Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**SUURPERHEIDEN VK 8**

18.02.2008 |

Maanantaita kaikille!!!!

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tuntuu olevan kovin rauhallinen viikonloppu. Melkein vain minä täällä:) Poika nukkuu sairauttaan pois tuossa vieressä, ja mitä äiti tekeekään... netissä. Luin just muutaman meidän perhe- lehden loppuun, ne saa heittää paperinkeräykseen.

Millainen systeemi teillä on lehtien/sanomalehtien suhteen? Mikä on hyvä paikka niitä säilyttää? Meillä ei oikein ole löytynyt sellaista, aina on lehtipino pöydällä, ja kun ei kiikuta riittävällä vauhdilla paperinkeräyksiin, niistäkin tulee aikamoisia pinoja.

nordenskjold - millaista iltapalaa tarkemmin ottaen teit niistä tortilloista? Oliko ne kaupan pussista suoraan vuokaan ja siihen valkosipulia päälle.`?

Toivottavasti teilläkin kuume alkaa hellittää!

Niiloakseli - oletko vielä kotosalla? sulla on kyllä niin paljon ollut oireita että pian voisi syntyäkin - hyvä vaan jos vielä pysyy masussa/ en tiedä oletko samaa mieltä, kun kipeänä olet..

Se on aina surullista kun perheen lemmikki kuolee:( lapsetkin oppii näkemään että mikään ei ole ikuista. Mikä välillä voi olla kovaakin. Meillä myös on yksi kissa perheessä. Aiemmin oli kaksi, tämän emo myös, mutta eräänä päivänä sitä ei enää kuulunutkaan takaisin kotiin. Oli sellainen ihana karvakisu, norjalainen metsäkissa, minun lemmikkini.

Kuinkahan on synnytystäyteinen viikonloppu ollut eräille?? Kitta, n@nne?

Täällä olen siirtynyt uusille raskausviikoille.. alkaa jo 18! +1

sinuvi

Vierailija
22/52 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ollut touhukas viikonloppu. Isukin kans oltiin tosiaan pe ja la ihan kaksistaan ja mukavaahan se oli :) Ja eilisen shoppailureissun jälkeen on nyt IHAN kaikki vauvalle valmiina! Nyt vain odotellaan. Oman ja vauvan kassin ajattelin kans pikapuoliin pakkailla suht valmiiksi niin ompahan sitten sekin. Ei sillä ettäkö vielä olisin mihinkään lähdössä.. ;) Viikkoja nyt 36+4.

Varmasti alkuviikosta kuullaan vauvauutisia. Odotellaan! :))

Ihana että ainakin nordenskjold himoitsee myöskin makeaa!! Sanoo Omppis joka parhaillaan popsii ihanaisia vadelmasydän makeisia.. nam ja slurps! Mutta kyllä se suklaa mullakin on ykkönen! Se vaan loppuu aina yhtä nopeaan oli sitä yksi tai useampi levy!! ;)

Niiloakselille osanotot kisulista.. :( Kyllähän niihin karvapalloihinkin aina kiintyy. Ovat kuitenkin monta vuotta meitä ilahduttamassa. Itse olin ennen kuin meillä oli lapsia ihan toivoton kissaihminen. Parhaillaan meillä oli kaksi emokissaa ja kummallakin neljä pentua yhtä aikaa. Ja yhdet jätettiinkin kummallekin. :) Nyt kisuja on vain yksi ja hyvin riittää.

Selkä taas reistailee... Jospa sais ens viikolle vielä hieronta ajan. Sen viimeisen ennen h-hetkeä..! Aamulla muuten laskin, että laskettuun päivään on just 24 yötä! Olen kuin lapsi joka odottaa jouluaattoa! Eka luukku avattu! ;))

Moit moit ja huomiseen!

O

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tässä miettinyt onkohan nämä tulevat ja menevät oikealla munasarjojen kohdalla olevat jomottelut jotain supistuksia? aika kipeitä ovat välillä ja tosiaan tulevat ja menevät muutaman minuutin välein... hui!

koko maha on arka ja vauvan liikkuminen käy ihan kipeää :o/

Onneksi huomenna on neuvola niin saan siellä taas valittaa ja kysellä :o)

Ajattelin vielä lättyjä paistaa ja pyykätä illan päälle josko näihin saisi vauhtia ja saisi vaavin syliin. Vaikka kyllä välillä ihan paniikki iskee kun tietää mihin rääkkiin sitä TAAS on menossa ja kuinka ihmeessä sen vauvan saa taas puskettua ulos :o/ mutta tässä vaiheessa on myöhäistä sanoa " en mää haluakaan" :o)

En muista olen ko kertonut mutta kolmatta kun olin synnyttämässä jaminä kun pelkään ponnistus vaihetta yli kaiken niin kun kätilö sanoi että nyt saat alkaa ponnistamaan niin minä reippaana pistin jalat yhteen ja sanoin " ei käy!" :o/ eipä siinä vaiheessa auttanut sanoa ei käy vaan yhdellä ponnistuksella syntyi potra tyttö :o)

Niiloakseli 15 yötä parasta ennen päiväykseen :o) ai taas riipii mahaa....

Vierailija
24/52 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan VIELÄKIN! Ei auta sitten mikään, että pikkuinen lähtisi syntymään. Alkaa niiiiiin kypsyttää nämä viimeiset päivät :( Ja kaiken lisäksi iski vielä taas flunssa. Torstaina neuvolassa terkkari sanoi, että hän oli jo ihan varma, ettei enää näissä merkeissä nähtäisi. Mutta niin vain sinne raahauduin. Huomenaamuna pitääkin soittaa neuvolaan, ja täti aikoi varata sitten sen poliajan. Voi kunpa saisin sen jo huomiselle (toiveajattelua!), olo on nimittäin niin tukala, kipeä ja tuon ylämahakivun takia olen taas huolissani.

Mutta ajattelin vain näin pikaisesti ilmoitella, kun niin moni odottaa vauvauutisia. Mutta kyllä se kitta75 tulee ensin :)

-n@nne ja vauveli 41+3 (pläääh...)

Vierailija
25/52 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiloakseli:

En muista olen ko kertonut mutta kolmatta kun olin synnyttämässä jaminä kun pelkään ponnistus vaihetta yli kaiken niin kun kätilö sanoi että nyt saat alkaa ponnistamaan niin minä reippaana pistin jalat yhteen ja sanoin " ei käy!" :o/ eipä siinä vaiheessa auttanut sanoa ei käy vaan yhdellä ponnistuksella syntyi potra tyttö :o)

Aika koominen tilanne, mutta aivan ymmärrettävä :-). Mähän kakkosta tehdessä annoin muutaman supistuksen mennä ohi ponnistamatta, kun en vaan uskaltanut. Pelkäsin sitä kipua, mutta pakkohan se oli sitten ponnistaa.

Just kun pääsen kirjoittamisen alkuun, niin 5-vuotias tulee jankuttamaan, että ala tulla aukaisemaan hälle maitopurkki :-/. Eipä oo eka kerta, ettei saa rauhassa kirjoittaa...

Tosi vähäistä ollut viime aikoina koko surffailu. Meidän neidillä ollut masuvaivoja vähintäänkin joka toinen päivä. Yleensä on tosiaan ollut niin, että joka toinen päivä hyvä ja joka toinen päivä huono päivä, mutta eilen kun piti olla hyvä päivä, itku alkoi siinä 22.30 ja loppui vasta 01.30. Kun yöthän meillä on siis tähän asti sujuneet aivan loistavasti.

Joo, nyt on kuulemma 1,5-vuotiaan pissikin lattialla, joten täytyypäs mennä... ;-)

neronja & neiti 8 vrk

Vierailija
26/52 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on 7-vuotiaan kaverisynttärit takana-oli vaihtia , vilinää ja vilskettä kun 10 n.7-vuotiasta tyttöä riehui pitkin taloa. Meidän pian 10-vuotias poika oli helisemässä kun tytöt piirittivät häntä oikein olan takaa. Aikuisille juhlat pidetään vasta viikon kuluttua.

Tänään on ollut talkoohommissa kuplahallissa koko päivän kiskalla myymässä pojan jalisjoukkueen turnauksessa. Nyt on jotenkin vilu, kun siellä oli yllättävän kylmä...

Meillä alkoi loma, huomenna ollaan pariksi päiväksi lähdössä talvilomareissuun. Kelit on ainakin talviset, täällä eteläisessä Savossa on lumityöt saanut tänään tehdä pariin otteeseen.

Vauva-uutisia suurperheellisiltä odotellen,

Tanni

Vierailija
27/52 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä edellinen reilu viikko meni aikamoista vuoristorataa.

Viime viikon perjantaina lääkäri kertoi, että lauantaina otetaan prinsessalta nenämahaletku pois ja maanantaina kotiudutaan. Lauantaina menin hyväntuulisena prinsessan luo ja kuvittelin nostavani hänet rinnalleni ensimmäistä kertaa ilman nenämahaletkua. Toisin kuitenkin kävi! Kun astuin tytön huoneeseen, niin lattian keskellä oli lastenvaunut happilaitteella, tytön sängyssä toinen happilaite, lääkeannostelija pöydällä, josta letkut menivät tyttöön. Hoitaja vaihtoi juuri neidille vaippoja ja huomasin että jalkaan oli ilmestynyt tippakanyyli.... Olin ihan shokissa, mitä ihmettä on tapahtunut!??

Pikkuisen happisaturaatiot olivat romahtaneet yöllä yht´äkkiä ja oli ollut pakko laittaa tytölle happimaski päälle. Tilanne oli rauhoittunut yöllä mutta uusinut rajuna aamulla. Hengitysvaikeuksien lisäksi maha oli aivan pinkeä ja ruokahalut olivat kadonneet kokonaan ja tyttö oli todella väsähtänyt. Sen jälkeen hoitajat ja lääkäri olivat viettäneet kiireisen aamupäivän: verikokeita, keuhkoröntgen, antibioottien ja iv-nesteiden aloitus jne... Epäilynä oli raju infektio ja silloin keskosilla aloitetaan antibiootit ennen labratulosten tulemista, koska heidän tila menee hetkessä todella huonoksi. Purskahdin täyteen itkuun, kun näin prinsessan niin heikossa kunnossa. Edelllisenä iltana hän oli itse aurinko ja jaksoi seurustella pitkät pätkät!

Odottelimme sitten tuloksia ja onneksi sekä keuhkoröntgen että ensimmäiset labrat olivat puhtaita. Illalla otettiin vielä pissanäyte seuraavana kahtena aamuna uudet labrat. Maanantaina saatiin lopullinen varmuus, ettei prinsessalla ole infektiota ja antibiootit voitiin lopettaa. Takapakki ei kuitenkaan loppunut siihen, kuin prinsessaan alkoi kertyä nestettä runsaasti, jolloin hengittäminen oli vaikeaa, masu ei toiminut ja oli tosi väsynyt. Labroissa happiarvot ja nestetasapaino olivat huonoja. Paino nousi 100 grammaa vuorokaudessa, joka on pikkuiselle ihan liikaa! Tyttö olikin aikamoisen turvoksissa. Lääkäritäti päätti pudottaa maidon määrää ja aloittaa nesteenpoistolääkityksen. Ja kyllähän lääkitykselle nesteet lähti ja paino laski!

