Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**Marraskuun maitonassut 2008 vko 7**

11.02.2008 |

Laitoimpa meille uutta pinoa, kun kukaan ei ollu kerenny vielä.

).( Ei mitään ihmeempiä ku menkat vasta menossa. Ovista odotellaan tuonne ensviikon viikonlopulle(vasta!)..kauan pitää odottaa, mut niinhän se menee, ei voi mittää..

No kaikille hyvää alkavaa viikkoa!! :):):)

- tanni - kp2/27-28 yk3

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille ja tsemppiä tärppiin!!

Jooh, täällä ollaan kyllä ihan ihmeissään nyt... oviksen piti laskujen mukaan olla to-pe ja puuhailtiinkin sen mukaan. Noh, la iltana alkoi kauheat kivut vasemmalla puolella. Yökin meni kipuillessa. Olisko ovis kuitenkin ollut vasta lauantaina, en tiedä kun en tikutellut. Harmina tässä oli se, että ukko oli kovassa kuumeessa, joten ei " varmisteltu" enää...

Ajattelin pienen tauon jälkeen törsätä ovistikkuihin ja vähän kuullostella, missä vaiheessa nuo kivut ilmaantuvat.

Itse en tuota greippimehua juo, mutta syömme molemmat monivitamiinitabletteja. Syömme aina talvella, joten ei ihan vaan tän projektin takia ;)

Foolihappoa vois ehkä syödä kanssa, vai? Saako sitä tabuina kanssa?

-fatmama dpo jotain 2-3??, yk9-

Vierailija
2/61 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fatmama: Vastasin sinulle tuonne vko 6 pinoon, mutta litanpa tähänkin. Foolihappoa saa tabuina. Mutta yleensä sitä on mukana minvitamiineissa. Ainakin Berokassa on. Mitä vitamiinia käy

ON: kp 14/28 mennään. Oviksesta ei ole tietoakaan. Näyttää siltä, että ovislimat ovat vähenemässä. Ja kutittaa... Taasko hiiva tulossa..? Grr... :/ Pari kiertoa ovisplussa on tullut kp 15/28-29. Nyt ei ole hajuakaan eikä ole ovistikkujakaan. Pitäisikö tänään vielä varmistella..? Blaah... Kun ei yhtään huvita. No, katsotaan miten käy. Tuntuu siltä etten ovuloisi. Voi näitä ongelmia.. :)

Tsemppiä kaikille! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää vielä kommentoida tuohon, kun jotkut juovat greippimehua tai käyttävät omenaviinietikkaa raskauden toivossa. Tai vitamiineja tms. Minä olen nyt vähän tullut siihen ajatukseen, että ainakaan omalla kohdallani nuo eivät toimi. Enhän voi sataprosenmttisesti sanoa, mutta kun muistelen ekaa raskautumista, niin silloin ennen sitä päätin, että nyt tässä kierrossa en stressaa ja tärppäsi. Aika iso tekijä on varmaan tuo stressaamattomuus. Onhan toki muutakin joka vaikuttaa, mutta en usko greippimehun voimaan tms. Itsellä ei ainakaan ole auttanut.

Tai sitten olen vaan niin kypsä tähän jatkuvaan yrittämiseen.

Vierailija
4/61 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olin sanomassa että maanantaita maitonassujen äidit :)

Mulla menkat lopuillaan kai, ja elämä alkaa voittaa...taas :)

Eilen vielä töissä masensi niin vietävästi kun ajattelin miten varma olin vielä edellisellä viikolla että elokuu on viimeinen työkuukausi tuolla tähän putkeen ja suunnittelin jo miten loppuraskaudesta saan työt hoidettua jne...Ja sitten torstaina vedettiin matto jalkojen alta, ehdin kuitenkin hätäisenä testata vielä aamusta, yllättäen negan ;) noin muutamaa minuuttia ennen menkkojen alkua siis.

Muilla on toki tätä samaa, että ihan kierron ekoina päivinä masentaa ja ahdistaa niin maan penteleesti, mullakin itkua pukkas, ihan varmana etten toista lasta koskaan saa eikä tytöstämme tule isosiskoa, itketti kun ajattelin miten rakkaita omat ikkusisarukset on ja jos tyttönen ei koskaan saa sitä kokea...Tai sitten jollain tyyliin 10v ikäerolla :(

Se syksyinen keskenmeno pilasi kyllä ja paljon, ikäeroa olis tullu muutamaa viikkoa vaille 4v, nyt parhaillaan 4v6kk jos tässä kierrossa tärppää :/

Ajattelin myös sitä eilen epätoivoissani, että aina 4. kierto on ollut se tärppikierto, esikoisesta siis ja tuosta mikä syksyllä päättyi kesken, ja tässä alkoi nyt 5. yk...

