¤¤¤ Marraskuun maitonassut viikko 8. ¤¤¤
[color=blue][size=6]♥[/size][/color] [color=red][size=6]♥[/size][/color] [color=cyan][size=6]♥[/size][/color] [color=green][size=6]♥[/size][/color] [color=pink][size=6]♥[/size][/color]
[color=cyan]Tässäpä uusi pino =)[/color]
[color=blue][size=6]♥[/size][/color] [color=red][size=6]♥[/size][/color] [color=cyan][size=6]♥[/size][/color] [color=green][size=6]♥[/size][/color] [color=pink][size=6]♥[/size][/color]
Kommentit (103)
..täti tuli oikeen rytinällä..:(
Ovistestejä taidan tässä kierrossa ihan mielenkiinnosta kokeilla, ennen en moisia ole ehtinyt ajatellakkaan, kun tärppi on käynyt niin nopsaan...:)..toisin kuin nyt..;(
No ei auta synkistellä..
Tsemppiä kaikille kanssa sisarille oviksiin ja testauksiin!!!:)
Löysin Prisman raskaustestit luontaistuotehyllystä. Maksoi muistaakseni 4,90 kaks kpl. Ja viime kierrosta testasin selkeän negan niillä ja tästä kierrosta taas selkeän plussan! Menkat on pysyneet poissa, joten pikkuhiljaa alkaa uskoa, että nekin voi oikeesti näyttää oikein, vaikka noin halpoja ovatkin!! Siis jos raskaana on niin sama kai se millä sen testaa, mies vaan on sitä mieltä että pitäis vielä apteekista ostaa kalliimpi testi. En viitsi oikeesti tuhlata rahaa siihen, kun onhan noi menkat jo viikon myöhässä ja oireitakin jo löytyy. =)
Onnea kaikille plussailuun toivottelee yrttimaaria
Vähitellen alkaa jännittään...mitään raskausoireita ei oo ollut, tai jos jotakin oonkin toiveikkaasti ajatellut, niin oikeesti on varmaan muuta (esim. vilutus alkavaa flunssaa).
Kaverilla olis synttäribileet huomenna ja ajattelin kyllä varmuuden vuoksi testata, jos selvä nega niin sitten voin hyvällä omallatunnolla juoda juhlajuomia. Jos jotain muuta (hailakka haamu), niin sitten täytyy keksiä jotain päteviä selityksiä...
En jotenkin usko että olisin vielä raskautunut, luulisin että olo tuntuisi jotenkin erilaiselta. Vaikee sanoo, kun en koskaan oo raskaana ollut. No, aika näyttää...
T: Hannekka kp 26/27-23 yk 1
Stiin@: Meidän Prismassa taisi ovulaatiotestien vieressä olla terveyssiteet yms.? Eli varmaan löytyy jostain terveyssiteiden ja luontaistuotteiden läheltä. Aika hankala oli ainakin täällä huomata, kun ovat vähän piilossa. Sattumalta kerran huomasin ja muistin sitten tarvittaessa mistä hakea. Vieressä oli myös raskaustestejä. Niin, tämä merkki on Fertest. Pakkauksessa 10 testiä ja maksoi jotain 13,90(?)¿. Eli säännöllisillä kierroilla kahden kuukauden satsi.
Onnea muutes yrttimaaria! En ole tainnut sinua onnitellakaan vielä.
ON: Tänään tuli eilistä selkeämpi ovisplussa. Ja eilisiltana huomasin niin selkeät katkeamattomat limat, ettei tosikaan. Ihan innoissani esittelin miehelleni, jota jostain syystä ei kauheasti kiinnostanut:D, kummallista?;)). Olen niin innoissani näin selvistä ovisoireista. Nyt vaan on hirveät paineet hyödyntää tätä. Tuntuu, että vähän väliä olisi hommailtava, jos vaikka edelliskerralla ei kukaan simpoista löytänytkään tietä perille:/. Miestä vähän rasittaa se. Sanoo, ettei paikat kestä=D! Noh, lähtee kolmen päivän työreissulle huomenna, joten huilia luvassa. Täytyy tänään vielä hyödyntää tärppihetket.
Mitenkäs tuo nyt muuten on, että jos tänään oli tosi selvä plussa eli testiviiva kontrolliviivaa tummempi ja eilen samanvahvuisia, niin onkohan ovis kenties tänään? Eli siis eihän se nyt sitten vaan tapahdukin vasta parin päivän päästä? Että näyttäisi vaan jo niin aikaisin. Toivon niin kovin, että olisimme nyt ainakin oikeilla hetkillä asialla.
Minä päivinä ovikseen suhteutettuna ne kivut ja limat pitäisi tulla? Mulla kivut tulivat toissayönä, eli edellisenä ennenkuin aamulla ovistestissä samanvahvuiset viivat. Eilen sitten oli alaselkä tosi kipeä(kuten menkoissa) ja tänään ei oikein mitään kipuilua ja testiviiva siis tänään vahvempi kuin kontrolliviiva. Eilisiltana taas ihan selkeät ovislimat. Arvuutelkaas tietävämmät, milloin se munasolu sitten irtoaa?
viidenmutsi(ja silti aivan tietämätön näistä jutuista, aika jännä juttu) yk 3 kp 11/21(viimeksi), nyt sitten kai se n.24???
Mä olen siis taas uusi ilmoittautuja juttu rinkiin. Olen lokakuisissa käynyt taustailemassa ja toiveet olikin kovat että sieltä olisin päässyt odotuspuolelle mutta ei.
Minulla on ennestään jo yksi tyttö 03/07 sen jälkeen kierto oli 32-38 mutta nyt jouluna ja hemikuussa kierto on pidentynyt jo 42. Viimeksi noilla päivillä olin jo testannut positiivisen ja pahoinvointikin alkoi kun kierto oli 38.
Varsinaista yritystä on ollut vasta 1 kierto mutta ehkäisyä ei ole käytetty synnytyksen jälkeen. Oltiin asenteella et saa tulla heti kun on tullakseen. Nyt kun odottaa niin eihän sitä toki kuulu.
En tiedä onko tää jotenkin psygologista että saa kuviteltua itselleen raskausoireita ja jopa sen voimalla tätikin on siirtynyt. En tiedä. Ahdistaa kun kierrot on mitä on niin ei oikeen tiedä milloin on ne tärkeimmät päivät ja mullakun ei oviksest ole mitään merkittäviä merkkejä. Tai en ainakaan ole laittanut huomioon.
Nyt vaan täytyis nollata ns. pää ja aloittaa uudella mielellä kunhan kuukautiset vaan loppuisi.
Nemotus kp 4/32-42 ???? yk 2
Tiivistys aiheeseen
Iloisin ja luottavaisin mielin kohti viikonloppua. Ens viikolla testaan ehkä ti-ke tai to jos menkat ei oo alkanu sitä ennen.
Viidenmutsi: En oo tikuttanu ovista ikinä. Mutta näin luulen mulla menevän, kun kivut tulee--->ovispäivä, sillä seuraavana päivänä on jo huomattavasti kuivampaa.
Mutta jos sulla tulee limoja vieläkin, olet varmaankin hedelmällinen. Kannattaa siis vielä ennen miehen matkalle lähtöä varmistella:)
Nemotus: Tervetuloa mukaan. Ei muutakuin aktiivisesti kirjoittelemaan meidän kanssa tänne.
Pahoittelu tädin yllättämille:( Katse kohti uutta kiertoa ja mahdollisuutta!
Hanneka: Toivottavasti saat haamun tai jo selkeän plussan testiin:)
Nyt hetkeks silmät kiinni kun lapsetkin nukkuu.
Ipan@ 27/29-31
Tervetuloa nemotus mukaan!
Ei mittää ihmeempiä kuulu..ovista odotellessa..Ja pupuilut on jo alotettu hyvissä ajoin.. Ovismerkkejä ei ole vielä ainakaa(kp12), mut laskuri laskikin sen tuohon lauantai-sunnuntaille. Että konkarit, mitäs mieltä ootte sänkypuuhista, jos jättäis huomisen puuhailun väliin(tänään aamulla meinaan hommailtiin) ja sit taas lauantai aamuna ja pitäskö sit viel sunnuntaina ja maanantainaki??Vai riittääkö joka toinen päivä?Pitäisi kyllä riittää, mut silti ei tunnu et simpat löytää perille, saatikka pysyy elossa!! :/ Ontää niin vaikeeta, ku tarvii suunnitella miloin hommailee!!! Ja erittäin omaanapaa,sorge :)
- tanni - kp12/26-28 yk3
ettei plussa tule, taaskaan. Tänään alkoi jomottamaan menkkamaisesti alavatsaa. Ehkä pessimististä, mutta... En viitsi nyt turhia toivoakaan. Mutta odotellaan loppuviikkoon.
Pahoittelut niille joille täti tuli. :( Häntä pystyyn! =) Ja kohti uutta kiertoa & yritystä.
Tsemppiä kaikille! =)
Tervetuloa tinsku78 ja Nemotus!
2poj@näiti: menin ja ostin kans niitä samoja tarjous testejä, kyllä kai niihinkin plussa pärähtää jos on tullakseen :)
hanneka: juomisesta.. ihan alkuraskaudessa alkio/sikiö käyttää jotain omaa systeemiä ja silloin äidin juominen ei vaikuta sen kehitykseen ja neuvolastakin sanottiin itselleni ettei saunakaljasta silloin tällöin nautittuna ole haittaa vauvalle.
Kunnon kännit toki on juttu erikseen, sillä vauvan veren alkoholipitoisuus on yhtä korkea kuin äidillä.
Eli jos itse on kännissä niin myös mahassa oleva vauvakin on.
).( ei niin minkäänlaista oiretta..ainakaan raskaus oiretta :) flunssa oli ja meni, jee! Lämmöt mittasin ja ne oli 0,5 astetta korkeemmat ku yleensä, mut toisaalta kun oon tässä mitannu muutamana päivänä ni vaihtelee tosi tosi kovasti, eli heittelee suuntaan ja toiseen.
kamalasti houkuttelis toi yksi tekemätön testi tuolla kaapissa, tilasin niitä lisääkin jo että voin sitten vaikka aikanikuluksi täällä päivät testailla niitä negoja, kaipa sieltä joskus on pakko plussakin tulla jos ei sitä tätiä ala pikku hiljaa kuulumaan :D Itse asiassa otankin sen jo kohta neuvolassa puheeksi jos ei kuukauden sisään tuu kumpaakaan (+/täti).. kun pitää varmaan sitten käynnistää tuo oma hormoonitoiminta.
plussa puhuria tänne toivoen mammmaa kp?/? yk1
Yrttimaaria ja viidenmutsi! Tulee taas mielenkiintoa ruokakaupassa käyntiin kun tekee siitä ovis/raskaustestiseikkailun! =)
).( Flunssa yrittää hyökätä päälle. Tyypillistä, mä olen aina ollut sellainen kiltti tyttö, joka sairastaa lomilla. Ensi viikko lomaa ja olo on ihan karmea. Eniten harmittaa kun olin ajatellut pitää mahdollisimman luomukierron (ei lääkkeitä, paljon greippimehua jne.) Toisaalta me naiset ollaan aika kovaa tekoa, että kyllä yhden flunssan kestää ilman droppeja. =)
Täti pakkailee tavaroitaan ja minä alan odottamaan ovulaatiota ja varmaan tikuttelen ensimmäistä kertaa. Jännää!
Tsemppiä, hermoja ja plussatuulia kaikille!!
Stiin@ 4/27-31, yk 5 (eikä 4 kuten johonkin taisin sekoilla...)
Olen käynyt lukemassa, mutta en ole ehtinyt kirjoittelemaan. Mulla on ollut niitä Prisman ovistestejä kans joskus mutta ovista en niillä löytänyt jos sitä yleensäkään oli edes. Nyt mulla on käytössä One Step-testit jotka tilasin...hmm jostain babyplus.fi tai jotain vastaavaa. Ja niillä on ovis löytynyt.
ON: Olen yrittänyt ottaa vähän rennommin tän kierron, mut ei se taaskaan tahdo onnistua näin piinapäivinä enää. Useita kertoja päivässä sitä vaan miettii et onkohan nyt tärpännyt ja niitä olemattomia raskausoireitakin lähes joka kierrossa onnistun löytämään. Blaah! Kun nyt malttais olla testaamatta ainakin kp30 asti jos täti ei sitä ennen yllätä.
Toivon kaikille onnea!
Ja kanssani piinaviikkoa viettäville voimia!
-piparminttu80 kp24/25-30
Ja tervetuloa uudet kuumeilijat mukaan. Tottatosiaan monella tuntuu olevan jännät päivät tiedossa. Toivotaan että kohta rupeaisi satamaan plussia!
Itse olen jo flunssan paremmalla puolella ja alkaa pikkuhiljaa jännäämään. Eilen illalla vihloi hieman vatsasta, onko nämä niitä kuuluisia repäisykipuja? Ja hieman etovaa oloa on ollut, takanapäin oleva flunssakin voi tosin olla etovan olon syy. Ei kai tänään muuta.
Toivotaan että kohta alkaa oikea PLUSSA sade!!!!
Niiskuneitinen kp 23/28-29 yk2
Tervetuloa uusille! Lukaisin pinon nopeasti läpi ja taisi olla piinailijoita, tsempit heille! Lokakuisissa taisi tulla monta plussaa, josko meille myös=)
Raskaustesteistä, mä oon kanssa ostellut niitä halpistestejä, ainakin useamman paketin pregent testejä (juuri niillä taisin plussata esikoisesta) ja viimeks kokeilin rfsu:n testit. Kyllä mä luulen että se plussa tulee halpistesteilläkin jos on tullakseen. Mä saan haamuja testistä kun testistä eli silleen ei oo eroa =)
Sit omaa napaa. Nyt masentaa ihan kympillä. Kaveri soitti eilen ja kerto ett on raskaana, tää ois heidän kolmas. Viel pari kuukautta sit oli sitä mieltä ettei enää lapsia heille ja nyt sit kuitenkin raskaantu yrittämättä ees. Kaikki raskaudet alkaneet hällä helposti ja mulle tulee sitä kuunnellessa jotenkin rikkinäinen olo. Siis helposti mäkin oon raskautunut esikoinen yk3 ja nyt toi km alkoi yk2. Mut silti varsinkin nyt km:n jälkeen tuntuu tosi pahalta toisen hehkutus. Tässä kuussa en usko ett on ees mahiksia raskautua, ei oo ollu mitää ovisoireita, kipuja limoja mitään. Tuskin ees ovuloin. Mul on niin kauhee stressi täst meiän taloudellisesta tilanteesta että varmaan vie kaikki mahikset. Huoh. Miksi mä en voi iloita kaverin raskaudesta?
Kiitos kun sain purkautua... ehkä tää tästä. Parempaa iltaa muille!
toivottelee masentunut murunmamma
kp17/27-29
Voin vain kuvitella tuskan km:n jälkeen *hali* kun joku kaveri hehkuttaa raskauttaan. Meillä yritetään ensimmäistä ja tuntuu sille, että kaikki ympärillä tulee raskaaksi (ja helposti). Mulla viimeisen vuoden aikana kuusi kaveria tullut raskaaksi. Joka kerta se vihlasee kun joku hehkuttaa vauvauutisia. Sitä on totta kai onnellinen heidän puolestaan, mutta toisaalta aina sattuu itseen.
Yritetään kaikki ajatella positiivisesti! Jos saatais imaistua lokakuisten hurja plussapyörremyrsky myös marraskuisiin!!! =)
Stiin@ 4/27-31, yk 5
Saanen liittyä joukkoon? Olen yrittänyt vältellä pinoutumista jo lievän turhautumisenkin puuskassa, mutta täällä on vain niin mukava käydä jakamassa tuntoja ja tuskia :)
Eli meille yritetään saada pikkukakkosta, esikko on puolitoista vuotias poika. Yritystä on takana jo puoli vuotta, esikko tärppäsi ekasta kerrasta.
Nyt kp 14, ovista odotellessa, sen pitäisi nyt viikonloppuna olla, tikut ahkerassa käytössä. :) Huuhaa-keinona on myös greippimehun litkiminen, hyi että se voikin olla kamalan makuista.
Shayen kp14/31 yk 6
Sellaista tässä pohdin, että kun ootte noita ovuloimattomia kiertoja itseltänne löytäneet, niin onko se aina varma merkki ovuloimattomuudesta kierrossa jos ei ole niitä oviskipuja ja limoja?
Vai voiko silti ovuloida?
