Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset, kenen rahoilla elätte? Yhteisillä, ei kelpaa vastaukseksi

Vierailija
14.02.2008 |

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahoilla olen viimeiset 5 vuotta elänyt :)

Ensi syksynä aion kuitenkin palata työelämään ja voin taas osallistua perheen elättämiseen. Sitten jos saamme vielä lisää lapsia eletään taas miehen rahoilla.

Vierailija
42/67 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tuloni eli lapsilisät menevät omalle tililleni jossa

on myös meidän talonrakennusrahat. muuta rahaa en saakaan sillä lapset osa aikaisessa hoitopaikassa ja jään kohta mammikselle. Voin käyttää mieheni luottokorttia kuten omaani. Ostan mitä haluan tai tarvitsemme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

naiselta, joka on puolittanut aina ja ikuisesti miehen kanssa kaiken, pennilleen.

Vierailija
44/67 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä rahoja ne sitten on, että molempien palkka käytetään perheen elatukseen aivan kokonaan.

Vierailija
45/67 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitä erittelemään, yhteisiä mitä yhteisiä.

Vierailija
46/67 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vuoden ikäisen lapsemme kanssa kotona. Tulot 0 euroa.

Vierailija
47/67 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että yhteisillä, vaikka oikeasti eivät tuo taloon kotihoidontukea kummempaa

Vierailija
48/67 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kelpo korvausta jälkikasvunsa hoidosta. Plus tietysti kodinhoidosta, ruoanlaitosta jne. Ei sitä kukaan muukaan ilmaiseksi sinne kotiin tulisi tekemään.

Vierailija
49/67 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on parempi (noh, ylempi korkeakoulututkinto, miehellä AMK) koulutus, mutta surkeempi palkka. Sitä tää naisten elämä on. :(

Vierailija
50/67 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä rahat ovat yhteisiä, olemmehan perhe. Kenenkään ei tarvitse tuntea huonommuutta tienaamiensa rahojen takia. Samassa veneessa sitä ollaan.

Ja minä muuten saan meidän perheessä suurinta palkkaa. Mielestäni sillä vain ei ole mitään väliä.

Vierailija
51/67 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuten ap sua kaivelee se, että joku ei tuo perheeseen rahaa kotihoidontukea enempää?

Vierailija
52/67 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saan opintotukea n. 220 e/kk, joka menee aikalailla auton polttoaineeseen, sillä opinahjoni ei ole aivan naapuripitäjässä.

Vierailija
53/67 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap ressukkaa!!!

Ja meilläkin eletään yhteisillä rahoilla, tai voinhan mä ne sinulle eritellä: minun ja miehen.

Vierailija
54/67 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tajuavatko kotiäidit kenen ne heidän käyttämänsä rahat oikeasti ovat

Vierailija
55/67 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

elän ja kotona vielä kevään lapsen kanssa.

Vierailija
56/67 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei oo tapana laskea kuka maksaa mitäkin (lainat, laskut, ruokaostokset jne)...

Vierailija
57/67 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkastani maksan joka kuukausi puolikkaan osan lainoistamme, maksan puolet laskuista, ostan ruokaa ja muuta koko perheelle.

Vierailija
58/67 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me elämme kai sitten miehen tuloilla, koska omat Kelan kotihoidontuet (500e) menee mulla ihan omaan kivaan-- vaatteisiin lähinnä, ei pelkästään omiin vaan myös lasten.. Lapsilisät on laitettu menemään lasten nimiin rahastoihin. Lapsia siis 4kpl.

Vierailija
59/67 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee vaan kotihoidontuki. Kohta alkaa äitiysloma ja tulot nousee. Sit parin vuoden päästä palaan töihin. Mutta silloinkin palkkani on paljon vähemmän kuin miehen (minun 1800, miehen 5000).

Mieheni mielestä muuten yhteisiä :) Sanoi jo seurusteluikana, että hänen rahansa ovat myös minun :O Ihan outoa mulle kun olin tottunut tarkkaan jakoon ed. seurustelusuhteessa. Mutta mieheni onkin ulkomaalainen ja eri kulttuurissa kasvanut.

Vierailija
60/67 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vittua? Saathan kuitenkin kotihoidontukea ja lapsilisää...

Tähän kiinnitin huomioni siksi, että oon ite 9 kk lapsen kanssa kotihoidontuella ja joudun silti maksamaan kaikki omat menoni ja vielä lapsenkin näillä " huipputuloilla" . Mieheni on hyväpalkkaisessa työssä, mitään tukia elämiseemme emme saa ( kotihoidontuen lisäksi ).

Mies ei kuitenkaan osta juuri mitään ruokaa, ei edes vauvalle. Sanoo aina vaan että on paljon laskuja... Ei ole ikinä selittänyt mitä laskuja, ei kuitenkaan omista esim. autoa ja velkojakin pitäisi olla ainoastaan pieni opintolaina. Ja tulot siis ovat lähemmäs 3000 e.

Mä jouduin luopumaan kaikesta jäädessäni hoitamaan lastani kotiin. En käy kahviloissa, en shoppaa mitään, hyvä kun rahat riittävät lapsen sapuskaan ja vaippoihin. Monesti oon ollut päivän ilman lämmintä ateriaa, esim. tänään. Miehen mielestä mun pitäis vaan mennä töihin eikä valittaa.

Teen tän vaan siksi että lapsellani on varmasti paras olla vauva-aika kotona...

Mutta siis nytpä kuulitte tämänkin, joku kaheli nainen maksaa kaiken ja elättää korkeakoulutettua miestäänkin kotihoidontuella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan