**Marraskuun maitonassut 2008 vko 7**
Laitoimpa meille uutta pinoa, kun kukaan ei ollu kerenny vielä.
).( Ei mitään ihmeempiä ku menkat vasta menossa. Ovista odotellaan tuonne ensviikon viikonlopulle(vasta!)..kauan pitää odottaa, mut niinhän se menee, ei voi mittää..
No kaikille hyvää alkavaa viikkoa!! :):):)
- tanni - kp2/27-28 yk3
Kommentit (61)
Eli mukavaa lauantaita vaan kaikille! :)
Mahtaako kenelläkään olla testausajankohta lähellä? Olisi niin kiva saada ensimmäisiä plussauutisia pinoon.
Ipan@: Minä en tosiaan edes enään tiedä montako testiä olen tuhlaillut. *nolona* ;) Kuitenkin MONTA. Kun olen vielä sellainen, että en usko kerrasta sitä plussaakaan vaan se pitää varmistaa uudelleen pari kertaa ennen kuin oireet ilmaantuu vakuuttamaan minut ilman testiviivojakin. Löytyyköhän muita malttamattomia testien suurkuluttajia?
2poj@näiti: Hmm... voihan se olla toki myöhäisempi oviskin, mutta ennenmmin tuo kuulostaa minusta keltarauhasen kipuilulta eli olisiko kerännyt nestettä ja siellä nyt jomottelee( --> vesikysta)? Minullahan on nuo vesikystat liittyneet aina alkuraskauteen, ollut ihan lähes 5cm:n halkaisijaltaan, mutta sitten itsellään kutistuneet pois raskauden edetessä. Jos ovat kerralla puhjenneet niin se on sattunut ihan, ihan kamalasti. Eli jotakin hormoneihin liittyvää siellä siis varmaankin tapahtuu nyt ja toivotaan, että se olisi sinnikkään vauvanalun aikaansaamaa oireilua. ;)
Nipparalle: Ihana lukea noin positiivista tekstiä, tuli ihan hymy huulille itselläkin. :) Nyt vaan peukut ja varpaat kattoon ja plussatuulia siine päin.
Mammaa: Sitähän ei tiedä milloinka se ensimmäinen munis sieltä irtoaa, joten kannattaa sinnitellä aktiivisena ja onhan niitä paljon lapsiperheitä pienilläkin ikäeroilla eli ei suinkaan epäodennäköistä etteikö teilläkin onnistuisi eli positiivista mieltä ja tärppionnea. :)
Tinttanalle: suuren suuret pahoitteluni koettelemuksistanne ja jaksuja. Nuo ovat aina asioita mitkä saavat mielen matalaksi, mutta onneksi niiden jälkeen on mahdollisuus parempaan, joten toivon kipinöitä ja valoa lähettelen sinulle ajatuksissani.
OMANAPA: Tänään siis kp 16/25 ja eipä oikeen ihmeempiä oloja ole. Lämmöt noususuuntaiset eli ovis kaiketi ohi (vieläkin himpun harmittaa kun en niitä ovitestejä kerinnyt hankkimaan). Nyt vaan oloa kuulostellen ja kovasti tärppiä toivoen piinailua kohti...
Kamppailen myös tupakoinnin lopettamisen kanssa. Jos testi näyttäisi plussaa niin olisi helppo lopettaa seinään tupruttelu, mutta nyt ilman mitään heti näkyvää, konkreettista syytä tuntuu hankalalle pitää motivaatiota yllä.
Onko täällä ketään muuta kyseisen paheen kanssa elelevää pinossa?
Onko lopettaminen käynyt mielessänne?
Mutta nyt kotihommien kimppuun ja palailen kurkkimaan pinoa taas myöhemmin.:)
Hope4
eli kp 29/27-33 eikä mitään oireita mihinkään suuntaan, ei niin mitään!! Testi kaapissa on, mutta en viitsi vielä pettyä, piinaillaan nyt vielä vähän kunnes täti saapuu.
Hope4: mä kamppailin myös röökin lopettamisen kanssa. Ensimmäinen savuton päivä oli 2.12.07 eli oon nyt ollut polttamatta vähän reilu 2 kuukautta. Aluksi oli tosi vaikeeta, mulla meni asian kypsyttämisessä joku 4-5 kuukautta ennenku onnistui joulukuussa. Viimeseksi laitoin itelleni kovimmat uhkakuvat mitä keksin eli jos sairastun keuhkosyöpään en näe lasteni kasvamista enkä näe lapsenlapsiani. En koskaan voisi antaa itselleni anteeksi jos sairastuisin itseaiheutetusti syöpään ja lapsemme jäisivät ilman äitiä. Tämä oli sitten se mikä tepsi ja ilman mitään apuvälineitä lopetin vain. Aluksi laskin tunteja, sit päiviä ja voin kertoa että vaikeaa oli ensimmäinen viikko pari. Aina kun tekee mieli mennä röökille, otan tavallisen puskan suuhun ja ajattelen jotain ihan muuta ja mieliteko menee aika nopeasti ohi. Joskun jos joku kävelee ohi röökin kanssa, se tuoksuu aivan jumalattoman hyvälle ja tekee ihan hirveesti mieli ja joskus taas tupakan haju on ihan hirveen ällöttävän kuvottava ja mietin et miten oon vielä vähän aikaa sitten voinutkin polttaa... Eli mieliteot vaihtelee ihan hurjasti! Mulla oli nyt kolmas lopetus kerta ja enää en aio aloittaa. Tsemppiä lopettamiseen ja toivon että onnistut!
En tietenkään ota puskaa suuhuni vaan purkkaa! =) Nyt toki tekisi mieleni työntää pääni puskaan!!!
Kyllähän se on myrskynny koko viikon tuolla ulkona jo, vois rauhottua ilmat jo.
Tänään olin kumminki lasten kans ulkona, käytiin potkukelkka lenkillä vain. Eihän tuolla kukaan pysy edes pystyssä, on ihan peilijäällä koko piha! Tuulikin oli niin napakka et posket oli ihan jäässä jo 5min ulkoilun jälkeen:(
yrttimaaria: Sullahan on testauspäivä ihan justiinsa:)) Toivotaan et plussa pamahtaa ruutuun!
Hope4: Tuo tupakan lopetuksen tuska on tuttua:(
Kolmessa raskaudessa olen kamppaillut sen kans. Mutta kun sen päätöksen lopullisesti tekee, ei se olekkaan niin vaikeaa kuin ensin ajattelee. Olen lopettanut aina vasta + saatuani tai kun olen aavistamaan ruvennu niin vähentänyt jo silloin.
Annoin senkin +:kin jälkeen itelleni luvan polttaa tupakan päivässä, mutta muutamassa päivässä olin jo sellasessa olotilassa etten halunnut pikkuista savustaa. Kummasti se pikkuinen kaveri mahassa luo kovan tsempin lopetukseen. Enää kun ei ole kyse pelkästään omasta terveydestä! Tsemppiä lopetukseen:)
Itse en ole enää 3-vuoteen polttanut, viimeisen raskauden alettua päätin etten ikinä enää polta. Ja päätös pitää!
Hope4: Kuulostaisi hyvältä... Siis tarkoitan, että jos raskaus siellä nyt saisi alkunsa. Mutta se tunne ei ollut ollenkaan kiva. :( Tänään ei ole sattunut. Mutta eilen vielä pupultiin ja ns. " kuiva kausi" (jtn limaa) ei ole vieläkään (!) alkanut. Nyt olen kyllä ihan pihalla.. :/ Nyt kp 19/28-29.
Mies ja isommat lapset lähtivät tänään mökille. Hieman rauhaa tuli tähänkin taloon. :) Ja pienemmät menevät tänään jokisikin aikaa vanhemmilleni hoitoon. Joten saan vähän omaa aikaa. :))
Noista raskaustesteistä... Kaksi lasta siis on (näkyy niistäkin.. :) ) ja olisinko neljä raskautestiä heihin käyttänyt. Testasin ensin silloin kun menkkojen olisi pitänyt alkaa ja sitten varmistelin vielä viikko sen jälkeen. Mutta nyt yritysvaiheessa testejä on varmaan kulunut lukematon määrä.
Hyvää viikonloppua! =)
kp 19/28-29. yk 6.