Eihän se ole vielä paljonkaan, mutta kun kohta on vuosi täynnä yritystä eikä vauvaa eikä masua ole, niin surettaa kovin, jos olis heti tärpännyt niin näinä päivinä olisin jo saamassa vauvan syliin, syyllistin itseäni myös siitä ettei alettu aikaisemmin yrittämään, mutta järjellä tiedän ettei voitu kyllä koska oli sairastamista (vakavaa) perheessä ettei olisi ollut mahdollista edes ;(

No, sitä olin ajattelemassa, että tavallaan tää on vasta 4. kierto, tajusin eilen, kun keskenmenon jälkeen tuli yhdet menkat normaalisti ja yritystä oli sitten lokakuu, mutta marraskuu meni harakoille, koska aloin vuotaa kp10 ja sitä jatkuikin sitten kaksi viikkoa ja heti siihen perään alkoi kunnon menkat, että se kuukausi jäi tavallaan väliin, sitten joulukuu ja tammikuu oli yritystä, että tää on nyt sit kai oikeastaan tavallaan se 4 yk ja tärppi käy =)

No, luottavaisin mielin, katselin tuossa teidän ajoituksia, te ootte ajoissa liikkeellä, ite oon kai ajottanu lian loppukiertoon sitten, oon ajatellut että noi 12-18 kpt olis tärkeimmät, no tässä kierrossa aloitetaan aikasemmin sitten :)

Nyt täytyy mennä, tyttö kutsuu pyyhkimään ;)

terkuin, amber

Vierailija
5/61 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moiksis kaikille! =))

Siirryin nyt siis yk kakkoseen.

On ollut aika vähäistä tämä täällä käyminen ja tarkoitus olisi hiukan useammin jatkossa kirjaantua juttelemaan sillä minulla tuppaa käymään niin, että muuten unohdan koko asian?!

Vauvatoive ilmaantuu ajatuksiin vasta 2 päivää ennen menkkojen oletettua alkamispäivää ja toisaalta (pidätte mua kai outona!?) olisi ihana hehkuttaa ajatuksella hieman enemmän.

Minulle sikäli outoa tälläinen sillä kolmesta edellisestä lapsesta en olisi moiseen pystynyt ja olisin katsonut kieroon sellaista jolle näin käy.

Tiedän, että piinaavaa on myös vuoden kahden odotuksen odottelu sillä siitä on kokemusta kun ei ole nuo lapsoset kovin helpolla alkuansa saaneet.

Nykyisen miehen kanssa tosin kuumeilemme vasta ensimmäistä yhteistä, joten mikään ei ole itsestäänselvyys.

Ehkä minulla on vaan nyt niin paljon kaikkea muutakin positiivista menossa, että ainakaan stressaamaan en kerkiä. ;)

Sain vihdoin kivan ja haasteellisen työn ja ajatukseni on siis ollut siinä toistaiseksi.

ON: Nyt olis kp 11/25 ja kai se ovisaika alkaa kolkuttelemaan ovella,mutta nyt vaan ei ole ovisoireita ollut ainakaan vielä. Minun piti ostaa ovistestejä tähän kiertoon, mutta se on jäänyt ja nyt hiukan harmittaa sillä olis mukava tietää mssä vaiheessa kiertoa se suunnilleen tapahtuu, että onko ennen vai jälkeen kipuilujen ja onko luteaalivaihe ok vai pitääkö Lugeihin jälleen turvautua, kuten aiemmissa vauvakuumeissa.

Pitää kaiketi hommata ovistestejä valmiiksi kaappiin niin on sitten ensi kiertoon mikäli tarve vaatii.

Nyt menen katsomaan mitä pojalleni kuuluu. Pienikun on kuumeessa eli saikkupäivää tässä vietellään...

Vierailija
6/61 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaa vain sorry, aika väsy olo:

Kroppa sekaisin, taas tulee välillä ruskehtavaa ja välillä punaista vuotoa. Tosin vain vessassa käynnin yhteydessä. Lämmöt samoissa lukemissa kuin oviksen jälkeen, eli 37 (norm.36.5). Ovislimaa tullut myös tänään ja o-testit selvää negaa. On kyllä joku tulehdus tai hormoonit sekaisin :( Tai mitä luultavimmin ovuloimaton kierto tulossa.

