¤¤¤ Marraskuun maitonassut viikko 8. ¤¤¤
[color=blue][size=6]♥[/size][/color] [color=red][size=6]♥[/size][/color] [color=cyan][size=6]♥[/size][/color] [color=green][size=6]♥[/size][/color] [color=pink][size=6]♥[/size][/color]
[color=cyan]Tässäpä uusi pino =)[/color]
[color=blue][size=6]♥[/size][/color] [color=red][size=6]♥[/size][/color] [color=cyan][size=6]♥[/size][/color] [color=green][size=6]♥[/size][/color] [color=pink][size=6]♥[/size][/color]
Kommentit (103)
Nii ja vielä kommentin lopuks nauroi räkäsesti....!!;) kaaaaameeta, sanon mä!!!:)
Toivottavasti tää on yhtä plussarikas kuukausi kuin lokakuiset.
Hauska kysymys tuosta miehen vauvakuumeesta. Meillähän siis mies ei toista edes halunnut, kunnes sitten vihdoin sain käännytettyä. Nyt mies on ihan intona. Joka ilta haluaa " vauvan tekoon" ja suunnittelee jo kaikkea. Oli aika liikkis kun sanoi, että hän hoitaa sit öisin esikoisen jos se heräilee kun mun pitää hoitaa vauva. Kun mies ei siis pahemmin ole esikon takia heräilly. Muutenkin on ihan uusi ääni kellossa, esikoisen vauva-aikana mä tein kaikki, mut nyt mies jo lupailee kovasti hoitaa vauvaa, laittaa ruokaa ja muuta. heh heh saapi nähdä. Mut ihmeellistä on miten mies on ihan täysin muuttunut ton lapsiasian suhteen. Vakavasti puhuu jo numero kolmosesta ja nelosestakin =)
Mitähän muuta? Itellä ei mitään tuntemuksia, menkkoihin vielä yli viikko. Kai tässä ensi viikolla täytyy lähteä ostamaan apteekin omia testejä. Tulee vaan kalliiksi tää kun joka kuukausi kuluu 3-4 testiä ja ne maksaa kuitenkin. =)
Viikonloppuja kaikille!
murunmamma paremmalla päällä
kp19/27-29 yk2
Meillä tämä vauvakuume alkoi ihan vaan pilailusta ensin..itelle kun on vähä n painoa tullu lisää(vatsaan enimmäks)ni mies leikillä kyseli et onko siellä meiän vauva ja vastasin et en tiiä, voi ollakki ku unohtu muutama pilleri(unohdin muuten joka kierto vähintään kolme :) )...." Ja siitä se ajatus sitten lähti.." :):) alettiin keskustelemaan ihan vakavasti ja päätettiin ottaa ihan iisisti et tulee jos tulee..
Nooh,eka kierto meni ihan kivasti turhii stressailematta, mut lähti aika nopeesti jo käsistä mulla! :):) Tilasin miehelle lahjaksi " Isä syntymässä" -kirjan ja itelle raskausajan hoitoöljyä(...nolottaa myöntää...).
En mä silleen viel stressaa niin paljoo, mut asia kyllä pyörii mielessä koko ajan ja nää meiän pinot on ihan pakko käydä kattoo läpi joka päivä ja jos ei töitä ni montaa kertaa päivässä! On niin kiva käydä aina lukea muiden juttuja :)
Jep, ihan tämmönen kysymys olisi, että petipuuhien jälkeen, niin laitatteko tyynyä pepun alle ja jalat kohti kattoa tai jotain muuta kikkaa? Ihan mielenkiinnosta vaan kyselen..itte en oo harrastanu kikkakolmosia (VIELÄ!)... Saa nähdä, huomenna ois taas aika sänkyjumppaan :):):)
- tanni -
Piti viel sanoo murunmammalle et hyvä että piristyit! ;)
Sain eilen ystävältäni ihania uutisia, oli testannut ekaa kertaa elämässään ja kahden vuoden yrityksen jälkeen plussan:). Kyllä siitä itsekin meni ihan sekaisin:D. Ja toinenkin ystävä ilmoitti äskettäin yrittävänsä vauvaa. Nyt olisi mukavaa itsekin tulla raskaaksi. Olisi ystäviä samaan aikaan kasvattelemassa massuja.
