Päiväkodissa töissä oleva kaverini kertoi, että lama näkyy jo nyt: Reimatecia on
talvihaareissa aiempaa harvemmalla. Viime talvena oli kuulemma joka toisella, nyt vain noin joka neljännellä.
Vaihdoitko sinä lastesi Reimatecit Lassieen laman vuoksi?
Kommentit (43)
Kiinnostava talousindikaattori tuo Reimatec. Meillä vielä pahempaa kuin Lassie-haalari. Aiotaan nääs sinnitellä syksy viime talven haalarilla ja hankkia uusi vasta alennusmyynneistä.
Tosi kätevät kun kuitenkin talvi on entistä märempää ja loskaisempaa. Mielestäni Lassie oli paras vaihtoehto! Aion pysyä tässä Suprafillissä jatkossakin. Välikausipukuina on sitten Reimatec sekä Reima.
Just noihin missä alaosa on "kurahousua". Varahaalarina on Reimatec.
on ihan out. Ne on tylsän näköisiä. Meillä on Tanskalaiset puvut, jotka on paljon kivemman näköiset- hinta samaa luokkaa:)
vaatteissa. Onhan moni suomalainen firma ihan lähiviikkoina irtisanonut väkeä tai tehnyt konkurrin kysynnän romahtaessa. Kyllä ihmiset alkaa nyt tarkemmin katsoa mihin rahojaan pistää, se on ihan selvä se. Aiemmin tuhlaaminen oli suorastaan in.
Ja tuhlaamistahan noi kalliit merkkihaalarit on todellakin. Kun toimivan, lämpimän ja kosteutta hylkivän saisi halutessaan jo 30 eurolla.
Jännä ajatella tätä suuntausta. Meillä ei ole koskaan ollutkaan Reimatecin haalaria ja ei ole nytkään, mutta jäin miettimään, että onkohan kohta jopa vähän noloa, jos on vaikka kaksi erilaista 150 euron Reimatecin haalaria. Vielä vasta se oli "must", mutta trendit voi muuttua.
Meillä on niitäkin, talvialestakin kun ostaa niin maksavat 50 - 60 euroa. Ja niistä saa vastaavasti enemmän kun myy edelleen (minäkin olen myynyt kahden tyttöni jäljiltä), joten tulevat itse asiassa halvemmiksi kuin ne 30 euron haalarit.
Reimateceissa on mun mielestä ollut viime vuosina ihan kauheet värit haalareissa, ainakin pojille. Hirveen masentavaa mustaa,beigeä ja harmaata tms. Meillä ostetaan joko jonathania tai remua, paljon parempia mun mielestä. Ja reimatecissa merkki maksaa liikaa, ihan yhtä hyvät ominaisuudet löytyy muistakin merkeistä ja halvemmalla.
Mä uskon että näin se menee. Se on kohta naurettavaa pröystäilyä jos ostaa satkun haalarin lapselleen. Kirpparit on kohta in ja työttömiä ei enää katsota pitkin nenän vartta. Näin se menee... Kunnes tulee seuraava taloudellinen nousukausi ja kilpaillaan taas vaatteiden kalliudella ja merkeillä.
Pröystäily ja ylenmääräinen kuluttaminen alkaa olemaan OUT ja halvempaan tyytyminen IN. ja hyvä näin, onhan tää meno jo mennytkin IHAN älyttömäksi. Jossain vaiheessahan se on laskusuhdanteenkin tultava nousukauden jälkeen. ja nyt se on käsillä. Toivottavasti ei kuitenkaan 90-luvun alun laman tasolle ihan mennä. Mut hyvä olis jos ns. rikkaatkin suomessa hiukan nöyrtyisivät.
haalarimerkkejä oikein on? Joku tuttu puhui jostain Greenhillistä?
Todella karseita. Ja ylipäänsä ne "muotoilut" ja muut ovat kyllä nyt epäonnistuneet.
Jouduinkin hommaamaan lapselle täksi talveksi Tickettiä.... Tosi harmi :D
kait se on jokaisen ihan oma asia mihin rahansa syytää... jos kalliit haalarit on OUT ja ne menee ostamaan... Pidetään kaikki ihan vaan huolta omista rahoista ja ostetaan sitä mihin on varaa, ei sitä mitä naapurilla on!
Täksi talveksi meillä on kahdella nuorimmalla Reimatec ja kahdella vanhimmalla Lassien suprafill/lassietec
missä naapurin täti oli arvostellut kun lapsella on 2 teimateciä ja yksinhuoltaja äiti vielä. Olis mukava sitä lukea, kun en löydä.
tuollaisissa asioissa nämä juuri näkyy. Meillä tosin on poikkeus ja halpahaalareiden sijasta ostin ekaa kertaa Reimatecit täksi talveksi.:)
Meidänkin nuoremmalla pojalla oli vielä viime keväänä ihan hänelle ostettu Reimatec, mutta nyt on joutunut käyttämään isoveljen vanhaa Remua. Reimatec jäi pieneksi enkä jaksanut ostaa vielä uutta haalaria tilalle, kun totesin, että tuo vanha Remu on vielä oikein kelvollinen ja sopiva. Ostan sitten varmaan alesta uuden haalarin, mutta Reimatec saa edelleen jäädä kauppaan: on niin rumia tänä vuonna.
Vai onko niissä yleensä jokin merkki. Katson miltä haalari näyttää ja tuntuu. Jos vaikuttaa hyvältä ja kivan näköinen ja tarkoitukseen sopiva eikä maksa järjettömiä hintoja niin ostan. Ihan sama onko siinä joku merkki.
itse olen ostanut lassieta tai jonathania. koska reimat ei ole olleet yhtään sen paremmat, olen antanut vinkkiä muillekin että halvemmalla saa ihan yhtä hyviä.
ja hinta nousee noissa merkkihaalareissa... lisäksi talvihaalariin siirtyminen on vasta meneillään, meillä ainakin tähän asti oltu ihan välikausihaalarissa ja siinä villahaalari alla tarvittaessa tätä päivää lukuun ottamatta.
Päiväkodissa reimatecit on suht turhia - paitsi ehkä niillä pienimmillä. Koululaisilla paljon tärkeämmät mielestäni goretec yms. vaatteet, kun sadevarusteita ja vaihtovaatteita ei ole mukana.