Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko paino noussut raskauden aikana?

10.02.2008 |

Itsellä viikkoja 25 ja paino noussut jo huimat 10kg =(

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on eka raskaus, viikkoja 16+5 ja paino ei ole noussut viela yhtaan. Kiva oli lukea erilaisia viesteja, huomaa etta se taitaa olla tosi yksilollista eika tarvi huolestua tastakaan etta ei nouse! Itsellani ruokahalu suuntautuu enimmakseen hedelmiin ja kasviksiin luonnostaan, muu ei niin kiinnosta, ehka se on auttanut...?

Vierailija
22/46 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisissä raskauksissa tuli muistaakseni 14 ja 12kg. Synnytysreissuilla on pudonnut hädin tuskin vauvan painon verran, lähtöpainossa olen ollut n. 4 kk synnytyksestä ja imetyksen loppuessa muutaman kilon lähtöpainon alapuolella. Olen normaalipainoinen, BMI ollut raskauden alkaessa 22-23.

Nyt viikkoja on kasassa 15 ja painoa tullut viitisen kiloa, josta valtaosa oli tullut jo rv 10 mennessä. Edellisilläkin kerroilla on usempi kilo tullut heti alussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekasta 20 kg

Toisesta 22 kg

Nyt rv 34+5 13 kg ja nousussa ollaan.

Vierailija
24/46 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekassa raskaudessa +16kg tuli. Mutta la. oli loppukesästä,että turvotusta paljon! Lähtivät suht nopeasti nuo kilot..

Nyt rv 29+1 ja neuvola on huomenna. Mutta oman vaa`an mukaan tullu nyt tähän mennessä 9-10kg. että varmaan aika lähelle samat tulee kuin viimeksikin. Ja olin bmi ennen raskautta 25.

Vierailija
25/46 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni painonnousu on yksi kova tekijä raskauksissani, ekasta tuli 45kg toisesta tuli 30 kg, nyt lähtöpaino oli 10kg enemmän kuin kahdesta edellisestä, nyt on tullut n.3kg viikkoja 14, vähän pelottaa miten nyt käy, olisin todella onnellinen jos pysyis 20 kilossa..kyllähän ne pois saa mutta terveys kärsii jo noin huikeista lukemista...ja hemoglupiinii tippuu tosi rajusti painoonnousun myötä.olin tosi iloinen kun nyt ei ollut paino noussu 4viikkoon yhtään.mutta en ole oksentanut aikaisemmista.saa nähdä miten käy....:)mutta pääasiahan että kaikki menee hyvin....kilot on vain kiloja...

Vierailija
26/46 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa raskaudessa tuli n. 12kg ja toisessa vain 8kg.Toisessa raskaudessa vauva oli todella korkealla mikä vaikeutti syömistä.Nyt tässä kolmannessa raskaudessa paino ei noussut alussa juuri lainkaan mutta nyt loppua kohden ruokahalu on palannut ja vatsa kasvaa vauhdilla&kilot sen myötä.Nytkin oli parissa viikossa tullut kilo lisää.

Sinällään pidän painon nousua hyvänä sillä olen lähtöpainoltani hyvin hoikka ja yleensä imetys on vienyt tulleet kilot.Jännä juttu on tosiaan se, että vartalo on muuttunut joka kerta ja vaikka vaaka näyttää vähemmän, mittanauha näyttäisi varmaan aivan muuta.

Kiloja minulle varmaan vielä kertyy sillä viikkoja on vielä jäljellä (nyt rv 35)

Vierailija
27/46 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että viimeisellä neljänneksellä ei enää tule juuri yhtään painoa.

Esikoisesta tuli eniten (mutta olin myös hoikin), eli rv30 -> 4,5kg

Tokassa raskaudessa rv30 -> 1,5kg

Tässä kolmannessa nyt rv30 -> (nyt rv38+4) 1,5kg.

Vierailija
28/46 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan esikoista ja vkoo:n 17 mennessä paino oli noussut vain ½ kg ja olen kyllä ihan hoikka (bmi jotain 20). Nyt viikkoja tasan 22 ja paino alkanut selvästi nousta (näkyy siis vaa' alla ja mahassa) - kiloja tullut lisää 4kg eli kummasti ihan muutamassa viikossa paino noussut äkkiä. Saa nähdä, mitä neuvolasta sanotaan ensi viikolla tuosta painosta. Itseäni todella kummastutti, ettei paino aluksi noussut oikeastaan ollenkaan ja nyt sitten lähes yht' äkkiä... Mutta tuntuu muillakin olleen samaa, joten tuskin tässä kannattaa huolestua. Yksilöitähän me kaikki olemme!

Vierailija
29/46 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli hoikkana pidän itseäni, lähtöpaino raskaudessa 54, nyt rv 39+3 ja painoa tullut 7 kg. Esikoisesta paino nousi 6 kg, mutta hän syntyikin rv 35+1....

Vierailija
30/46 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tullut tähän mennessä 8kg.. Alussa paino ei noussut tipahti jonkin verran pahoinvointien vuoksi, niin varmaan monella...

Vierailija
31/46 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

painoa on tähän mennessä tullut 8kg.. 16vkoon asti paino ei noussut, laski hieman mutta pahoinvointien takia ja näin varmaan suurimmalla osalla..

Vierailija
32/46 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt toinen raskaus meneillään rv34 ja kiloja tullut tuo 13kg jo, eli varmaan jonnekin 16kg tietämille päädytään.

Mulla oli lähtöpainoindeksi ainoastaan 18,9 joten mulla on terkkarin mukaan varaakin lihoa hieman enemmän.

Vierailija
33/46 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, viikkoja 23+5 ja painoo tullut 10 kiloa! :P neuvolassa kyselivät että syönkö makeaa ja kuinka paljon mut sepä siinä just onkin ku en oo koskaan mikään karkin himosyöjä ollut. ja nyt varsinki oon syönyt mahdollisimman terveellisesti ja säännöllisesti.

Vierailija
34/46 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vasta viikolla 7 ja painoni noussut 3 kg,en tiedä onko normaalia?

Vierailija
35/46 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on viikkoja 23+6 ja paino on noussut tähän mennessä 2kg.

Tytteli-83

Vierailija
36/46 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja alkupainossa ollaan.

Tähän vaikuttaa teitysti pahoinvoinnit ja monilla se paljon sitä painoa on alun alkaen; jos on kovasti ylipainoinen ei painoa tule välttämättä paljoa ollenkaan, jos taas alipainon puolella voi tulla huimiakin lukuja.

Itse olen normaalipainoinen ja viime raskaudessa tuli kaikenkaikkiaan 10kiloa.

Vierailija
37/46 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisesta oli hoikimmillani, painoa tuli 17,5kg.

Toisesta lapsesta oli lähtöpainoa yli 10kg enemmän kuin esikoisen odotuksen lähtöpaino, koko raskaudessa tuli 8,5kg.

Kolmannessa raskaudessa lähtöpainoa 4kg enemmän kuin esikoisen odotuksen lähtöpaino, nyt on tullut 16kg (rv38+1).

Vierailija
38/46 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa vk26 painoa tullut tähän asti vain 1,4kg. Edellisissä raskauksissa 10½kg ja 7,5kg. Joten kyllä tämä paino tästä vielä lähtee nousemaan. Ja aika paljon painoa tulee tuosta turvotuksesta, ainakin alkuraskaudessa. Jos syö suht terveellisesti, liikkuu tarpeeksi niin ei pitäisi olla huolissaan tuosta painon noususta. Ja kyllähän niitä sokereita sitten tarkistetaan tarvittaessa. Minulle ehdotettiin myös sokerirasitusta vaikkei painoa ole tullut paljon mitään. Johtuen varmaan omasta painoindeksistä joka on hivenen korkea. Mutta meidän vauvat ollut perinnöllisesti vähän isoja syntyessään, ja sokerit ollut ok.

Hyvää odotusaikaa!

Vierailija
39/46 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on 19+5 ja painoa tullut jo 6-7kg! ed.raskaudessa painoa tuli se yli 20kg,mutta hävisivät kyllä nopeasti imetyksessä pois. mulla oli lähtöpaino 47kg ja olin liian hoikka. en vieläkään käytä äitiysfarkkuja vaan H&M:ltä ostettuja S-kokoisia housuja,joten eipä tuo nyt ressaa minua kamalasti.

mukavaa odotusta!

Vierailija
40/46 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikkoja nyt 38+5, ja painoa tullut n 12 kiloa. Hassusti tullut noista kiloista viikoilla 16-28 suurin osa, eli 10 kiloa. Eli nyt ei siis 10 viikkoon ei ole tullut kun kilo.

Kolmatta siis odotan, ja näyttää kovasti siltä että synnyttämään lähtiessä on paino ollut aina sama :-) Ekassa raskaudessa tosin tuli yhteensä 20 kiloa, mutta toisessa ja nyt tässä kolmannessa noin 12. Ekan ja tokan raskauden välillä oli 10 vuotta, ja siksipä tuo keskivertoelopainokin oli ehtinyt nousta 8 kiloa ;-)