Nyt tuntuu, että olisin kyllä erityisen valtavan pettynyt, jos en ole raskaana. Ihan pelottaa se pettymys. Muuten tässä elellään ihan rauhassa päivä kerrallaan. Ovisplussan saatuani en enää ole tikutellut ja mieskin lähti työreissulle, joten mitä turhia. Hyödyntämään onneksi ehdittiin.
viidenmutsi yk 3 kp13/21(viimeksi)
Meillä tuppaa nää aamut alkamaan törkeen aikaisin. No eipä hirveesti haittaa kun itekki tulee taas mentyä hyvissä ajoin nukkumaan. Eilen nukahdin sohvalle kahdeksan jälkeen.
).(Miehen piti hakea eilen apteekista raskaustesti vaan se " unohti" ;) No pitää ite käydä ostamassa se huomenna tai tänään ku pakko lähteä kotoa liikkeelle.
Olo on välillä 99% varma raskaudesta, sitten taas iskee olo et kuvittelen vaan kaiken.
Mutta toisaalta olen kaikkien kolmen raskauden vaistonnu/tienny ennen kun on +testi tehty et miksen voisi tätä neljättäkin..no samanmoinen olo silloinkin on ollut, epäluulon ja varmanolon vaihtelua + asti.
Menkkoja odottelen siltikin kokoajan, ettei niin korkealta tipahda sitten jos näin käy.
tanni84: Ihan normaalisti olen toiminu aina sänkyhommien jälkeen, yritettiin lasta tai ei:) Makoillaan hetki, jutellaan ja sitten pesulle:)
tinsku78: Miehen vauvakuume..hyvä kysymys. Meillä mies on ollu sellanen " eestaas sahaaja" Välillä puhuu kuinka ihanaa olis saada uusi vauva, sitten seuraavalla hetkellä puhuukin jo ettei meille tule enää lapsia. (tää siis ennen meidän päätöstä nelosta yrittää) Sai mut raivonpartaalle tuolla eestaas huopaamisella, välillä antoi toivoa, välillä vetäs maton alta samantien!
Kun päätöksen oli tehny lopullisesti on 100% mukana, aina valmiina;)) Muuten on sellanen jalatmaassa tyyppi, ei hirveesti hössötä. Välillä kattoo lasten vauvakuvia ja hymyilee. Ei miehillä varmaan oo sellasta vauvakuumetta ku meillä naisilla, et ajatus täyttää mielen kokonaan.
(Tai voihan näitäkin olla, kertokoon ken omistaa;)
Nyt aamupalalle.
Ipan@ kp 30/29-31
Pönthiittiselle! Hieno avaus marraskuisille!
Toiset jo piinailevat täyttä päätä. Itse elän tylsintä aikaa ennen ovista. Clomit on syöty kp 3-7, toinen kierto oli nyt niitä. Terot sitten kp 15. Taas saa jännittää ehtiikö ovis ennen sitä. Viime kierrossa sain ovisplussan kp 14.
Oireita Clomeista on tullut jonkin verran. Olen ollut tavallista kireämpi, mies on mielissään... Hajuaisti on terästynyt ja muutamia finnejä on tullut. Muutamia kipakoita juilintoja on ollut, kuvittelen että siellä varmaan kasvaa oikea rypäs folleja. Mulla kun ei tässä kierrossa oo seurantaultraa ollenkaan. Mite Koralli ja muut clomistit teillä on noiden seurantaultrien kanssa?
Ensi viikko ollaan lomalla ja vauhtia riittää. Toivottavasti ehditään hyvin hyödyntään ovis. Ainakin o-plussapäivä ja seuraava on löydyttävä aikaa vaikka kiven kolosta! Tilasin CB digitestin netistä, sain vähän halvemmalla. Ja viisi r-testiä tilasin, oli tarjous =).
Kidutin itseäni ja kävin kurkkimassa odotuspuolella. Monia sellaisia, joiden kanssa on kuumeillut, olivat saaneet vauvoja. Tuli tosi, tosi haikea mieli. Teki mieli onnitella, mutta ajattelin jos eivät enää muista. Oli huono idea käydä tutkimassa odotuspinoa, en suosittele =(.
AnniHelen@ kp10 yk14
Hienoa Pöntihiittinen! Paljon onnea plussasta!