Mulla yleensä kyllä selkeät nippailut ja jopa kunnon jomotukset sekä limaa jokunen päivä tässä n puolivälissä kiertoa aina ollut, nyt on kyllä niin kivutonta ja kuivaa ollut että tais olla tää kierto tässä, tossa kp11 ja kp13 oli olevinaan jotain pientä liukastumista havaittavissa mutta eipä kummempaa siitä sitten vaikka noin yleensä alkaa " limoittuminen" ja nippailut vahvistuu :(
No, käy miten käy, jostain syystä en ole edes kovin ihmeissäni, maissa mieli kyllä totaalisesti, oli jostain syystä heti kun viime kierrossa ei tärpännyt niin sellainen olo tädin tultua, ettei kyllä seuraavassa ainakaan onnistu, ehkä tää nyt sit on sitä vaistoa tai sit vaan pessimististä elämänkatsomusta.
En jaksa enempää asiaa alkaa vääntelemään nyt kun väsyttää ja surettaa, mutta onnea teille oviksenbongailuun ja tärppionnea!!
amber kp15/26-30 yk5 (nollasin minäkin km:stä)
Mulla yleensä kovat oviskivut ja välillä limaakin oikein runsaasti. toisaalta nyt kun muistelen, niin se km:ään päättynyt raskaus alkoi just sellaisesta kierrosta kun luulin etten ovuloi. Yritän ajatella positiivisesti ett jos nytkin. Mut mulla myös jotenkin tosi varma olo siitä etten raskaudu tässä kierrossa.
Täytyy lopettaa tää valitus ja palata hommiin. Onneksi mulla jo yksi lapsi on ja tiedän että moni on yrittänyt jopa vuoden pidempään raskautua joten ei pitäisi valittaa. Positiivista tietysti on se, että tässä kierrossa voi jo vähän jännittää ja piinaillakin kun vähän tietää missä mennään =) Johan tässä voi jo ensi viikolla testailla. Viimeksi taisin saada haamun kp24 eli enää 6pv siihen =)
murunmamma kp18/27-28 yk2 (km:n jälkeen)
Amber04: Mäkään en edelliskierrossa tuntenu mitään oviskipuja ja limojakaan ei ollu paljon mittää..en sit tiedä.. Nytkin ovis pitäisi osua viikonlopulle niinkuin sullakin,mut ei mitään limoja oo vielkään..toivotaan,et aina ei tartte ollakaan, vaan ovuloisi silti. Niinkuin raskauoireissakin, jollain ei ole mitään ja toisella sitten taas kaikki ja silti plussa. Yritän vaan ajatella positiivisesti :)
Nyt tarttis mennä tekemään itelle ja miehelle aamupalaa, josko onnistuis vähän peitonheilutteluja ennen mun töihin lähtöö ;)
Ja hauskaa alkavaa viikonloppua!
- tanni - kp13/26-28
eli huolimatta fiiliksistä, plussa tuli. Ihan samat fiilikset kuin nyt ja samoilla kiertopäivillä, olisikohan merkki =)
murunmamma06 - 13.12. 12:28 vastaa tähän viestiin (23/51)
Torstain toivoa!
Vaikka itseltä sitä puuttuu. Olen melko varma, etten ole ovuloinut tässä kuussa, on vain aika vahva tunne siitä. Ei olla jaksettu touhuillakaan nyt muutamaan päivään, niin tuskinpa tässä kuussa on mitään mahiksia, huoh. Masentaa, mut onneks joulu tulossa.
2pojanäiti: olen tosi pahoillani puolestasi. Ja vielä just ennen joulua =( Toivottavasti saatte vielä asianne järjestykseen tavalla tai toisella.
Mukavaa päivää kaikille!
murunmamma kp17/27-29
Oliko joku tästä pinosta ostanut/koittanut niitä prisman ovistestejä? Tänään kaupassa kattelin et jos olisin löytänyt muttei osunut silmään. Millä osastolta niitä kannattaa metsästää?
Rankka ja hieman v-mäinen työpäivä takana. Onneksi ehdin jumppaan ja rehkittyä työasiat pois mielestä. =)
Mistä ihmeestä sitä kärsivällisyyttä sais lisää? Tuntuu siltä, että aika kuluu ihan hirveen hitaasti kun odottaa menkkojen loppumista ja ovista. IIK!
Tsemppiä ja sitä kärsivällisyyttä kaikille!!
Stiin@ 3/27-31
(joka odottaa jo kärsimättömänä ensiviikon hiihtolomaa!!!)