Tutti kp11/28(-32) yk20

Vierailija
7/61 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman haikein mielin liityn tänne marraskuisten puolelle =(

Täti päätti sitten tänään tulla käymään. Olin jo niin varma, että nyt on tärpännyt, mutta eipä niin näyttänyt olevankaan. Joten haikein mielin uusi kierto käyntiin.

Ovistikuista ajattelin tässä kuussa luopua, ei tulisi ainakaan stressattua tämän vauvakuumeen kanssa niin paljoa. Ja kun tuo oviskin on näyttänyt aika tarkasti saapuvan ajallansa.

Mutta pää pystyyn ja nythän me kaikki saadaan plussat, vai mitä? =)

-Miiru84 yk5 kp 1/28

Vierailija
8/61 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten puuhailut puuhailtu. Eilen vielä petipuuhissa, mutta nyt saa riittää. Tärppää sitten tai ei. Ei jaksa enäää.. :) Vanhaksi tulossako? :D No, valvoin sitten yöllä klo 3 asti kun mies kuorsasi (ja poika nukkui levottomasti). Ja kello oli soimassa vähän ennen seitsemää, joten ehdin nukkua n. 4 tuntia... :/ No, täytyy ottaa päikkärit pojan kanssa. Ovis on varmaan tänään, ainakin laskurin mukaan. Tässä kierrosa ei ole pahemmin ollut ovisjomotuksia, joten nyt en ole sitten varma milloin ovis on. Eilen illalla kohdunnapukka oli alhaalla, joten siitä kait voi päätellä jotain. Tänään ei enää ollut.

Lopettelen kun pää on niin jumissa. ZZzzzzZZZzzzzz.....

Jaksamista kaikille! =)

kp15/28, yk 6

Vierailija
9/61 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

2pojanäiti: Syödään multivita plussaa. Onhan tuossa purkin kyljessä lukuja, mitä sisältää, mutten tajua onko määrät kuinka suuria. Saa sit varmaan riittä tuo ;)

Omasta mielestä sitä ei stressaa tätä projektia, mutta voihan se olla, että vaikuttaa. Jos en tsekkais yhtään kalenteria, en varmaan raskautuis ikinä. Me tehdään miehen kanssa vuorotyötä ja ihan ristiin, joten on ihan hyvä jo ajoissa " varoittaa" miestä, jos vaikka se puuhastelu ajoittuu aamuvarhaiselle ;)

Kun voi olla, että ei nähdä ollankaan päivän aikana :(

Hiljaiseloa muuten, vois varmaan testaa viikonloppuna?

-fatmama-

Vierailija
10/61 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpäs oo sitten esittelyn jälkeen kerenny pinoutumaan, hehe eli viikkoon :D

Täällä kuume puolella tuntuukin olevan päivällä niin hiljasta, mutta suurin osa taitaakin käyä töissä.

Itse oon äitiyslomalla.. luit oikein.. äitiyslomalla ja jo nyt kuumeilemassa kakkosta :) Ei kehtaa kertoo kovin monelle ku näin äkkiä jo ollaan valmiita uuteen raskauteen.. esikko syntyi 12/07.. mut lähinnä täs nyt ei tekemällä tehä, vaan saa tulla jos on tullakseen. Jotenki jännään nyt kyl enemmän ku esikko sai alkunsa heti yk1, sillon olin varma et menee useempi kuukaus yrittäessä. Nyt kun ei viel oo oma kierto palannut niin ei oo hajuakaan millon ovuloin yms.. joten tätä jännittää enemmän :)

Mut se tästä tälläerää!

Vierailija
11/61 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä sitä ryypiskellään greippimehuu...ei oo yhtään niin pahan makusta, kun sillo ekalla kerralla, kylhän näihin tottuu.. :)

Fatmama: Kai sä ainaki su voisit jo testata, eiks sillo oo dpo 8??? Toivottavasti jo tulis se plussa!! bdbdbdbd :):)

Niin ja kaikki muutkin, nyt sitten se plussa kehiin!!

- tanni -

Vierailija
12/61 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tanni: en nyt tiiä tarkkaa ovispäivää ja kuullostellaan oireita. Vähän heikkoa taitaa olla tärpin kanssa, kun oli se miehen sairastelu ja oviskin milloin nyt sitten olikin ;)

Kääk, tänään sitten käytiin ilmoittautumaan viimonenkin lapsonen kouluun!! Tullee ihan täydellinen iltatähti, jos tullee... ;))

Töihin... blaah.

-fatmama-

Vierailija
13/61 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sitten malta pysyä täältä pois.. :)

Tuli vaan mieleen sellainen juttu, että nyt kun toisen synnytyksen jälkeen on alkanut olemaan noita ovisjomotuksia, mutta tässä kierrossa ei ole jomottanut lähes ollenkaan. Siis: tiedättekö että jos ei jomota oviksen aikaan, niin tapahtuuko ovista ollenkaan?

Minulla ei kyllä ennen ekaa raskautta jomottanut ollenkaan. Mietin vaan. Hätäilenköhän nyt turhaan? :)

Ja sitten kun toinen poika on nyt 1v.6kk ja vieläkin tulee puristaessa maitoa rinnoista, niin miten se vaikuttaa raskautumiseen? Täytyisikö käydä verikokeessa missä selviää... mikä hormooni se nyt olikaan? Että jos se on nyt koholla? Ja raskaus ei sen takia onnistu.

Siinäpä oli pari kysymystä. :) Jaksikohan kukaan vastata? Tai tietääkö? =)

Vierailija
14/61 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin googlella tosta multivita plussasta ja siinä on 150% päiväannos tuota foolihappoa. Eli pitäisi riittää. :)

Vierailija
15/61 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Osaisko joku valottaa mulle et milloin mulla on ovis...ovistesti oli plussaa la ja su, maanantaina ei enää tullut kuin yksi viiva tikkuun. Mutta maanantai-illan kärsin ihan hirvittävistä selkä- ja alavatsakivuista. Onko se siis niin et se hormonipitoisuus romahtaa just ennen ovista niin että tikkuun ei enää tule kuin yksi viiva? Koska mä olen kyllä aika varma että ne kivut maanantai-iltana oli ovulaation aikaansaamia.

No, katsotaan miten tässä käy...

-piparminttu80

Vierailija
16/61 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kaksi kertoi vuotaneensa kesken kierron. " Kiva" lukea kohtalotovereista. Lopetin ehkäisyn lokakuun lopussa, mutta yrittämään emme heti ruvenneet. Menkat meni ihan sekaisin Nuvaringin poiston jälkeen. Tyyliin 2 päivää vuotoa, viikko taukoa ja taas yksi päivä vuotoa... Kunnes joulukuun loppupuolella tuli normaalit menkat. Niiden jälkeen aloitimmekin yrittämisen. Olin varma, että raskaana ollaan oireine kaikkineen, mutta menkat alkoivat 31.kiertopäivänä. Noh, ajattelin, että hyvä kun normaali kierto, vaikka petyinkin. Noin kiertopäivänä 10 aloin sitten vuotelemaan lähinnä vessakäyntien ja rakastelun yhteydessä. Välillä ihan verta ja välillä rusehtavaa vuotoa. Yritimme silti ahkerasti, ja siitä seurauksena hiiva. Pikkuhiljaa vuoto lisääntyi ja kunnon menkat alkoivat kp.21. Ihan ihmeissäni olen tuon vuodon kanssa ollut. Ja näin lyhyt kiertokin, tuskin siis ovulaatiota edes tapahtui. Mielelläni lukisin toisten kokemuksia lyhyistä kierroista ja vuotohäiriöistä.

Ja hei, onko kukaan kokeillut Prisman ovis-testejä? Millaisia ovat? Ajattelin jos ostaisi kätevästi ruokaostosten yhteydessä.

Jos kuka ei ole huomannut edellisestä pinosta, niin olen vasta siis joukkoonne liittynyt tuolta lokakuisista. Useampi lapsi on ennestään, mutta kaipuu on silti kova. Toiset ovat tärpänneet nopeasti, viimeisin jopa ekasta kierrosta. Yhtä kuitenkin yritetty jopa 10 kuukautta. Silloin menkat oli ja tuli miten sattui. En sitä silloin sen enemmin ihmetellyt. Eikä mistään ovulaatiotesteistä taidettu edes tietää silloin.

Uusi kierto ja uudet kujeet. Hiiva nujerrettu ja alkaa pikkuhiljaa positiivisempi olo voittamaan. Kun vaan saisi rentoutumaan itsensä asian suhteen.

yk 3 kp 3/21(viimeisin)

Vierailija
17/61 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli eka yrityskierto menossa, kivalta tuntuu! Alunperin piti alkaa yritys jo syksyllä, mutta tuli oman terveyden kanssa hiukan ongelmia ja piti hiukan odotella...nyt kaikki kunnossa =)

Ikää siis mulla 27, miehellä 26. Ensimmäistä vauvaa kuumeillaan ja kuume on kova...varsinkin mulla, mutta on se miehelläkin kyllä kasvanut. Ehkäisynä on ollut jo pidempään kortsut ja erittäin epävarmat varmat päivät, eli ilman hormonivaikutuksia mennään.

Kuukautiskierto on mulla aika säännöllinen (keskimäärin 28), ovista en oo vielä alkanut sen kummemmin bongailemaan, täytynee sitten perehtyä asiaan tarkemmin jos tällä joka toinen päivä ja rapiat päälle systeemillä ei ala vaavia kuulumaan...

Plussaonnea kaikille kovasti! Kiva päästä teidän joukkoon, on tuolla taustalla jo luurailtukin...

T:Hannekka

Vierailija
18/61 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuloa Hannekka ja tärppionnea!!! ;)

Fatmama: Noista multivita plussista, niin foolihappoa niissä on sen verran kun hedelmällisessä iässä oleva nainen tartteekin eli 400mikrogrammaa/vrk.. Googletin foolihappo ja sieltä sitte luin sen..

Jep,jep..ei auta ku lähtee töihin vaan, blaah!

- tanni - kp3

Vierailija
19/61 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetulea uudet kuumeilijat mukaan!!

2Poj@näiti: Ovistuntemukset ovat kaikilla erilaisia. Jotkut tietävät tasantarkkaan milloin ovis on ja jopa kummalta puolelta tällä kertaa munarakkula irtoaa ja toiset taas eivät tiedä eikä tunne ovulaatiota. Joten luulen että niillä ketkä tuntevat oviksen voi heillä olla kuukausia jolloin ovista ei tunnu vaikka ovulaatio tapahtuukin. Luulen että hormoonit vaikuttavat jonkin verran siihen miten ovulaatio minäkin kuukausina tuntuu.

Ja vielä siitä maidon erityksestä rinnasta. Eli kun naisella erittyy rinnasta maitoa Lh:n eli luteinisoiva hormonin eritys vähenee jolloin se vaikuttaa munasarjojen toimintaan. Keskikierron aikainen LH:n eritys aiheuttaa munasolun vapautumisen munarakkulasta. Sen seurauksena munasarjaan muodostuu keltarauhanen, joka erittää LH:n vaikutuksesta keltarauhashormonia. Eli mikäli LH:n taso on alentunut voi se hyvinkin vaikuttaa hedelmällisyyteen. Mutta käy ihmeessä lekurissa tarkastuttamassa se verestä.

Sitten vähän omaa napaa: Nyt menossa kp 14 eikä tunnu olevan oviksesta tietoakaan. Lämmöt alhaalla eikä ollenkaan liman eritystä. No toivotaan että ennen vkloppua tulis. Varmaan mullekin flunssa tulossa. Tänään ollut järkyttävä päänsärky ja kurkkukin tuntuu hieman karhealta. Kun nyt vaan jäisi tulematta kun koko viikonloppu ollaan reissussa. Mutta ei kai tällä kertaa muuta kuin plussa tuulia kaikille :)

Niiskuneitinen

Vierailija
20/61 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovis tais sitten olla tänään, no onneks eilen sentään kerettiin jotain tehdä asian eteen.

Pientä jomotusta vasemmallapuolella päivällä. Jäi kerran varaan koko juttu tälle kierrolle..:(

Odotin et ovis olis ollu vasta ke-to, mutta nyt näyttää siltä et kuivuus iski ennenaikojaan.

Aika vähäiset mahdollisuudet tälle kuulle, en usko et meille marrasvauvaa tulee. Vaan kyllähän se kertakin riittää jos niin on tarkoitettu. (Viikonloppu meni väsymyksen kourissa ja kun ajatteli et ovis on vasta myöhemmin viikolla ei sitten " väkisin" alettu tohuilemaan)

Mutta nyt ei auta ku odotella ja huvikseen sitten " varmistella" huomenna.

Onko muilla kierrot lyhentyneet lasten syntymien jälkeen?

Mulla on ollu aina pitkät kierrot 35-40 päivää ja nyt tämän kolmannen syntymän jälkeen on kierto lyhentyny huomattavasti.

25 päivää on lyhyin ja imetyksen loputtua yks 37 päivän kiertokin löytyy, mutta 29-31 päivää on ollu nyt pitkänaikaa.

Mistähän johtuu, tietääkö kukaan?

Terveisin Ipan@

Kp 17/29-31