Paljonko paino noussut raskauden aikana?
Kommentit (46)
Olis kiva tietää teidän lähtöpainoja. Itse painan noin normaalina itsenäni 50 kg. Kauhistuttaa ajatus 20+ kg kertymisestä ... :O mieshän lähtis luikkimaan jos musta tulis niin kaman iiiiso :D
Nyt rv 6 ja tuntuu että maha on jo erilainen kuin normaalisti. Ehkäpä 1-2 kg lisää tullut... Tai turvonnut :) Ei tiijä kun ei oo puntaria...
MyrttiMaaria:
Kauhistuttaa ajatus 20+ kg kertymisestä ... :O mieshän lähtis luikkimaan jos musta tulis niin kaman iiiiso :D
Rv 38+0 menossa. Nyt lopussa on tullut kovasti painoa, kuukauden sisäänkin 5 kg.
BMI ennen raskautta 25. Ensimmäinen raskaus kyseessä ja hieman hirvittää miten noi pois lähtee. Hyvässä lykyssä kun voi tulla vielä monta kiloa, 20kg ei voi olla kaukana.
Mulla painoa nyt n.85kg, kyllähän se vähän kauhistuttaa, mutta en sen takia jaksa ihmeemmin stressata. Jos mies saisi raskausajan kilojen takia päähänsä lähteä, saisi luvan lähteäkin, ja vauhdilla...
Ekassa raskaudessa tuli yhteensä 13kg, mikä oli minusta aika vähän eli hävisi muutamassa kuukaudessa. Lähtöpaino molemmissa sama 59kg (bmi jotain 19 eli hoikka). Tavoitteeni on tällä kertaa 15kg - ei liene ongelma päästä tuohon lukuun ;)
ja viime punnituksella kotivaakalla 10kg. Hölmöä sinänsä että se oli 1½kg vähemmän mitä pari viikkoa sitten neuvolassa??? Voiko vaa' at heittää noin paljon vai onko minulla aina hurjat toppaukset neuvolassa päällä vai mistäköhän tuo mahtoi johtua?
http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;9878;10024;10156;10165;…
Oletan, että tuossa alipainoisiin lasketaan kaikki BMI 18-19, ei pelkästään superhyperlaihat. =)
Finette
Itselläni rv 30 ja painoa tähän asti tullut 1kg:)!
Lähtöpainoa oli kyllä reilusti.
ennen aikaisempaa raskautta(n 3,5v sitten) painoin 55kg alussa tuli paljon kiloja, joista terkkari kiusasikin, että " tykkäätkö karkista" . meinasin kysyä, että tykkäätkö itse... ei ollut terkkarin tytsy mikään hoikka. sit kun viimeisillä viikoilla oli toi 11 kg(joka ei noussut viimeisellä kolmanneksella oikeestaan yhtään) neuvolassa sanottiin, että kyllä kilo pitäis vielä saada painoa ainakin... ihmettelin vaan sitä kaavamaista 12kg, mistä näyttää pitävän kiinni. Olin prenalla vähän ennen synnytystä ja kävin sairaalan vaa' alla 2pv synnytyksen jälkeen. paino oli 58 vaatteet päällä.. 1,5 kk päästä olin taas aloituspainossa.
marraskuussa sauraava laskettu aika, toivottavasti menee saman lailla. liikun kyllä nykyään paljon enemmän kun ekan raskauden aikana. bodypumpia ja pilatesta. ja kävelen kärryjen kanssa paljon. saa nähdä vaikuttaako se tähän mitenkään.
nyt paino on siis 56kg,
anne.
mutta tuolla laihdutuspalstalla on vertaisryhmä sellaisille jotka haluaa hillitä painonnousua raskausaikana. Kiinnostuneet liittykää seuraan niin saadaan aktiivista keskustelua aikaan!
t.pöppis
Bmi ollut aina normaali, nyt kuitenkin alimmillaan n.19
Ekassa tuli se maaginen 12kg
Toisessa 10kg
Kolmannessa 9kg
saas nähä mitä nyt neljännessä sitten tulee olemaan..
esikoisesta +10kg, syntyi pieni tyttö. (lähtöpaino 55kg)
kakkosesta +8kg, syntyi normaalipainoinen poika. (lähtöpaino 56kg)
kolmosta (tyttö?) odotellaan rv 32 ja tähän mennessä tullut 5kg. Lähtöpaino 54kg, aloin odottamaan kakkosen ollessa puoli vuotias.
Syön nyt paljon monipuolisemmin, liikun päivittäin ja olen muutenkin kodinhoidon ja lasten takia liikkeellä päivät pitkät.
Kilot ovat minulla -ihme kyllä- lähteneet itsestään alle puolessa vuodessa, imettämällä varsinkin. Löysä nahka onkin sitten vaikeampi hävittää. ;D
--äitiliini--
mulla painoa ei tullut yhtään raskauden aikana... ensimmäisellä neuvolakäynnillä oli painoa 80,4 eli vähän ylipainoa ja viimeisellä neuvola käynnillä täsmälleen sama paino... neuvolassa oltiin vain iloisia että jälkitarkastuksessa tulen olemaan hoikka tyttö... =)
Peilistä sen näkee ovatko " hyviä vai huonoja" kiloja. Itselläni oli ennen raskautta bmi 20, ja painoin 51-52kg, pituutta 158cm.
Heti alkuraskaudessa tuli noin 3kg lisää, mikä ei kyllä näkynyt missään, paitsi rinnat turposivat.
