden aseiden näköisiä leluja.
ap
Minulla on 2 poikaa. Ei, eivät he ole aseita tehneet. Ei niitä tarvitse "tehdä", kun siitä etusormestakin saa jo kivan pyssyn. Tai kepit ovat niitä parhaimpia - eikä mitään väliä, vaikka ei ole ulkonäöltään aseen näköisiä.
Mies on pitänyt tiukkaa linjaa ihan pienestä asti, ettei ketään saa aseella tai edes "aseella" osoittaa. Hän on opettanut armeijan malliin, että ei edes leikisti saa osoitella, vaikka ei ole haittaa. Luuletteko, että oppi on mennyt perille, vaikka siitä on sata kertaa puhuttu?
On tosiaan asioita, jolloin pojat ovat poikia. Sitten on asioita, johon ei sukupuolella ole mitään merkitystä, mutta tämä ei ole yksi niistä.