Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko synnyttäminen oikeasti ihan kamalaa? Pelottaa, pitäsi sittenkin vaatia se leikkaus.

Vierailija
15.02.2008 |

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei synnytyskivut yhtään sen kummempia ollut kuin muutkaan kivut. Sattuuhan sekin, jos on pahat menkkakivut tai iskee vasaralla sormeen tms. Synnytyskipu menee nopeasti ohi, sen sijaan leikkaushaavaa kai voi särkeä tosi pitkäänkin. Ja olisi kamalaa, jos ei pystyisi vastasyntynyttä kanniskelemaan jne. ihan niin kuin haluaa jonkun leikkaushaavan takia.

Vierailija
22/30 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

paaaaljon kauemmin kuin sektiohaavaa ja muutenkin toivuin sektiosta yli puolet nopeammin kuin alatiestä. Kyllä sektion jälkeen pystyy vauvaa kantamaan viimeistään seuraavana päöivänä mut alatien jälkeen en pystynyt viikkoon koska en pystyn kävelee edes ilman vauvaa, oli niin heikko olo ja alapää hajalla että jo pelkkä seisominen sattui aivan h***tisti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ollut ainakaan mitään " pimppi rrrrrepeää" -tunnelmia (vaikka repesinkin). Alaselkää (siitä lonkkaluiden ylä-/takapuolelta) vaan särki ihan perkeleesti aina supistusten aikana ja kahden vuorokauden valvominen teki aika uneliaaksi.

Yleisesti ottaen IHANA kokemus, toivottavasti pääsen taas pian! Tsemppiä muillekin synnyttäjille! :)

Vierailija
24/30 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa minulla oli täysin kivuton synnytys. Ei sitä kannata liikaa miettiä etukäteen. Jokaisella on erilainen synnytys ja jokaisella vielä jokainen synnytys on erilainen, joten et voi siihen yhtään varautua etukäteen. Mene vain avoimin mielin synnyttämään! Kyllä se siitä! Ja saat maailman parhaan palkinnon sitä paitsi! :)

Vierailija
25/30 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itseasiassa minulla oli täysin kivuton synnytys. Ei sitä kannata liikaa miettiä etukäteen. Jokaisella on erilainen synnytys ja jokaisella vielä jokainen synnytys on erilainen, joten et voi siihen yhtään varautua etukäteen. Mene vain avoimin mielin synnyttämään! Kyllä se siitä! Ja saat maailman parhaan palkinnon sitä paitsi! :)

Vierailija
26/30 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se hieman kivuliasta on, mutta hyvin se menee.. Nykyään on kaikenlaisia kivunlievityksiä, jos niitä tarvitset. Hommassa mukana niin paljon adrenaliinia, että kyllä pärjäät.

Vierailija
27/30 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksoset syntyivät alateitse. B vieläpä perätilassa. En tarvinnut mitään kivunlievitystä.

Vierailija
28/30 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli epiduraali auttoi ainakin mulla niin että haukkailin välipalaa, melkein nukahdin, vaikka supistukset oli pahimoillaan.

Sitäpaitsi hei: se on vain yksi päivä sun elämässä, ei se kipu kestä loppuikää!

Vierailija
29/30 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin tajuttomat synnytyskivut vuorokauden verran, imukuppiyritykset ja lopuksi hätäsektio josta jäi mahtava arpi loppuelämäksi. Ei voi ennakoida, anna ammattilaisten hoitaa, mutta pyydä kivunlievitystä ja kerro peloistasi.

Vierailija
30/30 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olen kaksi synnytystä saanut kokea, kummatkin aivan erilaisia. toinen ilman kivunlievitystä ja toinen epiduraalilla. Ilman lievitystä oli helpompi, vaikken ikinä olisi uskonut, mutta johtunee siitä, että oli todella nopea synnytys. tunti ja 40 minuuttia!