Kyllä se on meillä tytöillä rankkaa, kun pikkuruisenkin painoa seurataan vuorokauden tarkkuudella, koska paino nousee liian vähän ja koska liian paljon. Onko se sitten ihme että painonhallinta on tytöillä aina mielessä

Hengittelyn kanssa oli keskiviikkoon asti ongelmia, varsinkin syödessä ja nukahtaessa. Pari kertaa kuin syötin tyttöä niin meni yht´äkkiä ihan siniseksi (happiarvot romahtivat pohjalukemiin), kun unohti hengittää! Ensimmäisellä kerralla pelästyin tosissaan, mutta sen jälkeen osasin itse auttaa tyttöä korjaamaan tilanteen. Keskiviikkona alettiin nostaa maitomääriä normaaliksi ja perjantaina päästiin jo perusannokseen 8 x 50 ml, joista neljään maitomäärään lisätään proteiinijauhoa eli kunnon maitopirtelöä bodareiden tapaan :)

Onnekis keskosvauvojen tilannekin paranee silmissä niin kuin kunnon romahtaminenkin! Päästiin kotilomalle viikonlopuksi!!!! Nyt ollaan sitten saatu nautiskella prinsessasta 24 h vuorokaudessa ja kaikki on sujunut hyvin. Tiistaina mennään päiväksi osastolle labrakokeisiin ja lääkärintarkastukseen. Jos kaikki sujuu hyvin, niin voidaan kotiutua kokonaan!!!!!

Me 6 ja prinsessa 23 vrk (viikkoja tasan 36!!)

Vierailija
28/52 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokohan sitä Niiloakseli on sit seuraavana nyyttiään hakemassa, täähän on vallan jännää!! *kynsiä järsien*

Mullakin on esikko syntynyt rv37+4, ja niiltä viikoilta asti oon odotellu näiden muidenkin syntymää.. (tyhmää kyllä, kun ei sit voi tietää!) Tyttöset on viihtyneet kuitenkin masussa hiukan pidempään, molemmat syntyivät rv38+6. Mutta taas typeränä odotan, että tuskin tämäkään masussa viihtyy rv40 asti, vaikka mistäs sitä koskaan tietää!

Eilen pelkäsin taas suotta. En soittanut neuvolaan, vaan papu pisti kunnon jumppatuokiot pystyyn ja moneen kertaan. Aatteli kait, että näätkös nyt, ei hätää! :) Hierojalla kävin nautiskelemassa, ja siellä papu jumputtikin oikein urakalla. Tänään onkin ollut liikkeiden osalta ihan normaalipäivä, silloin tällöin tasaisia jumpsautuksia. Huomenna neuvola, jota en kyllä odota muuten kun sydänäänien vuoksi. Vaa' alle nousu ei huvittais laisinkaan.. :/

Supistaakin taas, kun piti puita kantaa.. Vaan ei auta, kun on puulämmitys, ja miehen on pakko töissäkin käydä. Kun voiskin saada henk.koht. palvelijan tänne joka tekis kaikki vähänkin raskaammat työt!! Ei kait nämä supistukset haitallisia ole, enimmäkseen kivuttomia, mutta välillä nipistää ja vohlookin niin että pelottaa. kipu ei sinänsä ole kova, mutta tuntuu tuolla alapäässä, ikäänkuin kohdunsuulla? Pitää neuvolassa kysellä vähän jos sais lääkärineuvolan vielä ennemmin kuin 10vkon päästä.. Tai pääsis äippäpolille, nehän vois samalla reissulla ultrata! ;))

Nyt on vietävä koiraa ulos, jos edes korttelin ympäri jaksais, tuskin pidemmälle pystyy.

Ädä+kolmikko ja papu rv18+6

Vierailija
29/52 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisella on kaksi kaveria (siis 2 kolmasluokkalaista poikaa )kylässä ja meteli yläkerrassa sen mukainen....

Tuhru on ehkä hiukan vähentynyt, mutta on tänäänkin rusehtavaa vuotoa ollut. Yritän kuitenkin olla varovaisen toiveikas asian suhteen, etova olo on kuitenkin 24 h/vrk, yökinkin mutta vars. oksua ei tule. Koulussa on mukavaa yrittää olla innostava ja mukaansatempaava ope (olen siis luokanopettaja) kun tekisi vaan mieli maata ja nukkua (väsyttääkin siis). Tänään olin 6.luokan tyttöjen kanssa luistelemassa ja jotenkin linksautin polveni väärään asentoon-nyt on pirullisen kipeä. Sekin vielä!!

Perjantaina on keskimmäisen 7-vuotissynttärit, kaverisynttärit, ja on tulossa 10 samanikäistä tyttöä juhlimaan. Mies on silloin koulussa (opiskelee nimittäin työn ohessa ammattikorkeassa ja läsnäololuentoja on aina pe-iltaisin ja viikonloppuisin n. 3kertaa kuussa.) AJattelin kyllä tarjoomiset hoitaa lähinnä kaupan antimin; jätskiä, keksejä, poppareita, karkkia, sipsiä. Aikuisille juhlat on vasta viikon kuluttua ja onneksi sitä edeltää loma ja mieskin on lomalla, joten ehkä saan jotain leivottuakin.

Eli näillä eväin tällä kertaa...

Tanni

Vierailija
30/52 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitiliini on niin tohkeissaan uudesta tulokkaasta,että kaikki tuntuu niin kivalta...(kun pahoinvointikin on luultavasti voiton puolella). Tänään siis näin pikkuruisen ekaa kertaa, hieman se kokonsa puolesta oli pienempi, mitä pitäisi, mutta niin kovasti jo touhuili että ei mitään hätää!!!

Tääl on nii kiva käydä vuodattamassa/vouhottamassa :) kun ei aiota kertoa edes lähimmille ystäville ja mummoloihin vauvasta, saas nähdä miten kauan menee kun ne tajuaa ja huomaa tilanteen....ihan jännittävää!

Jotenki niin huvittavaa ja ihanaa kun mieskin on ihan innoissaan...aivan kuin ekaa odotettais:) siis vaikka jo viides! On se vaan aina niin uutta ja ihmeellistä!

Älkää toiset nyt 37viikoilla vielä synnyttämään lähtekö:-) ....mulla on yks menny 43viikolle..huh ja se oli vielä kesällä...

jatketaanpa siis taas toiste!

tuuteliluu luultavasti siis vasta 9+2...saas nähä miten muuttuilee matkanvarrella!

Vierailija
31/52 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten onko teillä jotenkin voimat loppu olo? siis väsyn fyysisesti ihan hirveästi pienestäkin kauppareissusta ja loppu päivän meinaan nukkua pystyyn koko ajan :o/ sitten jos päivällä kaivaudun nukkumaan sohvalle valvon melkein koko yön kun ei uni vaan tule...

Pissatulehdus vissiin taas vaivaa kun yölläkin juoksuttaa vessassa ja nytkin vartti tunnin välein ihan pieni pissa tulee :o( selkä hiukan oireilee taas samasta kohdasta kuin viimeksi sairaalaan joutuessani :o/ pitänee huomenna olla yhteydessä neuvolaan josko saisin lääkkeet heti eikä taas tarttisi sairaalaan asti joutua :o/

Muistan hyvin tuon alkuviikkojen innon :o) se vauva itsessään tuntui kovin kaukaiselta ja kaikki tuntui niin mahtavalta :o)

Vaikka mulla välillä intoa laannutti pahoinvointi joka kesti rv13 asti :o(

Hiukan haikeaa etten enää saa kokea tuota intoa ja sitä kuinka kaikki jännittää :o(

Niiloakseli rv 37+1 (2+6)

Vierailija
32/52 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksikin:

ONNEA NERONJA SUURESTI PIKKUPRINSESSASTA - pienestä, vaikka hyvänkokoinen olikin:)

Tanni - ymmärrän huolesi vuodosta, toivottavasti saat pian vahvistuksen sille että kaikki on hyvin!! Itse kävin varhaisultrassa 6+2 - lääkäri sanoi että jos olisin tullut muutamaa päivää aiemmin, syke ei vielä varmaankaan olisi näkynyt. Eli liian varhain sinne ei kuitenkaan kannata mennä. Epätietoisuus on pahinta, mitä tuossa alussa voi olla.

