Kaveri suuttui, kun ei osallistuta hänen toisiin häihin ja ensimmäisiin hän ei edes meitä kutsuttu...
Kaveri meni naimisiin joskus 1997 ja erosi aika pian häiden jälkeen. Nyt kaveri aikoo järjestää oikein viimeisen päälle olevat teema häät ja suuttui, kun emme aio osallistua hänen häihinsä. Häälahjaksi on toivottu tietenkin vain ja pelkästään rahaa, jotta häämatka mahdollisimman pitkälle onnistuisi... En suuttunut aikaisemmin sitä, että meidät suljettiin ensimmäisistä häistä pois, mutta nyt kaveri suuttuu siitä, että emme osallistu hänen toiseen kierrokseen...
Kommentit (22)
Kyllä se siitä...
Vierailija:
Häihin osallistuminen vaatisi meiltä liian paljon vaivaa ja kustannuksia suhteutettuna siihen, että olemme nähneet viime aikoina noin kerran vuodessa ja yhteydenpito on muutenkin melkein minimissä...
ei kannata suurta numeroa tehdä 2. häistä. Menkäää peruskaavan mukaan ja that´s it:)
Ettepä te varmaan mitään sydänystäviä ole muutenkaan?
Miestäni jopa pyydettiin osallistumaan hänen sulhasensa polttareihin vaikka mieheni on nähnyt sulhasen about 2-3 kertaa. Taitaa sulhasella olla kaverit hiukan vähissä...
Mä olen päättänyt, etten vietä hääjuhlaa olenkaan. Juuri sen takia, että miten tahansa sen tekee, mitä tahansa toivoo lahjaksi (tai toivooko mitään), ketä tahansa kutsuu, on ne bileet kuinka isot tai pienet tahansa, niin jengi vetää pakastepussillisen herneitä nenäänsä. Vaikka jostain kutsujen väärästä väristä, jos ei parempaa keksi. Oikeasti, mun mielestä häitä ei kannata enää järjestää, koska poikkeuksetta se aiheuttaa jotain kyräilyä jollain suunnalla.
Enkä ottanut asiasta hernettä nenääni. Toisia häitä järjestäessään saimme kutsun, mutta kaveriltani karkasi pomo käsistä ja hän alkoi käydä ylikierroksilla häidensä suhteen. Kaverini on menossa toista kertaa naimisiin ja minusta on naurettavaa, että hän haluaa täydelliset prinsessa häät. Te voitte olla asiasta ihan mitä mieltä tahansa, mutta minulla ja perheelläni on sekä terveydellisiä että taloudellisia syitä miksi emme nyt jaksa lähteä tuollaiseen hullutukseen mukaan. Perhettäni ei kutsuttu ensimmäisiin häihin, joten mielestäni kaverillani ei ole mitään varaa loukkaantua, jos emme osallistu hänen toisiin häihin...
Mä menisin vaikka serkunkumminkaiman lastenhoitajan juhliin jos kutsu kävisi. Siellähän voi olla hauskaa ja tutustua ihmisiin.
Anteeksi nyt vaan, mutta sellaisen kuvan saa. Et varmaan oikeasti ole kuitenkaan.
Itse menisin kyllä, en viitsi yleensäkään vihoitella ja häät ovat pääosin kivoja juhlia. Menisin vaikka ilman lapsia ja tulisin ajoissa pois.
Vierailija:
Enkä ottanut asiasta hernettä nenääni. Toisia häitä järjestäessään saimme kutsun, mutta kaveriltani karkasi pomo käsistä ja hän alkoi käydä ylikierroksilla häidensä suhteen. Kaverini on menossa toista kertaa naimisiin ja minusta on naurettavaa, että hän haluaa täydelliset prinsessa häät. Te voitte olla asiasta ihan mitä mieltä tahansa, mutta minulla ja perheelläni on sekä terveydellisiä että taloudellisia syitä miksi emme nyt jaksa lähteä tuollaiseen hullutukseen mukaan. Perhettäni ei kutsuttu ensimmäisiin häihin, joten mielestäni kaverillani ei ole mitään varaa loukkaantua, jos emme osallistu hänen toisiin häihin...
Oletko hieman outo? Mielestäni on ihan ymmärrettävää, jos nuorena menee naimisiin, ettei todellakaan ole mahdollista kutsua kaikkia kavereita.
Eikö se nimenomaan ole hienoa, että nyt, kun on mahdollisuus, hän kutsuu teidätkin..
Jokaiseen kutsuun voi myös vastata yksinkertaisesti EI. Laitan nyt omalta osaltani keskustelulle pisteen.
Ei se että kyse on toista kertaa avioon menevästä tee asiasta yhtään erilaista!
t. itsekin toista kertaa naimisissa
Jos et halua mennä niin sitten vastaat, että et mene. So simple.
Ilmeisesti ap halusi vain tulla kertomaan kaikille, kuinka katkera on siitä ettei päässyt niihin ekoihin häihin ja kuinka nyt kostaa sen jättämällä toisetkin väliin. Eikö?
Voisiko ap vähän täsmentää? Pitääkö hankkia niin hienot vaatteet, matkustaa maailman ääriin..? Rahaahan voi ainakin antaa lahjaksi sen verran kuin itse haluaa - ei siitä kannata stressata. Ymmärrän hyvin, että 30+ pariskunta ei halua tavaraa lahjaksi. Siinä iässä niitä kuppeja ja kippoja on kertynyt useimmille ihan tarpeeksi.
Toki ap:lla on oikeus kieltäytyä kutsusta, mutta en oikein ymmärrä hänen motiivejaan.
Sillä, ettei joskus muinaisuudessa ole ollut kutsuttina häihin ei pitäisi olla merkitystä...
Ellei ne tosin ole jossain lentomatkan päässä.
Mutta jos hän on ekan kerran mennyt nuorena naimisiin niin silloin ei ole kaikilla varaa järjestää kunnon häitä vaikka kuinka haluaisi ja ei voi kutsua kaikkia keitä haluaa.
Nyt kun ikää on tullut enemmän ja varmaan on vähän paremmin rahaakin, niin haluaa viettää kunnon prinsessahäät kun ei aikaisemmin niitä ehkä ole saanut??
Jos asia on näin, niin en ymmärrä mikä on niin vaikeeta? Sekö että menee toiseen kertaan naimisiiin?? Eihän se nyt ole enään mikään asia tänäpäivänä:)
Turha odotella niitä (vääränvärisiä) kutsujakaan, lehdestä saatte lukea missä kaukana mentiin vihille ihan kaksin.
Jos siis pelkästään rahaa toivotaan lahjaksi ja ensimmäisiinkään häihin ei kutsua tullut, mutta nytpä tuli.
Mutta mitä tulee siihen, että näkee ystäväänsä vain kerran vuodessa.. Ei se minusta niin kamalaa ole :) Tosi ystävät säilyy siitä huolimatta! Minulla ainakin on useita ystäviä, joita näen vain kerran tai kaksi vuodessa eikä se ole ystävyyssuhdettamme horjuttanut. Samalla tavalle he ovat minulle tärkeitä kuin aina ennenkin ja välit on pysyneet hyvinä.
Miks ihmeessä sun pitäis osallistua rahallisesti heidän bileisiin..
Häihin osallistuminen vaatisi meiltä liian paljon vaivaa ja kustannuksia suhteutettuna siihen, että olemme nähneet viime aikoina noin kerran vuodessa ja yhteydenpito on muutenkin melkein minimissä...