Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

****Maalismammat viikolla 8****

18.02.2008 |

Hei vaan, aloitan näin meille uuden viikkopinon.

Mä käväisin jo pari vuorokautta synnytyssairaalassa tarkkailtavana. Verenpaineet kohosi ja olo muuttui tosi huonoksi. Vauva onneksi todettiin normaalikokoiseksi ja hyvinvoivaksi. Pari päivää pitivät mua levossa ja tarkkailussa. Nyt olen taas kotona, mutta joudun lepäämään nämä viimeiset viikot ja käymään aika tiheissä kontrolleissa. Arvelivat vauvan syntyvän maaliskuun ekalla viikolla eli 38 raskausviikolla ja olevan silloin n3.3kg (olisi siten ihan samat lukemat kuin esikoisellakin!). Jos ei synnytys lähde itsekseen käyntiin siinä main, harkitsevat mahdollisesti käynnistämistä.

Miten muilla menee? Laittakaa kuulumisia! Ja hyviä vointeja " loppumetreille" !!

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa olla jo jännittävät paikat, et koska syntyy eka maalisvauva tähän porukkaan, eikö tosiaan ole vielä yhtäkään syntynyt?

Mulla ei esikoisen aikaan limatulppaa näkynytkään, toisesta se tuli päivää ennen synnytystä ja kolmannesta sitä tuli paripäivää ennen synnytystä.

Mä oon nyt viikkokausia saanut nauttia vain olostani, mutta nyt on neljättä päivää tukala olo, supistaa ja painaa alas, kävely hankalaa. Monet sanonu et maha tosi alhaalla, outoo mulle, ei oo aikasemmista ollu ja viime viikolla neuvolas sanottiin et vauva on aika alhaalla, ei kuitenkaa kiinnittynyt ollut, pää liikkui sielä vielä. Vähän on olo et mahtaakohan tää syntyä aikasemmin, mut sit taas...nii varmaan, mullako muka jolla aikasemmat syntyny, 40+4, 41+5 ja 40+5

Niin miten tää nyt muka ennen laskettua tulis, ei kuitenkaa kivaa jos tälläses kunnos nyt pitää viikko kausia kärvistellä.

Noh ensviikon maanantaina ollaan vähä viisaampia kun on polikäynti.

Nimeä on mietitty, muttei päätetty.

Unet mulla on ihan hämäriä, täs nyt jonku aikaa joka yö olen jossain ollut kissoja pelastamassa :))) Meillä on 2kissaa ja noissa unissa on niitä tullut toiset kaksi taloon. Hupaisinta on et mies mukana näis operaatioissa, todellisuudessa ei näin todellakaan olis, ei kuulemma enempää tuu kissoja eikä sen puoleen lapsiakaan ...

Tuuli 35+6

Vierailija
62/88 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumityöt odottaa ulkona, mutta muutama lause ennen sitä.

Trappa: Täällä äitiysloma alkaa 30 arkipäivää ennen laskettua aikaa, eli käytännössä raskausviikolla 35, viitisen viikkoa ennen laskettua aikaa. Mahdollista on myös aloittaa varhennettuna (50 arkipv ennen la), mutta se lyhentää lomaa loppupäästä. Vaatii kyllä aika hyvää kuntoa, että pystyy olemaan töissä niin kauan kuin sinäkin.

Mulla ei kyllä ole mikään hirmunälkä. Pikemminkin ruoka vähän ällöttää, lihaa ei tee mieli syödä ja eilenkin, kun ei oikein tullut nälkä, olin niin kauan syömättä että tuli jo ihan kauhea pyörryttävä olokin. Muuten olo on aika vaihteleva, välillä on päivä, että oon ihan vaivainen ja kipeä, sitten taas päivä, ettei ole mitään kipuilua.

Kyllähän raskaanaolo ja isompien lasten hoitaminen raskastakin on, mutta toisaalta taas lapset vie ajatukset pois siitä synnytyksen odottelusta ja oman olon kuulostelusta. Päivät menee tosi äkkiä lasten kanssa.

Hienosti ovat maaliskuiset vauvojaan jaksaneet kantaa! Ei haittaa, vaikka syntymäuutisia jo alkaisi kuulumaankin. Jaksamista kaikille, muistakaa lepäillä ja muistakaa, että kaikki nämä vaivat mitä nyt tuntuu, valmistaa joka tapauksessa siihen synnytykseen ja on jo ikään kuin synnytyksen hyväksi tehtyä työtä.

Terveisin popz (rv 36 + 1)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin kirjoitan kun lukenut vain useamman viikon...

kolmatta odotan ja viikkoja kasassa 38+0

Kaikki mennyt odotusaikana hyvin ja nyt viime pe lähtien ollut supisteluja enemmän, sellaisia jotka ovat todennäköisesti jotain saaneet aikaankin.

Eka lapsi on -02 ja syntyi 41+0

toka lapsi on -03 ja syntyi 40+3 käynnistys

La on 5.3, saa nähdä syntyykö ennen maaliskuuta jo tai sitten menee reilusti yli :)

Mukavaa loppu odotusta teille kaikille, nauttikaa masusta kohta se on tyhjä.