Niiloakseli vain vielä on yhtenä kappaleena, hyvä niin, vaikka nyt varmaan olet jo ' antanut' luvan syntyä..

En muista mitä minun piti kommentoida, meillä on hiihtolomalaisia kyläilemässä, enkä ole päässyt moneen päivään koneelle, ja tekstiä oli paljon tullut.

Suppareita puhaltelen loppumetreillä menijoille..

Oli kyllä surullista siellä helmikuisten puolella - niin kovin surullista:( Kyllä itketti, ja kun miettii sitä niin enemmän vain rupeaa itkettämään.

Olen hiihdellyt järvellä eilen ja tänään, sekä potkukelkkailut ' kilpaa' ja arvatkaa, nyt on sitten pelko puserossa, kun ei tunnu liikkeitä, no kaipa siellä jumppa alkaa sitten kun menen nukkumaan, hope so.

Ihana oli lukea pikkiksen kuulumisia - ja vauvakaihoa. Koskaanhan ei pitäisi sanoa, ei koskaan... hmm. sen näkee sitten myöhemmin, mikä on lopullinen lapsiluku:) Mutta nauttikaa nyt - ihana kun lapsetkin on innolla mukana..

Uusia oli myös listalla, tervetuloa minunkin puolestani! Kiva kun porukkaan tulee lisää... nämä pienokaisen saaneet kun kuitenkin jossain vaiheessa siirtyvät tuonne vauvapuolelle - toivottavasti kuitenkin käyvät vierailemassa täällä meidän ilonamme...

Nyt täytyy mennä laittaan kuopus nukkumaan,

mukavaa viikkoa,

sinuvi 17+3

ps. paljon piti kommentoida mutta en muista mitä - SORRY!

Vierailija
33/52 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille uusille!!! Ihana lukea uusien odottajien mietteitä!!! Itsestä tuntui noilla viikoilla, että la:han on ikuisuus aikaa, mutta niin ne viikot vaan hurahtaa, ja pian sitä ollaankin jo tässä tilanteessa!!!

Polireissu tuli tänään tehtyä, ja vauvalla kaikki onneksi hyvin :))

Mahakivun syytä ei löytynyt, ottivat kyllä piiiitkän liudan verikokeita, joista tulokset saan soitella huomenna. Mutta lääkäri piti mahdollisena, että kohtu painaa jotain hermoa, joka on sitten kovin kipeä. Ja siihenhän on vain yksi parannuskeino eli synnytys. Kovasti kyseli jaksamista, ja olisi suostunut käynnistykseenkin kalvojen puhkaisulla. Itselle tuli sellainen olo, että jospa katsotaan vielä loppuviikkoon josko vauveli lähtisi itsestään syntymään, joka olisi aina parempi. Jos ei särkylääkeillä pärjää, soitto niin saan käynnistysajan. Vaikka maha onkin vielä kipeä, tuli paljon parempi ja luottavaisempi mieli, kun tietää ettei kipu ole mistään istukasta tms.

Samalla tarkisti kohdunsuun tilanteen, joka oli napakasti kahdelle sormelle auki ja kanavaa noin 1,5 cm jäljellä. Irroitteli hieman kalvoja samalla, joka onkin nyt illan aikana aiheuttanut hieman napakempia suppareita tuonne selän puolelle. Eli saapa nähdä mitä yö tuo tullessaan (db db) Mies on ollut koko päivän ihan täpinöissä, mietti tuossa uskaltaako lähteä huomenna edes töihin (matkaa 100 km/suunta). Piti jo ihan melkein hermostua, että lopettaa tuon höösäämisen ja menee vaan kiltisti aamulla töihin.

Niiloakseli mainitsi väsymyksestä. Täällä ainakin väsyttää koko ajan! Aamupäivisin, kun nuorimmainen katsoo nauhoitettuja aamulastenohjelmia, itse torkun sohvalla vieressä. Sitten päikkäreille mennään aina yhdessä, ja iltaisin tuntuu ettei jaksa silti mitään. Hb:n tarkastutin neuvolassa, joka oli kuitenkin 118. Mutta jospa sitä piristyisi vauvan syntymän myötä (niin, eihän ne yöheräilytyhtään sitten väsytäkään...) Kyllä se näyttää siltä, että Niiloakseli ja Kitta75 saa nyyttinsä nuuhkittavaksi ennenkuin täällä alkaa tapahtua. Mutta hyvää kannattaa odottaa, eikö? ;)

Mutta nyt petiin... Öitä!

n@nne + vauveli 40+5

p.s. näin ultrassa vauvan jalkovälit ihan selvästi, jännä sitten nähdä tulkitsinko kuvan oikein... :)

Vierailija
34/52 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamulla mulla oli järkyttävä pahoinvointi ja tosi paska olo muutenkin. Joku mahatauti tietty iskemässä....

Nyt pitää kuopuksen kanssa lähteä korvakontrolliin kun epäilivät liimakorvaa :o(

Niiloakseli rv 37+2

Vierailija
35/52 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka muuten päivä on melkein kulunut netistä autoja etsiskellen...ois hirveä autokuume...ko sais sen miehellekki.!!...ei vaan oikein muka raskisi luopua edellisestä :) (miehellä se kuume oli jo jouluna mut surkeus meni ohi) Pitäisi se tila-auto laittaa kuitenkin...yksi kun nyt jo joutuu farmarin peräkontissa istuskelemaan...iiik!

Vierailija
36/52 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli siis tarkoitus jatkaa tuohon edelliseen että millä autoilla te muut suurperheelliset ajelette....kun ite oon aina haaveillu vw touranista... että onko kellään kokemuksia...kannattaisko sellanen laittaa!?? ...vai pitääkö mennä isienpalstalta kyseleen :)

Sitten mahan kasvamisesta... saa nähä kuin äkkiä tää sittenkin pulpahtaa, ku 4-vuotias tuumasi että äiti sullaki on vauva mahassa (naapuriin tulee toukokuussa vauva) Ei oo lapsillekkaan siis kerrottu ku näin alussa oon vasta. Vastailin ympäripyöreitä...että ei kai näin pienestä mahasta vielä voi vauvaa syntyä...joo kelpasi että pitäähän sen tosiaan olla tosi iso maha jos vauva syntyy :)

tuuteliluu ja masulainen 10+0

Vierailija
37/52 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmin kiitos kaikille onnitteluista! Ihanaa, kun olette minua ja vauvaa muistaneet. Uusia vauvan saaneita ei ole minun jälkeen tainnut vielä tullakaan. Tsemppiä odotteluun!

Me kotiuduimme vauvan kanssa tiistai-iltana. Mies ei aiemmin ehtinyt hakemaan. Olihan se aika moista hässäkkää ja yölläkin näin painajaista. Olis siis tosiaan ollut paljon kivempi jo hyvissä ajoin päivällä kotiutua, mutta kun ei mies ehtinyt niin ei. Vauva nukkui kyllä tosi hyvin, mutta muuten tahtoi olla vähän härdelliä isompien kanssa. Eilinen päivä vauvalla meni masuvaivoja itkiessä ja oltiin koko porukka jo aika väsyneitä (no meidän isot tytöt eivät kyllä olleet moksiskaan), mutta kuinkas ollakaan, vauvan yö meni taas aivan loistavasti. Yhden kerran vain heräsi syömään. Mut edelleen 1- ja 5-vuotiaan kanssa oli levotonta. Tänään vauvan masuvaivat näyttäis olevan taakse jäänyttä elämää. Toivottavasti niin. Tämä päivä näyttää siis paljon valoisammalta. Tosin itsellä koskee vähän päähän ja väsyttää. Täytyis ruveta nukkumaan, kun nyt molemmat pienimmät nukkuu.

Vajaa 1,5-vuotiaamme on ollut vauvasta vähän ihmeissään. Ekan kerran kun vauva rupesi itkemään, Jasminkin alkoi itkeä. Oli suorastaan paniikissa, että mikä tuo otus on, vaikka sairaalalla kertaalleen uuden tulokkaan jo näkikin, mutta eihän se voinut sitä arvata, että se tulis meille kotiin!!! Kun imetän vauvaa, Jasmin haluaisi tulla ihan minun lähelleni. Yritän siinä sit etsiä Jasullekin sopivan paikan ja silitellä ja höpötellä samaan aikaan, kun vauva syö. Eiköhän tässä ala pikku hiljaa kaikki sujua paremmin ja paremmin :-).

Onnea kaikille uusille plussanneille ja tsemppiä tosiaan kaikille teille, jotka ihan lähipäivinä/-aikoina omaa nyyttiänne odotatte!

neronja & neiti 4 vrk

Vierailija
38/52 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa vauvantuoksuista arkea toivottelee leanna kera kuuden kullanmurun

Vierailija
39/52 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvantuoksuiset onnittelut neronjalle!!!!!

Vähän oli kyllä haikea lukea tuota neronjan viestiä tuolta helmikuisten pinosta, kun näytti olleen vähän ikävämpiäkin uutisia siellä listalla :(((

Sitä ei voi kuvitella miltä se tuntuisi, jos lapsi tulisi maailmaan enkelinä......

Miulla takana hyvin nukuttu yö. Nukutti varmaan siksikin hyvin, kun sain illalla tehtyä yhden kotitentin pois. Nyt ei tarviis kuin lukea kolmeen tenttiin ;))))) Ihanan keväinen ilma ulkona, isäntä vie lapset kohta ulos, kun lähtee yhdeltätoista sitten jäätreeneihin ja sieltä suoraan töihin... Tarvii jossain vaiheessa miunki saada luettua, eli siksi istun siis täs aamupalalla ja aloittelen kohta.....

Kävin illalla yhden kaverin kanssa lenkillä. En ole pidempiä matkoja juurikaan jaksanut kävellä enää ja kyllähän nuo liitokset tuntuivat aika aroilta. Oltiin varmaan hyvän näköisiä - hänella viikkoja 35 ja kahden koiran kans kulki ja mie vähän vähemmillä viikoilla ja yhden koiran kanssa... Isäntä sanoikin, et Asterix:t lähtee lenkille ;)))))

Mut nyt avaan ne tenttikirjat......

Viikonjatkoja kaikille!!!!!

--Mirpa ja masukki 32+4--

Vierailija
40/52 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon paljon onnea Neronjalle reilun kokoisesta rinsessasta! Nopee olet ollutkin tosiaan, hui!! :/ Nyt pääset siellä sit nuuskuttelemaan vauvaa... Ihana!

Täällä on epävarmuus jäytämässä vaihteeks.. Massu tuntuu jotenkin yhtäkkiä pienemmältä, vai onko mulla ollu sitten niin karsee turvotus tähän asti?? Liikkeitä en ole tänään vielä tuntenut, itseasiassa on kuin en raskaana oliskaan! (siis tokihan oon, mutta tajunnette mitä ajan takaa?) :/ Outo olo.. Ja sit kun lukee näitä kauhutarinoita miten äiti on aavistellut ettei kaikki oo kunnossa ja sit on ihan kauheita tapahtunut... Ei uskalla aatellakaan! Kaiketi kaikki on hyvin kuitenkin, eikö ookkin?? Vakuuttakaa mut ny! :(

Ei nyt osaa taas kommentoida kaikkea mitä piti, enkä mä ikinä muista mitään kun en joka päivä täällä käy eikä aina ehdi kirjoitella.. Anteeksi!

Ädä+kolmikko+papunen(?)rv18+5