Itse täällä odottelen tätiä saapuvaksi, tein sitten perjantaina testin kun oli ne synntäribileet ja lisäks oon kaameessa räkätaudissakin ja ajattelin että parempi varmistua asiasta, että uskaltaa sitten popsia buranaa ja muita troppeja. Clearbluen testin tein, ja oli kyllä niin clear nega, että ei paljon epäselvyyksiä. Kunhan ne menkat vaan alkais, niin pääsis siitäkin riesasta ja uuteen kiertoon ja yritykseen!
Miehen vauvakuumeesta: kyllä mieskin vauvaa haluaa, mutta sitä miehiseen tapaan varmaan stressaa kaikki muutokset ja raha-asiat jne. Ja kun ekaa kuumeillaan niin ei oo kokemusta omista lapsista. On se ihan innoissaan kuitenkin, ei oo sellanen oli että tää olis vaan mun juttu. Ja tekotapa ei ooneks inhota =D
T:Hannekka kp 29/27-32 yk 1
Kuten eilen jo aavistelin...täti tuli.
Siinä ne tärkeimmät tänään.
-pettynyt piparminttu80 kp1/25-30 (yk11 pyörähti siis käyntiin)
Hienoa Hienoa! Olipa mukavia uutisia täällä. Onnea pönthiittinen plussasta ja toivottavasti vetäiset monta muutakin mukaasi odotuspuolelle. juu tuosta miehen vauvakuumeesta. Ei se kyllä samoihin mittoihin yllä kuin omani. Naureskelee aina kun käyn täällä vauvakuumepalstalla. Toisaalta sit välillä kyselee, että joko olis aika, et kato nyt tarkkaaen ettei mene tärppipäivät ohi. Vanhemmille lapsille 4ja 2vuotiaille välillä juttelee, et oisko kivaa kun olisi vielä vauva meillä. Eihän ne miehet samalla tavalla voikkaan olla mukana kun eivät tunne näitä " oireita" ja muita.
Onpas muuten monella piinaavat ajat käsillä. Pidellään peukkuja ja käykäähän kertomassa uutisia.
omassa navassa ei paljon kertomista. Täytyy vain odotella, et kp:t lisääntyy. Tänään kp 8. Viimeisin kierto venyi jonkin verran joten kierron pituudet ovat välillä 27-31. Täytyy yrittää sit puuhat lyhimmän ja pisimmän mukaan.
Plussatuulia toivottelee Muumiblues kp8/27-31 yk 1
vauvakuume on meillä ollut arka aihe. Jouduin odottamaan kaksi vuotta, että lopulta me molemmat halusimme samaa asiaa. Aika monta itkua mahtui tuohon aikaan. Nyt nautin jokaisesta pienestä murusesta, jonka saan. Jos mies kyselee ohimennen otollisia päiviä tai muuta. Minulla on vieläkin kovempi kuume, mutta ihanaa, että meillä tämä asia ratkesi. On ihan toinen asia olla saamatta toista lasta yrityksistä huolimatta, kun että ei olisi saanut koskaan yrittää...
Olin ajatellut, että olisi oikeus ja kohtuus, että pitkän ja raskaan kuumeilun jälkeen olisin raskautunut nopeasti ;).
Nyt mieleen on tullut ajatuksia, että koska on oikea aika luovuttaa ja miten pitkälle olen valmis tämän kuumeen tiimoilta menemään.
Olenkin seurannut mielenkiinnolla Yksipuolinen vauvakuume-pinoa. En voi olla miettimättä, että onko aina ollut näin. Vai onko " pullamössö-sukupolvi" liian mukavuuden haluista vai miksi ihmeessä niin moni painii tämän asian kanssa? Pari ystävääni kärsii, kun eivät saa miestä suostumaan toiseen lapseen. Ja nämä asiathan eivät ole ihan kahvipöytäkeskusteluja, niin se hiljainen pohdinta ja tuska on jotain käsittämättömän kamalaa.
Ollaan siis onnellisia, että ollaan päästy tänne kuumeilemaan!
Tilittävä AnniHelen@ =)
Hyvä että piristyit murunamma! =)
Ja pahoittelut tädin saapumisesta minttumaaria80 (?).
On: Mulla on vielä yksi päivä piinailua. Huomenna täti saapuu jos on saapuakseen. Nyt on kp 27/28-29. Tänään jo vähän jomotteli. Mutta sitä ihmettelin, että lämmöt pomppasi tänä aamuna 37,2, kun eilen oli 36,9-37,0. Valvoin kyllä yöllä kun pienen valvotti, että johtuiskohan siitä? Varmaan.