Raskaustesteistä.... edellisissä en paljoa testaillut, kerta riitti. Olivat niin selviä.
Nyt sitä testaa koko ajan. Ekan kerran jo dpo 8-9. Ihan järjetöntä, koska olis kiva olla ehkä raskaana kuin ei raskaana ;)
No, täällä olen ihan ihmeissäni. Finniä pukkaa ja mahaa juilii, menkkamaisesti. Menkkoja odotan vasta torstaille.. aikaisintaan.
Miksi menkkaoireita jo nyt?? Aina vasta 2pv ennen.... hmmm??
Että pitäisköhän huomenaamulla testaa??? Nouseeko noi lämmöt ihan aina, jos on raskaana, olis varmaan se " halvin" testi!
-fatmama-
2poja@näiti:Edellisen lapsen yritysaikana merkitsi tuommoinen limaneritys mulla PLUSSAA:) Olin ihan ihmeissäni kun kokoajan vain limaa tuli.. oviskin oli vähän hukassa. Nyt oletettu ovis kyllä on bongattu, mutta kuivakausi( jos sitä nyt olikaan) ei kestänyt kuin muutaman tunnin ja limaa alko taas tulemaan. Tänäänkin se on ollu välillä kirkasta ja välillä maitomaista välillä venyvää ja välillä ei venyvää..
Että, katotaan mitä tuleman pitää:)
fatmama: Kuulostaa tosi tosi lupaavalta! Menkkakivut ennenaikojaan on mulla ainaki kuulunu 3 kertaa jo pluskiertoon. Joka jatkui alkuraskauden ajan. Ja noin viikkoa ennen oletettua menkkojen alkua juilinta alkoi. Tulihan sitä vessassa rampattua ku tuo märkyyskin " vaivas" tuntu kokoajan et hei nyt lorahti verta housuun:( No sitä se ei mulla ollu.
Ihanaista tekstiä kirjoitti lauantai illan ratoksi;)
Ipan@
Kiva aamu tänään. :) Sai nukkua rauhassa, lapset heräsivät kyllä aikaisemmin, mutta katselivat hissuksiin lastenohjelmia. Ulkona satelee hiljalleen lunta ja huomenna ehkä pääsee pulkalla päiväkotiin.
).( Eilen mainitsin ettei oikein mitään oireita ainakaan ole. Asiasta heti mainittuani alkoi eilen inha alaselkäsärky. Oli ihan pakko jumpata ja ottaa särkylääke. Jumissa tuo ei tuntunut olevan, mutta särki vaan, sillain hieman menkkamaisesti. Enhän minä tiedä, että liittyykö millään tavalla näihin asioihin, mutta sen muistan, että yhdessä raskaudessa kärsin kamalasta selkäsärystä ja jomottelusta jo puolitoista viikkoa ennen kuin menkkojen edes piti alkaa. Koskaan en ole ollut niin varma siitä, että menkat alkaa ja juuri sillä kertaa erehdyin ja isosti. ;))
Paleltaa. Nukuin yöni 2 täkillä ja silti oli viileä (patterit täysillä ja lämmöt huushollissa ennallaan), mutta ei ainakaan nuo lämmöt näytä olevan mitenkään oleellisesti koholla.
Kiitokset kaikille, jotka kommentoivat ja kannustivat tuon tupruttelun lopettamisen suhteen! :)
Nyt siis kp 17/25 ja muutaman päivän päästä varmaan alkaa jännäily, varsinkin jos oireita ilmaantuu. Niitä odotellessa... :)
Prisman halpis testillä testasin ja kaksi viivaa paukahti testiajan puitteissa. Oireeton olin siihen asti ja eilen illalla alkoi palelu, tosin johtuu varmasti tästä flunssasta osin =) Närästää välillä, niinkuin molemmissa aikaisemmissa raskauksissa ja menkat on poissa. Eli kohta jo alan uskomaan tuohon testiin!! La olis 25.10.
Onnea kaikille plussailuun!! Toivottelee yrttis
Tänään nukuttiin pojan kanssa melkein 9.30 asti. Tosin heräsi yöllä kyllä kaksi kertaa. Nyt onkin sitten pää vähän jumissa, kun tuli noin pitkään nukuttua. :) Esikoinen on mummilla yökylässä ja mies isompien kanssa mökillä.
