MITÄ sellaista joulupyödässäsi on mitä LUULET e t t e i muilla ole??
Kommentit (91)
Koirakaan ei suostu syömään HK:n maksalaatikkoa.
Mä menisin kyllä ihan banaaneiksi jos joulupöydästä ei löytyisi perinteisiä jouluruokia. Varmaan alkaisin itkeä.
miehen mieliksi. Hän jostain syystä haluaa sitä, ja juuri sitä. Ei itse tehtyä, ei Saarioista. =D
Konjakilla ja fariinisokerilla viimeisteltyjä bataattikuutioita meillä lanttulaatikon korvikkeena. Palsternakkakiusausta on usein ollut, mutta nyt taidan jättää se pois.
Rosollin tilalla aurajuusto-punajuurisalaattia, mutta se ei liene niin harvinaista.
Itse tehtyä kylmäsavulohta!.
Samoin sitä makaronilaatikkoa... sillekin on omat faninsa.
Tapaninpäivänä haetaan kebabit, vaikka ei sekään taida mikään erikoisuus olla?
Uniikkijuttu mulla taitaa olla äidin kutoma liina, sellaista ei ole muilla!
siitä kasakkasalaatista. Alkoi kiinnostaa. Kiitos.
Tässä ohjetta kasakkasalaattiin, mutta määriä en osaa tarkalleen sanoa, kun äitini tekee sen summassa :)
Punajuurta (tätä ehkä 2 osaa)
Suolakurkkua (reilu 1 osa)
Keitettyä porkkanaa (reilu 1 osa)
Purjoa ( noin 1/2 osaa)
Pakasteherneitä (noin 1/2 osaa)
Reilusti kirpsakkaa itse tehtyä majoneesia
Punajuuret ja suolakurkut kannattaa pilkkoa edellisinä päivän ja antaa valua yön yli.
Majoneesia saa tosiaan olla reilusti ja sen pitää olla pelkästään maistettuna kunnolla kirpeää!
Jospa joku muukin saa tästä ihanan perinteen joulupöytään. Suosittelen :)
siis uusia perunoita voi pakastaa keitettynä??? Miten sulatatte ja lämmitätte ne, höyrytättekö vai mitä?
myös hirvenlihaa ja juustoja ja viiniä ym.
Myös bataattilaatikko löytyy=) Mutta sekään tuskin mikään harvinaisuus on.. Samoin löytyy myös muut perinteiset jouluruoat, mitä tuolla joku luetteli (riisipuurot ym)
..eikä mikään harvinaisuus. Meillä on pöydässä sen lisäksi muutamia brittiläiseen joulupöytään kuuluvia tai niistä muokattuja kalkkunan lisäkkeitä, jotka tuskin ovat Suomessa älyttömän yleisiä. Yleensä meillä on ainakin:
- polukka-appelsiinisalaatti
- stuffing, jonka paistan laatikoksi, pääraaka-aine tuoremakkara
- pekoniin käärittyjä mausteisia makkaroita
- ruusukaalia jossakin muodossa
joilla on joulupöydässä karjalanpaistia :) "Minä lähden Pohjois-Karjalaan..."
No, ehkä kaikilla ei ole siinä karhua kuten meillä melkein joka vuosi :)
joilla on joulupöydässä karjalanpaistia :) "Minä lähden Pohjois-Karjalaan..."
No, ehkä kaikilla ei ole siinä karhua kuten meillä melkein joka vuosi :)
HK ei kiinnosta ehei
Saarioinen on mössöä
Jouluaterialla kinkkua viipaloituna paketista. Siis tuollaista keittokinkkua ostettu 500-1000 grammaa. Sitten ranskikset kaverina ja Saarioisten lanttulaatikko. Ei muuta. Paitsi maitoa ja limua. Ei ole köyhä perhe vaan äiti vihaa ruuanlaittoa, eikä koe mitään velvollisuuksia. Ihan menestyviä ovat ja sinänsä tasapainoisia. Eivät vaan koskaan panosta ruokaan, eivät edes luodakseen lapsille perinteitä.
Joinain jouluina syövät hyvin, kun onnistuvat tunkemaan sukulaisille kylään.
Puuttuvat vielä tästä listasta.
- Belgialaisia oluita (nämä tulee meidän varastoista)
- Kylämäsavulammasta (tätä sekä mun vanhemmilla että apella, eli ei ole uniikkiruoka)
- Omenasosetta kinkun kanssa
- Hanhenmaksapasteijaa
- Tonnikalapateeta
- Panettone (missä kaikki palstan Italian-äidit ;)
Isä graavaa itse kalaa, appi tekee viittä eri silliä.
Meillä on myös joulumakkaroita, itsetehtyjä ja oikeaan suoleen täytettyjä ja siis niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin hyviä!!
itse maksapasteijaa Mysi LAhtisen ohjeen mukaan.... Ei enäää pysty olemaan ilman...
Tää on melkeen parempaa makean joululimpun päällä kuin itse kinkku :D
10 vuotta tämän miehen kanssa ja koko ajan on haikaillu tonnikalapateeta...
myös karjalanpaistia. nam... kyllä herahti vesi kielelle kun luin tämän ketjun.
olisipa jo joulu...
kaikkea muuta on varmasti jollain toisella