Vierailija
64/88 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti minunkin kommentoida tuota ä-loman alkamista, että en kyllä itse olisi jaksanut olla enää päivääkään töissä tuosta 35 viikosta lähtien jolloin jäin lomalle, ja minä teen vain kevyttä toimistotyötä. Täytyy kyllä nostaa hattua kaikille vähänkin raskaampaa työtä tekeville ja Trapalle jos vasta kolme vkoa ennen saa jäädä pois (tai nythän sulla vissiin alkoikin ä-loma)!

Elluz: toivottavasti vauveli kääntyy vielä, mullakin taisi kääntyä vasta viikolla 36, oli muuten aika epämiellyttävä kokemus...tuntui, että tulee vatsanahasta läpi =(.

Tuuli81_: mullakin vauva ollut jo toista viikkoa tosi alhaalla ja terkkakin sanoi, että kohta syntyy. No, minä tietysti kovasti sitä odottelen, mutta nyt taasen tuntuu, että mitään ei tapahdu.

Mutta tosiaan pitäisi vaan osata vielä nauttia tästä masusta, mulla ainakin tuli esikoisen kanssa sairaalassa kauheen haikea mieli ja ikävä vauvan potkuja ja liikkeitä masussa. Vauva ei ollutkaan enää " vain minun" . Nyyh...huomaan muuten myös, että tässä lopussa alkaa taas mieli herkistymään..

Susanna_h: Tervetuloa myös omasta puolestani!

Hyviä vointeja kaikille, nyt taidan pötkähtää tuohon sohvalle vähän lepäilemään. Esikoinen kun meni tänään pitkästä aikaa pväkotiin, niin voi tässä ladata akkuja ihan rauhassa.

Huomenna on neuvola, palailen sitten taas!

Meriheppa 38+3

Vierailija
65/88 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäköhän on Ninnuttaren tilanne, olisiko jo tullut lähtö laitokselle...?

Jänskättää....=)

-Meriheppa-

Vierailija
66/88 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka

Ihanaa huomata, että täällä alkaa oleen jo vähän tällainen synnytystä ennakoiva tunnelma. :)

Ajattelin minäkin vähän kirjoitella kuulumisia. Ensinnäkin nimistä. Me ei olla vielä löydetty yhtään sopivaa nimeä sen paremmin tytölle kuin pojallekaan. Ollaan kyllä yritetty lueskella almanakkoja ja netissä olevia erilaisia listoja, mutta ei niistä oikein mikään ole tuntunut oikealta just tälle mun vatsassa köllöttävälle pienokaiselle. Ehkä käyn tässä lähempänä syntymää kirjastosta hakemassa jotain nimikirjoja ja katsellaan niitä sitten ukon kanssa. Tai ehkä se vauva sitten vain selkeästi näyttää jonkun nimiseltä kun on syntynyt. Eiköhän sille joku nimi kuitenkin tule keksittyä määräaikaan mennessä...

Muutoin täällä on olo ihan ok, vaikkakin alapäässä on alkanut selkeästi jo jotain tapahtumaan. Silloin tällöin iltaisin, öisin ja aamuisin on tuolla alavatsassa, alaselässä ja lonkissa sellaista vähän mekkakipuja muisuttuvaa kipua (ei ihan yhtä voimakasta kuin mitä mulla menkkojen aikaan tahtoi olla). Lisäksi on ollut niitä sellaisia kummallisia pitkiä pistäviä kipuja tuolla emättimen suunnalla. Mutta ei nekään oikeastaan hirveesti satu, mutta tuntuvat epämukavilta. Oletettavasti ovat niitä samoja, joista täällä jotkut ovat käyttäneet nimistystä " sukkapuikkokivut" . Ainakin tuo termi sopisi hyvin kuvailemaan sitä tunnetta.

Neuvolassa käytiin eilen ja siellä oli viimeinkin sf-mitta lakannut kasvamasta. Oli sama kuin pari viikkoa sitten. Tosin käyrien yläpuolella mennään edelleen, joten kokoarvioon mennään parin viikon kuluttua. Vauva oli laskeutunut jo selkeästi alemmaksi, mikä ehkä selittää tuon sf-mitan muuttumattomuudenkin. Ei ollut kuitenkaan vielä kiinnittynyt. Känkeää kivasti nykyisin tuota mun virtsarakkoani. tuntuu melkein kokoajan, että olis vessahätä. :)

Maanantaina alkoi myös mulla äippäloma. Ekan päivän olla lötköttelin kotosalla. Menin takaisin nukkumaan kun mies lähti ja just nukahdettuani kunnolla soi ovikello. En ekaks tajunnutkaan asiaa, mutta sitten ryntäsin ovelle yöpaidassani. :) Oli postiauto, joka toi yllättäen meidän tilaamat vaunut ja turvakaukalon ihan kotiovelle. Odotettiin niitä vasta aikaisintaan tämän viikon lopulla. Siinä karisi uni silmästä ja aamupäivä menikin kivasti noita paketteja aukoillessa ja vaunuja kasatessa ja kaukaloa ihmetellessä.

