Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmisenä eläminen on sairasta teatteria

Vierailija
27.08.2025 |

Nuorena sitä ei ajatellut mutta vanhemmiten tajuaa miten pähkähullua ja järjetöntä ihmisenä eläminen on.

Vaikka olemme tietoisia ja moneen kykeneviä tiedostavia olentoja, päättömien kanojenkin tekeminen vaikuttaa olevan tolkullisempaa.

Pääsäntöisesti vieläpä niin, että mitä älykkäämpi ihminen, sitä epäviisammin ja tuhoisammin hän toimii.

Tyhmimpien pelastus on, että eivät saa aikaiseksi edes kovin suurta vahinkoa.

Alkaa tuntua että eiköhän tämä ollut tässä.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teatteria todellakin. Maailma olisi ihan erinäköinen ilman valehtelua, näyttelyä, peittelyä, salailua ja verhoilua.

Vierailija
2/16 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elää omanlaista elämää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syrjäyttänyt itselleni maalle, missä asun itsekseni metsän reunasa.  Yritän olla näkemättä ja kuulematta mitä muu maailma tekee.

Vierailija
4/16 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi myös olla esittämättä mitään ts. kylähullu oikeasti. 

Vierailija
5/16 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen syrjäyttänyt itselleni maalle, missä asun itsekseni metsän reunasa.  Yritän olla näkemättä ja kuulematta mitä muu maailma tekee.

Ja tuonko pitäisi olla elämisen arvoista elämää?

Vierailija
6/16 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ei tarvitse olla osa tätä systeemiä. Minä olen hypännyt pois kauan sitten. Verkkokauppa elättää, harrasteviljelen maata, kun perunat on nostettu, lähden Espanjaan. Vähän minä suomesta välitän. Kun äidistäni aika jättää, myyn kaiken ja muutan pysyvästi etelämmäs.

Täällä Suomessa elämä ei todellakaan ole kuin teeskentelyä koulusta eläkkeelle asti. Totuudenpuhujia pidetään kahjoina, moni kyllä onkin sortunut tähän hullunmyllyyn, mutta minä päätin, että olen ulkopuolinen, en ala jyvistä tappelemaan kun koko lato palaa.

Vierailija
7/16 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin lapsia pitää tehtailla kokemaan sama pähkähulluus ja kärsimään siitä ehkä seuraavat sata vuotta ilman, että nämä ovat millään tavalla antaneet suostumustaan tähän elinkautiseen.

Vierailija
8/16 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua häiritsee lähinnä tätä työelämän teatteri, cv-stä alkaen kaiken tulee olla teennäistä ja epäaitoa ja liioittelevaa ja antaa vähän sellainen some-kuva ihmisestä, hyvin kiilloteltu, ilman virheitä.

Sitten siellä töissä näytellään eri vaatteissa missä muuten oltaisiin ja pakko mielistellä ylempiä henkilöitä ja asiakkaita vasta onkin mielisteltävä, ei saa näyttää sellaisia ilmeitä, eikä puhua kuten haluisi tai olisi luonnollista, pakko vain näytellä ja tavallaan valehdella.

Monilla tämä sama jatkuu vielä sukulaisten kesken, täytyy aina väkisin antaa joku ylihyvän ihmisen kuva ja olla tietyistä asioista aina samaa mieltä, muutoin kaikki suuttuvat.

Vierailija
9/16 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkin lapsia pitää tehtailla kokemaan sama pähkähulluus ja kärsimään siitä ehkä seuraavat sata vuotta ilman, että nämä ovat millään tavalla antaneet suostumustaan tähän elinkautiseen.

Ei ole, eikä tule.

/AP

Vierailija
10/16 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli muuten hyvä herätys tähän, kun lääkäri sanoi että saatan sairastaa kamalaa, etenevää ja tappavaa tautia.

Eka rektioni oli "huh, nyt voin hellittää, ei tarvi saada maailmaa valmiiksi".

Eli juu. Ollaan ihan harhapoluilla.

Vierailija
11/16 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli muuten hyvä herätys tähän, kun lääkäri sanoi että saatan sairastaa kamalaa, etenevää ja tappavaa tautia.

Eka rektioni oli "huh, nyt voin hellittää, ei tarvi saada maailmaa valmiiksi".

Eli juu. Ollaan ihan harhapoluilla.

Onko sen taudin nimi on elämä?

Vierailija
12/16 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme vain ruskeita kuivuneita puunlehtiä tuulen riepoteltavan Jumalan teatterissa vailla ilman mitään vastuuta, koska Jumala on jo määrännyt mitä teemme.

Vierailija
13/16 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena sitä luulee että aikuiset tietää kaiken ja sitä haluaa olla itsekin aikuinen, mutta sitten kun sitä on, niin huomaa, että ne aikuisetkaan ei tiedä mistää mitää ja ne on yhtä sekasin ku kaikki lapsetkin, itseasiassa jopa enemmän sekaisin. Siinä on 2 vaihtoehtoa, joko lähtee itse kasvamaan, tai pysyy hullunmyllyssä mukana, kumpikaan tie ei ole helppo

Vierailija
14/16 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erinomainen valinta sinulta

Vierailija
15/16 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisia et voi hallita, mutta itse voit valita totuuden.

Vierailija
16/16 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on, juuri niin kauan kuin suostuu elämään näyttelijänä muiden ohjaamassa teatteriesityksessä. Asia muuttuu sitten kun sisäistää, että omasta elämästään voi tehdä juuri sellaisen kuin itse haluaa eikä siinä tarvitse esittää muiden tai yhteiskunnan asettamia kireitä rooleja. Kannattaa hankkia omilla ansioillaan taloudellinen vapaus tehdä mitä haluaa ja alkaa elämään omaa elämäänsä viis veisaamatta miten ulkopuoliset kuvittelevat, että "pitää" elää, pukeutua, harrastaa, ajatella jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän