Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

****Maalismammat viikolla 8****

18.02.2008 |

Hei vaan, aloitan näin meille uuden viikkopinon.

Mä käväisin jo pari vuorokautta synnytyssairaalassa tarkkailtavana. Verenpaineet kohosi ja olo muuttui tosi huonoksi. Vauva onneksi todettiin normaalikokoiseksi ja hyvinvoivaksi. Pari päivää pitivät mua levossa ja tarkkailussa. Nyt olen taas kotona, mutta joudun lepäämään nämä viimeiset viikot ja käymään aika tiheissä kontrolleissa. Arvelivat vauvan syntyvän maaliskuun ekalla viikolla eli 38 raskausviikolla ja olevan silloin n3.3kg (olisi siten ihan samat lukemat kuin esikoisellakin!). Jos ei synnytys lähde itsekseen käyntiin siinä main, harkitsevat mahdollisesti käynnistämistä.

Miten muilla menee? Laittakaa kuulumisia! Ja hyviä vointeja " loppumetreille" !!

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!

Täällä menee ihan hyvin. Viimeinen työpäivä käynnissä ja tavoitteena saada hommat pian nippuun ja lähteä äitiysloman viettoon! Ei sitä vielä oikein tajuakaan, että tästä lähtien ei aamulla lähdetäkään mihinkään, vaan jäädään kotiin. Kovasti olen sopinut kaikenlaisia tapaamisia ja kaikkea kivaa puuhaakin olisi niin paljon, että taitaa loma loppua kesken.

Vointi on hyvä kaikin puolin. Huomenna lääkäri. Saa nähdä, mitä tuo sanoopi. Omasta olosta päätellen, lapsi ei ole vielä aikoihin tulossa. Hyvin tuo tuntuu vatsassa viihtyvän ja temmeltävän.

Kivaa viikon jatkoa kaikille! Onko kukaan muu muuten enää töissä?

Nakero08, 34+4

Vierailija
82/88 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi Kuutamoheinällä ja vauvalla kaikki kunnossa, hyvähän se on käydä lepäilemässä ja tarkkailtavana, jos yhtään huolta herää huonosta voinnista. Nakerolle tervetuloa lomailemaan! Minäkin keksin niin paljon etukäteen tekemistä (kaikkea sinänsä rentouttavaa: leffoja, kahvitteluja, kirjoja, kampaaja..) äippälomalle, että ei ole tarvinnut tylsistyä ja osa jää kyllä tekemättäkin, etenkin kun kaikkeen voi käyttää vähän enemmän aikaa kuin normaalisti.

Omaa napaa: Minä olen vihdoin parantunut flunssasta ja pari päivää onkin ollut vauhdikasta menoa, kun siskon perhe tuli meille lomailemaan (ja kaksiossa vielä asutaan). Sisko miehineen lähti tänään tapaamaan tuttuja, kun minä lupauduin lapsenvahdiksi 2,5 v. pojalle. Kyllä täytyy nostaa hattua teille, joilla on jo lapsia. Luulin olevani hyvässä kunnossa, mutta kyllä tuon kaksivuotiaan pukeminen, riisuminen sun muu ja etenkin rattaiden työntely tuolla lumihangessa käy voimille. Nyt sain pojan onneksi päiväunille, melkein kyllä nukahdin itsekin :) Tahtoo vaan multa mennä yöunet, jos erehdyn päivällä nukkumaan.

Tuli myös hyvää harjoitusta siitä, kuinka nuo meidän yhdistelmät saa roudattua ulos ja sisään, kun meillä ei ole hissiä. Ekassa kerroksessa asutaan, mutta kun asunto ei ole ihan maan tasolla, niin yhdet portaat pitää nousta ja käytävä aika ahdas. Kyllähän tuo jotenkuten onnistui jopa tämän masun kanssa, joten eiköhän sitten ilmankin. Sisko oli kamalan huolissaan, että jos synnytys nyt käynnistyy siksi, kun hoidan hänen lastaan, mutta eipä tuo minua oikeastaan haittaisi, vaikka käynnistyisikin. Tänään tuli täyteen se maaginen luku 38. Ensi lauantaina olisi kyllä tarkoitus mennä ulos syömään hääpäivän kunniaksi, joten siinä mielessä vaikka sunnuntai voisi olla hyvä päivä syntyä :)

Mama ja Justus 38+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan oltu pienoisessa paniikissa myös, toissailtana ja -yönä tunsin liikkeitä huomattavasti vähemmän, yölläkin hiippailin pitkin kämppää ja kävin juomassa kaakaoo, jos olis makea herättänyt neitosta liikkumaan. Mutta tuloksena oli vaan pari hassua hipasua. Eilen lähdin sitten aamupäivällä käymään sairaalassa ja ottivat vauvan sydänkäyrää reilun puoli tuntia. Kaikki oli ihan ok ja vauva rupesikin oikein kunnolla mylläämään siinä maatessa. Passittivat mut kuitenkin vielä tänään käymään napanuoran virtaukset tsekkamassa ja nekin oli ihan ok. Huh, aina vähän stressaavaa tollanen.

Muuten olo ihan hyvä, mun mielestä vähän olis maha laskeutunut, saa nähdä onko sf-mitta laskenut ens ma neuvolassa. Alaselkää jomottelee välillä ja vähän enempi muutenkin nippailee tuolla alakerrassa.

Vaunut oli tänään lähtenyt saksasta ja kaukalon pitäis tulla nopeesti perässä. Kivaa, pääsee fiilisteleen.

Muuten tässä alkaa olla aika kärsimätön olo jo, vaikka voi mennä vielä neljäkin viikkoa jos kovasti yli mennään.

Eipä muuta kun vointeja vaan kaikille!

Ninnutar 38+1

Vierailija
84/88 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi vaaviloilla ei ole hätää muilla.. Mut liika varovaisuus ei tietenkään oo pahasta.

Tänään oli minulla neuvola.. Hemppa oli noussut 124 nyt :) Ihanaa päästä ns. normaaleille lukemille. Vauvalla oli sykkeet melko korkeet siinä 150 ja oma paino ei onneksi ollut kuin 100g viikossa lisääntynyt. Pitää nyt toivoa että vauva pysyy sisällä, että lihos. Neuvolassa kyl usko että lihoo siihen 3 kiloon. Riippuen et pysyykö sisällä.. Mut kyl uskon et vielä pysyy tovin kun paikat eivät oo ruvennu aukeamaan. Ei pidä rehkiä hirveesti ettei vielä saa

päähänsä tulla pois. Nyt pitää sit juosta viikottain neuvolassa ja siellä kasva tarkastuksessa, toivottavasti vaavi on lihonut.

Kohta alkaakin maaliksilla jännät paikat..

vk.37+2

Vierailija
85/88 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistahan nyt lepäillä Kuutamoheinä, ettei paineet nouse. Hyvä kun seurataan, joka tapauksessa.

Olin tänään polilla kasvukontrollissa, vauva on viikoihin nähden pieni, mutta lääkäri totesi, että kyse ei ole kasvun hidastumisesta, vaan pienikokoisesta lapsesta. Ennuste näytti, että jos vauva samoilla viikoilla syntyy kuin sisaruksensa, on melkein tarkalleen samankokoinenkin. Lääkäri myös oli sitä mieltä, että maaliskuun alkupuolella tämä viimeistään tulisi syntymään.

Kun menin polille aamupäivällä ja vauvasta otettiin sydänkäyrää, vauva oli niin kovassa liikkeessä, että syke oli melko korkealla (160). Lääkäri laittoikin vielä uudestaan käyrälle, jolloin vauva oli rauhallisempi ja ilmeisesti nukkui, niin sitten sykkeetkin rauhallisemmat, 120 tienoilla. Alkoi vaan kauheasti itseä pelottamaan, että mikä on vialla, kun kätilö niin huolissaan katseli sykkeitä siinä ekassa mittauksessa. Näkyihän se toki käyrälläkin, että vauva liikkui koko ajan todella paljon. Olin kyllä melkein itkun partaalla, kun lääkäriäkin piti odottaa tosi kauan, kun joutui kahteen eri kertaan lähtemään leikkaussaliin. Mulla meni polilla melkein neljä tuntia.

Kohdunsuulla ei ilmeisesti ollut tapahtunut mitään ihmeitä viime kertaan. Taas tosin mittauseroja, kun tammikuun lopussa katottiin kanavaa olevan enää 1,5 cm jäljellä ja nyt lääkäri löysi kanavaa useamman sentin. Avautunut kohdunsuu toki on, mutta tilanne kuulemma normaali, kun kolmatta odotellaan.

Mieskin on tällä viikolla reissussa, joten ihan hyvä, jos ei vielä tän viikon aikana tarvi lähteä synnyttämään.

Mukavaa viikkoa kaikille!

popz (rv 35 + 6)

Vierailija
86/88 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna sitten alkaa rv 39, mutta oma veikkaukseni on että menee maaliskuun puolelle ennenkuin tämä veijari päättää syntyä.

Olo aika tuskainen kun en ole viikkoihin saanut kunnolla nukuttua öitä. Joko veskissä ramppaamista tai niin kauheat selkäkivut ettei kylkeä voi kääntää tai oikeaa jalkaa nostaa kovin ylös.

Lääkärin mielestä kyseessä olisi noidannuoli.

Neuvolassa kävin tänään ja kaikki oli ok ja ens ti, laskettuna olisi uusi aika.

Muuten vaan mennään päivä kerrallaan...

t.Nia ja " otto" rv 38+6

Vierailija
87/88 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin aika sitten tämän palstan löysin ja olen käynyt välillä lueskelemassa :D Nyt sitten ajattelin ajankuluksi jonkin rivin itsekin kirjoittaa...

Meille on siis myös maalisvauva tulossa, pääsiäiseksi on tilaus vetämässä. On ollut hauska lukea, miten teillä muilla suunnilleen yhtä pitkällä olevilla menee. Osa kyllä on jo vähän pidemmälläkin, mikä melkein käy vähän kateeksi :)

Fyysisen työn takia jäin sairaslomalle jo joululta, eli olen mukavasti saanut kotona kaikkea rauhassa hommailla ja ennenkaikkea lepäillä omaan tahtiin. Supistelun takia jäin lomalle ja supistelua onkin jatkuvasti, ne vain eivät toistaiseksi saa mitään aikaan, eivätkä varsinaisesti ole kipeitä ja toisaalta vähän vähentyneetkin kotioloissa. paitsi sellaisina päivinä, kun olo on jaksava ja tulee sitten siivottua ja ulkoiltua ja muuten oltua paljon seisaaltaan. sepä sitten kostautuukin iltaisin, ettei jaksa enää istua eikä seisoa.. tänään sainkin tilaamani tukivyön, joka yhden päivän käytön perusteella tuntuu tosi hyvältä!

Jospa sitä vyön voimalla jaksaa nyt loppuun asti odotella. ja isompien lasten kanssa ulkoilla ja muutakin.

no, onnellista odotusta kaikille!

mikotan n. 35+3

Vierailija
88/88 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika samoissa mennään, mulla nyt 35+4. Musta tuntuu ihan hassulta lukea toisten juttuja, kun ovat jo kovasti synnyttämässä. Itse olen asennoitunut siihen, että ainakin 6 viikkoa vielä kärvistellään, vaikka pääsiäinen olisikin ihan kiva viettää sairaalassa. Olisikin pitänyt liittyä huhtikuisiin niin ei tarvitsisi taas olla viimeisenä ;)

Täällä alkaa väsymys taas painamaan ihan tosissaan, millään ei meinaa jaksaa edes pakollisia hommia tehdä, ja sen kyllä huomaa tässä kämpässä. Onneksi muistin vanhan lääkkeen, pari salmiakkia suuhun silloin tällöin ja kummasti jaksaa paremmin! Mulla noi huonot olot ilmeisesti johtuu matalasta verenpaineesta, ja sen saa hetkellisesti nostettua salmiakilla. Kannattaa kokeilla.

Nukuttua olen saanut ihmeen hyvin. Aina saa herätä kylkeä kääntämään, mutta yleensä nukahdan saman tien uudestaan. Muksut herättelee nekin, muttei kovin pahasti. Rakkokoulusta on ollut hyötyä, vaikkakin nyt joudun jo kerran yössä vessassa käymään. Selkä kipuilee, jalkoväliä vihloo ja muuta sen sellaista asiaan kuuluvaa, muttei mitään kovin pahaa. Kun vaan ukko ymmärtäisi etten enää kykene samaan kuin ennen...

Maaria 35+4