Rv20 kieppeillä painoa oli kertynyt noin 12kg, eikä vieläkään näkynyt missään (paitsi tietenkin maha), ja samat istuvat mammafarkut mahtuivat päälle kuin alussakin.
Koko raskauden ajan olen liikkunut sen minkä olen pystynyt, noin rvlle 20 kävin vielä tanssitunneilla ja pilateksessa 2-3 kertaa viikossa, sen jälkeen kävelyä, venyttelyä ym. Syön terveellisesti ja sokerit olleet koko raskauden ok.
Loppuraskaudessa olen kerännyt järjettömät määrät turvotusta (kaikista sen ehkäisy-yrityksistä huolimatta), ja viikoilla 36-39 tuli noin 6kg lisää painoa! Se kyllä jo näkyy, kun naamakin on ihan paisunut, mutta terkka on lohduttanut, että turvotus kyllä häviää synnytyksen myötä.
Eli saldo on huimat 18kg (52kg -> 70kg), mutta kukaan ei sitä usko kun kerron, ei kuulemma näy missään! Mahakaan ei ole kauhean iso.
Joten älkää murehtiko niitä pelkkiä kiloja! =) Kunhan syö kohtalaisen terveellisesti, niin mitä niillä kiloilla on väliä!
Ja sitä rasvakerrosta tarvitaankin imetystä varten, kyllä se vauva sitten imee kuiviin. =)
täysikuu 40+2
Ennen toista raskautta BMI oli 25, silloin odotusaikana todettiin raskausaja diabetes, mikä sai herkuttelut loppumaan tykkänään, ja painon nousu jäi 9 kiloon. Nyt odotan kolmatta ihan alussa rv5, ja toistaiseksi kiloja ei ole vielä tullut, BMI 21,5.
ekaa kun aloin odottaa lähtö 51 kg
tokassa 56 kg
kolmas 52kg
synnyttämään mennessä kaikissa paino ollut 70kg
Nyt 38+0 ja paino ollut jo useamma viikon tasan 70 kg
ja neuvola täti kehoittaa syömään, joka kerta.
pituutta on 168 cm..
BMI ennen raskautta 18, nyt viikkoja 25+ ja painoa tullut noin 7kg. Terkka lohdutteli minuakin alkuun, että alipainoisuuden takia saisi tulla kiloja " normaalia" enemmälti.
Ekaa kun odotin, olin silloin vielä hoikempi, silloin kiloja tuli yhteensä hieman yli 20kg (22kg?)- mutta lähtivät aika nopsasti pois. Ja turvotusta oli loppuvaiheessa rutkasti.
Nyt LUULISIN, että en ihan yllä sinne 20 kg asti, vaikka lähtökohdat on kyllä hyvät kun ruoka (+makea) maistuu... :) Mutta luulempa että kyllä se 15 kg napsahtaa ainakin rikki :)
Mukavaa odotusta kaikille!
Ehkä sellaisiakin löytyy, mutta monella kaveripiirissäkin on tullut 15kg-20kg ja samaan kastiin kuulun.
Minulle tulee varmasti +15kg ja jos vanhat merkit paikkansa pitävät, osa lähtee hyvin livakasti. Mitkä ei lähde heti, lähtee kyllä pikkuhiljaa. Musta tuntuu, että varsinkin puolen vuoden jälkeen, imetys vaikutti enemmän ja vaikka raskauskiloja ei enää ollutkaan, paino tippui. Tosin nuo ylimääräiset kadotetut kilot tulevat kyllä kaksinverroin takaisin, kun imetyksen lopettaa ja jatkaa syöpöttelyä samaan tahtiin. :-)
TOSIN paino on vain yksi mittari! Mittanauha voi näyttää ihan muuta. Mulla on 10cm enemmän vyötäröllä kuin ennen lapsia, vaikka paino olisi ihan sama tai 5kg alle. Eikä kyse ole revenneistä vatsalihaksista tai pelkästä nahkasta, ihan napakkaa läskiä löytyy. =) Hormonaalista? Läski kertyy nykyisin mahaan.
Muistan, kun aloin syödä nuorena e-pillereitä, niin takapuoli ja reidet suorastaan levähti ja painokin nousi kilokaupalla lyhyessä ajassa. Kun lopetin pillerit, paino laski, mutta sitten tuli lapset, joiden myötä tasapaksuus. Tosin jalat ja kädet näyttää nyt entistä ohuemmilta - optiminen harha varmaan. ;-)
Finette omppuna
ekassa raskaudessa nousi 21 kg, toisessa 19 kg. Nyt olen rv 14+6 ja painoa on tullut 7 kg :) Eli varmaan samoille mennään, nyt vielä raskauden loppu on kesällä, jolloin turvotusta tulee talviraskauksia enemmän. Tässä ja edellisessä raskaudessa paino nousi heti ekan raskauskuukauden aikana 5 kg, vaikka olo oli niin paha, ettei juuri mitään voinut syödä. Kerään siis ilmeisesti myös aika paljon nestettä raskausaikana. Varmaan siksi paino aina aika helposti putoaakin lähtölukemiin. Olen muuten aika hoikka.
ekaa ennen olin hoikka... mut siitä jäi 10kg roikkumaan ja tokaa aloin odottamaan, mut siitä tulikin onnekseni vaan se 3,5kg ja lähti edellisetkin pois nopeasti ja olin taas normaali mitoissani, ja nyt tullut tuo n. 12 kg.
ylipainoa on jonkun verran,joten ei haittaa vaikkei olekaan tullut.
ekassa raskaudessa tuli 14 kg