Saako raskauksista jäänyttä pömppömahaa oikeasti pois?
Kertokaa kokemuksia tosielämästä:
Onko mahdollista saada pömpöttävä 3 raskauden jäljiltä oleva maha enää tiukaksi ilman kirurgin veistä?
Ylipainoa minulla ei kamalasti ole 165 cm/56 kg, mutta maha näyttää siltä, kuin olisin 5. kuulla raskaana. Häiritsevää! Vatsalihasten välissä on 1,5 cm rako. Ekan raskauden jälkeen teen ahkerasti poikittaisia vatsalihaksia, mutta en saanut koskaan tätä rakoa umpeen, jotta olisi voinut aloittaa pitkittäisten vatsalihasten kuntouttamisen. Onko toivo litteästä vatsasta menetetty vai joudunko koko elämäni pidättämään henkeä, jotta välttyisin raskausepäilyiltä? Kuinka kannattaisi aloittaa kuntoutus.
Kommentit (13)
Noista mitoistasi tuli kyllä mieleen, että ei kai vaan " pömppö" oli mielikuvituksesi tuotetta; olet vähintäänkin hoikka.
Sitä voi ennaltaehkäistä katsomalla ettei liho raskausaikana valaaksi.
Vähän ihmettelen tuota vatsalihasteoriaasi. Minulla on kahden raskauden jäljiltä litteämpi vatsa kuin useimmilla synnyttämättömillä. Vatsalihasten välissä keskellä on rakoa, mutta eihän se siitä mihinkään katoa, eikä TODELLAKAAN ole este lihaskuntoharjoittelulle! Päin vastoin! Linea alba venyy aina raskausaikana eikä palaudu. Mutta sitä voi kompensoida pitämällä lihakset timminä.
ennen kun voi alkaa tekee istumaannousuja? Mä luulen, et voit tehdä kaikkea mihin kykenet, siis jos voima riittää ja tekniikka pelaa (ettet siis vedä selkä kaarella). Mun tuttu oli saanu monen sentin raon umpeen niin, et alko vaan tekee ihan kunnon liikkeitä ja kas, sit yhen kerran ei enää tuntenukaan rakoa.
Mulla synnytyksestä 5 kk ja vielä tuntuu. Tosin enpä ole jaksanut paljoa tehdä.
Vyötäröllä kessiä, mutta ei mitään ylettömän pahaa. Jumppaan tätä pois sit enemmän kun ei olla enää täysimetyksellä. Toivottavasti lähtee vielä
meidän suvussa on kaikilla synnyttäneillä litteät masut, siis jos ei muuten ole ylipainoa. Riippunee vähän jostain sidekudoksen venyvyydestä tms.
ei se rako siitä umpeen mene kuin jumppaamalla. Ja katselkaapa ympärillenne, kyllä niitä litteävatsaisia äitejä on pilvin pimein. Eli pömpästä pääsee kyllä eroon kun yrittää.
kovin hoikkahan sä olet mittojen puolesta. Itse olen 10 cm lyhyempi mutta paino sama. Enkä mäkään ole edes pyöreä, enemmänkin lihasta. Nyt kyllä vähän on löysää, kun synnytyksestä ei vielä kovin kauaa
mutta maha on kuin jonkun toisen vartalosta. ap
minulla on sellainen ruumiinrakenne, että vauvamahani ovat olleet valtavia eli vatsa on joutunut venymään tavallista enemmän.
Mut riippuu tietty siitä kuinka kauan vikasta raskaudestas on...
mulla palautuminen vei yli vuoden...
Ja ei toi maha nyt tietenkään entisensä oo, mut littee kuitenkin ;)
Toivottavasti se vielä onnistuisi käytännössä (lastenhoito yms.)!
Navan molemmin puoli saattaa löytyä pystysuuntainen rako, johon sormet uppoavat.
Älä viittii...
saattaa löytyö rako, johon saan upotettua sormeni....
jos säkin keskittyisit johonkin olennaiseen ;)
Vierailija:
Navan molemmin puoli saattaa löytyä pystysuuntainen rako, johon sormet uppoavat.
Mulla on ollu aina sama ongelma, joka raskauden jälkeen. Mun mitat on n. 160/55. Oikeasti se pömppö on varmaan aika pieni, mutta se korostuu kun on muuten hoikka, esim. pienet hartiat ja hoikat jalat. Älä välitä, vaikka se maha siihen jäisikin, saa se näkyä että lapsia on. Ja varmaan se vuosien saatossa voi lähteä, minäki suosittelen pilatesta, harrastin ennen viimeistä raskautta vuoden ja tunsin olevani paremmassa kunnossa. Se kun vaikuttaa ryhtiin, joka taas vaikuttaa vatsanpömppöön.