Ainoastaan meidän tilaama turvakaukaloadapteri ei tuntunut sopivan mitenkään noihin meidän vaunuihin. Tavallaan sopivat vaunun kiinnikkeisiin, mutta keikkasivat. Adapterin paketissa ei ollut mitään tuotekoodia tai -nimeä, josta olis selvinnyt, että tää olis just se sama mikä oltiin tilattu. Lähetysluettelossa kuitenkin oli oikea malli, joten aateltiin, että kai se sitten oikea on. No kun ilta oltiin sitä siinä miehen kanssa ihmetelty, päätettiin laittaa sähköpostia sinne saksalaiseen verkkokauppaan, josta nuo tilattiin. Otettiin oikein digikuva ja laitettiin mukaan. Sieltä tuli seuraavana päivänä vastaus, että laittavat tulemaan oikean mallin postissa 3 viikon kuluessa ja että ei tartte palauttaa tota meille jo tullutta. Ihan hyvää palvelua minusta, adapteri kuitenkin maksoi melkein 60 euroa (57,95).

Niin että jos jollain teistä on uudet Hartanit mallia RS one, Racer, Skater tai VIP, niin meillä olisi sellaisiin myynnissä tuollainen auton turvakaukalo-adapteri, johon käy Hartanin mukaan kaikki autoturvakaukalomallit. Ei yritetä saada siitä tuota täyttä hintaa, mikä maksettiin itse (kun on kerran se oikeakin tulossa perässä), mutta haluttaisiin laittaa se kiertoon, kun ei itsekään sillä mitään tehdä. Eli hinta on neuvoteltavissa. Aattelin kysellä teiltäkin, että josko kiinnostaisi, vaikka ei tämä mikään osta-myy-palsta olekaan. :)

Terkuin Naapukka (35+1)

Vierailija
67/88 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ninnutar, kuulostaa lupaavalta. Mulla alkoi synnytys juurikin vuorokausi limatulpan jälkeen vesien menolla. Onnea matkaan jos et vielä ole lähtenyt!

Mun luona oli täällä tosiaan parahin ystäväni suomesta ja nyt mä olen ihan puhkipoikki. Kyllä se aina voimia vaatii nuo monen päivän yötäpäivää vierailut syömisinenn y.m. Oltiin kahtena päivänä shoppaamassakin, ekana 4 tuntia jaloilla ja ai sentään kun olin poikki sen jälkeen ja jomotteli siellä sun täällä. Eilen lähti kotiin ja nyt yritän tässä päivällä lepäillä kun on esikoinen kahteen asti hoidossa.

Nyt mulla pätkii kyllä aika pahasti ja vaikea muistaa mitä muut on kirjoitellu:(. On kyllä tosiaan hyvin pysyneet maaliskuiset vatsassa ja turvallisilla viikoilla jo kaikki. Mun maaliskuinen sais nyt pysyä kuopissaan ainakin lauantaihin asti, sillon meillä alkaa oleen jo lapsenvahtipuoli kunnossa. Miehen vanhemmat kun on sellasia reissaajia etteivät aikasemmin halunneet tunturimökiltään laskeutua tännepäin. Juu, sitten ei tosiaan ole mitään sitä vastaan jos vaikka päättäis tulla ulos. Esikoisen synnytys kyllä lähti käyntiin viikoilla 40+4.

Maha on mullakin ollu sekasin jo pari viikkoa ja nukun huonosti, ei kylläkään supisteluja ole ollut pitkään aikaan, vaan sellasta pientä menkkajomotusta. Eilen löi ekaa kertaa turvotus päälle oikeen kunnolla. Jalat oli tosi turvoksissa ja naamastakin näkyi. Yön aikana kyllä helpotti ja tänään kasvotkin näyttää taas normaalimmalta. Sormukset tekee kyllä tiukkaa jo ja päätin laittaa hyllylle odottamaan ettei pääse jumittumaan. Vatsa tuntuu kasvaneen nyt muutaman viikon aikana ihan hillittömästi, oikee kunnon rantapallo on, mullahan kanssa tehtiin ne kasvukontrolli ultrat kun oli niin pieni maha mukamas. No olihan siinä heittoa keskiarvo vauvaan, mutta kun ite olen ollut pieni syntyessäni ja esikoinen myös, niin enpä ollut huolissani ja syntymähetkellä arvelivat vauvan painavan 3,2kg eli ihan saman verran kuin esikoinenkin.

Ei vaan, nyt lähden tästä paikkailemaan univelkaani. Ihanaa opäivää kaikille, ulkona aurinko paistaa ja on ihanan keväinen sää!

Tähtinova 38+3 ja tyttö 9/06

Vierailija
68/88 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pari tarkennusta edelliseen viestiini. Ensinnäkin Hartan ilmoittaa, että tuohon adapteriin sopivat ainakin Maxi Cosin, Concordin, Römer Brittaxin ja Dremefan turvakaukalot.

Vierailija
69/88 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja todella pahana. Tässä tilassa en kyllä jaksaisi ponnistaa pihalle pienen pientäkään vauvaa, vatsalihakset on niin kipeät jatkuvasta yskimisestä ja niistämisestä. Yöllä oon onneksi saanut nukuttua jonkin verran ja päikkärit joka päivä, mitä yleensä en koskaan nuku. Miten te muut flunssaiset ootte saaneet itsenne parannettua tai edes pinnalle täältä syvältä taudin kourista? Olipa positiivinen aloitus taas...

Ninnutar on ilmeisesti jo synnyttämässä, oireet kuulostivat kovin synnytykseen viittaavilta. Tsemppiä koitokseen jos oot sairaalassa tällä hetkellä! Muillekin onnea ja voimia rutistukseen!

Nimet meillä tällä hetkellä päätetty molemmille, sain vihdosta viimein miehen käännytettyä yhden hyvän nimen puolelle! Jes! Tosin voihan mieli vielä muuttua kun näkee vauvan, mutta edellisillä lapsilla päätetty nimi on pitänyt synnytyksen jälkeenkin.

Lääkärineuvolassa olin eilen, sf-mitta ei ollut juuri kasvanut, tosin mittaajakin oli eri kuin normaalisti. Eivät kuitenkaan lähettäneet ä-polille tarkistukseen, kun seuraava nla on jo maanantaina. Muuten kaikki hyvin, paitsi pissassa proteiinia, eli vein uuden näytteen tänään nlaan ja vastauksen saan kai jo iltapäivästä.

Voikaahan hyvin maalismammat! Semlis rv36+4 (kuopuksemme syntyi rv38+1 eli enää puolitoista viikkoa raskautta jäljellä, jos samoja ratoja mennään! Iiks!)

Vierailija
70/88 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli eilenkin koko päivän sellainen vähänpäänsärkyinen ja oksettava olotila, limatulppaa tuli koko päivän pikkuhousunsuojaan, ei kylläkään paljoo, vaan sellastra tuhrua.

Illalla nukkuun ja pari väsynyttä supistusta yön aikana ja that' s it!! Pskat!

Nyt ei mitään kummempia tuntemuksia, tuhrua vaan edelleen minimaalisesti, kylläpä on tylsää.

Kaikenlisäks mulla on sellanen olo et flunssa olis iskemässä, toivottavasti ei!! Nyt tuli kyllä niin omanapaista valivali-tekstiä et painun muualle tästä.

Vointeja kaikille,

Ninnutar 38+3

Vierailija
71/88 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tänään vihdoin sen kutsun TAYS:iin kontrolliin. Olisi siis pitänyt olla jo alkuviikosta, kun lapsivettä oli viikko sitten maanantaina niin vähän. Sanoivat silloin Jorvissa, että eivät ota nyt sisään, mutta pitää käydä tilanne kyllä max. viikon päästä tarkastuttamassa. Nyt tämä TAYS:in aika on viikon päästä perjantaille, eli max. viikko on nyt muuttumassa lähes kolmeksi! Ilmoitin miehelle, että minä sitten tänään " liukastun" ja mennään tarkastamaan tilanne, sillä tunnen itse kun lapsi pyörii ihan tuossa nahkan alla. Yhtään en ihmettelisi, vaikka vettä ei olisi ollenkaan! Viime perjantaina kun soittelin, niin suhtautuivat niin töykeästi tuolla sairaalassa, että en meinaa sanoa, että haluan vain tilanteen tarkastettavan...

Neuvolassa eilen oli sf mittakin pieni. Kolmessa viikossa oli tullut lisää vain sentti, kun aiemmin menin keskikäyrän yläpuolella, niin nyt oli pudottu sinne käyrän alapuolelle. Terkkari ei kyllä asiaa kommentoinut mitenkään. Harmittaa vain taas tällainen taisteleminen, että ei tarvitse koko ajan panikoida. Toissa iltana vauva jo säikytti tuon liikeseurannan kanssa. Viisi minuuttia ennen kuin tuli kaksi tuntia liikeseurantaa täyteen, alkoi vauva liikkua ja sille tuli hikka. Olin juuri menossa soittamaan taksia, että lähden sairaalaan tutkittavaksi.

Saisivat nyt kyllä jotain asialle tehdä, ettei mene murehtiessa koko loppuaika!

Aatuska 36+5

Vierailija
72/88 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Aatuska, pistä kampoihin! Tule sitten kertomaan, mitä sanoivat. Musta tuntuu, että täällä Pirkanmaalla saa tapahtua melkein mitä vaan, ennen kuin pääsee ylimääräisiin ultriin. Mulla on ensi viikolla neuvola, ja jos edelleen yli käyrien mennään niin vaadin kokoarvioon pääsyä. Viimeksi kun asiasta puhuin, niin vastaus oli vaan että mahtuihan se edellinenkin. Joo mahtui, syntyi 42+3 ja painoi 4260g. Tästä terkka veikkaili nelikiloista jo laskettuna aikana, joten noilla viikoilla vois olla jo aika jättiläinen...

Ninnuttarelle tsemppiä, hyvinkin voi mennä vielä se 2 viikkoa, mutta lyhyt aika sekin on! Itse ajattelin, että joko sitä ensi viikolla sairaalakassia pakkailisi :)

Meillä on valmiina tytön nimi, ihme kyllä mies taisi sen niellä ihan sellaisenaan! Etunimi oli jo edelliselle, ja kun vieläkin tuntuu hyvältä niin kyllä sen se täytyy olla. Kaikki 3 nimeä tulee suvusta. Pojan nimestä ei ole oikein aavistustakaan... (Kolmelle tytölle olisi valmiina, niitä on paljon helpompi keksiä!)

Eilen " urheilin" oikein urakalla, lähdettiin liikenteeseen rattikelkalla, ja onnistuikin jonkin matkaa, kunnes alkoi kunnon hiekoitukset ja siinä sitten kiskoin poikaa olan takaa... Esikoisen laitoin kävelemään, mutta olin illalla kyllä aivan puhki ja tosi kipeä. Heti sen tuntee tuolla jalkovälissään jos jotain extraraskasta joutuu tekemään. Selkääkin jomotti ihan oikealla tavalla, mutta en usko että vielä merkkaa mitään, joten turha pinnistellä :)

Ei vaan, nyt siivoamaan kun poika nukkuu ja esikoinen on poissa kotoa! Ah tätä rauhaa... Ei tarvi räyhätä kenellekään... Ihan huono omatunto, kun on koko ajan paha olla ja väsynyt, ja sitten tulee esikoiselle suututtua ihan pienestäkin :(

Semmoista olen muuten tässä viime aikoina miettinyt, että kun olen aika ympäristövalveutunut ja koitan eettisiä asioitakin ottaa huomioon, niin vähän ottaa luonnon päälle kolmannen lapsen tekeminen. Kyllähän se niin on, että tällä pallolla on jo ihan liikaa ihmisiä, joten mikä oikeus mulla on niitä vielä lisätä? Jos kaksi saa kaksi, niin se on vielä ok mutta toi kolmas jo lisää kuormaa aika lailla. Toisaalta olen ajatellut, että mun enolla ja veljellä ei ole ollenkaan, joten olen vaan hoitanut hommia heidän puolesta :) Oman tunnon hyssyttelyä... Mut miten te muut, varsinkin suurperheelliset suhtaudutte asiaan? Onko tullut edes mieleen?

Maaria 35+6

Vierailija
73/88 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa tullutkin paljon viestejä pinoon. Pitäisi käydä useammin lukemassa, niin olisi helpompi kommentoida. Mutta kiva että porukka jaksaa kirjoitella ahkerasti!

Taitaa Ninnuttarella olla h-hetki lähellä, jännää. Varmaan aika tuskaistakin odotella nyt, kun merkkejä jo on, mutta synnytys ei kuitenkaan käynnisty. Oletkohan sinä meistä ensimmäinen? Toivottavasti et saa sitä flunssaa nyt.

Itsekin tässä jo jotain merkkejä odottelen paikkojen kypsymisestä, mutta niitä ei kuulu¿ Terveydenhoitaja kysyi eilen vauvaa tunnustellessaan, että supisteleeko sulla nyt, tunsi kai käteen supistelua, mutta en minä tuntenut mitään. Eli jospa niitä supistuksia kuitenkin olisi, vaikka en niitä itse juuri tunnekaan, ihan silloin tällöin liikkuessa jotain pientä kovettumista.

Meriheppa kyselit nimiasioista. Meillä on pojannimi valmiina (ultrassa siis veikattiin poikaa), mutta pitää vielä katsoa, onko vauva sitten sen nimen näköinen kuitenkaan. Ollaan tässä pähkäilty sitä, että kerrottaisiinko nimi sukulaisille heti syntymän jälkeen, mikä tietysti helpottaisi keskustelua, vai pidettäisiinkö kuitenkin yllätyksenä ristiäisiin saakka. Jos meille tuleekin tyttö, täytyy varmaan valita joku tuohon pojannimeen liittyvä nimi tyyliin ¿Petristä tulikin Petra¿, koska mielessämme odotamme kyllä poikaa. Sinänsä toki kumpi tahansa on yhtä tervetullut, mutta tuon ultraajan arvion jälkeen vauva on koko ajan ollut mielessämme poika.

Elluz: Täälläkin tekee ruokaa, nimenomaan tavallista lämmintä ruokaa pottuineen lihoineen, koko ajan mieli. Ennen en syönyt kuin yhden lämpimän aterian päivässä, nyt vois pistellä vaikka kolme :)

Semlis: Harmi, että flunssa tuli nyt sullekin. Toivottavasti vauva pysyy matkassa vielä sen aikaa, että ehdit toipua. Hyvä sinänsä, että et varmaan sairastu enää uudelleen sitten kun vauva on syntynyt. Näin minä ainakin yritin lohduttautua, kun flunssa oli pahimmillaan. Mitään neuvoja ei kyllä ole, oli ehkä elämäni rajuin flunssa, mutta viikon makaamisella se meni ohi. Suihku helpotti hetkeksi oloa ja Panadolia nappailin, en tiedä oliko siitä paljoa hyötyä. Ja muistahan juoda paljon!

Aatuska: Ole vaan tiukkana, että saat tarvittavat tutkimukset. Ikävä jos joutuu taistelemaan kun varmasti muutenkin on vauvasta huoli. Jos talous antaa periksi, niin voithan mennä yksityisellekin, siellä varmaan ainakin saisi asiallista palvelua.

Hyviä vointeja kaikille!

Mama & Justus 38+2

Vierailija
74/88 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ninnuttarelle! Varmaan on jänskät paikat, kohta varmaan lähtee tulemaan :)

Kannattaa Aatuska kyl tarkistuttaa et vaavilla kaikki ok.. Vaikka ois turha käynti sais mielenrauhan ja ei tartteis pelätä vaavin vointia. Ihme kun sairaalassa vastaanotto noin negatiivista ja eivät voi heti tarkastaa vaavin vointia..

Omaa napaa.. Minulla ei nyt taasen ole mikään karsee syömä himo päällä, jotenkin on melkein pakottanu itsensä syömään jotain. Kuukausi sitten kyl tuntu et sais olla koko ajan syömässä :) Ja nyt on onneksi saanut taas paremmin nukuttua :) ei tarttee ku pari kertaa käydä pisulla yöllä. Mut eihän sitä tiedä millon taas muuttuu. Täällä kanssa on nyt tullu muutaman kerran niitä ns. sukkapuikko pistoja, inhan tuntusia. Ja tänään innostuin vähän imuroimaan, niin jo selkää jomottaa :(

Meillä on jo nimet valmiina vaaville, mut siitä en oo vielä täysin varma et pidetäänkö sit kun vaavi syntyy, voi olla et nimi ei jotenkin vaan ei istu vaaville. Et saa nyt nähä..

Pitää lähtee nyt jotain syömään.. Ärsyttää ku jos ei oo vähään aikaan syöny tulee semmonen ihme tärinä käsiin ihan, varmaan verensokerit niin alhaalla tms.

vk. 37+4

Vierailija
75/88 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se jännä miten aika kuluu, muutama viikko sitten tuntui, että synnytykseen on vaikka kuinka paljon aikaa, eikä siitä täälläkään paljoa vielä puhuttu ja nyt tuntuu, että odottelemme jo kaikki aivan täpinöissämme tulevaa synnytystä.

Itselläni ei mitään vaivoja ole ja voinnin puolesta voisin olla raskaana vaikka kuinka pitkään. Haluaisin kuitenkin saada juuri tämän vauvan ulos jo melko nopeasti, ettei kasva turhan isoksi. Tänään (viikolla 36+6) painoarvio oli 3,5kg eli kasvu on hidastunut, mutta kyllä vauva saisi silti jo tulla ulos. Ajatelkaa jos se vielä viisi viikkoa kasvaa, niin mikä mahtaakaan olla koko silloin! Lisäksi vauva huolestutti minut tänään, kun seurasin liikkeitä, eikä mitään tuntunut yli tuntiin. Käskivät sitten sairaalaan tutkittavaksi ja sielläkin käyrä oli vähän liian tasainen, ultrassa kaikki oli kuitenkin ihan hyvin. Vähänlaisesti liikkui, mutta liikkui kuitenkin. Vauva on vähän kääntynyt ja nyt ilmeisesti enemmän istukkaa vasten, mikä tietysti haittaa minun liikkeiden tuntemistani ja mitä isommaksi vauva kasvaa sitä vähemmänhän sillä on tilaa liikkua.

Vauva ei siis osoita mitään lähestyvän syntymisen merkkejä, rt:ssä se on ollut jo monta viikkoa, mutta pää keikkuu vieläkin ylhäällä ja sf-mitta vain jatkaa kasvuaan, lisäksi edes harjoitussupistuksista ei ole tietoakaan. Hyvä puoli on kuitenkin se, että mikään paikka ei myöskään ole kipeänä!

Kohdunkaulan tilanteesta ei ole mitään käsitystä, koska sitä ei ole tutkittu pitkään pitkään aikaan. Viimeinen neuvolalääkäri kun minulta peruttiin siksi, että olen muutenkin menossa äitipolille synnytystapa-arvioon. Arvio on ensi viikolla, joten sitten tiedän enemmän!

Meillä on kaksi nimivaihtoehtoa tytölle valmiina, tulokkaanhan pitäisi olla tyttö, mutta voihan se olla ettei tyttö ole ollenkaan nimivaihtoehtojensa näköinen. Sitten kun synnytyssalissa selviäisikin, että tulokas on poika niin silloin todella alkaisi pohtiminen. Poikien nimiä on hirveästi vaikempi keksiä...

Nälkä täällä on ihan jatkuvasti, jos en syö parin tunnin välein niin heti tulee huono olo!

Onkohan Ninnutar meistä ensimmäinen?!

Vierailija
76/88 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita jotka käyneet sokerirasitustestissä? Miten onnistunut/vaikuttanut syömättä oleminen? Huomen aamulla oon ite menossa ja vähän jännittää mitä tuo syömättä oleminen saa aikaan:/ Kokemuksesta jo tietää että jotain on syötävä parin tunnin välein ettei tule huono olo. Mulla on ollut verenpaineetkin alhaalla ja eilen lääkäri totesi näköhäiriöt ja päänsäryt mikreeniksi. ja neuvolasta ei edes teinnyt varmaksi sanoa pitääkö sinne mennä rakko täynnä..? pitääkö lisäksi sitä pissaakin pidättää taas koko aamu.(tänään kävin aamulla jo antamassa näytteen neuvolassa). eilen siis oli sokeri2+ ja tänään 1+.