Vauvakuumeesta miehellä: Meillä oli aluksi mies suht innostunut, mutta nyt kun sai viikonloppuna jonkun siivousinnostuksen (kun ei ole muka tilaa), niin haluaa että laitan pieniä vaatteita myyntii/pois. Minä kun en taas vielä haluaisi kaikista pienimpiä vaatteita antaa pois. Ja uhkasi eilen ettei enää lisää lapsia tule. Ota siitä nyt taas sitten selvää... Tuuliviiri. Joten näin nyt täällä.
Onnea plussasta pönthiittinen!!!!
piparminttu80: pahoittelut tädistä!! Melki samoissa yk mennään, ei masennuta!!
Myös täällä täti vihdoin kurvasi paikalle, 4pv myöhässä. Lämmöistä tiesin, etten ollut raskaana, joten en edes testaillut turhaan.
Miehen kuumeilusta: meillä kuumeilu kyllä näkyy niin, että minä haen vain negatiivisia asioita uudesta vauvasta ja mies taas kääntää kaiken positiiviseksi. Mm. kämpän ahtaus, vaipparalli, valvomiset, uudet tavarat/vaatteet, korvikkeiden kantaminen kaupasta jne. jne. Ei kuulemma mitään ongelmaa!!! Taitaa haluta niin kovasti vielä pelikaveria ;)
Niin, uusi la olisi 30.11. eli pysyn vielä teidän seurassa!!
-fatmama 1/28-30, yk 10-
Onpas taas tullut paljon uusia, tervetuloa vaan =)
Pönthiittiselle sydämelliset onnittelut!!! Olipas hienoa kun sain tonne ilmottautumispinoon laittaa ekan plussan, tuli niin hyvä mieli itsellekin =)
Koralli, sinäkin taas täällä =/ Ihanaa tietenkin taas " tavata" , mutta olisin niin kovasti sinulle sitä plussaa jo toivonut!!! No, me taidetaan olla sitä kuukausipinojen vakikamaa, plääh =( Mutta eiköhän se aurinko joskus paista risukasaankin, pakkohan sen on!!!! Plussaonnea !!!
(.) Piti tänä aamuna testata ekan kerran, mutta eihän hätähousu malttanut, ja testasin jo eilen. Ja tietenkin nega, eihän noilla päivillä muuta voi olettaakaan... Eilen siis oli lämpökäyrän (fertility friend) mukaan dpo7,vaikka itse oletin sen olevan jo dpo9... Siis ovistikun plussan mukaan laskettuna olis ollut tuo dpo9, mutta ovis ilmeisesti oli (lämpöjen mukaan) 2 päivää sen jälkeen joten siitä tuo sekoiluni. No, huomenna taitaa sit olla taas testipäivä, tai jos vaikka malttais tiistaihin (jaa minäkö????)... Kierron pituudeksi taitaa tällä kertaa tulla n. 32 tai jotain sinnepäin. Maaliskuun alun iloksi sit täti taas viimeistään hyökkää... tai toivottavasti ei!!!!
Hauskaa hiihto/talvilomaa niille joilla se huomenna alkaa!!!
Terveisin Nippara kp 27/28-36 dpo8 yk18
Kiitos kun olette mun vikinöitä jaksaneet kuunnella ja tsempatakin mua =) Ihan herkistyn...
Mulla alkoi toiveet nousta ja mieli piristyä kun tajusin, että tää on ihan samanlainen kierto kuin se josta raskauduin viimeks. Ei ovistuntemuksia, ei muitakaan tuntemuksia, sellainen tunne ettei oo raskautunut... hmmm, oiskohan hyvä merkki. Tänään oli tuntevani jotain kipuja, heh, kaikkee saan aikaseks kuviteltua.
Joo mikähän siinä on, että noita miehiä joutuu oikein patistamaan lapsen tekoon. Sisko on nyt kaksi vuotta kohta puhunut miehelleen vauvasta, mutta ei. Heillä olis vielä kaikki kohdallaan, molemmat n.30v, oma asunto, molemmilla vakituiset työpaikat, rahaa säästössäkin. Mies vaan keksii tekosyitä. Monella muulla oon kuullut olevan sama juttu. Kuitenkin siskonkin mies sanoo haluavansa lapsen, sitten joskus... Milloin sekin sitten on.
Nää vauvakuume, vauvan yritys ja keskenmeno jutut on niin kummia, kun tuntuu ettei kovin monelle voi kertoa miltä oikeasti tuntuu. Vauvan yrityksen yrittää pitää salassa, ettei sitten koko ajan kysellä, että joko tai miten ei vieläkään. Tuntuu viel olevan ikäänkuin kilpailua, ett kuka raskautui nopeiten, kenellä oli helpoin/vaikein raskaus, nopein synnytys jne. Keskenmenostakin vakuutin kaikille, ett ei mitään, se oli niin alussa, ei tunnut missään suunnilleen ja kuitenkin olin ihan rikki. Miksei sitä voi sanoa, että joo tuntuu tosi pahalta, kertoa ett oikeesti olisin halunnut vauvan jo paljon aiemmin jne.
Taas mä täällä purkaudun, anteeksi, oon vaan tänään miettinyt näitä juttuja.
Tänään kyl taas tajusin miten onnellinen olen tosta murusesta, kun aamulla herään siihen kun joku istuu mun vieressä ja laulaa muskarilaulua " muitton mukava tatskuun taputan, tiihen taakka kun tavataa" nyt tuo tanssii muumien tahdissa =) mun pieni rakas
murunmamma
kp20/27-29 yk2
Tänään kp26/28. Jotenkin outo olo ollut koko viikonloppun. Ruokaa ei tee mieli ja vatsaa nipistelee jatkuvasti. Tulin kotiin ja sanoin miehelle että on pakko testaa, jotenkin vain sellainen olo. No hätähousuna menin ja testasin Apteekin omalla testillä ja minuutin kuluttua näkyi kaksi viivaa. Toinen tosin aika haalea mutta vahvistui mukavasti 5 minuutissa. Ja 5 minuutin kuluessa viivat olivat lähes saman värisiä. Ei vieläkään tajua että plussa tuli :) Pitää testata vielä parin päivän päästä jos vaikka vahvistuisi entisestään. Oon kyl niin onnesta sekaisin ettei vielä edes tajua!
Niiskuneitinen kp26/28 yk2 (rv 3+4)
...Niiskuneitiselle ja muillekin plussanneille!!!!;)
Kiva et jollain on tällekkin päivälle hyviä uutisia.
Paljon onnea raskaustaipaleelle ja vaaville voimia pysyä mukana loppuunasti.
).(Itsellä tuntuu et nyt vaisto tais vedättää koko viikon mua, taitaa menkat sit alkaa:( Vielä ei täti kuitenkaan oo tullu, et toivoa vielä on vähän.
Kokopäivän on ärsyttäny, mutta ei voi mitään katsetta kohti uutta kiertoa vaan täälläkin.
(Jännää kun ikinä mulla ei tunnu mitään ennen menkkoja, nyt on menkkajomotuksia ollu koko viikon ja repäisykipuja välillä. No tais olla huijausta kokojuttu)
Jatkan silti teidän kanssa täällä, sillä viimeiselle päivälle marraskuuta taidan vielä ehtiä;)
Ärsytyksen kourissa
Ipan@ 30/29-31
Hienoa saada plussauutisia taas. Kyllä sen plussan on pakko pärähtää tännekkin ennen pitkää, uskon niin!
2poj@näiti: Kiitokset pahoitteluista :) aina vaan tuntuu että sitä tippuu niin kovin korkealta.
fatmama05: Niin se alkaa pian olla tuo maaginen vuosi yritystä takana. No jaa, meillä ei kyllä yritys ole ollut niin aktiivista että vielä kannattais huolestua. Muutaman kierron olen vasta tikutellut ovista ja ajoittanut pupuilut oikeille päiville. Mutta ei masennuta ei, sisulla edetään!!!
-piparminttu80
...tarriksia matkaan ja kaikkea hyvää odotukseen!!!;)
Kyselin täs ukkokullalta et mistä tietää et miehellä on vauvakuume ja voiko miehellä olla VAUVAKUUME sanan varsinaisessa merkityksessä???:)...Johon sain nopean ja selkeen vastauksen et: joo voi olla, tulee vaa sellanen fiilis et tekee mieli panna muijaa ihan vahingossa!!!!...Kamala kommentti!!!!!:) (Ku oikeesti on kyseessä mies joka osaa olla ihan romanttinenkin omalla tyylillään..)
Kertokaas tekin miten siippojenne kuumeilu näkyy ja/vai näkyykö???:)
Mukavaa lauantai-illan jatkoa!!!
tinsku78 kp 5/25-30