Suomalaiset on tosi huonoja small talkissa
Sen ei tarvitse olla tylsää kun ette vaan osaa. Small talk on sosiaalista tanssia ja toisen huomioimista. Positiivisen ja usein hauskan ilmapiirin luomista ja yhteistä ylläpitoa. Aiheiden ei tarvi olla tasoa sää tai työ. Se voi olla kiinnostavia huomioita ajan ilmiöistä, uusista keksinnöistä, viimeisimmästä villityksestä
Jos sinulta ei onnistu kohtelias ja tahdikas tutustuminen sekä miellyttävä siirtyminen henkilökohtaisiin aiheisiin, on aika etsiä kaltaisesi menninkäinen ja töksäyttää tälle pläjäys äidin alkoholismista, omasta mt-lääkityksestä ja rahaongelmista suoraan päin pläsiä ja jatkaa mieleistäsi keskustelua siitä. Mutta jättäkää normaalit ihmiset rauhaan.
Kommentit (60)
Niin olen. Olen aika hiljainen enkä juuri aloita koskaan keskustelua.
Paska kun kaikki ei ole kuin sinä .
Olet ap niin surkean epäkiinnostava, että ei mielenkiinto riitä kuuntelemaan luentojasi mitättömistä asioista. Kaikkein vähiten kiinnostaa kuunnella juoruja.
Menepäs vaikka Amerikkaan niiden small talkies kanssa!
Ketä kiinnostaa joku jenkkien paskanlässytyskulttuuri?
Vierailija kirjoitti:
Olet ap niin surkean epäkiinnostava, että ei mielenkiinto riitä kuuntelemaan luentojasi mitättömistä asioista. Kaikkein vähiten kiinnostaa kuunnella juoruja.
En voi poistua maasta.
Totta joka sana. Suomalaiset käyttäytyvät kuin itäeurooppalaiset. Paitsi etteivät edes juopot latvialaiset möläyttele äidin alkoholiongelmista päin näköä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi poistua maasta.
No pidä nyt kuitenkin leipäläpesi kiinni, kunnes sulta jotain kysytään! Maassa maan tavalla, tai maasta pois.
Onkan meillä tiki läski tikkanen, joko päässyt vankilasta melkoinen molottaja.
Olen aina ihmetellyt mitä suomalaiset pelkää jutella tuntemattomien kanssa?
Suomalaisten (jo katoamassa olevia) hyviä puolia tuokin, small talkittomuus.
Myös sosiaalisten pelien pelaamattomuus on enemmänkin hyve.
Mutta tämän tajutakseen kai täytyy olla miespuolinen?
Ihana yleistys. 😂 En todellakaan ole. Päinvastoin, tulee ihan luonnostaan. Mikähän siinä on kun tarvitsee näitä yleistyksiä ja stereotypioita tosina huudella? Vai uskotko todella itsekkin että olet ainoa suomalainen joka ei ole tuppisuu ja höpise sulavasti kenen tahansa kanssa missä tahansa? Jo sinulla on erikoiset harhat omasta täysin uniikista taidostasi. 😂
Osaan ihan riittävästi jonninjoutavaa paskaa tarvittaessa jauhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea vastata kun kyse ei ole pelosta...
Vierailija kirjoitti:
Sun kanssas ei vaan voi jutella, that's it. Suomalaiset ovat sosiaalisia ihmisiä, mutta sinä torppaat ylimielisyydelläsi kaikki keskustelut.
Miksi pitäisi osata? Sano yksi hyvä syy.
Täällä puhutaan silloin, kun on tarvetta. Kestä tai poistu.
Aito, suorasanainen, esittämätön ihminen...kauhea ajatus?
Me suomalaiset puhumme vain asiaa.
Ok iigor...