Meillä ois paljon enemmän tyttönimiä kuin poikien. tytölle on aika varma jo mutta ei tiedetä kumpi tulokas on:)

meebu

Vierailija
77/88 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hmm..mistähän täällä olikaan kaikesta juttua..

alkaa tosiaan olla kaikilla synnytykset mielessä, samoin täälläkin. Toisaalta mahasta ei ole hirveän kiire luopua, on ne vaan niin kivoja nuo sisältäpäin tulevat potkut:) Eikä siis ole suurempia ongelmia muutenkaan, yöllä menee usein vielä seitsemänkin tuntia, ettei tarvi edes vessaan nousta..joinakin öinä sitten kyllä kun sopivasti herää, niin saakin valvoa monta tuntiakin ja se kyllä ottaa päähän. Itse mietin synnytyksestä lähinnä sairaalaan ehtimistä, matkaa kun on joko n. tunti tai kaksi, riippuen ajankohdasta, kumpaan sairaalaan saa mennä. mulla voi myös olla, ettei mies pääse mukaan, riippuu tosiaan milloin lähtö tulee ja saako lapsia sujuvasti hoitoon. Vanhemmat lapset on syntyneet -99, -01 ja -05.

Syön myöskin suunnilleen kaiken minkä käsiini saan:) Vähän hirvittää huominen neuvolan punnitus.. Toisaalta olen huomannut, että on pakkokin syödä säännölllisesti ja usein, että olo pysyy hyvänä ja täysi olokin tulee vähemmästä kuin normaalisti. Ihan hyvä varmaan :D

Tuota Maarian ekologisuus-ajattelua jäin miettimään, että onko niitä lapsia oikeutta tehdä kahta enempää. en ole kyllä paljon asiaa tuolta kannalta miettinyt ja en oikein miellä itseäni suurperheelliseksi, vaikka neljättä siis odotankin. Näin äkkiseltään tuli vain mieleen, että koko ajanhan suomessakin väestö vanhenee ja lapsia syntyy kuitenkin aika vähän. että jonkunhan se on tehtävä niitä uusia veronmaksajia, jotka tätä yhteiskuntaa tulevaisuudessa pyörittää..että lisäännytään me vaan hyvillä mielin ;D

Niin, väsymyksestä taisi myös olla jotain, sitä on ilmassa täälläkin päin. Olen kyllä siinä mielessä onnellisessa asemassa, että nykyinen kuopus 2,5 v. nukkuu vielä päivittäin päiväunet ja useimpina päivinä otan sitten itsekin ne tunnin nokoset. ilman en kyllä selviäisi, en sitten millään. mulla on myös sellaisia " touhupäiviä" , että tulee tehtyä vähän liikaakin, mutta sitten on niitäkin vastapainoksi, ettei saa tehtyä mitään, juuri ruokaa laitettua muulle porukalle. Mutta yritetään sallia meille isomahaisille sekin..

Nyt en enää muista, oliko vielä jotain tärkeää, mutta hyvää oloa kaikille kuitenkin.

mikotan 35+5

Vierailija
78/88 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Kävin viimeisen kerran rasituksessa, joskus viikolla 34 ja kyllä se 12 tunnin syömättömyys ja juomattomuus oli vaikeampaa, kuin aikaisemmilla raskausviikoilla. Sokerilitkun juomisen jälkeen taas tuli hieman huono olo, kun sokerit nousivat niin äkkiä. Mutta kyllä siitä selviää, yleensähän rasitus on aamulla heti heräämisen jälkeen, niin ei se paasto ole yhtään niin vaikeaa, kuin jos pitäisi olla koko päivä paastolla.. Kaksi tuntia se vain vie, kannattaa ottaa mukaan eväitä ja vettä, jotka voi sitten heti syödä ja juoda, niin olo paranee samantien.

Eikä tarvitse pidättää pissaa! Kokeessa otetaan ensin paastoarvo verestä ja jos se on ok, niin sen jälkeen juodaan litku ja odotellaan tunti, jonka jälkeen otetaan verikoe ja sitten odotellaan toinen tunti ja otetaan uusi verikoe. Ei siinä mitään sen ihmeellisempää ole. Ihme muuten etteivät neuvolasta osanneet kertoa...

Hyvin siitä selviää!

Vierailija
79/88 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hmm..mistähän täällä olikaan kaikesta juttua..

alkaa tosiaan olla kaikilla synnytykset mielessä, samoin täälläkin. Toisaalta mahasta ei ole hirveän kiire luopua, on ne vaan niin kivoja nuo sisältäpäin tulevat potkut:) Eikä siis ole suurempia ongelmia muutenkaan, yöllä menee usein vielä seitsemänkin tuntia, ettei tarvi edes vessaan nousta..joinakin öinä sitten kyllä kun sopivasti herää, niin saakin valvoa monta tuntiakin ja se kyllä ottaa päähän. Itse mietin synnytyksestä lähinnä sairaalaan ehtimistä, matkaa kun on joko n. tunti tai kaksi, riippuen ajankohdasta, kumpaan sairaalaan saa mennä. mulla voi myös olla, ettei mies pääse mukaan, riippuu tosiaan milloin lähtö tulee ja saako lapsia sujuvasti hoitoon. Vanhemmat lapset on syntyneet -99, -01 ja -05.

Syön myöskin suunnilleen kaiken minkä käsiini saan:) Vähän hirvittää huominen neuvolan punnitus.. Toisaalta olen huomannut, että on pakkokin syödä säännölllisesti ja usein, että olo pysyy hyvänä ja täysi olokin tulee vähemmästä kuin normaalisti. Ihan hyvä varmaan :D

Tuota Maarian ekologisuus-ajattelua jäin miettimään, että onko niitä lapsia oikeutta tehdä kahta enempää. en ole kyllä paljon asiaa tuolta kannalta miettinyt ja en oikein miellä itseäni suurperheelliseksi, vaikka neljättä siis odotankin. Näin äkkiseltään tuli vain mieleen, että koko ajanhan suomessakin väestö vanhenee ja lapsia syntyy kuitenkin aika vähän. että jonkunhan se on tehtävä niitä uusia veronmaksajia, jotka tätä yhteiskuntaa tulevaisuudessa pyörittää..että lisäännytään me vaan hyvillä mielin ;D

Niin, väsymyksestä taisi myös olla jotain, sitä on ilmassa täälläkin päin. Olen kyllä siinä mielessä onnellisessa asemassa, että nykyinen kuopus 2,5 v. nukkuu vielä päivittäin päiväunet ja useimpina päivinä otan sitten itsekin ne tunnin nokoset. ilman en kyllä selviäisi, en sitten millään. mulla on myös sellaisia " touhupäiviä" , että tulee tehtyä vähän liikaakin, mutta sitten on niitäkin vastapainoksi, ettei saa tehtyä mitään, juuri ruokaa laitettua muulle porukalle. Mutta yritetään sallia meille isomahaisille sekin..

Nyt en enää muista, oliko vielä jotain tärkeää, mutta hyvää oloa kaikille kuitenkin.

mikotan 35+5

Vierailija
80/88 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli menin valkoisen valheeni saattelemana sinne sairaalaan eilen käymään. Vauvalla onneksi kaikki oli hyvin. Vettä on vähän, mutta on kuitenkin edelleen jonkin verran, napanuoran virtaukset oli onneksi ok. Kontrolliin täytyy kuitenkin mennä ensiviikolla, siis saan mennä. Ei tarvitse sitten huolehtia niin pitkiä aikoja näkemättä.

Muutoinkin rauhoitti mieltä jutella sen lääkärin kanssa, kun oli sitä mieltä, ettei sitä synnytystä turhaa venytetä tällä kertaa, jos ei lapsi lähde alkuunkaan sieltä tulemaan ja kiertymään.

Ihan kuin olisin sitten viimeyönä saanut kärsiä valkoisesta valheestani, ihan kuin olisin oikeasti kärsinyt kaatumisen aiheuttamista liitoskivuista. Sattuuko teillä muilla lantiopohjan lihaksiin, jos joudutte pidättelemään pissaa, esim. siis yöllä kun herää kovaan pissahätään? Mulla kramppaa kaikki lihakset myös kohtu supistaa. Viimeyönäkin vedet vaan valu silmistä, kun siihen ei muu auta kuin päästä sinne pissalle. Siellä pitää sitten yrittää vielä saada lihakset rentoutumaan, että jotain saa ensin puristettua ulos.

Meeba: saitkin jo vastauksia rasitusta varten. Enkä minäkään kyllä ole pissalla joutunut käymään rasitusta varten. Ja eväitä kannattaa ottaa mukaan. Itse olin myös aivan nukahtamispisteessä, kun laittaa se sokerimäärä väsyttämään.

Nimistä puhetta: Meillä on nimi valittuna molemmille. Ollaan niistä kyllä oltu tällä kertaa hiljaa, esikoiselle kun tuli niistä tekonimi. Eipä sitten esikoinen ollutkaan yhtään nimensä oloinen, mutta kun kaikille hän oli jo sen niminen vauva, niin eipä sitä sitten enää oikein vaihtaa voinut. En sitten tiedä johtuuko " sopimattomasta" nimestä vai mistä, mutta kovasti on aina tytöllä ollut lempinimiä. Nimi on mielestäni kyllä edelleen ihan kaunis. Me siis tällä kertaa odottelemme vauvan näkemistä, ennen kuin lyömme nimen lukkoon.

Onkos teillä muilla vauvoilla jokin tekonimi, minä kun puhun edelleen vaan vauvasta, kun ei mitään nimitystä tuolle masuasukkaalle ole tullut?

Aatuska 36+6 ei olisi kovin paljon enää jäljellä...

Onneksi alkaa uusi koti olla suht järjestyksessä ja asiat kunnossa. Tuo esikoinenkin alkaa jo asettua vähän, jospa tuo jatkuva kiukuttelukin vähenisi... Itse ei aina väsymyksessään jaksa niin kovin kypsästi suhtutua toisen uhmailuun. Ja sekös harmittaa...