Ipan@: Voih, kyllä nyt alkoi jännittämään... Tänään se kuiva kausi sitten alkoi. Mutta olin tosiaan ihan ihmeissäni, että milloin se ovis oikein oli kun limaa vaan tuli ja tuli. Nyt vatsa on oikealta puolelta vähän arka kun istuu (kohdunpuoli). Tai siellä tuntuu " jotain" , en osaa selittää. Täytyy odottaa vielä ensi viikonloppuun, jotta voisin testata. Nyt kp 20/28-29. Nyt en todellakaan aio testata liian aikaisin. Se täytyy vielä sanoa ettei tällaisia " raskausoireita" (?) ole kummassakaan raskaudessa ollut. Joten saas nähdä...
Onnea plussasta yrttimaaria!!! =)
ajattelin pitkästä aikaa kirjoitella kun alkaa kierto olla lopuillaan. Eli nyt mennään 24/27. Ja tää kiertohan on se eka kierto km:n jälkeen, joten ei ole toiveet vielä korkealla. Tosin mahdollista on, että olisin raskaana. Ei maltettu olla pupuilematta oviksen aikoihin. En kyllä tällä kertaa tikutellut ovista, mutta limoista päättelin, milloin ovis oli. Oireita ei oikeastaan ole....tai jos nyt kovin miettii, niin onhan niitä! palataan paremmalla ajalla...jos tarvii testata, niin testipäivä olisi torstai tai perjantai.
ONNEA YRTTIS PLUSSASTA!!! =)
YRTTIMAARIA on plussannut! :) Wautsi ja paljon, paljon onnea!
Voih, kun pääsis itsekin plussaamaan jo tässä kierrossa. Joo, olen malttamaton kun yk 2 vasta menossa. *nolona*
Nyt galluppia: Maltatteko pitää sormenne erossa kaikista ihanista vauvatavaroista ja vaatteista vai tarttuuko niitä mukaan matkaan jo ennen tietoa plussasta? :)
Minä ajattelin, että alkaisin keräilemään joitain pieniä suloisuuksia kaappiin odottamaan jos jossakin sellaisia näen esim. tarjouksessa (hyvä tekosyy *virn*) niin saisi sitten odotusaikana ihan rauhassa sisustaa, harkita vaunuja ja keskittyä omaan napaan.
Olenkohan ainoa " hurahtanut" ?
Hope4 kysyi vauvatavaroista... En ole ainakaan vielä ostanut. Alennusmyynnissä joulun jälkeen kyllä hypistelin tyttövauvan vaatteita, mutta en ostanut. Tyttö olisi kovasti toiveissa, mutta epäilen että ennemmin tulee poika kun on jo kaksi poikaa. Ja miehellä (uusperhe olemme) on 2 poikaa edellisestä liitosta ja yksi tyttö. Eli 4 poikaa ja yksi tyttö. En siis ole vielä uskaltautunut ostamaan mitään. Poikien vaatteitahan meillä on jo. Kaverin tyttövauvalle kyllä ostin ennen joulua vaaleanpaunaista ja ns. tyttöjen vaatteita.
Onpas tänne tulla tupsahtanut paljon tekstiä viikonlopun aikana! En ole itse kerennyt palstailemaan kun koko viikonloppu ollut ohjelmaa täynnä :)
PALJON onnea PLUSSANNEELLE (en muista nimimerkkiä..)!!! Täältä me kaikki perässä tullaan!
testeistä: esikoisesta tein 3 testiä.. ensimmäisen kun menkat viikon myöhässä, seuraavana aamuna oli tehtävä uusi testi kun en voinut uskoa todeksi, ja kolmannen tein muutaman viikon päästä kun olin varma että pikkuinen ei ole enää matkassa (mitäköhän ajattelin, että testi sen näytäisi?!) .. hehe vaan olihan se.
Joku kyseli vauva tavaroiden/vaateiden ostosta ennen + : ei oo tullu osteltua, oon sen verran epäuskoinen että en oo halunnut luoda itselleni turhia haaveita ja muistutuksia vauvasta kun pelkään pettymyksiä.. Esikostakin ekat vaateostot vasta puolenvälin jälkeen kun oli ultrassa selvitetty sukupuoli :D
ON: Limaa tulee..PALJON.. vaan mitähän limaa sitten lie.. menkka tuntemuksia, nippailuja ja niin on ollu vilu että villasukkia oon pitänyt, mutta en pidä näitä merkkinä mistään ennenku on todistettavasti raskaana :D
Huomisiin!
Ipan@: Ihan mielenkiinnostakysyn, että lapsi (sukupuoli) sinulle syntyi kun oli tuota limajuttua ja ovis hukassa? Kuulostaa vaan niin samalta. :)
Plussatuulia kaikille! =)
Yrttimaarialle: Onnea plussasta!
2poj@näiti: Tyttö meille tuli.
Hope4 kyseli vauvanvaatteista, meillä on niin paljon vaatteita, että tuskin hirveesti tulee ostettua vaatteita. En ainakaan ennen + osta mitään. Tai niin nyt sanon;)
Vanhimman kans olin uimassa (lapsi vesipeuhulassa, minä uin omaa uintiani) ja nyt ihan hyytyneenä sohvalla makaan. Sitä ennen kävin stepissä ja tein lumityöt. Aktiivinen päivä siis:)
Mitään uutta ei omaan vointiin olekkaan kerrottavana.
Ipana@ kp 22/29-31
Heippa!
Onnea plussasta Yrttimaaria! Hieno juttu =)
Toistaiseksi en oo mitään vauvajuttuja ostellut ja jotenkin on niin taikauskoinen, että en uskallakkaan tässä vaiheessa...kummipojalta jääneitä vaatteita on tosin mummulassa säilössä, veljen vaimoke on niitä meille säästänyt (lähinnä mun ostamia ja hiukan parempia, esim. reissuilta tuotuja, peruspotkarit on lähteneet kiertoon...)
Vähitellen rupee jo jännittään, viikon päästä vois testailla jos menkat ei ala. Toivottavasti ei...no, alussahan tässä vasta ollaan, täytyis vaan olla malttavainen, mutta se varsinaisesti oo mikään mun hyveeni =)
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!
T:Hannekka 22/27-31
Tuntuuko musta vaan, vai onko vauva-sivuilla normaalia hiljasempaa?
Meillä on yritetty mukavasti hyödyntää mahd. tärppipäivät, vaikka epäilys ovuloimattomasta kierrosta on.
Olikos muita, joilla alkaa kohta piinapäivät?
Tutti kp 18/28(-32) yk20
Joo, pian alkaa piinailu, taitaa tää koko viikko olla sitä =) Mitään oireita en oo huomannut, välillä masussa hiukan juilii, mutta ei mitenkään normaalista poikkeavasti. Puuhasteltu ollaan kyllä, mutta nähtäväksi sitten jää...
Perjantaina on kaverin synttärit ja tietty siellä sitten syödään sekä juodaan ja oon tässä pähkäillyt, että pitäskö mun testata perjantaina varmuuden vuoksi...jos joku haamu testiin pamahtaisi (mitä kyllä epäilen) niin välttäisin alkoholijuomat johonkin tosi hyvään syyhyn vedoten. Toisaalta kun ei mitään kummempaa tunnu niin en oikeen plussaankaan usko, joten ehkä odottelen vaan niitä menkkoja. Kierto on kuitenkin mulla pikkusen epäsäännöllinen. No, onhan tässä nyt koko viikko aikaa pähkäillä asiaa...oikeen piinaviikko =D
T:Hannekka kp 23/27-31 yk 1
Tulee nyt vaan omaa napaa.... Ihan kamalat oviskivut tänään. :/ Vai mitä tuolla alavatsassa oikein tapahtuu??? Nyt kp 18/28-29. Vai oisko jotain keltarauhasen puhkemista tai jotain? Kylläpä meni ovulaatio pitkälle tässä kierrossa. Eilen oli vielä vähän ovislimaa (kp 17). Varmaan flunssa siirsi ovista. Mutta tänään on ollut menkkatuntemuksia, siis niin kovaa sattunut alavatsaan ja on pitänyt kävellä kumarassa (+ huono olo). Ovisko siis?
Hyvää viikonloppua! :)