Lapset mainostenjakajina!
Olen aina ihmetellyt niitä pihejä vanhempia jotka eivät maksa lapselleen viikkorahaa vaan näyttävät että miten raha oikein pitää tienata ja hommataan vähän mainostenjakoa. Homma (suoraan sanottuna) kusee siinä vaiheessa kun isä/äiti hyppää autonrattiin ja ajeluttaa pikkukullannuppua mainosreiteille. A ensinnäkin bensa maksaa
B tämä käytäntö ei opeta mitään siitä mitä on tienata rahaa C jatkoa edelliseen eihän siinä nyt edes tienaa mitään D lapsi ymmärtää että jee iskä tekee hommat mun puolesta ja saan rahaa
Itse olen ratkaissut tämän sillä että annan tukun kahisevaa kouraan ja sitten istahdan sohvalle rentoutumaan ja lapset pääsee ostoksille.
Kommentit (36)
Minä kyllä olin ajatellut, että lapset voisivat esim. 14-vuotiaana jakaa mainoksia saadakseen jotain ekstraa.
Meidän tyttö tekee monesti myös sijaisuuksia oman alueensa lisäksi, ja kyllä siinä menisi koko päivä ja enemmänkin, jos ei tyttöä autettaisi. Hän saa ihan kivasti rahaa mainoksia jakamalla. Minun ja miehenkin kunto pysyy hyvänä, kun tyttöä autetaan.
että tarkoitin omakotialueelle jakamisia, siinä tuskin kunto pysyy maksimissaan.
Minäkin mietin, että voisin tehdä hommaa yhdessä lapsen kanssa.
Jos ei isi kuljeta autolla, niin homma on tosi raskasta. Lisäksi muistan elävästi junareissulla erään perheen lastenvaunussa, kittasivat kaljaa kylmälaukusta ja puhuivat vanhemmasta tytöstään, että ensi vuonna se saa alkaa jakaa mainoksia että saadaan vähän lisäansioita...
Olen kyllä pohtinut sitä vaihtoehtoa, että lähtisin lapsen kanssa mainoksia jakamaan vuoden päästä, kun hän täyttää sopivan iän. Pärjääkö siinä ilman autoa? Meillä ei ole autoa, joten käsipelillä pitäisi jakaa.
Ajattelin, että voisin tehdä jotain yhdessä lapsen kanssa (en tosin autolla vaan kävelyalueella) ja jakaa mainoksia jotta lapsi saa rahaa esim. matkusteluun. Lapsi on innokas ranskanlukija ja haluaa taas Pariisiin.
Me ajetaan ensin parkkiin johonkin sopivaan paikkaan ja kävellään reitti läpi, enimmäkseen. Lehdet painaa ja kun painavia lehtikärryjä työntää ylämäkiin, niin kyllä muuten kunto kohoaa ja hiki tippuu. Tiedätkö ap mainosten jakamisesta oikeasti yhtään mitään?
6:lle: Palkka riippuu siitä, kuinka iso alue on ja kuinka paljon on mainoksia, siis kappalemäärä vaikuttaa. Huonoina kuukausina tulee n. 80 euroa, hyvinä (jos on sijaisuuksia ja mainoksia paljon), tulee n. 200 euroa. 80 euroakin on 16-vuotiaalle tytöllemme hyvä raha. Hän on jakanut mainoksia 14-vuotiaasta asti, ensin sijaisuuksia, ja sitten sai oman alueen. Tykkään itsekin kovasti mainostenjakotyöstä.
elannon esitteen viskata että pääsee Pariisiin asti.
Sain kyllä viikkorahaakin, mutta oli kiva tienata vähän ekstraa. Homma kesti 2-3 h kerrallaan ja vuoro osui omelle kohdalle 2-5 kertaa kuussa. Eräs nuorten urheiluseura oli järkännyt tämän työmahdollisuuden jäsenilleen.
Kesällä on kiva jakaa myös pyörällä.
Mun mielestä on hyvä, että nuorille on tarjolla edes jotakin palkkatyötä, kun vaihtoehtoja ei niin kauheasti ole.
se sitten reilu peli että jos kerta vanhemman kanssa yhdessä jaetaan niin vanhempi saisi sitten puolet tuotosta.
Jos pääsis, enhän mä muuta tekisi kuin jakaisi mainoksia illat pitkät...
Jos lapsi saa mainostenjaosta esim. 100 e /kk, on se tavisperheessä hyvä raha. Tavisperheellä tarkoitan perhettä, jossa rahaa ei ole kovin paljoa.
suurinpiirtein se menee niin, että 100 mainoksen pinkasta saat n. 1,5 euroa jossa on jo lomarahaakin muutama sentti. :D Eihän niistä saa mitenkään nyhdettyä mitään rahaa. Ei ainakaan jalkaisin/pyörällä.
ettei se raha kasva puissa. Toiset laittaa lapset tekemään kotitöitä, toiset järjestää jotain konkreettisempaa työtä ja sitten on nämä ap:t jotka vain antaa rahaa.
Minä pyrin hoitamaan kasvatuksen niin, ettei lapseni tulisi teini-iässä käsi ojossa " Heitä mutsi viiskymppii, et mä saan uuden vyön" .
eräs asia jota kukaan ei ole ottanut huomioon on mainostenjakamisen oppi lapselle. Ahaa, on OK mainostaa, on OK painaa paperille kolmen päivän päästä vanhentuvaa kulutushysteriaa, on OK mainostaa ja joutua sen uhriksi. Kaiken mainonnanhan täytyi olla sähköisessä mediassa tänä päivänä, sähköisessä aurinkosähköisessä!
niin kai se sitten on reilua, mutta jos vaihtoehtona on antaa suoraan raha kouraan kuten ap tekee...
aiheuttaa lammasmaista ajattelua ja mainoksiin samoistumista.
Kyllähän ne mainokset pitää sieltä autosta kiikuttaa vielä postiluukkuihin, eivät itse niihin leijaile. Eli työtä työtä. Ihan hyvää liikuntaakin saa siinä samalla. Siinä olet oikeassa, että siitä ei kyllä paljoa tienaa, mutta hyvä jos edes vähän.