Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MITÄ sellaista joulupyödässäsi on mitä LUULET e t t e i muilla ole??

Vierailija
21.11.2008 |

.

Kommentit (91)

Vierailija
81/91 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulee kanttarellikastiketta ja lihana ei kinkkua/kalkkunaa, vaan porsaan ulkofilettä tmv. Muuten melko perinteiset lisukkeet.

Vierailija
82/91 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

uunissa miedolla lämmöllä pitkään kypsytetty lampaanviulu. Tai jos ei hyvää tuoretta löydy, sitten syödään suolattu/savustettu versio.

Kunnollinen maksapasteija, ei siis mitään lirumaksamakkaroita.

Joulutortut omenamarmeladilla.

Hyvin omenainen rosolli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/91 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se tyyliin otetaan 5 kg lanttua? Mä teen kaupan soseesta ja tulee slurps hyvää.

Vierailija
84/91 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydellinen makunautinto.

Vierailija
85/91 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa olla ainut vähän erikoisempi... muuten mennään aika perinteisesti, tykätään jouluruuista.

Vierailija
86/91 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö silliä, jossa on "väritön" kastike, sinappi- tai valkosipulisilli on hyvää.

Niin, ja lasimestarinsilliä ei kukaan ollut maininnut, tosin sitä varmaan kaikilla onkin. Erityisen kaunis ruoka, josta olen vasta yli kolmikymppisenä oppinut todella pitämään.

.

Vierailija
87/91 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä joulupöytä näitä täynnänsä, mitä tässä ketjussa on mainittu:

- lihaton makaronilaatikko

- bataattilaatikko ja muutkin laatikot itse tehtyinä, paitsi lisäksi Forssan maksalaatikko

- hirvipyörykät

- itse tehty rosolli

- rahkavoitaikinaan tehdyt joulutortut

- käpykakku

Niin, mutta mitä meillä on ehkä keskivertoperheitä enemmän jouluna on erilaisia salaatteja. Esim. joka joulu on lohi-pasta-salaattia, jotain muitakin salaatteja, esim. savusiika-riisisalaattia, erilaisia vihannessalaatteja, esim. eri salaatteja, kurkkua, suolakurkkua, leipäjuustoa yms. ja lisäksi meillä on usein erilaisia pieniä leipiä, joissa päällä esim. hyvää vanhaa juustoa, jotain poroa+sienisalaatia jne.

Samoin jälkiruuissa meillä on ehkä vähän isompi vaihtelu - usein sotken tavallisen vaniljajäätelön sekaan jotain jouluista, esim. kanelissa keitettyjä luumuja, appelsiinia, puolukkaa tms. ja pakastan sitten jossain rengasvuoassa kauniiksi. Ja usein meillä tehdään myös kaneliwokattuja omenoita jäätelön kera tai glögipäärynöitä.

Vierailija
88/91 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meilla on varmasti sushia ja sashimia :-)

Vierailija
89/91 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilla tamaleita jouluaattons

Vierailija
90/91 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan yks pullo jo juotu. Alotetaan kuukausi ennen joulua.

Vierailija
91/91 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika ei tykkää kinkusta eikä muistakaan perinteisistä jouluherkuista, joten hän saa syödä jouluna omia herkkujaan.

Minä tunnustan, että ostan hyvin paljon valmisruokaa juuri jouluksi, rosollia ja kalasäilykkeitä ym. En viitsi ruveta niin pieniä määriä tekemään itse, ja isot määrät jää syömättä. Laatikot saan anopilta. Perunalaatikko ja karjalanpaisti taitaa olla ainoat jouluruuat, jotka teen itse. Samoin kinkun paistan ja mielellään ylikypsäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän