Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**Marraskuun maitonassut 2008 vko 7**

11.02.2008 |

Laitoimpa meille uutta pinoa, kun kukaan ei ollu kerenny vielä.

).( Ei mitään ihmeempiä ku menkat vasta menossa. Ovista odotellaan tuonne ensviikon viikonlopulle(vasta!)..kauan pitää odottaa, mut niinhän se menee, ei voi mittää..

No kaikille hyvää alkavaa viikkoa!! :):):)

- tanni - kp2/27-28 yk3

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovis on taas kerran kadoksissa, löytyyköhän ollenkaan =/ Viimekierrossa en bongannut sitä mokomaa ja ovistestejä meni toista pakettia, turhaan. Mitenkähän tän akan nyt käy... Tosin ovis on viimeisten 17 kuukauden aikana heitellyt kp14-22 välillä (keskiarvona kp16...), joten voipi tuo vielä löytyäkin. Ääh...

Lokakuisisten pinossa on sellainen plussapuhuri menossa, että kateeksi käy, ja tippa silmässä sitä luin. Miks ei mulla ikinä näy sitä toista viivaa....

Nyt taas sellaset fiilikset, että en jaksais enää yhtään. Ei yhtään pakkoseksiä enää!!! Ja kuitenkin, pakko jaksaa jos vauvan haluaa, tuskin sitä pyhästä hengestäkän meille tulee =( 3 viikon päästä alkaa lapsettomuustutkimukset Taysissa... En jaksais odottaa edes sinne asti, ja sit menee kuitenkin vielä monta kuukautta ennenkuin mitään " oikeeta" tapahtuu (jos tapahtuu)...

Että sellasta valitusta tällä kertaa...

Nippara kp16/28-36 yk18

Vierailija
22/61 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

2pojanäiti ja tanni: kiitos foolihappo tiedoista! Enköhän pärjää noilla ;)

Nippara: voimia edelleen yritykseen!!! Vaikka itse en ole vielä noin monessa yrityskerroissa, tiedän miltä tuntuu, kun viivaa ei näy ei kuulu... Tulisi edes joskus haamu (vaikka kemiallinenkin!!), että tietäis onko putket auki ja kaikki ok. Mutta ei mitään, ei sitten mitään...

Tuntee itsensä taas NIIN vanhaksi, että täytyis nyt piristää itseään jotenkin. Onneksi olen kevät ihminen ja aamuisin on jo valoisaa :))

Jaksamisia kaikille!!

-fatmama yk9, dpo 5-7?-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kun jaksoit vastata! =)

Minulla tuli vähän keltaista eritettä oikeasta rinnasta ennen ensimmäistä raskautta ja silloin kävin verikokeessa ja hoormooniarvo ol isilloin vähän koholla. Joten epäilen, että se on nyt enemmänkin koholla. En ole saanut vaan aikaiseksi vielä mennä terkkariin.

Vierailija
24/61 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupsahdan minäkin tänne marraskuisiin..

Kirjoittelin jo vähän aikaa tuolla lokakuisissa odotuspuolella. Sunnuntai toikin sitten tullessaan vähän ikävämpiä asioita, alkoi verinen vuoto ja vatsa kramppasi oikein kunnolla. Viikot olivat silloin 5+6. Terveyskeskukseen mentiin miehen kanssa illalla, kun kivut olivat toispuoleiset. Lääkäri laittoi lähetteen seuraavalle päivälle naistentautien polille, jossa ultrattiin ja lääkäri totesi, ettei ainakaan kohdun sisäistä raskautta näy, tai jos on niin on niin pienet viikot ettei näy mitään. Ja se taas ei ollut mahdollista, kun olin plussannut jo kaksi ja puoli viikkoa sitten ekan kerran. Kun mitään ei ollut kuitenkaan tullut ulos (vain vähän verta), eikä kohdussa mitään näkynyt, epäiltiin kohdun ulkopuolista. Kotona sitten tähän päivään saakka odottelin, mitä tuleman pitää. Aamulla kävin taas verikokeissa ja lääkäri soitti iltapäivällä, että hcg oli ollut maanantaina (rv 6+0) 202 ja tänään 41, joten kohdun ulkoisesta ei kyse ole kun noin reippaasti alas tulee. Eli keskenmeno. Pikkainen ei vaan ollut kauaa jaksanut kasvaa, kun arvot olivat noin alhaiset :( Fiilikset on olleet aika matalalla.

Lääkäri kuitenkin tsemppasi uuteen yritykseen heti ensimmäisten kuukautisten jälkeen, ja niin meinataankin.

Roikun siis seurananne täällä marraskuisissa.. Jänskääminen alkaa siis alusta.

Tämmöistä tämä elämä välillä kai sitten on.

Tinttana

Vierailija
25/61 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu siltä, että ovis on vasta tänään kp 16/28-29. Jomottelee siihen malliin oikeaa puolta alavatsasta. Ei varmaan riittänyt maanantainen puuhailu. Mutta kun tuntuu ettei nyt oikein voi puuhailla kun jomottaa siihen malliin. No, katsotaan. Mutta ei ilmeisesti ole mahkuja siittiöillä uiskennella kahta päivää tai enemmän. :( No voi himskutti... Ikinä ei tiedä tarkkaan milloin toi hemmetin ovis on... :(( No, täytyy kait sitten yrittää näin jos ei tänään pääse puuhiin.

Vierailija
26/61 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvatenkin täti löysi taas kerran perille tänään. Ihme kyllä olo on aika hyvä ja jo toiveikas uuteen kiertoon, sillä osasin surra tätä jo monta päivää sitten.

Monille olen varmasti jo tuttu, mutta esittelen itseni uusille. :)

Olen 26-vuotias ja mieheni 28. Olemme yrittäneet esikoista nyt melkein kaksi vuotta, maaliskuussa tulee täyteen. Viime kesänä tulin raskaaksi, mutta sain keskenmenon ja syksystä asti olemme olleet julkisella hoidossa. Miehellä kaikki on kunnossa ja tällä hetkellä lapsettomuuden syynä on minulla ovuloimattomuus, vaikka olen aina saanut ovistesteihin plussaa. Jotain häikkää selvästi kuitenkin on. Kaksi kiertoa olen nyt syönyt clomeja annostuksella 1tbl/päivä ja nyt tähän kolmanteen kiertoon annostus nostetaan 2tbl per päivä. Munajohtimien aukiolotutkimuskin tehtiin nyt tammikuussa ja kaikki oli kunnossa. Pari kiertoa kokeillaan enää clomeja ja sitten siirrytään inssiin. Toivon tietysti, että sinne asti meidän ei tarvitsisi mennä.

Toivon kaikille plussaonnea!

Rizza kp 1/31-42, yk 21

Vierailija
27/61 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää Ystävänpäivää ihaNaiset kanssakuumeilijat :D

on: lämmöt sahailee ja ihme vaal.pun. tuhruttelua, ovistesteihin oon saanut nyt parina päivänä aika vahvaa viivaa (ei kuitenkaan plussaa). Kyllä mä veikkaan ovuloimatonta kiertoa. Pupuiltu ollaan kp5, 10 ja 13, katsellaan nyt....

Onko kukaan muuten syönyt Multikvinna nimistä vitamiini-tabletteja, löysin kaupan hyllyltä ja huomasin että niissä on lisättynä myös Jättihelokkiöljyä ja Omega3. Lisäksi reilumäärä foolihappoa! Mä popsin ainakin tän kierron, oli aika halpoja alle 10e/purkki.

Tutti kp14/28(-32) yk20

Vierailija
28/61 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis tosiaan hyvää ystävänpäivää kaikille kuumeilioille. Mulla menossa kp 16 ja lämmöt oli tänään puoli astetta korkeammalla. Liman eritys on kuitenkin vähäistä, mutta se lima mitä tulee on paksua. Tänään ja huomenna vielä pupuillaan ja sitten onkin kaikki mahdollinen tehty tällä kierrolla. Toivon hartaasti että tärppi kävis, vaikka sovittiin miehen kanssa ettei lapsen saamisella ole mitään kiirettä, tulee kun on tullakseen. Tsemppiä kaikille yritykseen.

Niiskuneitinen kp16/28-29 Yk 2

Vierailija
29/61 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ystävänpäivä alkoi mukavasti, kun tikkuun pätkähti muniksen kuva =) Jee, ovis!!! Ja kun mieskin sattui olemaan kotona (menee yöksi töihin) ja lapset poissa (isompi eskarissa, pienempi kerhossa), niin päästiin hyödyntämään ovis heti. Yes!! Kerrankin ajoitus meni nappiin. Nyt on helppo hymyillä =) Jos tää oliskin SE kuukausi kun tärppää...

Onnellisena Nippara kp17/29-36 yk18

Vierailija
30/61 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää ystävänpäivää täältäkin! :)

Eilen ei päästy hyödyntämään ovista. Ei vaan hvittanut. Mennään nyt sitten " näillä eväillä" . Eipähän stressaa niin paljon, toivottavasti. Taidan pitää vähän taukoa täältä, kun ei ole pahemmin tuota asiaakaan. Mutta toki käyn välillä lukemassa kuulumisianne. :)

Ihanan aurinkoinen päivä tänään. :) Ja kivasti pakkasta. Kävin äsken pojan kanssa ulkona kävelyllä. Tuuli kyllä aika kylmästi, mutta piristävää kuitenkin.

Tsemppiä kaikille!! =)

Vierailija
31/61 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi kuumeilija liittyy joukkoon.Olen 30v. ja mies 29v. ja viidettä meillä kuumeillaan.Yritys on alotettu nyt tammikuussa joten nyt on yk 3 menossa.Tänään siis saapui täti kylään ja sen kyllä arvasin,mua ei oikein saanu peittoja heiluttelemaan mutta jos tässä kierossa ois parempi tuuri.Just laskin suurinpiirtein koska mahd.ovis on ja silloin minä olisin lasten kanssa viettämässä talvilomaa siskon luona.Mietinkin jo että pitäskö vähän lyhentää sitä lomaa ettei mene mahikset ohi:D Sisko kulta kyllä ymmärtää:) Meillä on jyllänny yrjötauti ja mietin jo että kuka on seuraavaksi,nuorimmat on jo olleet.Ite olin alku viikon kuumeessa mutta nyt olo ok.Nyt mun täytyy ruveta laittamaan noita pyykkejä kaappiin ettei ne koko päivää loju tuossa.

Nektariina kp 1/30-33 yk 3

Vierailija
32/61 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälle kierrolle on nyt sitten yrittämiset raskautumisen suhteen tehty. Nyt on sit molemmin puolin luultua ovista yritetty touhuilla. Nähtäväks jää onnistuinko oviksen oikein tulkitsemaan..

(Viimeviikko vähän harmittaa, kun ei oikein keretty tähän kiertoon mukaan kunnolla. Mies kun loppuviikosta vasta sanoi et jep, nyt aloitetaan;))

Nyt vain sormet ja varpaat ristissä odotellaan ensviikkoa..

Onkos kanssa kuumeilijoissa ketään kellä olis APC -resistenssi? (Perinnöllinen geenivirhe joka altistaa tukoksille)

Terveisin

Ipan@ kp 19/29-31, yk1

Vierailija
33/61 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kuulee puhuttavan greippimehusta.. ajaako esim. sitruunamehu saman asian?

Argh ku ärsyttääpi, eli vauvakuume senku nousee kohisten, mutta kun ei oo ollu synnytyksen jälkeen yhtiäkään menkkoja vielä, ni oon kyllä ihan eksyksissä kierron ja ovulaation etsiskelyssä, että millonka sitä raskautta voisi ees toivoa..

Imetä en joten sen puoleen ei ongelmaa, mut maitoa tulee viel rinnoista puristettaessa johon joku täällä (sori en muista nyt kuka) sanoikin liittyvän niitä jotain hormooneja jotka vois vielä ainakin vaikeuttaa hommaa...

PLAAAAH! Toisaalta luulis että ne menkat alkais piakkoin kun en siis imetä ja synnytyksestä kohta 8viikkoa.

Tietysti toivon etteivät alkaiskaan, vaan saisin plussan, mutta tuntuu siltä ettei nyt niin helposti voisi tärpätä, joten en kyllä petykkään vaikka sieltä täti tulisikin, saisinpahan varmuutta taas siihen kiertoon.

Ovista vasta opettelen bongaamaan, eli limoja tarkkailen, tosin nyt pupuiltu niin reilusti että en tiiä mitä limoja paperiin jää...yök.. heh, no etteköhän oo tottunu täällä puhumaan jos jonkilaisista asioista.

Olipas nyt omanapaista jutustelua..

Miten teillä muilla joilla jo ennestään lapsia, niin ikäerot?

onko lyhyillä väleillä vai pitemmillä?

Vierailija
34/61 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan taas sairaslomalla, tällä kertaa tyttö on kipeänä. :(

Noh, josko tämän jälkeen sitten alkaisi tervekin jakso koko perheellä.

Mies lähti tänään reissuun ja illalla kerittiin heiluttelemaan peittoja. Nyt sitten munasarjoja särkee oikein olan takaa eli kaiketi ovis käsillä, toivottavasti tänään sillä mies palaa vasta sunnuntaina kotiin. :)

Eli yhden kerran varaan jää siis täälläkin, mutta se on hieno puoli ettei siihen välttämättä tarvita kuin se yksi kerta. ;)

Kun vaan pystyisi tältä jomotukselta olemaan...

Kp nyt 14/25

Vierailija
35/61 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on täti pakannut kimpsunsa ja matkannut muualle, ainakin vuoden päiviksi ;)

Viidenmutsi tuossa jutellut välivuodoista, mullahan oli keskenmenon jälkeen toinen kierto sellainen että vuoti vaan, eli yhdet normimenkat ehti tulla lokakuussa, mutta marraskuussa heitti hormonit ilmeisesti häränpyllyä, kun alkoi kp10 vuoto, ei mitenkään runsas mutta menkkamainen anyway ja tarvi ihan sidettä, ja kesti muutaman viikon, oli sitte about viikon vuotamatta ja avas hanat kp30 taas " normaalisti" . Eli oletan ja oletin etten voinut ovuloidakaan siinä kierrossa, joka oli siis km:n jälkeen yk2, jäi siis yrittämiset kokonaan väliin siinä kierrossa.

Ja Tinttanalta tuli todella ikäviä uutisia, voimia teillekin uuteen yritykseen ;(

No, nyt siis uudella innolla yrittämään kun viime kierron lokapettymyksestä on jotenkin selvitty jo, oon jo vähän suunnitellut näitä päiviä että milloin mahdollisesti vois olla tärppikerta ;) Katsoin viime vuoden kalenterista että mitkä kp:t ne oli millo oli ollu yritystä, kun silloin elokuussa tärppäs, jos vaikka samoilla mentäis ja muutama päälle varmistukseksi, heh. Onko ihan noloa pitää kirjaa lähes kaikesta vauvaprojektiin liittyvästä muutes?

No niin, katsellaan mitä tuleman pitää, yritän pitää mielen positiivisena, kun on taipumusta stressata ja ahdistua omista ajatuksista liikaakin...

Tärppionnea meille kaikille että saatais oma maitonassu syliin sitten marraskuussa jokainen :)

amber kp8/26-30 yk5

Vierailija
36/61 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin nuorimman kanssa tänään 4v. neuvolassa ja kaikki oli hienosti. Tyttö oli kuumeessa vielä viime yön ja jaksoi silti reippaasti olla mukana neuvolareissulla ja kun kävimme apteekissa tankkaamassa lisää kuumelääkettä lääkekaappiin.

Äskettäin tulimme kotiin ja syömme tässä nyt ruokaa ennen satuhetkeä. Itselläkin olo, että lepo tekee hyvää.

Mammaa: Meillä on ikäero lapsilla suunnilleen himpun vajaa 3v., kaikilla kolmella. Nyt tulee väkisinkin pidempi tauko kun nuorin jo siis 4v.

Tervetulleita lapset olisivat olleet lyhyemmilläkin ikäeroilla, mutta kaikesta yrityksestä huolimatta se ei onnistunut meillä niin.

Toivottavasti teillä tärppää vauhdikkaammin. :)

Jos MAITOA tulee rinnoista niin tällöin on PROLAKTIINI-niminen hormoni usein koholla ja se aiheuttaa sen, että kiinnittymistä ei pääse tapahtumaan, eikä välttämättä koko ovulaatiota (tosin usein sellaisissa tilanteissa saattaa jo kuukautisetkin loistaa poissaolollaan). Se miksi raskaus ei tuolloin onnistu niin on se, että elimistö tavallaan kuvittelee jo olevansa tilassa missä raskaus ei ole mahdollista.

Lääkkeeksi tuohon määrätään mm. Parlodel- nimistä lääkettä mikä laskee prolaktiinin tasoa normaaliin.

Prolaktiinin mittauttaminen on kallis koe, joten siihen harvemmin pääsee pelkän Tk:n kautta sillä usein sen tulkitsemiseenkin tarvitaan gynekologia. Tosin normaalissa tilanteessa kun imetyksen lopettaa niin tuo kyseinen hormonikin hiljalleen laskee normaaliin ja elimistön tilanne palautuu eli yleinsä auttaa pelkkä aika.

Itse olen syönyt kyseistä lääkettä siksi, että maidontuotanto on lopetettu normaalia aikaisemmin muista terveydellisistä syistä ja vaikuttaa melkoisen nopeasti. Lääkkeen ohjeissa kerrotaan myös, että mikäli raskaus ei ole toivottua niin ehkäisystä huolehtiminen on erityisen tärkeää sillä lääke tekee todella hedelmälliseksi.

Tulipas sepostettua... pakko mennä nyt lepäilemään kun tyttö tuossa minua odottaa, mutta palailen asiaan taas paremmalla hetkellä. :)))

Hope4 kp 15/25

Vierailija
37/61 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin kiva lueskella teidän juttuja. Mutta missäs te ootte, kun pino on niin hiljainen:(

En muistanutkaan kuinka pitkältä tää odotus tuntuu, yleensä kierto menee huomaamatta ohi. Ja nyt tuntuu ettei nää päivät kulu sitten millään.

Kävin lukemassa tuolla Lokakuisten pinossa ja siellä oli puhetta testien teoista.

Kuinka monta testiä teillä kuluu kuukaudessa?

Tai montako testiä ootte tehny kullekin jo syntyneelle lapselle?

Olen tehnyt neljä testiä, kolme lasta on. Esikoiselta jouduin tekemään uuden testin kun eka näytti niin haaleaa pallukkaa. (ettei kukaan muu nähny siinä mitään, kuin minä)

Mää ootan aina sinne asti kun menkat on pisimmän kierron mukaan myöhässä, sitten vielä odottelen pari lisäpäivää ja sitten testaan.

Kivaa piinata itseään vielä lisää sitten kun menkat on virallisesti myöhässä. Kaikilta olen tienny olevani raskaana, et testin teko ei sinällänsä oo ollu edes välttämättä tarpeen, mutta kiva se on saada varmuus:)

Toisaalta olis kiva kokeilla jo aiemminkin mitä testi näyttää, mutta tän " linjan" otin jo ekaa odotellessa ja näin jatketaan;)

Tällanen kyssäri tähän ihanaan aurinkoiseen päivään, jos saatais vähän eloa tähän meidän pinoon;)

Terveisin

Ipan@

kp 20/29-31

Vierailija
38/61 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammaa olit kyselly noita ikäeroja.

Meillä on 1 ja 2 väli 1v.10kk, 2 ja 3 väli 1v5kk nyt sitten tää kolmas on tasan 2-vuotias, että ainakin 2v9kk tulee ikäeroa neljänteen.

Mutta meidän keskimmäinen on kuollut vauvana, että vanhin oli 3v3kk kun tää nuorin syntyi.

Lyhyet välit oltais haluttu (ja onhan ne) mutta käytäntö on eri kuin mitä meillä paperilla näyttää nää ikäerot. Ja nyt tämän kolmannen ja neljännen ikäero on mitä on, kun mies huopas ja suoti tän parivuotta asian kanssa (välillä jo lupautu, vaan veti lupauksensa aina takas. ) Mutta sama se mitä tästäkin ikäerosta tulee, kunhan saadaan tuoda vauva terveenä sitten aikanaan kotiin.

Vierailija
39/61 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt aikaa palstailla kun vauva on unillansa :)

Ihanan näköistä tuolla ulkona, aurinko paistaa, tulee ihan kevät-fiilis vaikka vasta helmikuuta elellään! Kylmä sielä kuitenkin on!

Hope4 kiitos vastauksesta ja tosta maito-asiasta, se tässä nyt vähän jarruja laittaa omaankin ajatukseen eli en kauheesti laita toiveita tälle kierrolle, vaan ootellaan et alkais edes kierto kun eikös sekin vaikuta tuohon maidontuotantoon vähentävästi.. toiveissa siis että täti tulisi ja veisi maidon mennessään :D

Mutta mutta jos tärppi käypi jo nyt niin olisi tosi hieno ylläri!

Amber04 heh, ei oo noloa :) ite oon varsinainen listojen laatija :D siis asiasta kuin asiasta tykkään laittaa ylös muistiin ni on sitten helpompi muistaa ja jotenki tykkään ku paperilla kaikki näyttää selkeemmältä!

Koskas ootte r-testejä tekemässä?

Maltatteko oottaa aina vai tuleeko testailtua ennenaikojaan?

mammmaa yk1

Vierailija
40/61 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan se on että lapsia ei " tehdä" , ne saadaan ja ikäeroilla ei ole sen puoleen mitään merkitystä, kunhan vaan lapset ovat terveitä!

Toivon että saisimme lapset lyhyillä ikäeroilla, mutta harvemminhan sitä menee niin kuin itse toivoo. Asian eteen voi tehdä vaan tiettyyn pisteeseen asti ja sen jälkeen on vaan toivottava ja luotettava että luonto hoitaa oman puolensa :)

Tärppi onnea meille kaikille!